Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1890
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Traytor » Пет 20 юни 2025 21:04


Ами не знаех, ама ме беше страх да не го препълня, та от 14.5л които ми даваше макс, сипах 10л.




Kolyo B8
Мнения: 158
Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
Двигател: DTSB
Местоположение: СВ

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Kolyo B8 » Пет 20 юни 2025 22:28


DoH_KuXoT написа:Аз не знам точно колко харчи

При мен с DTSB двигател е от 0.600 л/1000 км (16 600 км/10л) до 0.650 л/1000 км (15 400 км/10л) в зависимост от стила на шофиране. Като гледам и при Вашите е горе-долу същото. Значи това са стойностите.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 21 юни 2025 4:05


Kolyo B8 написа:
DoH_KuXoT написа:Аз не знам точно колко харчи

При мен с DTSB двигател е от 0.600 л/1000 км (16 600 км/10л) до 0.650 л/1000 км (15 400 км/10л) в зависимост от стила на шофиране. Като гледам и при Вашите е горе-долу същото. Значи това са стойностите.


Това по сметки ли го знаеш или има как да се види със софтуер от някъде ? Но явно са такива стойностите горе долу. Аз съм питал в представителство кога се харчи повече градско или извънградско, но нямаха еднозначен отговор

Traytor написа:Ами не знаех, ама ме беше страх да не го препълня, та от 14.5л които ми даваше макс, сипах 10л.

Не се пълни до горе, защото датчика за ниво бил акустичен, по плискането на течността в резервоара отчита нивото. Ако напълниш до горе не хваща плискането и се ошашква понякога и става проблем.


Kolyo B8
Мнения: 158
Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
Двигател: DTSB
Местоположение: СВ

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Kolyo B8 » Съб 21 юни 2025 7:39


DoH_KuXoT написа:Това по сметки ли го знаеш или има как да се види със софтуер от някъде ?


По сметки. Сигурно има и как да се види със софтуер, но не съм търсил. И горивото и AdBlue ги засичам пълно-празно. Като изпише, че иска 11 - 11.25 л и сипвам една туба 10л.
Имам статистика за гориво и AdBlue от началото (8 км)
Това е от м.Май. След зареждане по време на движение остатъчния се вдигна до 23 000 км
1.jpg
2.jpg


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 21 юни 2025 8:38


Kolyo B8 написа:.
Имам статистика за гориво и AdBlue от началото (8 км)

Бая километра врътна и на тоя Пасат като гледам.
:icon_lol


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 21 юни 2025 16:30


Kolyo B8 написа:По сметки. Сигурно има и как да се види със софтуер...]

Ясно. Аз също така ги смятам, само че като ми изпише между 3 и 8 слагам 5


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20258
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Vlad777 » Нед 22 юни 2025 11:09


Доста отдавна ползвам приложение, в което записвам всяко зареждане с гориво и AdBlue и ето го сравнението:

За 34620 км изминати с Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. имам заредени 6 туби - 60 литра AdBlue или около 6000 км с 10 литра (1.6 литра на 1000 км). Дизел 3202 литра - средно 9.25/100 км.

За 31380 км на passat B8 2.0 TDI 240 имам заредени също 60 литра или малко по-висок разход на AdBlue (1.7 литра на 1000 км). Дизел 3315 литра - средно 10.57/100 км.

При AdBlue не взимам предвид колко е имало в началото в резервоара и колко има останало, но дългосрочно сметката е такава.

Разходът на AdBlue много зависи от начин на шофиране, както и от разхода на гориво. Колкото повече гориво харчиш, толкова повече регенерации и толкова повече AdBlue.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1890
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Traytor » Нед 22 юни 2025 12:35


И аз така предположих, защото както споменах и по-рано, калкулациите на колата като я купих бяха оставащи 2500км. 7000км по-късно най-сетне ме помоли да долея.

Ще смятам сега колко км ще мина преди да поиска пак.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1890
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Traytor » Пон 23 юни 2025 17:40


Като бях във Порше Изток реших да питам до каква степен са ми ъпдейтнати и колата и мултимедията(за мултимедията знам че е на по-стара версия).

ЕКУ и кутия са ъпдейтнати до последния фърмуер миналата година Януари, както и мултимедията... месец по-късно колата се връща във VW и са downgrade-нали фърмуера до текущия(0278), може само да се спекулира каква е причината.

Но, ако някой се чуди дали си заслужава да ходи... Ако работи мултимедията ви, НЕ. Дори и приемчика се опита да ме откаже, защото са им задали 4 часа да се таксуват за софтуерен ъпдейт, по 168лв на час. Може би ще си заслужава ако се ъпдейтва и самата кола, защото цената си остава същата и часовете.

Отделно разбрах, че нямат никакво понятие какво работи и какво не със Мобилни ключове, аз трябваше да им обясня, че с iphone не работи и ЗАЩО не работи...

За Carplay и Android auto wireless, изискванията са много и странни. Колата трябва да има MiB3 за да поддържа и двете(wireless carplay се поддържа и на MiB 2.5), но само софтуерна версия 0278 и нагоре поддържат Android Auto wireless. Ще ми се тия да ми го бяха обяснили за 5 минути, уви, нямаха никаква идея(направо не знам как хората си правят там колите, мислейки си че получават по-компетентно обслужване и сервизиране спрямо независими майстори и сервизи).

Дигиталното табло може да показва насоки от навигацията на телефона, но изискването е да се използва Apple Maps за iPhone и Google Maps за андроид и отново изискването е колата да има MiB3.

Може би щеше да е по-полезно да го изсипя това в темата за B8.5 ама..


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1690
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот fur1ous » Пон 23 юни 2025 18:01


Те не знаят разликите между колите които продават, ти искаш още по сложни неща, миналата година ме убеждаваха как 2.0 tsi и 1.5etsi са с абсолютно еднакви скоростни кутии и ги лансира като 7 степенно DSG, викам кой модел са, DQ колко, почна да гледа тъпо и накрая ми каза "уверявам ви че са еднакви със 7 скорости", и си заминах.


Android auto wireless си реших проблема с AAWireless и съм изключително доволен. Имам съсед със 3 vw-та, все след 2021. На всичките има проблем с Android auto-то, ако на единия телефон работи ок, на другия не. При мен не работи със Samsung Galaxy s23, с AAWireless работи чудесно. Най добре похарчените 120 лв.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1890
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Traytor » Пон 23 юни 2025 18:14


Още някой във форума се оплака от Wireless AA, ползвал съм го само за пробата с една стара S8ца дето лежи из къщи. Добре че Carplay-a поне работи. Като цяло доста странно измислена платформа, вложено е повече в Carplay съвместимост, същевременно безжичното зарядно в пасата зарежда само андроид понеже изисква NFC комуникация и екстра която се плаща(мобилни ключове) работи само със Самсунг Галакси(според страницата в шопа), но в Порше изток ми цитират "не вземай Samsung или Xiaomi, с тях имаме най-много проблеми".


bongoo
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
Автомобил: Passat B8-5
Двигател: 150 TDI 7DSG

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот bongoo » Вто 24 юни 2025 9:49


Аз съм с Пасат В8.5 и ползвам Android auto с безжична връзка с телефон Моторола Edge 40.При стартиране на автомобила веднага се връзва с телефона, но ме дразни това, че винаги прекъсва точно 2 пъти преди да се установи постоянна връзка.Дразнещо е, но го отдавам на телефона.Същия се зарежда безжично без проблем, въпреки че доста се понагрява.Инсталирах си YouTube Car Stream на телефона,но не иска да ми го визуализира на екрана на медията(не е с големия екран), докато на мой приятел с телефон Samsung S-серия без проблем го пуска през моята медия.Пак го отдавам на телефона.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1890
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Traytor » Вто 24 юни 2025 13:15


И андроид ауто и карплей НЕ позволяват видео, твоя човек вероятно каства с мирор линк.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1890
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Traytor » Вто 01 юли 2025 17:58


Най-сетне пристигна пратката, ще видя кога да го монтирам, че в момента на вън си таковало мамата.

Изображение



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта