
Въпрос за климатик Голф 3
- absent
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Въпрос за климатик Голф 3
Мерси колега 

Re: Въпрос за климатик Голф 3
Здравейте! 12 години по-късно да повдигна малко темата. :) Карам голф 3 1.8, 90 коня, код ABS. За жалост нямам климатик. Обаче имам на разположение голф 3 1,6 75 коня код ABU. Той е с климатик Diavia и ще го дават на вторични. Имам кардбланш да си взема, каквото искам от него преди да отиде на скрап. В най-големите жеги климатикът му духа толкова студено, та чак те заболява главата от студ и го спираш. Четох, че най-добре било да си взема предно тяло с две перки и двата радиатора от голф 3 1.9 тди, тъй като радиаторът му бил най-голям и с него проблеми с охладителната система няма да имам. Моята най-голяма чуденка е следната. Понеже на Diavia няма копче, което да затваря клапата за външния въздух и да върти само въздуха от купето, искам да знам дали мога да донадя накакво моторче и копче, което да върши тази работа или да си взема направо вътрешно тяло за оригинален климатик.
Съответно, ако взема такова вътрешно тяло от голф 3 с оригинален климатик, копчето за клапата и врътките, мога ли да ползвам останалите части от системата Диавиа? Това ще да са маркучите, компресора, управлението на климатика до казанчето за охладителна течност.
Най-вероятно, понеже 1.8 има разлики с 1.6, ще се наложи да си намеря друга стойка за компресора, шайби за водна и хидравлична помпа и шайба на коляновия вал.
Но живо ме интересува въпросът с тази клапа и дали мога да съчетая вътрешно тяло от оригинален климатик с останалите части на климатик Диавиа.
Съответно, ако взема такова вътрешно тяло от голф 3 с оригинален климатик, копчето за клапата и врътките, мога ли да ползвам останалите части от системата Диавиа? Това ще да са маркучите, компресора, управлението на климатика до казанчето за охладителна течност.
Най-вероятно, понеже 1.8 има разлики с 1.6, ще се наложи да си намеря друга стойка за компресора, шайби за водна и хидравлична помпа и шайба на коляновия вал.
Но живо ме интересува въпросът с тази клапа и дали мога да съчетая вътрешно тяло от оригинален климатик с останалите части на климатик Диавиа.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Въпрос за климатик Голф 3
Таа къде си я намислил нема да стане. От сега ти казвам по добре се откажи. От 1.8 на 1.6... тегаво ще е.
Аз съм с 1.6 ABU. Кажи къде се намира голфа на вуйчо ти, да дойда и да купя квото ми требва. Тоя климатик на мене ще ми върши повече работа
Аз съм с 1.6 ABU. Кажи къде се намира голфа на вуйчо ти, да дойда и да купя квото ми требва. Тоя климатик на мене ще ми върши повече работа

Re: Въпрос за климатик Голф 3
Диавиа се слага на всякакви двигатели. Въпросът не е дали ще стане, а съвсем различен, като конкретно съм задал питания. Моля за компетентни мнения. :)
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Въпрос за климатик Голф 3
Явно не схвана майтапа.
Успех и после да се похвалиш с резултата
Успех и после да се похвалиш с резултата

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик Голф 3
1.6 и 1.8 при Мк3 са с различни стойки за алтернатор и хидравлика. Съответно стойката за компресора (която НЕ е заводска), няма как да пасне на 1.8 двигател. В купето нещата са идентични, но аз бих си свалил оригинални части от някоя Мк3 със заводски климатик, вместо тази ДиариЯ.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за климатик Голф 3
И двамата сте прави, ама доколкото схващам, на човека тия неща ще му дойдат без пари
Само дето не знам как ще се намери правилната стойка за закрепване
Но пък ABS с клима не е чак толкова рядко явление (виж, 1.6 са си по-редки от бяла лястовичка), та вероятно ще стане цялата история.
п.п. а може да се разберете нещо dontaskdontsay да намаже една стойка като за неговия мотор!

Само дето не знам как ще се намери правилната стойка за закрепване

Но пък ABS с клима не е чак толкова рядко явление (виж, 1.6 са си по-редки от бяла лястовичка), та вероятно ще стане цялата история.
п.п. а може да се разберете нещо dontaskdontsay да намаже една стойка като за неговия мотор!

- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Въпрос за климатик Голф 3
Ааа, да бе. Това е като да има печено агне и аз да взема само опашката. Или цялото или нищо
Аз съм навит да му купя целия климатик или ако иска цялата кола но го разбирам. И аз на негово място не бих се разделил.

Re: Въпрос за климатик Голф 3
Благодаря за разбирането :D Очертава се от някакво венто да взема оригинало вътрешно тяло и предната стойка с перките и радиаторите. Ама да видим какво ще стане в идните 2 седмици, защото човекът е "имам, ще погледна и ще се разберем нещо". А Диавията е голям фризер. Пустата му клапа за затваряне ме тормози. Като дойде момента, ще разказвам.
- bahyr
- Мнения: 567
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за климатик Голф 3
Аз бях с такъв климатик на Голф 3 1,6 моно. Под фултъра за купето си имаше тяхна си клапа с рейка и моторче и копче до това за пускане на климата което си я управляваше.
Италянците сменят и мотора за охлаждане на радиаторите с по-мощен Spal, радиатора за антифриза си оставят оригиналния.
Италянците сменят и мотора за охлаждане на радиаторите с по-мощен Spal, радиатора за антифриза си оставят оригиналния.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик Голф 3
bahyr написа:радиатора за антифриза си оставят оригиналния.
Което е голяма глупост.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик Голф 3
Да взема да отговоря и аз, също 12г. по-късно :D
Лошото е, че от донорът не може да се ползва почти нищо за този 1.8 моно, поради следните причини :
1. вътрешното тяло - така или иначе искате да се смени със заводско - напълно подкрепям идеята, защото е много по-добре направено, с доста по-ефективен изпарител (вътр. климатичен радиатор), по-мощен вентилатор и ред други преимущества, за които няма да влизам в подробности. Тялото на Диария-та си има клапа за циркулацията и тя се управлява с бутона "Max" (предполагам е с бутони Norm и Max) и е реалиирана, както колегата по-горе каза - ел. мотор движи една рейка и тя движи клапата. Много рядко имаше здрава такава, още преди 10-15г. , когато бяха модерни и се занимавах с тях, представям си сега каква екзотика е...
2. маската отпред - така или иначе искате да се сменя със заводска с голям воден радиатор и две перки, поради гореописаните причини - също напълно подкрепям. Дори да останете на вариант да си се ползва маската от донора, пак няма да стане - на 1.6 ABU радиатора е по-малък, от колкото на 1.8 моно, както и имаше някаква разлика при маркучите за охлаждането - на ABU-то мисля, че бяха до левия фар, а на 1.8 моното без клима - откъм десния, ама вече не помня точно как беше, отдавна съм правил.
3. компресорът - няма да стане директно за монтаж с планката, която има в момента, защото е доста по-различно и ще трябва планка, която да става хем на 1.8 моно-то, хем на компресора и дори по някакво чудо да се намери такава или да се израобти, имаме и друг проблем - като се смени изпарителя с по-голям, този компресор най-вероятно няма да може да поддържа нормална циркулация на фреона, защото разликата в размера и обема на изпарителите, е поне 25-30% , а от Диария умишлено слагат малки компресори на 1.6 ABU - иначе при тръгване на компресора, ако двигателя е на празен ход, гасне
.
4. кондензаторът (предния климатичен радиатор) - той няма да застане добре на маската и водния радиатор, които ще са за оригинален климатик, защото е значително по-малък, спрямо тях, както и няма да е достатъчен като ефективност и обем, спрямо големия изпарител, който ще е сложен вътре. Това е и още един проблем за компресора - събират му се общо два значително по-големи радиатора, спрямо неговите възможности...
5. маркучите - те няма да станат въобще - няма да стават към новия изпарител, няма да стават и на новия кондензатор отпред, няма да минават и по същия начин около двигателя, поради големите конструктивни разлики между 1.6 ABU и 1.8 моно (единия е наклонен напред и компресора му обикновено е най-долу, а другия е наклонен назад и компресора му е по-високо - между хидр. помпа и генератора).
6. Ел. инсталация и "управление" , така да го нарека - при Диария-та всичко е изцяло електромеханично и реализирано с ключове, бутони и релета, които нямат нищо общо със заводските и там също няма да може да използва кой знае какво, ако се мине на заводска маска и заводско вътрешно тяло, ама ел. инсталацията като цяло е простичка и тя не е фактор.
Предвид това, най-добре (да се разбира най-ефективно, най-лесно и респективно най-евтино), според мен, би било да се намери донор с 1.6 100к.с. АЕК/AFT или 1.8 ABS/ADZ, понеже са много сходни двигатели (поне така си спомням) и да се премести всичко. Да, от донора, който е на разположение, бихме получили безплатно един компресор, който няма да работи ефективно на новата система, нито можем да монтираме директно, защото нямаме планка за него, както и един кондензатор, който също ще е неефективен, понеже е малък и също не можем да монтираме директно, понеже ще е поне 1 педя по-малък от новия воден радиатор. Финансовата полза от тях, ще е доста по-малка, от колкото разходите по тях - ще трябва да се купи/направи планка за този компресор, както и да се направят подходящи маркучи за него, същото важи и за кондензатора, ще трябва да се купят и един к-т заводски тръби с фланци, за към заводския изпарител, които да се срежат и да се използват само накрайниците от тях, понеже трв-то (темп. редуцир вентил) на Диария-та рядко има общо със заводския, но дори да има, при заводския връзката е отвън, откъм двигателния отсег, а при Диария е вътре в купето, в краката на пасажера, та маркучите няма шанс да стават, без сериозно преправяне и използване на фланци от заводските. Също така, ако погеднем и в перспектива - един ден, когато този компресор се счупи или протече, което рано или късно ще се случи, започваме от начало - я се намери такъв същия, я не, съответно трябва да се слага някакъв друг, ама това значи пак друга планка и пак други маркучи и нов голям финансов разход. Същото важи и като се пробие кондензатора - или трябва да се търси същия и да се молите да е здрав или да се слага някакъв друг и отново да се преправят маркучите, за да стават на неговите резби и разположение на изводите.

Лошото е, че от донорът не може да се ползва почти нищо за този 1.8 моно, поради следните причини :
1. вътрешното тяло - така или иначе искате да се смени със заводско - напълно подкрепям идеята, защото е много по-добре направено, с доста по-ефективен изпарител (вътр. климатичен радиатор), по-мощен вентилатор и ред други преимущества, за които няма да влизам в подробности. Тялото на Диария-та си има клапа за циркулацията и тя се управлява с бутона "Max" (предполагам е с бутони Norm и Max) и е реалиирана, както колегата по-горе каза - ел. мотор движи една рейка и тя движи клапата. Много рядко имаше здрава такава, още преди 10-15г. , когато бяха модерни и се занимавах с тях, представям си сега каква екзотика е...
2. маската отпред - така или иначе искате да се сменя със заводска с голям воден радиатор и две перки, поради гореописаните причини - също напълно подкрепям. Дори да останете на вариант да си се ползва маската от донора, пак няма да стане - на 1.6 ABU радиатора е по-малък, от колкото на 1.8 моно, както и имаше някаква разлика при маркучите за охлаждането - на ABU-то мисля, че бяха до левия фар, а на 1.8 моното без клима - откъм десния, ама вече не помня точно как беше, отдавна съм правил.
3. компресорът - няма да стане директно за монтаж с планката, която има в момента, защото е доста по-различно и ще трябва планка, която да става хем на 1.8 моно-то, хем на компресора и дори по някакво чудо да се намери такава или да се израобти, имаме и друг проблем - като се смени изпарителя с по-голям, този компресор най-вероятно няма да може да поддържа нормална циркулация на фреона, защото разликата в размера и обема на изпарителите, е поне 25-30% , а от Диария умишлено слагат малки компресори на 1.6 ABU - иначе при тръгване на компресора, ако двигателя е на празен ход, гасне

4. кондензаторът (предния климатичен радиатор) - той няма да застане добре на маската и водния радиатор, които ще са за оригинален климатик, защото е значително по-малък, спрямо тях, както и няма да е достатъчен като ефективност и обем, спрямо големия изпарител, който ще е сложен вътре. Това е и още един проблем за компресора - събират му се общо два значително по-големи радиатора, спрямо неговите възможности...
5. маркучите - те няма да станат въобще - няма да стават към новия изпарител, няма да стават и на новия кондензатор отпред, няма да минават и по същия начин около двигателя, поради големите конструктивни разлики между 1.6 ABU и 1.8 моно (единия е наклонен напред и компресора му обикновено е най-долу, а другия е наклонен назад и компресора му е по-високо - между хидр. помпа и генератора).
6. Ел. инсталация и "управление" , така да го нарека - при Диария-та всичко е изцяло електромеханично и реализирано с ключове, бутони и релета, които нямат нищо общо със заводските и там също няма да може да използва кой знае какво, ако се мине на заводска маска и заводско вътрешно тяло, ама ел. инсталацията като цяло е простичка и тя не е фактор.
Предвид това, най-добре (да се разбира най-ефективно, най-лесно и респективно най-евтино), според мен, би било да се намери донор с 1.6 100к.с. АЕК/AFT или 1.8 ABS/ADZ, понеже са много сходни двигатели (поне така си спомням) и да се премести всичко. Да, от донора, който е на разположение, бихме получили безплатно един компресор, който няма да работи ефективно на новата система, нито можем да монтираме директно, защото нямаме планка за него, както и един кондензатор, който също ще е неефективен, понеже е малък и също не можем да монтираме директно, понеже ще е поне 1 педя по-малък от новия воден радиатор. Финансовата полза от тях, ще е доста по-малка, от колкото разходите по тях - ще трябва да се купи/направи планка за този компресор, както и да се направят подходящи маркучи за него, същото важи и за кондензатора, ще трябва да се купят и един к-т заводски тръби с фланци, за към заводския изпарител, които да се срежат и да се използват само накрайниците от тях, понеже трв-то (темп. редуцир вентил) на Диария-та рядко има общо със заводския, но дори да има, при заводския връзката е отвън, откъм двигателния отсег, а при Диария е вътре в купето, в краката на пасажера, та маркучите няма шанс да стават, без сериозно преправяне и използване на фланци от заводските. Също така, ако погеднем и в перспектива - един ден, когато този компресор се счупи или протече, което рано или късно ще се случи, започваме от начало - я се намери такъв същия, я не, съответно трябва да се слага някакъв друг, ама това значи пак друга планка и пак други маркучи и нов голям финансов разход. Същото важи и като се пробие кондензатора - или трябва да се търси същия и да се молите да е здрав или да се слага някакъв друг и отново да се преправят маркучите, за да стават на неговите резби и разположение на изводите.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 142 госта