Акумулатори - колко им е животеца?
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
По принцип EFB би трябвало да се зарежда като обикновен оловен акумулатор, защото той е такъв, но с подсилени оловни плочи. Няма проблем да се зарежда и в двата режима, но е безсмислено бавно в AGM режим.
AGM акумулаторът пък е съвършено различен тип и за това му е нужен задължително зареждане в такъв режим.
AGM акумулаторът пък е съвършено различен тип и за това му е нужен задължително зареждане в такъв режим.
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Според формулата за ЕДН, видът на зареждането зависи от концентрацията на електролита. Ако е течен - зарежда се като обикновен акумулатор.
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София / Възраждане
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Дали има проблем ако зареждам автомобилен акумулатор на режим "мотоциклет", освен по-дългото време за зареждане?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Зависи дали режим мотоциклет не е 6 волта, а и на зарядното в този режим до колко му е капацитета, 20-30 ампера макс примерно
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София / Възраждане
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
К.Одаджийски написа:Зависи дали режим мотоциклет не е 6 волта, а и на зарядното в този режим до колко му е капацитета, 20-30 ампера макс примерно
Режим 12V, 1,2A
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Georgi_G написа:Дали има проблем ако зареждам автомобилен акумулатор на режим "мотоциклет", освен по-дългото време за зареждане?
Никакъв.
Пробвано многократно на различни видове акумулатори , вкл. и различни големини .
В такъв режим съм зареждал и 100ач на бус.
Никакъв проблем , освен разбира се бавното му зареждане.
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
И закакво са всичките тези клизми, след като автоматичните зарядни свалят тока на 800 милиампера в края на цикъла? Поне моето на Бош го прави. После само поддържа батерията заредена, неограничено дълго време.
-
- Мнения: 652
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Такъв exide ползвах на дизелово пежо 207 закупен от сфа варна оригинален за пежо , изкара 7 години и половина окъси клетка като никога не е давал признаци на умора до последния момент.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
- Автомобил: Бора
- Двигател: АКЛ 1999
- Местоположение: София област
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Не съм сигурен , че подаване на 800 милиампера и поддържане на зададено напрежение е добре за АКБ . UPSа ми така правеше , при 13.80 волта подаваше постоянно 200-300 милиампера на 18 ач АКБ/гелов , тягов /. Аз го тунинговах , сложих схема контролер заряд с три петици /10 лв , елимекс / и сега при 13.80 в направо се изключва зарядната намотка на греца и при 12.70в се включва . Имаше трудност със сигнал от греца към мултиконтролера , но с петкрако реленце и един мосфет му подадох такъв от АКБ . С такава схема за заряд и петкрако реле , може да се направи десулфатизатор на АКБ . Нагласяват се тримерите , трите петици да изключват зарядното при 14.8-15 в , а при 12.70 /примерно/ да включват . Докато заряда е изключен релето включва 21ватова /примерно / лампа от мигач към АКБ . Така се получава десулфатизатор и един път в годината за няколко часа или денонощие е добре да минава всеки АКБ , независимо дали е AGM или обикновен .
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Моето автоматично зарядно Айнхел накрая на цикъла подава порции от 200-300 милиампера редуващи се с 0, поне така ги хваща мултицета - амплитудата е да речем една секунда. Затова англичаните ги наричат trickle charger. В брошурата пише че могат да поддържат акумулатора на бъгито или лодката през цялата зима, тоест не е проблем да седи постоянно включено. Абе хората са го измислили неслучайно и е добре да ги слушаме. Другите народи обиколиха земята и създадоха автомобили и космически кораби, а в България все гледаме да правим нещата наопаки по някакъв странен сбъркан начин. Понеже се мислим за по-хитри от другите. Един искал да го ползва в АГМ режим, друг в мотоциклетен
и после тръгват приказки - зарядното не струва, акумулаторът не струва... Затова цялата ни държава и народ е в кучи гъз.

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
telefunken написа:И закакво са всичките тези клизми, след като автоматичните зарядни свалят тока на 800 милиампера в края на цикъла? Поне моето на Бош го прави. После само поддържа батерията заредена, неограничено дълго време.
Ако е към мен:
Забелязъл съм, че моите на СТЕК ( пробвал съм и с други) в нормалния режим зареждане ( за автомобил) , се нагряват в началото кофти. Причината я отдавам един път на големината акумулатор , на степента от дозаряд и на липсата на ест. вентилация за самото зарядно ( в багажника или в кабината ) . Ако е под предния капак аку-то, това не е проблем, но в останалите варианти, особено в багажника ако е, малко проблематично, особено лятно/топло време за охлаждането на зарядното.
И ако не се бърза, не предстои веднага пътуване или друга причина, го слагам на положение мотоциклет и така се загрява много по-слабо .
Няма друга причина, но отнема повече време самото зареждане, логично защо.
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
samo_pechka написа:Ако е към мен:
...
Не, писах по принцип. Хубавите зарядни са с микропроцесорно управление и освен всички видове защити (включително и термична), позволяват дозареждане на батериите, без да е необходимо да се разкачват от автомобила. Така че не се притеснявай, ако твоето е от хубавите. Понякога изобщо не започват с 4 ампера заряда, а само с 1,2 А или 0,8 А. Единственото лошо нещо при тях е, че не винаги сработват при напълно разреден акумулатор.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
telefunken написа: Понякога изобщо не започват с 4 ампера заряда, а само с 1,2 А или 0,8 А.
Аз се съмнявам дали някое от умните зарядни с капсулован пластмасов корпус поддържа постоянни 4-5 ампера. С тези кабелчета тънки като зарядно за телефон. Ако някой разчита на него да си зареди изчерпан 70Ач за една вечер, нека се насочи към онези метални кутии с вентилатор, например https://vikiwat.com/zaryadno-za-akumula ... -24vdc-20a
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Бош поддържат, не се съмнявай. Кабелите са достатъчно дебели и къси. Импулсни са, с високо КПД и при мощност от някакви си 60 W (няма и толкова) не създават никакви проблеми.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта