Голф 8 въпроси

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
mitko66
Мнения: 429
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 15:25
Автомобил: MK8 eTSI DSG
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот mitko66 » Вто 01 апр 2025 20:54


Твърдят, че кутията (dq 200) вече е наред - да чукам на дърво, нямам драми за 90 000 км. Батерията я имаше някъде като цена по блед спомен 2500 - 3000 лв без отстъпки, но не намирам инфо за проблеми с нея и не я мисля.
2.0 тси си е стъпка нагоре, ако можеш да си го позволиш (дори и в Т - рок) не се замисляй. За Леон не намирам актуална хубава промоция - имаше такава през 2024 за модели преди фл. Там от MY25 вече няма 2.0 тси, уви.
Форментор ми е на сърцето и на мен :)


bayernfan написа:Здравейте,

Имах абсолютно същите въпроси. Смятам темата е доста полезна. Да дозадам някои неща:

1. Предвид, че кутията е със сухите съединители, която в миналото беше доста проблемна, пооправена ли е в новото поколение? Това ме кара да се насоча към Т-Рок 2.0 ТСИ или дизел.
2. Батерията на мекия хибрид горе долу какъв живот и дават и колко струва подмяната ако някой се е интересувал? Чух "не била скъпа", но това не казва много.

Гледам 1.5 еТСИ на около 120-150х км са поевтинели доста, което ме кара да бъда подозрителен. Да кажем, че с изцяло дигиталния кокпит и липсата на копчета ще се свикне. Дизела е по-опростен технологично и с по-добра кутия, но е рядък и скъп в това поколение. Добра алтернатива е Т-Рока тъй като е все още с копчета и не е хибриден, но като материали в купето има какво да се желае. Сеат има хубава промоция на Леони, вероятно последните под марка Сеат, но не ми трябва чисто нова кола, а и по-скоро бих взел Форментор втора ръка за тия пари.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20258
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот Vlad777 » Вто 01 апр 2025 21:50


Дайте шаси ня 1.5 eTSI да видим парт номера на батерията


Потребителски аватар
bayernfan
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 13 авг 2010 0:10
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот bayernfan » Вто 01 апр 2025 22:58


mitko66 написа:Твърдят, че кутията (dq 200) вече е наред - да чукам на дърво, нямам драми за 90 000 км. Батерията я имаше някъде като цена по блед спомен 2500 - 3000 лв без отстъпки, но не намирам инфо за проблеми с нея и не я мисля.
2.0 тси си е стъпка нагоре, ако можеш да си го позволиш (дори и в Т - рок) не се замисляй. За Леон не намирам актуална хубава промоция - имаше такава през 2024 за модели преди фл. Там от MY25 вече няма 2.0 тси, уви.
Форментор ми е на сърцето и на мен :)


1.5 ТСИ ми върши чудесна работа било то като мек хибрид или не (Тайго, T-Roc), само кутията ме притеснява. Ако батерията е около 3000 лв не е драма, сменяш и забравяш ако се наложи. За Т-Рок 2.0 ТСИ обаче говорим преди фейслифта, т.е. преди 2020 година което не е съвсем нова кола, за разлика от Голфа.

Иначе това е актуална оферта за Леон, налични на склад:
https://www.seat.bg/car-shopping-tools/offers/vehicles

Цена Промоционална цена с ДДС
1.5 eTSI 150 к.с 7DSG Start/Stop OPF mHEV+P20+PFB+PG6+PW1+O Бензин 126 - 143 5,5 - 6,3 57 500 лв. 48 000 лв.
2.0 TDI 150 к.с 7DSG Start/Stop SCR DPF+P20+PFB+PK5+PG6+PW1+M Дизел 117 - 132 4,5 - 5,1 58 580 лв. 49 900 лв.
FR 1.5 eTSI 150 к.с 7DSG Start/Stop OPF mHEV+P22+PB9+PG6+PSS+PW1+C Бензин 126 - 143 5,5 - 6,3 64 860 лв. 61 617 лв.

48000 лв е супер цена според мен и не е съвсем база. Има всичко необходимо, само фул лед фарове ми липсват. Просто не ми трябва чисто нова кола за 10-12х км на година. Пък и ако избощо склоня да дам толкова пари варианти има доста.

С какви фарове е твоя Голф? Това е друг казус, повечето са лед на рефлектор, не знам дали свети добре. На пасата ми са фул лед макар и не матрични и се родих.


Потребителски аватар
mitko66
Мнения: 429
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 15:25
Автомобил: MK8 eTSI DSG
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот mitko66 » Сря 02 апр 2025 5:52


Цената от 48000 лв. за 1.5 Стайл с ДСГ е отлична, като дори пакетите, които включва допълнително са прилични. Само не можеш да избираш цвят, но червеното отива на Сеат. Аналогичен голф 8.5 стайл ще отиде към 60....
Фаровете: моите са лед (лупи) светят добре, но може би трябваше да се бръкна за матричните IQ light? Рефлекторните лед изглеждат гадно, вероятно и така и осветяват.
Тайго е на база на поло, материалите са доста по-семпли. Т-рок бива, но след ФЛ.
Успех!


Потребителски аватар
Kn0cK3r
Мнения: 179
Регистриран на: Вто 01 юни 2010 18:18
Автомобил: Passat B8 TSI 280кс R-Line
Двигател: CJXA
Местоположение: Габрово

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот Kn0cK3r » Сря 02 апр 2025 13:10


mitko66 написа:Цената от 48000 лв. за 1.5 Стайл с ДСГ е отлична


А ако предлагаха и Sportstourer версията (комбито) за тази цена - нямаха да имат равни! :th_up


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот thanis » Сря 02 апр 2025 13:18


1800лв от горе за комби не е много. В момента има FR 1.5eТСИ, но е ръчка за 49750лв


Liminat
Мнения: 459
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот Liminat » Пон 28 апр 2025 10:01


mitko66 написа:3. лайн асиста се изключва най - бързо, като натиснеш бутона на края на лостчесто за мигачите, след което потвърдиш ОК с бутона от волана, става за 3 секунди и ми е нещо като навик везнага след потегляне - мисля, че можеше да го нагласиш и като шорткът на мултимедията - спекулирам, ще погледна..

Понеже моя няма бутон най ляво на лостчето, открих как по... Моя начин - веднъж гневно исках да ударя по клаксона, но вместо това чукнах на място, което изкара на дисплея лайн асиста, десен бутон ок, вече по твоя съвет и се изключи. Та, ляв, десен палец и е изключен. При мокро време особено нервно ме натискаше в лентата, което си беше кофти тръпка, особено в кишав сняг веднъж.
Ъъъ... Друг въпрос, как се сваля задната седалка на хечбек, че опитах на 2-3 пъти и не успях, а все някога ще се наложи и като се бърза, лесно се чупят огъват куки, щипки. Надигнах седалката отпред, така е дадено в схема, да надига се, но дотук, нещо я държи отзад, за облегалката сиг е по просто, но към нея още не съм посягал. А човек и добре да живее... все нещо ще натовари някой ден.


bongoo
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
Автомобил: Passat B8-5
Двигател: 150 TDI 7DSG

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот bongoo » Пет 16 май 2025 8:56


Здравейте, бихте ли ми казали на GOLF 8, 2.0 дизел, но 116 к.с. кой автомат монтират DQ381 или DQ200?


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот thanis » Пет 16 май 2025 13:48


DQ200 e до 250нм, а 115 коня 2.0тди е 300нм.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 649
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот alpinab » Пет 16 май 2025 19:02


Не твърдя за достоверност на това, което пиша но - като бях скоро в Еуратек за тестдрайв се заговорих с един от продавачите на тема новия 2ка/116кс дизел спрямо класика 150кс и тоя вика: “не става, ДСГто е слабото със сухите съединители”. Друго не каза…


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот Кайзен » Пет 16 май 2025 19:23


Според информацията, с която разполагам аз, кутията е DQ250 и е с мокри съединители.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 649
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот alpinab » Пет 16 май 2025 19:24


Напълно вероятно… аз на продавачи не вярвам.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот hooligan_sk » Пон 19 май 2025 10:22


Кайзен написа:Според информацията, с която разполагам аз, кутията е DQ250 и е с мокри съединители.


DQ250 трябва да е пенсиониран, сигурно е DQ381... но при всяко положение е със съединители в маслена баня. :th_up


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1690
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот fur1ous » Пон 19 май 2025 11:17


bongoo написа:Здравейте, бихте ли ми казали на GOLF 8, 2.0 дизел, но 116 к.с. кой автомат монтират DQ381 или DQ200?


Този мотор в Golf 8 е с DQ200, въпреки че е 300NM.

DQ200 в тези конфигурации работи с ограничен въртящ момент в ниските предавки, за да не се натоварва кутията.
ECU и TCU имат комуникация и контролират подаването на въртящ момент, особено при потегляне.

При чип тунинг на тези коли става интересно, кутията сгъва уникално бързо, особено ако стартираш често.

Може да го прочетеш и тук - https://www.motor-talk.de/forum/2-0-tdi ... inationTop
и на предната страница също.


bongoo
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
Автомобил: Passat B8-5
Двигател: 150 TDI 7DSG

Re: Голф 8 въпроси

Мнениеот bongoo » Пон 19 май 2025 11:53


Благодаря ви на всички за информацията. Със сигурност ще е полезна и на други.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234, simo7 и 47 госта