Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
iron4o10
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 17 апр 2008 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот iron4o10 » Вто 25 мар 2025 10:51


chifut написа:Служебният ми автомобил е Дъстър имам над 45х.км. на него, карам го от нов. Дизел 1,5ДЦИ -не знам колко коня е.
Модела е префейса на сатарото полколение с квадратните стопове. 21г.
Плюсовете са че е висока и с прилична проходимост даже доста добра(4x4) и свършваме с това.
Интериор -дървен и далеч от съвремененен автомобил. Странни решения меко казано на разни управления и като логика и като местоположение на копчета и лостове.
Шумна е. Подкачващата помпа вие ужасно, наистина ужасно и се чува и по време на движение(проблема не е локален при мен а глобален за модела). При по-висока скорост и шума от вън е много. Не е подходящ за високи скорости над 130 влиза в обороти и се чуват буталата . Тавана му е 160 по километраж. За извънградско пътуване е неподходящ и на мен ми е неприятно да пътувам с него. Багажника не е особено голям.
В града има прилична динамика в комбинация с 4х4, но не е уау.
В заключение не бих си го причинил като личен автомобил, освен ако не е втора кола със специално предназначени- за града и за места които изискват повишена проходимост. Задължително 4х4. Само на предно за мен е абсолютно безмислен автомобил който само фен би си го причинил.
Слизайки от споменатия Пасат който имах до преди 4-5г. съм убеден че ще бъдеш раочарован от Дъстъра.


Ами аз карах Дъстъра сравнително малко и не мога да преценя. Но по-скоро с тази къса първа скорост ми се вижда идеята му е да нещо като по-нова лада нива. Тоест за баирите е добре ама за градско/извънградко няма да е приятно.

А какво мислите за Рено Каджар, то като гледам е вдигнат меган?

tdi fen написа:И според мен Дъстър не си заслужава по-добре kia Sportage или Hyundai ix35 те поне имат повече екстри и двулитров дизел


Ще ги погледна, за момента мисля да видя дали няма да изпадне някоя рено каджар. То като размери/задвижване и просвет ми допада. Въпроса е като цена дали мога да намеря такова до 25к.




thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот thanis » Вто 25 мар 2025 11:16


Защото Спортидж 3та ген и IX35 не са тромави и бавни и шумни. Двулитровия дизел на киа и хюндай не е известен с динамика, а разхода няма да съответства на вървежа спрямо 1.5dci. Имат си други предимства, но вървежа спрямо дъстър няма да е едно от тях.

Висока кола с 4х4 и тишина в ниския ценови диапазон са взаимоизключващи се понятия. То и G63 AMG също е шумна и вози на каруца, ама няма да чуеш някой да мрънка по форумите за нея, нищо че цените дори за 2ра употреба почват от близо 100 хил лева.

Човека основно е казал, че иска голям просвет без толкова да държи на 4х4. Почти всичко за бюджета му ще е шумно спрямо еквивалентен голф/пасат.

Дъстъра не е бяла лястовица, лесно може да намери от познат или да си наеме за 1 ден и да я изкара и прецени дразнещо шумна ли е или не. Всяка кола е компромис и няма перфектни. VAG-овете си имат своите болки и проблеми и недосмислия също.

ЕДИТ: Каджара е по-голям от дъстър и пак е с 1.5дци основно. Като там има повече проблеми с поскърцващи конзоли и табла. Иначе си е типичен френски автомобил. Няма голяма динамика, окачването е в зоната на комфорт конфигурирано и има повече място спрямо дъстър. Обслужването спрямо дъстър няма голяма разлика


Spikul

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот Spikul » Вто 25 мар 2025 12:25


thanis написа:...То и G63 AMG също е шумна и вози на каруца...

:mhihi
Шумна е отвън и вози на каруца ако е в режим спорт :wink
Иначе по темата, авторът гледа съвсем различни класове автомобили и за това се колебае доста. Но Олтрака и Дъстър са толкова различни автомобили, че аз лично не мога да намеря нито едно общо нещо.
Дачия за семеен автомобил е мазохизъм за мен. В пъти по-добре е РАВ 4 или Форестър.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот tdi fen » Вто 25 мар 2025 12:44


Бих казал че kajar от към мястото не лош избор но отново трябва да е или 1.3tce или 1.6 dci
ето две предложения които надхвърлят но предвид километрите няма да имаш почти никакви разходи за обслужване моторите са с верига която изкарва 300к км най-много масло филтри пистов ремък дискове накладки
https://www.mobile.bg/obiava-2174231280 ... kadjar-dci

https://www.mobile.bg/obiava-2173833521 ... 140k-c-6mt


chifut
Мнения: 113
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот chifut » Вто 25 мар 2025 12:46


Аз не съм карал Рено Каджар и не мога да дам мнение. Не зная честно казано за този бюджет какво читаво и високо може да се вземе за да не остави лош привкус след Пасата. Не знам и защо са ти тези 2-3 сантиметра в повече. Аз живея във вилна зона и Пасата ми беше с окачване за лоши пътища и нямах никакви проблеми с височината. Ако твоят е с нормално или спортно окачване едни нови 4ри пружини ще ти свършат работа и ще минеш с 500 до 1000лв. особено ако ти е читав Пасата можеш да поотложиш покупката да посъбереш още някой лев за нещо насистина което си заслужва.


iron4o10
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 17 апр 2008 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот iron4o10 » Вто 25 мар 2025 13:59


chifut написа:Аз не съм карал Рено Каджар и не мога да дам мнение. Не зная честно казано за този бюджет какво читаво и високо може да се вземе за да не остави лош привкус след Пасата. Не знам и защо са ти тези 2-3 сантиметра в повече. Аз живея във вилна зона и Пасата ми беше с окачване за лоши пътища и нямах никакви проблеми с височината. Ако твоят е с нормално или спортно окачване едни нови 4ри пружини ще ти свършат работа и ще минеш с 500 до 1000лв. особено ако ти е читав Пасата можеш да поотложиш покупката да посъбереш още някой лев за нещо насистина което си заслужва.


Сложих пружини от ауди А6 2.5 ТДИ автомат, понеже са по-здрави. Като резултат отпред се вдигна с 1 см отзад може би с 2. Но след 5 гоидни товарене разтоварване отново е клекнала. При мен основният проблем е че се кара много багаж. Затова и искам да е висока защото като се натовари да не опирам по легналите полицаи и по чакълените пътища. Пасата е прекрасен с този мотор, но просто като се натовари отива на 10 см просвет и от там опира тук там. Затова търся кола с 17-20 см просвет за да може когато се натовари да кляка до 15-17 см и да се движа нормално. Лошото е че и бюджета ми е тънък за по-нова кола а за върната от дилър още по-тънък.

tdi fen написа:Бих казал че kajar от към мястото не лош избор но отново трябва да е или 1.3tce или 1.6 dci
ето две предложения които надхвърлят но предвид километрите няма да имаш почти никакви разходи за обслужване моторите са с верига която изкарва 300к км най-много масло филтри пистов ремък дискове накладки
https://www.mobile.bg/obiava-2174231280 ... kadjar-dci

https://www.mobile.bg/obiava-2173833521 ... 140k-c-6mt


Този бензиновият от аутохоф, звъннах утре ще ходя да го видя.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот thanis » Вто 25 мар 2025 14:18


Гледай, ако е служебна (върната от лизинг) и е регистрирана в талоните, като товарна, колко места има. Защото някой могат да ги регистрират правилно спрямо закона, например 3+1. Т.е. 5 човека няма право да вози, нищо че колата е за 5.

S.1 е реда и трябва да бъде 4+1. Ако си 3+1, виж дали не са премахвани колани на задната седалка и помисли колко ще ти е проблем за в бъдеще, понеже трябва да се минава технотест да ти върнат М1
По възможност в талона на буква D не трябва да пише "Товарен автомобил"

Ако колата е регистрирана N1, може да имаш малко по-скъп преглед. Погледни също и в талона максималната товароносимост, защото май е около 450кг за този Каджар, което е колкото на Поло, нищо че е значително по-голям и обемен автомобил.

Също така, френските генерално ако не са с въздушно окачване или лимузина клас, не са много подходящи за претоварване.

1.3TCE е приятен мотор, но не може да се очакват чудеса. Харчи малко, ако си спокоен (под 7 литра смесено). Там газ няма евтина и се слага от скъпата, понеже мотора е с директно впръскване. Водят го сполучлив и не чуплив спрямо 1.2 TCE. Ползва се от няколко производителя от които и Мерцедес

Zen се води високо оборудване при Рено.

Също така при максимално натоварване е възможно да клекне доста. От 20см да падне под 14-15 имай го предвид, да не стане да сменяте амортисьори набързо.

Ако много ще товариш, Дъстъра има повече товароносимост спрямо Каджар, защото Каджара е правен за градска паркетна джипка, а Дъстъра е по-скоро работен кон, но има по-малко обем.

Успех с търсенето и да се похвалиш !


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот tdi fen » Вто 25 мар 2025 16:09


538 кг е полезния товар на kadjar 1.3 140кс ръчка пълното натоварване е 1966кг празен е 1428кг аз не бих пренебрегнал дизеловият,който има 320Nm въртящ момент бензиновия е с 240Nm натоварен на планински път определено бих предпочел дизеловата тяга тук в случая бензиновият двигател също е достатъчно сложен и скъп за ремнт колкото дизела

Последна промяна от tdi fen на Вто 25 мар 2025 16:32, променено общо 2 пъти.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот thanis » Вто 25 мар 2025 16:18


Явно датата лъже. Колегата е прав.
Ето брошура от Рено Англия. За 1.3tce на предно ръчка 1306/1853 или 540кг, което е окей. Иначе на страница 31 има техническата информация

https://www.press.renault.co.uk/assets/ ... ry2018.pdf


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот Lonely-Wolf » Сря 26 мар 2025 11:11


Понеже карам служебно Рено и най-кофтито при тях е обслужването на 30к км.
Ето едно различно предложение от мен.Предимствата му са че е в бюджета,по просторно е,км за годината за мен са ок и на 400м е 1сек по бърз(според ZaPerfs) от Kadjar :)

https://www.mobile.bg/obiava-2173325120 ... 5-scti-2wd


humanic
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 23 ное 2006 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот humanic » Сря 26 мар 2025 11:36


С тоя ремък в масло мани.


iron4o10
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 17 апр 2008 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот iron4o10 » Сря 26 мар 2025 12:29


Видях го Каджар-а, карах го, ужасна работа.
Отвън добре, вътре ужас с тези пластмаси, това табло- не искам такава кола.
Един живот живеем, ваг-а си ми харесва, свикнал съм му. Него ще си карам.

Понеже с моя бюджет май няма да стане работата ще трябва да се върна на коли от автокъщи/хора.

И така какво мислите за Touran Cross 2012-2015-та, който има просвет от 16-17 см 2.0 TDI, автомат или пасат Б7 аллтрак пак 2.0 TDI DSG от около 2014-та. Чета, че 7 местните тоарани нямат място за резервна гума, аз нямам нужда от 7. Да питам 5 местните имат ли място за резервна гума?

Какви са мненията ви за тоарана, но кросс който е по-висок и алтрак-а?


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот Lonely-Wolf » Сря 26 мар 2025 12:34


Коли от тези години има голяма вероятност да са на 400к+ км. Всички нови са пластмасови тенденция,какво да направим.... Аз лично предпочитам по новичка с всичките му иновации, като асистенти и екстри пред 10г милионник.


Потребителски аватар
Vantage
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 25 дек 2010 13:40
Автомобил: Golf R 2017
Двигател: Variant 4motion
Местоположение: София

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот Vantage » Сря 26 мар 2025 13:19


iron4o10 написа:Понеже с моя бюджет май няма да стане работата ще трябва да се върна на коли от автокъщи/хора.


Понеже темата е дълга и не видях бюджета ти, но все пак да си кажа- миналата седмица взех за баща ми Октавия Комби 2020 (последните от предния модел с разделените фарове) 1,6 дизел ръчка на 55 К км от първи собственик за 29 К лв.
Приятно съм изненадан от колата- много място, никакви паразитни шумове в интериора, доста повдигната и смешно икономична. Вървежът е адекватен и напълно достатъчен за нормално придвижване- казвам го като човек, който по принцип кара Голф R 350 + коня.

Така, че ако може да вземеш подобен автомобил, дори и на малко повече км и съответно по-ниска цена, би трябвало да си доволен. :th_up


drotomir
Мнения: 652
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Замяна на Passat B5.5 1.8T с по-висок и по-нов автомобил

Мнениеот drotomir » Сря 26 мар 2025 13:26


Видях че се говори за каджар , аз карам от миналата година каджар 2020 1,33 с едц7 мокри съединители 160 коня заводски , освен твърдото и тропащо окачване при разбит път и шумове от интериора други кусури едва ли бих намерил.Двигателя и 7 ст кутия са отлични върви доста добре набира повече от добре много приятна комбинация , разход извънградско 5,5 - 6,5 според тежестта на крака , смесен 7,2 , градско 8,5 .
Таблото не разбрах какво му е грозното , колата е добра освен твърдото окачване но пък е устойчива при високи скорости и определено тези 160 коня теглят впечатляващо.
Моя каджар е от скъпите предложения оборудване интенз купувана от тук даже имаше гаранция , реални 52 000 км когато я взех вече е на 58 000.

Само да допълня една от двете обяви по нагоре бензиновия каджар ужким от 2020 не е от тази година защото не е фейслифтовия , отгоре фейса няма антена а перка като акула , отвътре има промени на климатичния контрол бутони на вратите , брони отпред и отзад така че най вероятно не е 2020 а 2017 година.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 54 госта