VAG DPF и общи положения при DPF
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
- Автомобил: Passat B8 Rline
- Двигател: 2_0 TDI DFGA
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Преди имах Опел Инсигния, и там разбрах от чуждите форуми, че когато прави регенерация включва подгрева на огледалата. Та оттам се слага едно светодиодче до колонката и когато е в регенерация свети. Щеше да е добре и тук да може да се направи така.
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
railfan написа:Ти си всеки ден с тая кола, трябва да я познаваш. Затова няма лампа и копче. Очаква се с карането да се научиш при какви условия и колко време ще регенерира.
Като ти изгори крушка, също би трябвало да си наблюдателен, но по-новите коли имат индикация, че е станало нещо. Ако регенерациите се получават така или иначе, няма проблем да не се забелязват. Но ако препоръките какво да се прави и кога да се изчаква не са празни приказки и издребняване, значи би било по-добре да има лампа със смисъл "DPF има нужда от регенерация - осигурете по-продължително извънградско каране за да се изпълни". А не да светва, че DPF е полу-запушен и нещата не отиват на добре. Може пък точно това да значи лампата - крайно време е да направите дълго извънградско.
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
На КИА-та се хваща регенерацията на ДПФ най-лесно, когато при ППХ разходът на гориво не пада на 0.
-
- VW експерт
- Мнения: 1995
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
railfan написа:Ти си всеки ден с тая кола, трябва да я познаваш. Затова няма лампа и копче. Очаква се с карането да се научиш при какви условия и колко време ще регенерира.
Няма ламБа за да не се притеснява юзера, а са сложили да светне, ако вече трябва да почне да се притеснява. А това, че се очаквало нещо от юзера, па че ще кара тая кола всеки ден, че ще трябва да се научи да разпознава регенерациите, са свободни интерпретации, клонящи към пълни глупости. Очаква се само да изръси парите баш за тая кола, и после да има достатъчно акъл да прочете какво значи жълтата лампа, когато прекъсне над определен брой регенерации. Щото нормалния юзър, иска колата му да е френдли към него, и да не го занимава с глупости. Нормалния юзер, нЕма да си купи кола, в която светва зелена лампа на всеки около 400-500км, и за която се препоръчва да не гаси колата, да ходи на разходка и каквото там. Нормалния юзер на дизелова моторна каляска, особено в Германия, я е взел щото кара над определени километри на ден/месец/година, щото просто данъци, такси и поддръжка са му по-скъпи, и при малко километри бензина е по-изгоден. Та ако я е взел такъв нормален юзер, а не щото просто дизел "по-го кефи", то жълтата лампа може да не светне и с години, без въобще някога да е и разбрал кога колата си прави регенерации, та камо ли да ползва приложения да си следи DPF-а, и да си усложнява живота с неща от този сорт. Е, в разни други машини, където се очаква водача да е малко по-квалифициран, съм виждал(и ползвал) и копче за спиране/пускане на регенерация, но понеже се караше всичко от всички, тия копчета често имаха негативен ефект, и пак се стигаше до светещи лампи, че даже и до степен да искат специална регенерация в сервиз(добре, че и сервиза си беше собствен).