Добавки за дизел
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Добавки за дизел
Тъй като темата е за добавки, то да се разбира ли, че този голям интерес към керосина го прави една добра добавка?
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Добавки за дизел
И как се ползва ако е така?
- Lupender
- Мнения: 770
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Добавки за дизел
Да, керосина е добра добавка, но ако е оригинален керосин, а не смес, каквата в повечето случаи се ползва (надпис "газ за осветление", или "светилна газ") - трябва да пише на опаковката "технически керосин", или "авиационен керосин". По-трудно се намира, понеже е по-скъп, но се намира в големи строителни хипермаркети. Ползва се в строителството и индустрията за различни цели, като разтворител, за почистване, за добавка към различни смеси и разтвори, за гориво на различни преносими отоплителни уреди. За някои покрития се предпочита, поради по-нискък коефицент на летливост (изпаряване) от кореселин, ацетон и пр. Има дълбокопроникващи свойства и се ползва за направа на спрейове за ръждясали и клеясали болтове. Като добавка в горивото се сипва предимно зимата, за да предотврати замръзване на нафтата, поради свойството му да разтваря вода, парафини и труги по-тежки фракции. Подобрява качествата на дизела, но не трябва да се прекалява - макс литър на резервоар.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Добавки за дизел
В PD до 20% няма да е проблем.
В CR зимата до 10%, а лятото до 5%.
Да не се забравя, че е с цетаново число около 40 (стандартния дизел - около 57), т.е. препоръчва се добавяне и на цетанов подобрител.
Също така Petroleum-а/керосина е със CAS 64742-48-9.. В MSDS на любимия в този форум Bardahl BDC, най-голямата част от съдържанието (25-50%) в опаковката е CAS No 64742-48-9.
В CR зимата до 10%, а лятото до 5%.
Да не се забравя, че е с цетаново число около 40 (стандартния дизел - около 57), т.е. препоръчва се добавяне и на цетанов подобрител.
Също така Petroleum-а/керосина е със CAS 64742-48-9.. В MSDS на любимия в този форум Bardahl BDC, най-голямата част от съдържанието (25-50%) в опаковката е CAS No 64742-48-9.
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Добавки за дизел
Благодаря на колегите Lupender и Кайзен за изчерпателната информация. Мисля, че е полезно за всички.
От понеделник се снабдявам с авиационно гориво за граждански цели, не знам доколко е чист керосин. Искам да го ползвам като добавка за профилактика. Само от него ли да слагам или е добре да се смеси с някакво масло . Двигателя е 1.9 TDI, от 2005г., PD, и доколкото ми е известно няма DPF и то фабрично
Бкагодаря
От понеделник се снабдявам с авиационно гориво за граждански цели, не знам доколко е чист керосин. Искам да го ползвам като добавка за профилактика. Само от него ли да слагам или е добре да се смеси с някакво масло . Двигателя е 1.9 TDI, от 2005г., PD, и доколкото ми е известно няма DPF и то фабрично
Бкагодаря
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Добавки за дизел
Маслото не го пропускай . 300 грама на 50 кила
Re: Добавки за дизел
samo_pechka написа:Което купиш.
Но от двутактово масло по-добро няма. Ако няма дпф-става буквално всяко. 300мл на 50л нафта
Ако има ДПФ , купуваш на Адинол 2Т ADDINOL SUPER 2T MZ 406. То е най-безвредно към ДПФ филтри . Дозата 200-250мл на 50л нафта.
Колега, тоя Адинол нещо не мога да го намеря наличен. Имаш ли представа на Лики Моли двутактовите дали са читави? Или на Хускварна?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Добавки за дизел
Мисля бях засичал и при нас
Да провериш тук ? https://www.tstgroup.eu/Addinol-MZ-406
В Германия го има, цената много приемлива ( там)
За другите марки нямам мнение , когато се ползва в коли с наличен ДПФ.
Адинола щади напълно ДПФ-а, за другите не знам.
Ако няма ДПФ, слагаш по избор какво ти е на кеф ( и джоб)
Да провериш тук ? https://www.tstgroup.eu/Addinol-MZ-406
В Германия го има, цената много приемлива ( там)
За другите марки нямам мнение , когато се ползва в коли с наличен ДПФ.
Адинола щади напълно ДПФ-а, за другите не знам.
Ако няма ДПФ, слагаш по избор какво ти е на кеф ( и джоб)
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Добавки за дизел
ga85 написа:тоя Адинол нещо не мога да го намеря наличен.
https://addinol.bg/
Звънкаш (или пишеш мейл) и питаш за представители.
Или за поръчка
За Пловдив са "Петрол Комерс" - имат го.
- MamaMy
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Добавки за дизел
Чак пък специално да търсиш Адинол няма нужда. Във всяко едно представителство на Щил или Хускварна продават качествени двутактови масла. Адинол е просто една от многото марки. В интерес на истината двигателните им масла въобще не ги харесвам. Бяха добри в началото като излязоха на пазара първите 6 месеца. След това М10Д на всичко. Поредните мизерници на нашия пазар.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Добавки за дизел
Покрай еко директиви и други такива , маслата за малки градински двут. уреди станаха зле. Да се твърди, че са добри. Ми не, не са ( вече) . Отделно има и други причини, но сега не ми се ще да го разисквам.
Нямам представа дали маслото на щил, хуск има влияние към ДПФ филтър. И дали съответно ще е подходящо.
Сега за маслата на адинол... аз не съм им адвокат, но маслата никак не са лоши за парите си.
Може да не са на нивото на шел, мобил, но да се твърди, че са м10д....не е сериозно .
Нямам представа дали маслото на щил, хуск има влияние към ДПФ филтър. И дали съответно ще е подходящо.
Сега за маслата на адинол... аз не съм им адвокат, но маслата никак не са лоши за парите си.
Може да не са на нивото на шел, мобил, но да се твърди, че са м10д....не е сериозно .
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 30 яну 2011 18:47
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Botevgrad
Re: Добавки за дизел
[quote="samo_pechka"]Покрай еко директиви и други такива ,
Привет колега, какво ти е мнението за масло Castrol 2T power?
Привет колега, какво ти е мнението за масло Castrol 2T power?
- nikolay_ss
- Мнения: 1125
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Добавки за дизел
До колкото съм запознат се гледа индексът който се казва JASO, на по-стари дизели да кажем 2000г.(роторна помпа) и 2005г(комън рейл на мерцедес) съм сипвал доста пъти с индекс JASO FC на кола без ДПФ и не съм имал проблеми.
Но трябва да се проучи при коли с ДПФ дали който и да е индекс няма да задръства ДПФ-а по-бързо. Може би по-добрият вариант е да се сипва специална добавка която е разработена за коли с ДПФ.
И аз имам един въпрос относно двутактовото масло.
От прочетеното до тук да разбирам ли, че ако кола 2016 година EU 6b например 3.0TDI няма дпф/адблу/егр и е възможно сипването на двутактово масло и това няма да прецака дюзите?
Но трябва да се проучи при коли с ДПФ дали който и да е индекс няма да задръства ДПФ-а по-бързо. Може би по-добрият вариант е да се сипва специална добавка която е разработена за коли с ДПФ.
И аз имам един въпрос относно двутактовото масло.
От прочетеното до тук да разбирам ли, че ако кола 2016 година EU 6b например 3.0TDI няма дпф/адблу/егр и е възможно сипването на двутактово масло и това няма да прецака дюзите?
Последна промяна от nikolay_ss на Вто 28 яну 2025 14:14, променено общо 1 път.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Добавки за дизел
Мисля, че съм споделял таблицата и преди, но ето я отново - https://oil-club.de/wcf/index.php?attac ... 3cdti-pdf/
В Германия правиха тест на повечето подходящи двутактови масла. Резултата в "две думи":
- до EU4: Meguin 2T teilsynthetisch (среща се и като Liqui Moly LM 1052)
- от EU5: Addinol Super 2 T MZ 406 teilsynthetisch. Дозиране 1:>=200, никога 1:<200 -> нищо няма да се счупи, но се наблюдава намаляване на мощността.
В Германия правиха тест на повечето подходящи двутактови масла. Резултата в "две думи":
- до EU4: Meguin 2T teilsynthetisch (среща се и като Liqui Moly LM 1052)
- от EU5: Addinol Super 2 T MZ 406 teilsynthetisch. Дозиране 1:>=200, никога 1:<200 -> нищо няма да се счупи, но се наблюдава намаляване на мощността.
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Добавки за дизел
Според мен коментирания Addinol Super 2 T MZ 406 не е нищо особено. Просто в Германия е много евтин(около 6 евро за литър) и затова го ползват като добавка към нафтата. Даже самия производител отчита този факт и пуска версията с обозначение накрая W, което не е оцветено в червено за да не се бърка с нафтата за отопление при проверка и да има проблеми.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 76 госта