Акумулатори - колко им е животеца?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот kris11 » Пон 03 мар 2025 19:42


paagrio написа:
telefunken написа: Понякога изобщо не започват с 4 ампера заряда, а само с 1,2 А или 0,8 А.

Аз се съмнявам дали някое от умните зарядни с капсулован пластмасов корпус поддържа постоянни 4-5 ампера. С тези кабелчета тънки като зарядно за телефон. Ако някой разчита на него да си зареди изчерпан 70Ач за една вечер, нека се насочи към онези метални кутии с вентилатор, например https://vikiwat.com/zaryadno-za-akumula ... -24vdc-20a
612
Ring / Intertek RSC612 е с дебели кабели и хеликоптер за охлаждане. Макс , заряден ток 12 А /има регул. и програма за десулфат.. и тест за % ? е капацитета.
Ама е скъпичък - към 256 лв




Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот Кайзен » Пон 03 мар 2025 20:03


paagrio написа:Аз се съмнявам дали някое от умните зарядни с капсулован пластмасов корпус поддържа постоянни 4-5 ампера.
Подобни съмнения имаха и немците. Затова един потребител се хвана и измери тока и напрежението на зареждане на CTEK MXS 5 и CTEK MXS 10:
Изображение
Изображение


Spikul

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот Spikul » Пон 03 мар 2025 20:43


Нека не се бъркат обикновените зарядни с трансформатор и токоизправител (най-често "Грец") и импулсните зарядни, които са много по-сложни и имат в тях усилвателни стъпала с полеви и биполярни транзистори. При първите се работи с постоянни ток и напрежение, където загубите са големи. При вторите обаче нито напрежението, нито токът са постоянни и така влияят по-силно на вътрешното съпротивление на акумулаторът, макар и за кратки моменти, като го зареждат по-ефективно, без загуби в топлина.


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 275
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот NikMar55 » Чет 10 апр 2025 11:40


Есента купих АБ, но като застудее се мъчеше при първоначално запалване. В интерес на истината карам рядко, само при нужда, знам, че е добре да се кара редовно, но нямам много къде да ходя. Вчера го занесох в магазина и те го тестваха и заредиха. На снимката се вижда резултата преди и след зареждане. Колко е оптималния и максималния процент на заряд ?
IMG_20250410_122849_586.jpg


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот tdi fen » Чет 10 апр 2025 11:48


Не би трябвало с разредения 588А ток да ти се мъчи стартера читав ли е


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 275
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот NikMar55 » Чет 10 апр 2025 15:22


След първото запалване за деня няма проблем, даже и след няколко часа пак си завърта нормално. Днес ми тестваха зареждането.
IMG_20250410_165413_994.jpg
IMG_20250410_165356_071.jpg

Учудващо палене - 0.63 секс.


powerade
Мнения: 1084
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот powerade » Чет 24 апр 2025 19:33


Ако някой непрентециозен му трябва акумулатор 95 ах, в Кауфланд младост 2 има 2 броя титан на 110 лв в момента. Което е няма такава цена за толкова голям кютук.


mar011@abv.bg
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот mar011@abv.bg » Съб 31 май 2025 11:24


Аз понеже не карам редовно колата сигурно месец не съм я палил и от време на време си зареждам моя. Днес го свалих сутринта в 8 показваше 12.4V. Той е 74ah, зарядното (от Перник на 3.5А) И друг път съм го зареждал като макс съм го оставял за 10ч. Днес реших да следя с мултицета напрежението на калемите по време на зареждането. Според изкуствения интелект 14,4-14.8v трябва да стане при напълно зареден и да не се качва повече. При мен за 4 часа стана 15-15.1V и ако го бях оставил сигурно и повече щеше да отиде, но реших да го спра. Кипене съвсем леко се дочуваше. Възможно ли е да съм си прецакал акумулатора с това зарядно и как да знам занапред кога е зареден напълно. На самото зарядно има светодиод с надпис Зареден но никога не съм го видял да светне. Сега разкрачен акумулатора показва 13.6в и спада. Ще го следя до колко ще стигне. Как може да стане така само за 4 часа зареждане.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот ktamen » Съб 31 май 2025 19:14


Изкуственият интелект е маркетингова глупост, не му вярвай за хапсолютно нищо.
Напрежението дето го мериш има твърде съмнителна връзка със степента на заряд.
Акумулатора ти вероятно е около 7Ач, 70Ач е бил като е излязал от завода.
Акумулатор се зарежда с някакъв малък ток, примерно 0,5А до достигане на около 14В, след достигането им това напрежение се задържа за поне 24 часа, желателно за 72 часа. Всичко друго е маркетингова идеология за квалифицирани потребители.
Такива зарядни на практика не се продават. Аз ползвам зарядно за лаптоп на което пише 14В, ама ти едва ли ще намериш такова.
Няколко пъти само в тази тема съм описал как да си направиш висококачествено зарядно от три стари оригинални зарядни за телефон и разклонител, като е желателно да добавиш и един или два изправителни диода.Зарядно, което се изключва при достигане на някакво напрежение е негодно за употреба. Такива са практически всички умни зарядни.
Със зарядно, като твоето, 100% заряд са хапсолютно невъзможни и освен това трябва постоянно да мериш напрежението, щото ще ти изчезне водата.
Едит: Сега поразгледах графиките по горе на тази страница, такова зарядно има добри шансове да зареди акумулатор до почти 100%, особено ако се остави да работи поне 30 часа и самото то не се изключи автоматично. А увеличеното време и намаленият ток, които препоръчвам аз, са заради много малкият реален капацитет, който е останал в акумулаторите, които обикновено стигат до зареждане извън колата.
И такова зарядно май струва колкото 2 нови акумулатора, което обезмисля покупката.


telefunken
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот telefunken » Нед 01 юни 2025 9:14


mar011@abv.bg написа:... При мен за 4 часа стана 15-15.1V и ако го бях оставил сигурно и повече щеше да отиде, но реших да го спра...

Изхвърли тъпото зарядно в кофата за боклук и си купи нещо свястно, което да ползваш за зареждане, без да разкачаш акумулатора. При 14,4V трябва да изключват зареждането, след което да поддържат акумулатора зареден, на около 13,5 V.


mar011@abv.bg
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот mar011@abv.bg » Нед 01 юни 2025 12:19


Без да разкачвам не смея. Ще разгледам сега в Али какво поръчва народа в тая насока.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 451
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Акумулатори - колко им е животеца?

Мнениеот paagrio » Пон 02 юни 2025 6:37


mar011@abv.bg написа:Аз понеже не карам редовно колата сигурно месец не съм я палил и от време на време си зареждам моя. Днес го свалих сутринта в 8 показваше 12.4V. Той е 74ah, зарядното (от Перник на 3.5А) И друг път съм го зареждал като макс съм го оставял за 10ч. Днес реших да следя с мултицета напрежението на калемите по време на зареждането. Според изкуствения интелект 14,4-14.8v трябва да стане при напълно зареден и да не се качва повече. При мен за 4 часа стана 15-15.1V и ако го бях оставил сигурно и повече щеше да отиде, но реших да го спра. Кипене съвсем леко се дочуваше. Възможно ли е да съм си прецакал акумулатора с това зарядно и как да знам занапред кога е зареден напълно. На самото зарядно има светодиод с надпис Зареден но никога не съм го видял да светне. Сега разкрачен акумулатора показва 13.6в и спада. Ще го следя до колко ще стигне. Как може да стане така само за 4 часа зареждане.

Не се вживявай толкова в няколко десети. При Форда ми регулаторът на напрежението взимаше данни от датчика за температура на въздуха и през зимата допускаше до 15 волта а лятото до 14,2. Акумулаторът още е здрав три години по-късно. А при нередовно каране не става с еднократно зареждане. Каквито и волтове да достига при изключване, след два дена пак ще се върне на тези 12,4 към които е "привикнал".Трайното решение е да го размениш за една седмица с някоя друга кола, която всеки ден ходи на работа по половин-един час в посока.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта