
Избор на заваръчен апарат
Избор на заваръчен апарат
Здравейте. Понеже от заварки почти нищо не разбирам, но искам да се опитам отвреме навреме да заварям по някоя ламарина по колата(примерно вежда/калник) или пък някое гърне, та какъв апарат трябва да търся и задължително ли трябва да е с тел ? Благодаря ! 

Re: Избор на заваръчен апарат
Откажи се. Можеш много неща да прецакаш по електрониката, ако не внимаваш. Също така, това са тънки ламарини и реално можеш да ги пробиеш/прегрееш.
Иначе, ако нямаш опит телоподаващо е единствената опция за теб. Аргон-а си е майсторлък. Дори лидълските телоподаващи трябва да стават за такива хоби ремонти, но не очаквай чудеса.
Иначе, ако нямаш опит телоподаващо е единствената опция за теб. Аргон-а си е майсторлък. Дори лидълските телоподаващи трябва да стават за такива хоби ремонти, но не очаквай чудеса.
Re: Избор на заваръчен апарат
Това съм го чел на доста места за електрониката и ми е интересно освен акумулатора какво друго се разкача при заварките ?
Re: Избор на заваръчен апарат
Като чета какви въпроси задаваш, мисля си, че заваряването не е за теб.
- samo_pechka
- Мнения: 8942
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на заваръчен апарат
Никой не се е родил научен. Дерзай, чети , почни по разни брантии първо. Внимавай и спазвай правила за безопасност . Купи си и голям пожарогасител , 6кг е достатъчен ( не е бъзик) .
За машини ( било за начинаещ или напреднал) https://www.aigwelding.com/
За машини ( било за начинаещ или напреднал) https://www.aigwelding.com/
Re: Избор на заваръчен апарат
Никой не се е родил научен, но МПС не е нещото на което се учи човек да заварява. Някакви произволни железа, докато свикне да държи ръкохватката, да свикне да си прави режими, да може да предвижда колко силен ток за каква дебелина - Да.
Да си заварява директно по колата на части монтирани на нея - не е препоръчително. Много ядове може да бере и риска не си заслужава.
Вече като изхаби примерно 3 ролки тел на произволни железа - тогава евентуално може да се пробва и пак няма да има голям успех, защото при колата ламарините са много тънки и шанса да прегори е огромен, защото няма да знае какво прави. Най-лесно е да заварява ъглов шев на "CO машина" с висок ток. Ама рисковете от несплавяване са големи. Всичко друго си е майсторлък (Аргон, електрод и различните режими на МИГ/МАГ)
Също така има не малък риск да прецака електрониката по колата, защото то не е просто да свали акумулатора.
И генерално да си купува оборудване за грубо 1500лева, само да завари два калника е нелогично. Ако няма мераци да си прави и други неща и/или да прави метални склуптури и изкуство по-добре да не се занимава изобщо.
Не говоря, да го обезкуража - но хубаво трябва да помисли какво и колко иска да прави със заваръчния апарат, преди да скача на дълбокото. Не случайно професионалните заварчици, ако не са работили 6 месеца и им отпадат квалификациите и трябва да дават нови образци за ресертификация. Майсторлък си е този занаят и си трябва стабилна ръка, ако искаш да вършиш качествено нещата. Ако ще е да капе и замазва и 10 годишно дете ще го направи.
Да си заварява директно по колата на части монтирани на нея - не е препоръчително. Много ядове може да бере и риска не си заслужава.
Вече като изхаби примерно 3 ролки тел на произволни железа - тогава евентуално може да се пробва и пак няма да има голям успех, защото при колата ламарините са много тънки и шанса да прегори е огромен, защото няма да знае какво прави. Най-лесно е да заварява ъглов шев на "CO машина" с висок ток. Ама рисковете от несплавяване са големи. Всичко друго си е майсторлък (Аргон, електрод и различните режими на МИГ/МАГ)
Също така има не малък риск да прецака електрониката по колата, защото то не е просто да свали акумулатора.
И генерално да си купува оборудване за грубо 1500лева, само да завари два калника е нелогично. Ако няма мераци да си прави и други неща и/или да прави метални склуптури и изкуство по-добре да не се занимава изобщо.
Не говоря, да го обезкуража - но хубаво трябва да помисли какво и колко иска да прави със заваръчния апарат, преди да скача на дълбокото. Не случайно професионалните заварчици, ако не са работили 6 месеца и им отпадат квалификациите и трябва да дават нови образци за ресертификация. Майсторлък си е този занаят и си трябва стабилна ръка, ако искаш да вършиш качествено нещата. Ако ще е да капе и замазва и 10 годишно дете ще го направи.
Re: Избор на заваръчен апарат
За машини ( било за начинаещ или напреднал) https://www.aigwelding.com/
Ако бяха си направили и електронен магазин, където човек нормално да си поръча нещата, щеше да е супер. Дано поне апаратите да са наред, ама аз не бива да се занимавам със заварки, така че какво ли говоря и аз...като попиташ нещо в български форум и голяма драма става, ама аз за тва и няма и да питам повече де. Поне по чуждите форуми има доста хора, които точно и ясно могат да кажат какво да си купя, а не да ми обясняват комплексарските си глупости и колко "велики майстори" са и как да не се занимавам и незнам си какво. То за това и цялата ни държава и всичкото ни е такова, щот сме много "големи майстори". Пропаднала история...айде със здраве

- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Избор на заваръчен апарат
thanis е написал нещата точно както са и нищичко не е преувеличил. Ако ни попрегледаш мненията ще видиш, че редовно се заяждам с него, щото не съм съгласен с писанията му. Ама конкретно сега съм 100% съгласен с него.
Вземи си някакъв евтин електрожен за 200лв. И потренирай с него и дебели железа, като постепенно ръката ти ще посвикне и като се научиш да заваряш 1мм ламарина тогава мисли за по скъпа техника.
Аз само съм пробвал телеподаващо и аргон и по спомени с тях е много по-лесно. Но ако нямаш никакъв опит няма да се справиш и само ще се набуташ с крупна сума.
Много полезно би било да намериш някой, който да ти даде да си поиграеш с неговата техника и тогава ще си по наясно дали ти трябва такова нещо. Ако трябва вземи един продупчен калник и иди с него в сервиз и им плати 50лв да ти дадат ръкохватката за един час.
Варианта да си купиш машина и на другия ден да подкараш калниците го забрави.
Едит: Аз не бих кърпил кола с електрожен, даже с перфектни заварки после корозията е ужасяваща.
Кърпил съм със стъклопластика, продаваха се комплекти за 5лв, сега сигурно са по 10лв. Един такъв комплект стига за 10 дупки по 5см. Става супер здраво и го няма проблема с корозията.
Като бях на 7 години татко ме взе с него на работа, там ми връчиха ръкохватката и направих перфектен ъглов шев, всичките му колеги се бяха събрали да ме гледат и да се учат. Така че заваряването не е толкова сложно. Вярно, трябваше да минат десетина години преди да успея да си повторя първоначалното постижение, ама това са подробности.
И между дугото и аз искам телоподаващо или аргон, ама не знам какво да си купя, преди година си купих еддин електрожен и на дугия ден го върнах, щото му беше много ниско напрежението и беше трудно да поддържам дъгата. Май всички китайци са такива измислени. Затова и не бих си купил електрожен онлайн без да съм го пробвал.
Вземи си някакъв евтин електрожен за 200лв. И потренирай с него и дебели железа, като постепенно ръката ти ще посвикне и като се научиш да заваряш 1мм ламарина тогава мисли за по скъпа техника.
Аз само съм пробвал телеподаващо и аргон и по спомени с тях е много по-лесно. Но ако нямаш никакъв опит няма да се справиш и само ще се набуташ с крупна сума.
Много полезно би било да намериш някой, който да ти даде да си поиграеш с неговата техника и тогава ще си по наясно дали ти трябва такова нещо. Ако трябва вземи един продупчен калник и иди с него в сервиз и им плати 50лв да ти дадат ръкохватката за един час.
Варианта да си купиш машина и на другия ден да подкараш калниците го забрави.
Едит: Аз не бих кърпил кола с електрожен, даже с перфектни заварки после корозията е ужасяваща.
Кърпил съм със стъклопластика, продаваха се комплекти за 5лв, сега сигурно са по 10лв. Един такъв комплект стига за 10 дупки по 5см. Става супер здраво и го няма проблема с корозията.
Като бях на 7 години татко ме взе с него на работа, там ми връчиха ръкохватката и направих перфектен ъглов шев, всичките му колеги се бяха събрали да ме гледат и да се учат. Така че заваряването не е толкова сложно. Вярно, трябваше да минат десетина години преди да успея да си повторя първоначалното постижение, ама това са подробности.
И между дугото и аз искам телоподаващо или аргон, ама не знам какво да си купя, преди година си купих еддин електрожен и на дугия ден го върнах, щото му беше много ниско напрежението и беше трудно да поддържам дъгата. Май всички китайци са такива измислени. Затова и не бих си купил електрожен онлайн без да съм го пробвал.
- MamaMy
- Мнения: 1026
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Избор на заваръчен апарат
Преди години реших да се уча да заварявам с електрожен. Колега от Офроуд форума ми продаде хубав правен трансформатор. Аз си купих кабели х35мм2 и се хванах да се уча сам. След две години вече си заварявах прилично, но ме дразнеше, че не можех да ползвам базични електроди. Направих си изправител, дросел, пружина и най-различни приспособления, но тънките профили бяха проблем. Или ги дупчех или кълвях като луд защото не палеше електрода. Рутиловите трудно сплавяха и заварката ставаше накъсана. Ядосах се и си взех евтин инвертор от Аргомаркет. Реших обаче само половината проблеми. Между другото изкарах и курсове по заваряване и разбрах, че машината също е от голямо значение. Съвсем скоро си взех български инвертор ИЗА 190. Това е вече истината. Работи стабилно и с 1,6 базични електроди на 30А ток. Въпреки всичко не бих се хванал да си кърпя колата.
- samo_pechka
- Мнения: 8942
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на заваръчен апарат
Ico666 написа:Ако бяха си направили и електронен магазин, където човек нормално да си поръча нещата, щеше да е супер. Дано поне апаратите да са наред...
Читави са машинките им. Може би едни от доста добрите за парите си в Бг.
Да, сайта им е малко.... Но са сериозна фирма.
Ще влезеш бързо в ритъм. Работата с ЦО не е никак трудна. На мнение съм, че това е най-лесния за работа заваръчен уред. Просто се иска добра подготовка на основата за заваряване.
И да, както се спомена, не са евтини уредите .
Има евтини китайки, някои от тях вероятно са достатъчно читави, но аз там не съм запознат.
Re: Избор на заваръчен апарат
Колегата ти е дал линк с хубави машини. Откачай акумулатора и слагай "масата" близо до заваръчната област превантивно. Всичко друго са приказки под шипковия храст. За автомобил избора е телоподаващо с СО, не електрожен. С аргон се заварява доста по-трудно.
- williams_vn
- Мнения: 741
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Избор на заваръчен апарат
Колега Ico666 ако си в околията около Варна ела имам българско CO2 и KEMPPI - швеция да пробваш да видиш разликата в машините едната струва 700 лева другата 3500 , няма база за сравнение кемпито е един път българско или китаиско не става пълни боклуци са тия новите , макар че старите бяха доста добри но и доста тежки кемпито ми е 12 килограма и се носи на рамо пиши ми на лично ако има нещо .
Re: Избор на заваръчен апарат
Ееее чак пък нищо друго освен Кемпи да не става. Дай ние дет не сме с Мерцедеси пеша да ходим. За хоби не му тряба Кемпи.
- williams_vn
- Мнения: 741
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Избор на заваръчен апарат
chifut написа:Ееее чак пък нищо друго освен Кемпи да не става. Дай ние дет не сме с Мерцедеси пеша да ходим. За хоби не му тряба Кемпи.
пробвал съм и GUDE някакво немско същото като българското Редко пълен майтап повредиха се още гаранционни имаи предвид че изразходвам около 2 ролка на година и то тези от килограм малките , накрая ми писна звъннах на един приятел заварчик и тои ми каза за кемпито нямах си и на идея какво е като марка оказа се че наистина когато и да го ползвам няма грижи. Имах електрожен кракра викам си тежък е и го смених за някакъв инветротен уж немски пълен майтап подарих го единствения плюс му беше че е лек кракрата няма грижи ама е 25 кила . Хубавия инструмент си е хубав другото е за домашна употреба за си прикапеш някои винкел 2-3 пъти в годината
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта