Честита моторетка! Да си я ползваш със здраве и само радост да ти носи!
За багажа - с Bumot няма да сбъркаш. Нещата са им доста качествени.
Нещото като добавка което можеш да обмислиш е ойлер за веригата - не всички ги харесват, но аз не мога да си представя да карам мотор с верига и да нямам ойлер.
Колеги-мотористи
- Burner_inc
- Мнения: 691
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
thanis написа:
Интервала на обслужване на новия същия ли е както при 90к.с. или е скъсен от 10хил км, както и май трябва да го караш само с премиум бензин - не съм сигурен де.
Интервала си е 10000км, както на Тайгър 900 до 2024г.
Удължен е интервала за регулиране на клапаните, доколкото запомних от ревюта.
Дават си го да се кара с 95 и не съм засичал да има коментари да се иска нещо повече.
Burner_inc написа:
Нещото като добавка което можеш да обмислиш е ойлер за веригата - не всички ги харесват, но аз не мога да си представя да карам мотор с верига и да нямам ойлер.
Аз май съм от хората, които не ги харесват, но честно казано не съм се интересувал много. Ще проуча тази опция. Благодаря!
Ето едно интересно четива за смазките за верига
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/r ... chain-lube
Надявам се да е полезно и се извинявам, ако е пускано назад. Просто сега ми е на главата да избирам, с какво да мажа

-
petar_a
- Мнения: 272
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Колеги-мотористи
Честита машина !
Много безавариини и безинцидентни километри !
Позволявам си да споделя опит, препоръчан от колеги в един американски форум.
Принципът е да се смазва само чиста верига, а "чистачите" обикновено са силно проникващи, агресивни и отмиващи фабричната смазка вътре в звената. Веднъж отмита няма начин да се "вкара" и задържи нова.
Хората от форума ми препоръчаха третиране с ACF-50 по следният начин: нанасяне с четка за верига ACF-50 по цялата дължина, изчакване няколко минути, прекарване с четката от всички страни две-три дължини на веригата, след това обиране на излишното с чист парцал !!!
Това е. Преди използвах продуктите на MOTUL. Сега съм несравнимо по-доволен. Освен веригата ACF-50 се "грижи" и за целият мотор, особено при зазимяване- вилици, пластмаси, жила, резби, метални части.
Какво е ACF-50:https://www.acf-50.eu/
Предлага се и у нас, но има моменти с чакане на доставки или други проблеми. Аз поръчах от Англия 1 литър, изчаках кралските и българските пощи 3 месеца и ...сега имам за много години напред, а и за приятели.
Накрая пример, преди с продуктите на MOTUL ми се охлабваше веригата на няколко хиляди км и трябваше да я опъвам, сега, вече почти 10 000 км. и още не се налага.
Много безавариини и безинцидентни километри !
Позволявам си да споделя опит, препоръчан от колеги в един американски форум.
Принципът е да се смазва само чиста верига, а "чистачите" обикновено са силно проникващи, агресивни и отмиващи фабричната смазка вътре в звената. Веднъж отмита няма начин да се "вкара" и задържи нова.
Хората от форума ми препоръчаха третиране с ACF-50 по следният начин: нанасяне с четка за верига ACF-50 по цялата дължина, изчакване няколко минути, прекарване с четката от всички страни две-три дължини на веригата, след това обиране на излишното с чист парцал !!!
Това е. Преди използвах продуктите на MOTUL. Сега съм несравнимо по-доволен. Освен веригата ACF-50 се "грижи" и за целият мотор, особено при зазимяване- вилици, пластмаси, жила, резби, метални части.
Какво е ACF-50:https://www.acf-50.eu/
Предлага се и у нас, но има моменти с чакане на доставки или други проблеми. Аз поръчах от Англия 1 литър, изчаках кралските и българските пощи 3 месеца и ...сега имам за много години напред, а и за приятели.
Накрая пример, преди с продуктите на MOTUL ми се охлабваше веригата на няколко хиляди км и трябваше да я опъвам, сега, вече почти 10 000 км. и още не се налага.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Благодаря за изчерпателното мнение!
Сега си спомних, че едно време допускахме грешката да пръскаме самата верига с 'чистачите' и после се усетихме. Пръскахме докато не излезне чисто
В едното клипче в статията по горе се показва, че 'чистача' се пръска на парцал и реално само се забърсва веригата. Така не отмива смазките, май?!
Реално аз ще смазвам след като измия мотора и подсуша. Така ще пада пясъка от веригата (мия с маркуч, не с водоструйка).
Забърсване с парцал леко напоен с 'чистач' и не би трябвало да проникне дълбоко.
Сега си спомних, че едно време допускахме грешката да пръскаме самата верига с 'чистачите' и после се усетихме. Пръскахме докато не излезне чисто
В едното клипче в статията по горе се показва, че 'чистача' се пръска на парцал и реално само се забърсва веригата. Така не отмива смазките, май?!
Реално аз ще смазвам след като измия мотора и подсуша. Така ще пада пясъка от веригата (мия с маркуч, не с водоструйка).
Забърсване с парцал леко напоен с 'чистач' и не би трябвало да проникне дълбоко.
-
petar_a
- Мнения: 272
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Колеги-мотористи
По принцип на верига не й трябва смазка по външните повърхности! Дори когато ролка легне в зъб, лагеруването е във вътрешната страна на ролката и по повърхността на нита свързващ две съседни звена. Смазка по външната страна на веригата служи само да залепва песъчинки, мърсотия, да се разлита по джантата, капака на веригата, калника, панталона и гърба на водача и пасажера. Двете основни цели при поддръжката на верига са: да се запази максимално фабричната смазка вътре и да се предотврати корозия и абразия от пясък и мърсотия по външната част.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Веригата я изяснихме
Ще върна малко темата назад към екипировката.
Споделих назад, какво съм си купил, но съм с идеята, че ще взема един Sand 5 за по-хард трипове.
Въпросът е, какво да правя с жената?
Пратих я да мери Revit Tornado 4 (с оглед, че е с добра протекция и е основно за лято), но най-малкия размер 34 и е голям (панталона, якето и е ОК). Много не е добре тоя панталон ... Няма да и е удобно.
Тъ, чудя се какви опции имам?!
Мисля да и направя и на нея един екип John Doe панталон (има номера за нея) и яке Tornado 4.
С колан с цип даже ще се закопчае.
За сега това ми ражда манерката.
Приемам идеи?
Ще върна малко темата назад към екипировката.
Споделих назад, какво съм си купил, но съм с идеята, че ще взема един Sand 5 за по-хард трипове.
Въпросът е, какво да правя с жената?
Пратих я да мери Revit Tornado 4 (с оглед, че е с добра протекция и е основно за лято), но най-малкия размер 34 и е голям (панталона, якето и е ОК). Много не е добре тоя панталон ... Няма да и е удобно.
Тъ, чудя се какви опции имам?!
Мисля да и направя и на нея един екип John Doe панталон (има номера за нея) и яке Tornado 4.
С колан с цип даже ще се закопчае.
За сега това ми ражда манерката.
Приемам идеи?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Оказа се, че съм направил правилния избор за мен
Всъщност се оказа, че искам офроуд. Постоянно се завирам където не ми е работа и вече 3 пъти го излупках - има бойни белези
Искам, ама нямам умения - ще работя по въпроса.
Но самия мотор е идеален. 21 инча, с това окачване и под 230кг, не му се опира нищо (освен аз самия
).
В същото време 17ка отзад, регулируемото окачване го правят много приятен на пътя.
За следващите гуми ще го мисля доста, колко да са офроуд, но ще е повече от тези.
Днес ми пристигна и триумф крашбара. Чакам оригинален топкуфър и разни други дреболии.
Ще мисля за странични куфари, като сега клоня към Бумот меките. Само искам да видя дали ще могат да ми ги направят да се закачат на орикинални стойки, защото не искам да ми падне гаранцията на шасито заради афтърмаркет аксесоари (не е да не случва да се сцепи някоя тръба по рамката).
Минусите на мотора са малко и поправими.
Основното е медията и апликейшъна. Тъпо направено много. 7 инча медия, а не можеш да я къстъмизираш. Показва скорост, обороти и гориво. Оттам трябва всяко по отделно да извеждаш (поне е лесно и интуитивно с джойстика). Става дума отделно се гледа температура, трип, разход ... Не може да се сложи всичко на екрана, а място има. Недопустимо за 2025 мотора!
А тъпия апп записва само карта и дистанция. Няма никакви данни.
Дори на скутера ми е пълно с данни - градуси на завиване, скорост по отсечки, надморска и т.н.
Тъ, тва ми е основния недостатък, минус, оплакване.
Решението е да си взема един екран за андроид ауто. Вариантите там са от евтин и обикновен екран като Carpuride и Interphone до новия модел на Chigee след Юни, който се връзва с OBD2 и показва данни от самия мотор. Ще го мисля.
Иначе имам и друг проблем с екрана, че забива, ама много. Но сега го вкарвам за обслужване и гаранционно трябва да го оправят барабар с вода в единия заден мигач.
Тъ в общи линии се радвам на избора си. Единствения съпоставим като тегло и способности е Норден 901, който щеше да ми е и по-евтин от магазина, но после доста се дава да докарам до това ниво. Няма линкнати спирачки, което лично за мен е голяма екстра. На 18ка задна е, което е минус на пътя. И последно, но не по важност, не се водят надеждни, а нямат и такава мрежа, както Триумф из Европа.
Тенерето не го обсъждам, защото там е прекалено офроуд насочен. Иначе Ямахата си е топ.
С Африката Спорт Адвенчър и 260 кила гола пушка (тоест още бая за защити и багаж), 19ка предно, щях да си седя само на пътя.
Някой ден, ако/когато придобия уменията да го мисля за хондата или дори gsa, но за 1ви адвенчър триумфчето е доста добро
Edit: За медията се оказа проблема в едно от копчетата, което дава фалшив сигнал. Поръчано, заедно с нов мигач по гарангия.
Всъщност се оказа, че искам офроуд. Постоянно се завирам където не ми е работа и вече 3 пъти го излупках - има бойни белези
Искам, ама нямам умения - ще работя по въпроса.
Но самия мотор е идеален. 21 инча, с това окачване и под 230кг, не му се опира нищо (освен аз самия
В същото време 17ка отзад, регулируемото окачване го правят много приятен на пътя.
За следващите гуми ще го мисля доста, колко да са офроуд, но ще е повече от тези.
Днес ми пристигна и триумф крашбара. Чакам оригинален топкуфър и разни други дреболии.
Ще мисля за странични куфари, като сега клоня към Бумот меките. Само искам да видя дали ще могат да ми ги направят да се закачат на орикинални стойки, защото не искам да ми падне гаранцията на шасито заради афтърмаркет аксесоари (не е да не случва да се сцепи някоя тръба по рамката).
Минусите на мотора са малко и поправими.
Основното е медията и апликейшъна. Тъпо направено много. 7 инча медия, а не можеш да я къстъмизираш. Показва скорост, обороти и гориво. Оттам трябва всяко по отделно да извеждаш (поне е лесно и интуитивно с джойстика). Става дума отделно се гледа температура, трип, разход ... Не може да се сложи всичко на екрана, а място има. Недопустимо за 2025 мотора!
А тъпия апп записва само карта и дистанция. Няма никакви данни.
Дори на скутера ми е пълно с данни - градуси на завиване, скорост по отсечки, надморска и т.н.
Тъ, тва ми е основния недостатък, минус, оплакване.
Решението е да си взема един екран за андроид ауто. Вариантите там са от евтин и обикновен екран като Carpuride и Interphone до новия модел на Chigee след Юни, който се връзва с OBD2 и показва данни от самия мотор. Ще го мисля.
Иначе имам и друг проблем с екрана, че забива, ама много. Но сега го вкарвам за обслужване и гаранционно трябва да го оправят барабар с вода в единия заден мигач.
Тъ в общи линии се радвам на избора си. Единствения съпоставим като тегло и способности е Норден 901, който щеше да ми е и по-евтин от магазина, но после доста се дава да докарам до това ниво. Няма линкнати спирачки, което лично за мен е голяма екстра. На 18ка задна е, което е минус на пътя. И последно, но не по важност, не се водят надеждни, а нямат и такава мрежа, както Триумф из Европа.
Тенерето не го обсъждам, защото там е прекалено офроуд насочен. Иначе Ямахата си е топ.
С Африката Спорт Адвенчър и 260 кила гола пушка (тоест още бая за защити и багаж), 19ка предно, щях да си седя само на пътя.
Някой ден, ако/когато придобия уменията да го мисля за хондата или дори gsa, но за 1ви адвенчър триумфчето е доста добро

Edit: За медията се оказа проблема в едно от копчетата, което дава фалшив сигнал. Поръчано, заедно с нов мигач по гарангия.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Малко ъпдейт по мотора и екипировката (монолог, ама може да е полезно на някой).
По мотора взех следните неща:
- краш бар горен (долен си идва с него)
- куфар заден оригинален на Триумф - повечко кеш, но се отключва всичко с един ключ (странични оригинални стойки са следващата ми поръчка, ако пт Бумот ми потвърдят, че меките им куфари ще ги закачим)
- стойка за телефон/навигация от Алиекспрес за над оригиналния екран. До сега телефона ми беше на кормилото, но много е гадно да се навежда толкова главата.
- поръчал съм андроид ауто Carpuride W712D с две камери - навигация и видеорегистратор в едно, 7 инча. Надявам се да става. Излиза 360лв. Другия сезон сигурно ще ъпгрейдна до Chigee новия модел.
- стойка за степенката за черни пътища Hepco Becker
- взех куп дреболии за дълги пътувания като аптечка, комплект за ремонт на гуми, малка помпа на батерия Interphone AIR PUMP MINI, помпичка за пресипване на гориво, комплект инструменти за мотори и др. дреболии
- Barkbusters - малко трудно ги нагласих, но резултатът е идеален и повече защита
- защита на фара от Алиекспреса - още не съм я монтирал, но изглежда добра
Жената я оборудвах въпросното Торнадо яке, дънки пак Ревит АА, същите обувки като мен, каска Shoei Neotec 2.
Комуникация Cardo Tapatallk с 45мм говорители и на двете каски, защото позволява Меш връзка. Тоест можем да слушаме една и съща музика и да си говорим с по-добро качество. Тук ще препоръчам един сайт за комуникации, където цените са доста добри, идва на другия ден и предлагат ъпгрейднати говорители - https://motointercom.eu/shop/en/
И естествено, тапи за уши.
Закачалки за мотоекипи и каски от Тему. Идеална работа вършат.
Май, май това е.
Повече каране да има, че нещо врвмето е нестабилно. Имам към 2000км навъртяни за месец и нещо.

По мотора взех следните неща:
- краш бар горен (долен си идва с него)
- куфар заден оригинален на Триумф - повечко кеш, но се отключва всичко с един ключ (странични оригинални стойки са следващата ми поръчка, ако пт Бумот ми потвърдят, че меките им куфари ще ги закачим)
- стойка за телефон/навигация от Алиекспрес за над оригиналния екран. До сега телефона ми беше на кормилото, но много е гадно да се навежда толкова главата.
- поръчал съм андроид ауто Carpuride W712D с две камери - навигация и видеорегистратор в едно, 7 инча. Надявам се да става. Излиза 360лв. Другия сезон сигурно ще ъпгрейдна до Chigee новия модел.
- стойка за степенката за черни пътища Hepco Becker
- взех куп дреболии за дълги пътувания като аптечка, комплект за ремонт на гуми, малка помпа на батерия Interphone AIR PUMP MINI, помпичка за пресипване на гориво, комплект инструменти за мотори и др. дреболии
- Barkbusters - малко трудно ги нагласих, но резултатът е идеален и повече защита
- защита на фара от Алиекспреса - още не съм я монтирал, но изглежда добра
Жената я оборудвах въпросното Торнадо яке, дънки пак Ревит АА, същите обувки като мен, каска Shoei Neotec 2.
Комуникация Cardo Tapatallk с 45мм говорители и на двете каски, защото позволява Меш връзка. Тоест можем да слушаме една и съща музика и да си говорим с по-добро качество. Тук ще препоръчам един сайт за комуникации, където цените са доста добри, идва на другия ден и предлагат ъпгрейднати говорители - https://motointercom.eu/shop/en/
И естествено, тапи за уши.
Закачалки за мотоекипи и каски от Тему. Идеална работа вършат.
Май, май това е.
Повече каране да има, че нещо врвмето е нестабилно. Имам към 2000км навъртяни за месец и нещо.

- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3378
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
group® написа:Kuncavia написа:Ебаси монолога... Някой няма ли да живне?
Хайде да живнем малко![]()
Наздраве и безавариен сезон на всички
Да го водим след 2 седмици на Румъния на дъждовно :)
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Kuncavia написа:
Да го водим след 2 седмици на Румъния на дъждовно :)
С удоволствие, ама заминавам на 13ти на трип из Южна Италия (фери Игуменица-Бари). 10-11 дни аз, мотора и къдравите пътища, които съм набелязал

За целта се екипирах доста - меки куфари, къмпинг оборудване и т.н.
Ако някой има интерес ще пиша повече за оборудването и трипа, когато се върна, живи и здрави.
Ама малко темата е умряла раОта
Re: Колеги-мотористи
Колега груп- случайно да плануваш ферибот от Гърция до Италия или ще минаваш през Сърбия/Хърватия/Словения и ще слизаш от Северна Италия надолу ?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Фери Игуменица - Бари (както писах
).
Зелените са пътища, които съм набелязал.
Жълтите са къмпинги за палатка.
Зелените са пътища, които съм набелязал.
Жълтите са къмпинги за палатка.
Re: Колеги-мотористи
Извинявам се - тотално съм пропуснал думата фери. Може ли като се върнеш да споделиш как е било и как е минал прехода с ферибота.
Иначе много усмивки пожелавам. Южна Италия е красиво и приятно за каране, просто бъди предпазлив, защото се крадат мотори. Също така ще е полезно да споделиш груба финансова разбивка за приключението.
Италианците имат опит с двуколесните, но имай едно наум и очите на 10 когато си там по главните пътища.
Иначе много усмивки пожелавам. Южна Италия е красиво и приятно за каране, просто бъди предпазлив, защото се крадат мотори. Също така ще е полезно да споделиш груба финансова разбивка за приключението.
Италианците имат опит с двуколесните, но имай едно наум и очите на 10 когато си там по главните пътища.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3378
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги-мотористи
Завидях ти, аз ще се наям на хой с тия мечки, ама сме го планували отдавна, с надежда за сняг и отиваме
Дано не затворят някой проход.
Дано не затворят някой проход.- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Колеги-мотористи
Kuncavia написа:Завидях ти, аз ще се наям на хой с тия мечки, ама сме го планували отдавна, с надежда за сняг и отивамеДано не затворят някой проход.
Ще се накефите. Мечките са проблем в 2 случая.
Ако си тъп на муле (а ти не си!)
Ако има много трафик и тъпанари с коли спрат да хранят и гледат, а моторите зависнат заклещени. Вече е късно и не вярвам да има много хора.
Честно казано на мен Трансфегераша и Трансалпина вече не са ми в списъка. Много каране за малко кеф.
Лятото правихме с жената Дзумерка за няколко дни, заедно с околията и Mparos pass и още няколко. Уникално. Никакъв трафик, само наслада мноооого километри. Това ми промени доста идеите къде да ходя.
Румъния ще я врътна само напът за някъде другаде.
Хубаво време желая и кеф на макс

Edit:
Вероятно го знаеш, но ето един мото къмпинг. Било много яко и собственика е як пич
https://maps.app.goo.gl/kMoUQ7mJGKsqXguF8
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта