ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
-
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Днес пробвах при работещ двигател да вадя и да слагам буксата на ТПС-а няколко пъти. В първия момент тръгва да увеличава, а в следващия момент да срива оборотите почти пред загасване. Не знам как да го тълкувам! Някакви идеи? Иначе друго не съм правил, че някакъв вирус ме мъчи цяла седмица...
- D1D00
- Мнения: 375
- Регистриран на: Пет 11 фев 2011 16:21
- Автомобил: Volkswagen Golf GT
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Шумен
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
И при мен ставаше така, докато си карам и угасяше в движение, а понякога на празен ход и после много трудно палеше. Проблемът излезе датчик на разпределителния вал( този дето е на делкото), но преди да се разбере я закарах да я закачат на лап-топ, и компа отчете това като грешка няколко пъти. Отиди при някой кадърен специалист по електроника на двигатели който наистина му разбира (знам че рядко се срещат но се намират все още такива), и я закачете на комп. Ако е този проблема, датчика е доста скъп около 200 лв. със смяната ми излезе.
Последна промяна от D1D00 на Съб 01 фев 2025 12:26, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Сам съм сменял датчик на Хол, но на Опел. Голяма бъзикня е. Планирал съм да правя диагностика и адаптация, но гледам да си свърша домашната работа, защото като изключим играенето на празен ход, моторът работи почти безупречно. През уикенда ще имам занимавка...
- D1D00
- Мнения: 375
- Регистриран на: Пет 11 фев 2011 16:21
- Автомобил: Volkswagen Golf GT
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Шумен
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Да, забравих да споделя че датчика е от няколко части и трябва малко познания да имаш за да го смениш, и оставих това на майстора :). Бях чел на скоро че и от Лада Самара ставали и били по евтини но малко се съмнявам, по добре оригинален ако намериш, аз такъв намерих за ABD-то но пак казвам доста пара е. Иначе след смяната му, нещата се оправиха, спря да гасне и прекъсва. Най-добре диагностиката ще покаже...
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
nikmar написа:Днес пробвах при работещ двигател да вадя и да слагам буксата на ТПС-а няколко пъти. В първия момент тръгва да увеличава, а в следващия момент да срива оборотите почти пред загасване....
Така, трябва докато вадиш и слагаш буксата, да чуваш стъпковото как се мести. Когато вадиш буксата то се прибира и колата,ако е студена се мъчи да гасне, когато я слагаш -то излиза и подпира дросела. На топла кола мисля, не гасне.
Със стъпковото същия тест - вадиш му буксата. Тогава обратно-оборотите трябва да се вдигнат, понеже ЕКУ компенсира с дюзата.
Всички тези елементарни упражнения целят да се проследи комуникацията на моното с ЕКУ. Принципно с изключването на компонентите и поведението на оборотите се определя кой от тях не работи.
Връщайки се към първия ти пост-че се вдигат до 3000 оборотите...се зачудих, кое би накарало стъпковото да излезе почти докрай, ако то бута дросела де? Температурен датчик не е ! Единствено излиза то толкова много, ако самия дросел физически е отворен на макс и то го чака да се върне, или ако ТПС е разбутан и всъщност тия 3000 оборота за ЕКУ са 1000.
Мисля е време да сложиш мултицета във вътрешните пинове на ТПС буксата
-
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Ще стигна и дотам, но излязоха други задачи. Между другото врътнах малко делкото и оборотите вече не са 3000, а 2000 и падат по-бързо от преди до 1000. Приготвил съм друго "стъпково" (почистено и смазано), както и друг почистен и смазан тънко ТПС. Остава да намеря време за пробите... 

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Връткането на делкото при моноинжекцията има малка особеност. Тъй като се искрата се управлява от EКУ трябва да се вкара в сервизен режим, преди да се върти делкото.
-
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Настройките и адаптацията ще се правят в сервиз, аз обаче първо ще видя по-елементарните неща, като ще почакам малко да се стопли времето... 

- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Силно ме съмнява да намериш сервиз, който да помни как се настройва мотор от миналия век
-
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Имам такъв сервиз и стар майстор, но първо ще си свърша домашната работа, пък и колата е резервна, така че нямам зор... 

-
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
В събота смених последователно добре почистени и смазани "стъпково" и ТПС, моторът си работи добре при шофиране, но празният хода продължава да играе (750-2000). Ще почистя и смажа все пак старите, защото може да са си добре, но ще се ходи на диагностика. Сега съмненията ми са най-вече при датчика за входящ въздух, но там нямам резервен... По точно имах от моно 1.6, но той беше капсулован в горната планка и при опит за демонтаж се изпочупи.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Между другото, в какво състояние е тампонът под моното? Ако смуче въздух от там не разчитай на стабилни обороти каквото и да сменяш.
-
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Купил съм нов, а стария го уплътних отгоре със силикон, но е възможно да смуче и от долната страна. Само да се стопли времето... 

-
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
Сложих новия тампон, първите 10-ина минути празният ход беше добре и после пак се почна 700-2000... Продължавам проучванията и се договарям за диагностика, но и там бетон - никой не работи в събота, двама не си вдигат телефона, друг няма кабел... Чакат ме много приключения...
- D1D00
- Мнения: 375
- Регистриран на: Пет 11 фев 2011 16:21
- Автомобил: Volkswagen Golf GT
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Шумен
Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем
И аз сменях такъв тампон при мен направо съскаше от там стария беше в много лошо състояние, след смяната се подобри работата на мотора на празен ход. Пробвай и с почистване на моното може да помогне.
Последна промяна от D1D00 на Пон 31 мар 2025 13:58, променено общо 1 път.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: TheEx0rcist и 73 госта