Здравейте колеги. От известно време забелязвам или по-скоро дочувам странен шум от двигателния отсек при изгасен двигател. Гася, заключвам колата и някъде като че ли в долната час на мотора от дясно се чува едно стържене, чаткане сякаш някакво моторче се върти, но издава звук все едно е пред блокиране. Може би и на запален двигател го прави но не се чува разбира се.
Някаква електрическа водна помпа имаше или от нещо друго да е при положение,че колата е изгасена и заключена...
Двигател 2.0 150 к.с., DFGA
Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 16 яну 2025 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B8 2.0 TDI странен шум
Там трябва да има електрическа водна помпа. Ако не ме лъже паметта буксата и е до масления филтър и пречи при смяната на филтъра и се откачва при всяка смяна на масло. Така че колата трябва да се погледне защото охладителната система на тия двигатели е доста усложнена и отказа на електрическа помпа може да доведе до големи приключения. Най-напред вижте буксата дали е ОК да не е била хлабава и да се е напълнила с вода
Re: Passat B8 2.0 TDI странен шум
Здравей, най-вероятно е тръгнала да се прецаква допълнителната помпа за циркулация на антифриза, тя се намира точно отдясно в долната част и работи след като се изключи колата.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7902
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B8 2.0 TDI странен шум
Има ел водна помпа на кръга на егр охладителя. Вероятно е доста износена щом чегърта. Работи около минута след гасене на мотора и после спира до следващото даване на контакт.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
- Автомобил: Passat B8 Rline
- Двигател: 2_0 TDI DFGA
Re: Passat B8 2.0 TDI странен шум
Така и предположих да. Може ли някакъв парт номер на въпросната помпа и някой знае ли как се сменя?
Дали е това https://youtu.be/uCO9QvgFtDM
П.П. освен тази допълнителна помпа и тази на ангренажа има ли други помпи по антифриза
Дали е това https://youtu.be/uCO9QvgFtDM
П.П. освен тази допълнителна помпа и тази на ангренажа има ли други помпи по антифриза

-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 16 яну 2025 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
Електрическите помпи трябва да са 2 + механичната с електрическо управление дето е на двигателя. Но зависи от комплектацията. Едната помпа както каза колегата по горе е за ЕГРа, и тя трябва да е отпред долу в дясно до масления филтър, а втората като на клипа е за парното и е зад двигателя. Ако имаш ВЕБАСТО то тогави има и на вебастото. Помпата се сменя елементарно отдолу - защипват се гумените маркучи да не тече антифриза и се сменя. Само вижте да не е пълна с боклуци защото може и от това да трака. Ако я сменяте слагайте читава помпа щото тази трябва да е с 3 жици и се управлява по ШИМ от компа на двигателя. А парт номера го вижте на самата помпа. Имайте в впредвид че има такива помпи и с 2 жици така че проверете партномера и буксата.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
- Автомобил: Passat B8 Rline
- Двигател: 2_0 TDI DFGA
Re: Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
Това означава ли, че трябва задължително да слагам оригинална? Никой ли не я сменявал досега?
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 16 яну 2025 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
Ами аз лично когато сменям нещо, първо гледам може ли да сложа оригинал. Ако цената във Фолксваген е безбожна, тогава гледам от къде мога да го взема по-тънко или за читав заместител. Отделно има вариант да са правили замяна, защото приметрно този модел помпа да е била калпава и после Фолксваген да са я сменили с друга. Така че моя съвет е първо да се провери в някой дилър на Фолксваген и тогава да се решава. Защото това са сравнително нови коли и са доста усложнени технически и съответно при поддръжката трябва да се внимава.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
- Автомобил: Passat B8 Rline
- Двигател: 2_0 TDI DFGA
Re: Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
Малко развитие по въпроса.
Свалих кората и шума наистина е от помпата тази която е отзад. Номера е 5Q0965567J.
Свалих кората и шума наистина е от помпата тази която е отзад. Номера е 5Q0965567J.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 16 яну 2025 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
Дали да се слага оригинална или не, моето мнение го писах по горе. Но като сменяте помпата си вижте антифриза дали е за смяна. До 2019 някъде са с G13, а след това с G12 Evo. G13 имат едно пакетче като от чай в разширителния съд с което трябва да се внимава и да се проверява контролно дали е здраво. Ако антифриза е минал 5 години е хубаво да се смени. Като се сменя е най- добре ако е бил G13 да се мине на G12Evo - и да се изхвърли чайчето от разширителния съд. Има си процедура на VW за смяна и обезвъздушаване. Защото като остарее, това чайче се скапва и се къса и след това следва геройско промиване на охладителната система. А отделно кофтия антифриз прави корозия с всички приключения по край нея. На този Пасат радиатора за парното и на двигателя се сменят сравнително лесно, но хубавите радиатори са си прилична цифра. А историята с антифризите нa VW е доста дълга и си е за отделна тема.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
- Автомобил: Passat B8 Rline
- Двигател: 2_0 TDI DFGA
Re: Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
Това съм го направил.
- Kn0cK3r
- Мнения: 179
- Регистриран на: Вто 01 юни 2010 18:18
- Автомобил: Passat B8 TSI 280кс R-Line
- Двигател: CJXA
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
И на предишният ми Пасат Б8.5 190кс, като гасях двигателя, се чуваше звук на ръждясала скърцаща клапа. След оглед в сервиз казаха, че една от водните помпи (не се сещам точно коя) е заминала. Колегата doubledragon те насочва много правилно. И аз бях шокиран като ми казаха, че този двигател е с 3 водни помпи.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
- Автомобил: Passat B8 Rline
- Двигател: 2_0 TDI DFGA
Re: Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
Ъпдейт на темата малко.
Поръчах оригинална помпа втора ръка от eBay. Разглобих я да видя вътре какво предтсвлява. Нищо кой знае какво. Една ос около която се върти роторче с перка и отдолу платка с електроника.

Свалих и моята и я разглобих. Оста се беше изяла, ротора е жулил в корпуса. Показвам оста на двете помпи. Изядения е от моята. Другата ос е просто мръсна не е наранена:

Понеже не знаех дали няма да трябва някаква адаптация с новата помпа или да вземе да ми набива грешки, взех оста, ророра с турбинката и капака, които на моята бяха зле и си оставих само електрониката от моята.
Поръчах оригинална помпа втора ръка от eBay. Разглобих я да видя вътре какво предтсвлява. Нищо кой знае какво. Една ос около която се върти роторче с перка и отдолу платка с електроника.

Свалих и моята и я разглобих. Оста се беше изяла, ротора е жулил в корпуса. Показвам оста на двете помпи. Изядения е от моята. Другата ос е просто мръсна не е наранена:

Понеже не знаех дали няма да трябва някаква адаптация с новата помпа или да вземе да ми набива грешки, взех оста, ророра с турбинката и капака, които на моята бяха зле и си оставих само електрониката от моята.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20243
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
Ще е полезно да споделиш и кога си сменил антифриза и на колко км е колата? По мои убеждения той трябва да се сменя на всеки 4-5 години.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
- Автомобил: Passat B8 Rline
- Двигател: 2_0 TDI DFGA
Re: Passat B8 2.0 TDI DFGA странен шум
Антифриза е сменен април 2024, тогава махнах силиката и го смених с оригинален G12 EVO
Колата е 2019 на 206 к реални. Има си история във VW.
Колата е 2019 на 206 к реални. Има си история във VW.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 123 госта