Най-лесно копи/пейст в chatgpt или друго подобно, и ще получиш подробно инфо (винаги с 1 на ум :)
Пример:
here’s a detailed explanation of the feature “VL3 Extended and Proactive Pedestrian Protection” specifically in the Volkswagen Passat B8.5 (2019 facelift version):
⸻
What is “VL3 Extended and Proactive Pedestrian Protection”?
This is a driver assistance and safety feature that’s part of Volkswagen’s Front Assist system, and it refers to a high-level (VL3) version of pedestrian protection. Let’s break it down:
⸻
✅ 1. “VL3”
• “VL3” stands for “Verbund Level 3” — this is Volkswagen internal terminology used to classify safety system versions.
• In this context, VL3 indicates the most advanced or fully-featured version of the pedestrian protection system available for the vehicle.
• It is not related to SAE Level 3 autonomous driving.
Think of VL1, VL2, VL3 as tiers or versions — VL3 being the most comprehensive.
⸻
✅ 2. “Proactive Pedestrian Protection”
This part of the system:
• Uses radar and a front-facing camera to detect pedestrians or cyclists in front of the car.
• If the system detects a likely collision:
• It warns the driver via sound and visuals.
• If the driver does not react, it will automatically apply the brakes to avoid or reduce impact.
• The system can respond faster than a human, and it’s always active at relevant speeds.
⸻
✅ 3. Why is it called “Extended”?
The “Extended” part means that this system is more advanced than the basic version and includes additional capabilities:
Basic System vs VL3 Extended System
Detects pedestrians mostly in daylight and low speeds
Works at higher speeds (up to ~70 km/h)
Limited detection area
Wider detection angles and better low-light performance
Basic camera and radar cooperation
Enhanced radar-camera fusion, better prediction of motion
Slower reaction
Faster intervention and braking performance
May not detect cyclists
Detects both pedestrians and cyclists
So, “Extended” means:
• The system covers more real-world scenarios (e.g., poor weather, dusk/dawn).
• It protects more vulnerable road users, with a wider range of detection.
• It’s better suited to urban driving, where sudden pedestrian crossings are common.
⸻
On the Passat B8.5
In the Passat B8.5, this system is part of the Front Assist package, and works through:
• A5 Control Module (camera and radar-based)
• Driver assistance systems menu (in infotainment)
• Optionally displayed in OBDeleven/VCDS as “VL3 Extended and Proactive Pedestrian Protection” when diagnosing or tweaking features
It’s always on by default, but some users see it listed or configurable in diagnostic tools.
⸻
✅ Summary (Simple Explanation)
In your Passat B8.5, “VL3 Extended and Proactive Pedestrian Protection” is an advanced safety system that:
• Detects people or cyclists in front of the car using radar and camera.
• Warns the driver of a possible collision.
• Automatically brakes if the driver doesn’t react in time.
• Works at higher speeds, in more complex situations, and with wider detection coverage than earlier or basic systems.
• “VL3” simply marks this as the most advanced version of this system in your vehicle.
⸻
Покупка на VW Passat B8 от DasWeltAuto или автомобил от чужбина ?
- Traytor
- Мнения: 1828
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Покупка на VW Passat B8 от DasWeltAuto или автомобил от чужбина ?
Както VWGT каза, chatgpt туке ти е приятел, за някои от екстрите ти давам обяснения от там, други ги имам и съм ти ги обяснил до колкото мога.
2R9 - ако има ел. реглаж на волана означава че седалката може сама да се отмества назад при отваряне на вратата и волана се вдига до най-високата позиция за по-лесно слизане/качване в колата.
4GF по-добра термо и акустична изолация(уж е по-тихо)
4I7 KeylessGO ти е паленето с бутон, Safelock не разрешава да се отвори вратата отвътре когато колата е заключена с дистанционното( тоест ако си заключиш колата, ако се счупи джама не могат да отворят с дръжката отвътре и трябва да влизат през него)
6K4 ACC high ти е регулиране на скоростта на база 2 фактора, знаци за ограчичение(отвратително в България, многократно опитах да го ползвам…) и терен(много остри завои, кръгови и прочие) общо взето използва картите от навигацията.
7UT
Navigation system “Discover Media” — with touchscreen, voice control, and map updates - имаш интегриран esim в колата и интернет връзка за да може мултимедията сама да си тегли ъпдейти и колата да праща информация до VW и от там ти вземаш малко информация за приложението на телефона, колата няма как да и се сложи дата план от наш оператор, работят само с кюбик телеком, ама цените не са много розови и се ползва само за wifi hotspot и аудио стрийминг, аз лично не се възползвах от тая опция.
7W2 затяга коланите и затваря прозорците преди сблъсък
8T8 работи до напълно спиране, ако си втора кола на светофара например, ще спре зад първата и ще цъкне аутохолда.
GM1 да
GP1 Най-вероятно софтуерен пач преди да излезе от завода
VL3 ако ще блъснеш пешеходец гръмват едно патрончета за да надигнат задната част на предния капак, така като пешеходеца си удари главата е малко вероятно огъването на капака да стигне до мотора(един вид си удря главата на меко и да мек ни е капака като ламарина)
YOS we connect ти е basic пакета който си остава включен на колата и осигурява интернет връзката за която говорих по-рано, we connect plus е годишен subscription който ти дава опцията да ъпдейтваш картите over the air, да включиш клаксона, аварийните и да отключиш колата през приложението. 289лв годишно за това си е безмислено.
WBH стандартен пакет който предлагат от VW:
Discover Media or Discover Pro Navigation
Integrated touchscreen navigation system with voice control, map updates, and connectivity functions
App-Connect
Includes Apple CarPlay, Android Auto, and MirrorLink (wireless in MIB3 systems)
Digital Cockpit
Fully digital instrument cluster with configurable display
Bluetooth Hands-Free System
Enhanced phone connectivity for calls and streaming
Multifunction Steering Wheel
With buttons for audio, voice control, and driver assistance systems
Front & Rear Parking Sensors
Often bundled with a rearview camera
Cruise Control (or ACC)
Standard cruise or Adaptive Cruise Control, depending on model
Extended Warranty / Service Pack
In some markets, this package also includes longer warranty or free servicing intervals for fleets
2R9 - ако има ел. реглаж на волана означава че седалката може сама да се отмества назад при отваряне на вратата и волана се вдига до най-високата позиция за по-лесно слизане/качване в колата.
4GF по-добра термо и акустична изолация(уж е по-тихо)
4I7 KeylessGO ти е паленето с бутон, Safelock не разрешава да се отвори вратата отвътре когато колата е заключена с дистанционното( тоест ако си заключиш колата, ако се счупи джама не могат да отворят с дръжката отвътре и трябва да влизат през него)
6K4 ACC high ти е регулиране на скоростта на база 2 фактора, знаци за ограчичение(отвратително в България, многократно опитах да го ползвам…) и терен(много остри завои, кръгови и прочие) общо взето използва картите от навигацията.
7UT
Navigation system “Discover Media” — with touchscreen, voice control, and map updates - имаш интегриран esim в колата и интернет връзка за да може мултимедията сама да си тегли ъпдейти и колата да праща информация до VW и от там ти вземаш малко информация за приложението на телефона, колата няма как да и се сложи дата план от наш оператор, работят само с кюбик телеком, ама цените не са много розови и се ползва само за wifi hotspot и аудио стрийминг, аз лично не се възползвах от тая опция.
7W2 затяга коланите и затваря прозорците преди сблъсък
8T8 работи до напълно спиране, ако си втора кола на светофара например, ще спре зад първата и ще цъкне аутохолда.
GM1 да
GP1 Най-вероятно софтуерен пач преди да излезе от завода
VL3 ако ще блъснеш пешеходец гръмват едно патрончета за да надигнат задната част на предния капак, така като пешеходеца си удари главата е малко вероятно огъването на капака да стигне до мотора(един вид си удря главата на меко и да мек ни е капака като ламарина)
YOS we connect ти е basic пакета който си остава включен на колата и осигурява интернет връзката за която говорих по-рано, we connect plus е годишен subscription който ти дава опцията да ъпдейтваш картите over the air, да включиш клаксона, аварийните и да отключиш колата през приложението. 289лв годишно за това си е безмислено.
WBH стандартен пакет който предлагат от VW:
Discover Media or Discover Pro Navigation
Integrated touchscreen navigation system with voice control, map updates, and connectivity functions
App-Connect
Includes Apple CarPlay, Android Auto, and MirrorLink (wireless in MIB3 systems)
Digital Cockpit
Fully digital instrument cluster with configurable display
Bluetooth Hands-Free System
Enhanced phone connectivity for calls and streaming
Multifunction Steering Wheel
With buttons for audio, voice control, and driver assistance systems
Front & Rear Parking Sensors
Often bundled with a rearview camera
Cruise Control (or ACC)
Standard cruise or Adaptive Cruise Control, depending on model
Extended Warranty / Service Pack
In some markets, this package also includes longer warranty or free servicing intervals for fleets
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 24 фев 2015 19:32
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на VW Passat B8 от DasWeltAuto или автомобил от чужбина ?
Супер. Много благодаря за полезната информация.
А предвид това, че колата няма да прави ъпдейти over the air какво се изисква от мен като ъпдейти и действия по навигацията и колата като цяло ?
А предвид това, че колата няма да прави ъпдейти over the air какво се изисква от мен като ъпдейти и действия по навигацията и колата като цяло ?
- Traytor
- Мнения: 1828
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Покупка на VW Passat B8 от DasWeltAuto или автомобил от чужбина ?
Колата винаги ще прави ОТА ъпдейти на компонентите по мултимедията като си с Discover media(мултимедия, радио и телефония ако не се лъжа), винаги ще иска потвърждение*.
За навигацията, наскоро линквах в друга тема, теглиш последните карти от VW, приготвяш си една 64gb флашка да имаш(32 стига, ама вече са евтини и така има потенциал ако се вдигне размера на картите), трябва да е или USB-C или да си купиш преходник от USB-A<>USB-C, форматираш я в NTFS и разархивираш картите в основната директория. После включваш флашката в USB-то пред скоростния лост и караш няколко дена. Ама в момента вече слагаш каруцата пред коня, купи колата и тогава мисли как да и ъпдейтваш картите, които повярвай ми няма да ползваш, освен ако не ходиш в Сърбия или Турция, защото Google(Waze) са в пъти по-точни и полезни.
За навигацията, наскоро линквах в друга тема, теглиш последните карти от VW, приготвяш си една 64gb флашка да имаш(32 стига, ама вече са евтини и така има потенциал ако се вдигне размера на картите), трябва да е или USB-C или да си купиш преходник от USB-A<>USB-C, форматираш я в NTFS и разархивираш картите в основната директория. После включваш флашката в USB-то пред скоростния лост и караш няколко дена. Ама в момента вече слагаш каруцата пред коня, купи колата и тогава мисли как да и ъпдейтваш картите, които повярвай ми няма да ползваш, освен ако не ходиш в Сърбия или Турция, защото Google(Waze) са в пъти по-точни и полезни.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 24 фев 2015 19:32
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на VW Passat B8 от DasWeltAuto или автомобил от чужбина ?
И това е така. Благодаря и надявам се скоро да има на какво да тествам.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], tyl и 53 госта