ГТП 2024 как ще се минава
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: Чет 23 ное 2006 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ГТП 2024 как ще се минава
Всичко е измама. Ако от тия новости имаше някакъв смисъл нямаше да карам постоянно на рециркулация на въздуха в купето.
Re: ГТП 2024 как ще се минава
thanis написа:Дай по тази логика да е тотална анархия.
Не казвам това. Казвам, че има пропуски в наредбата и затова упражнението е безсмислено щом имаме опцията за вторият начин.
thanis написа: Затягането на прегледите е стъпка в правилната посока.
Съгласен съм напълно. Но с прецизирана наредба, по която са работили наистина професионалисти в тази сфера, а не чиновници на заплата, назначени по партийна или роднинска линия. И да няма опцията за вторият начин, нали, щото това е много важно.
thanis написа: Дори и 1% да има извадени от пътната мрежа опасни МПС-та си заслужава затягането. И не е като да са направили прегледа невъзможно по-скъп.
Еми - нЕма го тоя 1%. Или не си на пътя, или пишеш наизуст - опасни МПС-та има подпът и надпът. Не само по това какво пушат, ами и по много други фактори и за съжаление процентите им са поне 10 от всички, и не виждам някой да е спрян.
thanis написа: България има една от най-ниските граници за притежание на МПС в Европа. Уж най-бедни, ама реално e почти безплатно човек да кара кола. Ниски данъци, ниски винетки, ниски цени на горивата, ниски цени на труд, ниски цени на части, сива икономика за сервизи, ниско ниво на контрол освен за скорост, почти никакви проблеми за паркиране на повечето места и ниски цени за паркиране.
Не искам да влизам в тая тема много, защото темата ще се разводни много, а тя е комплексна.
Сметни сам, половината на 3 милиона коли, които плащат за винетки каква сума прави и се опитай да си отговориш на въпроса - защо караме по разбити пътища, защо имаме случаи постоянно като този в Плевенско наскоро..или пак хората са виновни тук, че няма кой да оправи пътищата, за които плащаме, че даже и ще има увеличение?! Даже случая с тираджийте в Монтанско, дето им върнаха взетите книжки, щото се набили по непозволен път за тях е показателен в каква кочина по високите етажи живеем - АПИ не поставят елементарни знаци при ремонт и обход, а да не говорим за маркировки и тн. НО пък искат от теб да си напълно изряден... не става така, държавата не може само да изисква, трябва да предложи и нещо насреща, адекватно. Както е казано в една приказка - за едни майка, за други мащеха. Затова все повече хора се насочват към Т2.
За скоростта: https://dizzyriders.bg/post/16522/golat ... -shofyorit . Нямам какво да добавя. Глоба, до глоба, до глобата и нищо насреща, замазват се очите на хората, че нещо се върши.
Последна промяна от railfan на Сря 30 апр 2025 9:19, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: ГТП 2024 как ще се минава
thanis написа:Дай по тази логика да е тотална анархия.
Всичко в държавата ни да е с краката нагоре, защото "ем то тъй нормално" и "ние си ги знаем и така сме свикнали". Затягането на прегледите е стъпка в правилната посока. Реално, ако някой иска да спрат "промоционалните" прегледи - просто трябва да се пускат сигнали и да се направи разследване и отнемане на лиценз на конкретни обекти. С около 290 пункта за цялата страна не са никак малко на фона, че трябва да минат от там почти 3 милиона МПС-та. Има минимален шанс, хората да искат да им се правят нормални прегледи, а не отгоре-отгоре.
Някой хора помним от къде се почна и как се даваха ГТП-та без дори да са виждали колата. След това почнаха да вкарват камерите.
Човек ако иска да измами системата винаги има как. Аз лично живея с мисълта, че нормален Българин няма да тръгне да прави зулуми, щот се мисли за свръх тариката.
Тук сме на границата между изтока и запада и искаме хубавите неща на запада, ама си държим и на свободията на изтока. Баланс трябва - баланс.
Дори и 1% да има извадени от пътната мрежа опасни МПС-та си заслужава затягането. И не е като да са направили прегледа невъзможно по-скъп.
България има една от най-ниските граници за притежание на МПС в Европа. Уж най-бедни, ама реално e почти безплатно човек да кара кола. Ниски данъци, ниски винетки, ниски цени на горивата, ниски цени на труд, ниски цени на части, сива икономика за сервизи, ниско ниво на контрол освен за скорост, почти никакви проблеми за паркиране на повечето места и ниски цени за паркиране.
Каквото и да ти говорят по бтвто на културата не забравяй, че става въпрос за пари

Развяването на прелестни лозунги не отменя горната истина.
И докато има такива като тебе, дето да се връзват на такива евтини номерца, броят на Андрешковците ще се увеличава.
- Lupender
- Мнения: 769
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: ГТП 2024 как ще се минава
Това само ще увеличи иновациите в областта на корупционните практики. Стана ясно, че нито лев от събраните глоби не е отишъл за пътна безопасност, а само нови коли, камери и пр., т.е. за още повече налагане на санкции... Това не е държавническо отношение, а държавен рекет. Същото и с прегледите. Когато няма професионализъм, се получават такива деформации, понеже не се стига до причините на проблема. Няма адекватна оценка на въздействието, няма адекватна оценка на водачите, а може (има начин със специализирани способи). Данъчното облагане, пътните такси и пр. събирани от водачите средства не са пропорционални на потенциалната вреда. Един прави 10 хиляди на годишна база с 20 годишна кола на газ, друг с 20 годишен дизелов бус прави по 80 хиляди - кой замърсява повече? Същото е ако се направи оценка на обемите на двигателите... Въобще, не се детайлизира и анализира в достатъчна степен. Държавата създава неприятен за гражданите контекст, в който всеки гледа да избегне плащане (каквото и да е), понеже се чувства прецакан, вместо да има съзнанието, че държавата се грижи за безопасност и добруване. Просто няма стимулиращи гражданите условия да бъдат добросъвестни.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20248
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ГТП 2024 как ще се минава
thanis написа:С около 290 пункта за цялата страна не са никак малко на фона, че трябва да минат от там почти 3 милиона МПС-та.
Пунктовете са 1108 бр понастоящем. Ето списък:
https://rta.government.bg/upload/14186/all-valid-permits.html
Затягането на мерките и повишаването на контрола е единствения начин да се гарантира, че по улиците се движат коли, които са технически изправни и отговарят на изискванията. Винаги съм бил на мнение, че ако не можеш да си позволиш да поддържаш автомобила си в изправност, то не трябва да имаш автомобил.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 19:25
- Автомобил: Octavia 3
- Двигател: CKFC
- Местоположение: Plovdiv
Re: ГТП 2024 как ще се минава
Пълна подкрепа за затягането на мерките и помислете за следното - как някои от нас могат да поддържат колите си в изправност и да ги е грижа , а други винаги са свикнали да минават метър. Не е от доходите със сигурност , защото аз и като студент на стипендия съм си поддържал колата да е ок , да не пуши и т.н. Манталитета е основното. Продължавам да чета за възможни пунктове , в които може да се мине по втория начин. Е толкова ли е трудно да се пуснат контролни автомобили през тия пунктове , за които се знае , че не са в норми и при констатиране на втория случай да се отнеме лиценза на пункта доживот? И всички свързани лица с конкретния пункт да нямат право да отварят такъв отново. Ми не е трудно , ама едно от кранчетата нагоре ще спре :)
- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: ГТП 2024 как ще се минава
daimen написа:ама едно от кранчетата нагоре ще спре :)
Толкова труд е вложен в сътворяването на тва кранче, а ти искаш да го резнат

Поне на мен партийците неуморно творящи подобни кранчета ми се струват много по-вредни от чичковците със старички газифицирани жигулоподобни ППСта.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Re: ГТП 2024 как ще се минава
Голфа ми (1.8 RP) мина преглед безпроблемно с фабричния катализатор миналата седмица.
Ама видимо се е позадръстил щото колата не върви добре, гори много и ми се скъса едната скоба на колектора.
И предвид перспективите да ходя много години с нея на преглед, напазарувах един катализатор BOSAL

С моят пробег от 150км годишно, ще изкара до пенсията на внуците ми поне.
Ама видимо се е позадръстил щото колата не върви добре, гори много и ми се скъса едната скоба на колектора.
И предвид перспективите да ходя много години с нея на преглед, напазарувах един катализатор BOSAL




С моят пробег от 150км годишно, ще изкара до пенсията на внуците ми поне.
- valka
- Мнения: 298
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ГТП 2024 как ще се минава
daimen написа:Пълна подкрепа за затягането на мерките и помислете за следното - как някои от нас могат да поддържат колите си в изправност и да ги е грижа , а други винаги са свикнали да минават метър. Не е от доходите със сигурност , защото аз и като студент на стипендия съм си поддържал колата да е ок , да не пуши и т.н. Манталитета е основното. Продължавам да чета за възможни пунктове , в които може да се мине по втория начин. Е толкова ли е трудно да се пуснат контролни автомобили през тия пунктове , за които се знае , че не са в норми и при констатиране на втория случай да се отнеме лиценза на пункта доживот? И всички свързани лица с конкретния пункт да нямат право да отварят такъв отново. Ми не е трудно , ама едно от кранчетата нагоре ще спре :)
Тоя с джипа не мина по втория начин, а тия от пункта са взели евтин газ-анализатор и не могат дори дизелова кола да минат като хората. Демек стари пушещи дизеляци минават, а тоя непушещия да не мине.

Аз също си поддържам колата. Искате нов катализатор - 2 броя BM Catalysts по 300 лв, ама той е Euro 2. Bosal-а е Euro 1. Имам средно гърне Ernst към 300 лв. Колекторни тръби Bosal 260 лв. За задното броих над 500 лв, защото само най-скъпия магазин не ми дрънкаше глупости, че го няма. И пак не знам къде е истината за 32 годишна кола пълна инжекция:
- може да мине без катализатор първа категория и 4.5 CO
- може да мине втора категория и 3.5 CO
- или трябва да е 0.5 CO
Веднъж до 1996 Euro 1/2 са до 3.5 CO. После от 1993 до 2007 са 0.5 CO.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20248
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ГТП 2024 как ще се минава
Във връзка с темата за мерките на ЕК против превъртането на километражи видях в проекта и нови изисквания, които ще се добавят към прегледите ГТП. ще отбележа съществените:
Адаптиране на ГТП към електрическите превозни средства и включване на нови изпитвателни елементи за електронни системи за безопасност чрез по-широко използване на електронния интерфейс на превозното средство (включително за изпитване на целостта на софтуера на системите, имащи отношение към безопасността и емисиите).
Нови методи за изпитване на емисиите на ултрафини частици и азотни оксиди за улавяне на превозни средства с високи емисии, включително фалшифицирани такива.
Ежегодно изпитване на емисиите от лекотоварни превозни средства (ванове).
Измерване на NOx частици и шум дистанционно при крайпътна проверка на всички превозни средства.
И така явно и в ЕК са осъзнали, че актуалните проверки на дизелите не са ефективни. И сега ако се приемат тези две неща в червено и се задължат нашите хрантутници да ги прилагат ще бъда много доволен! Пък тарикатите да продължават да си махат ДПФ-ите
Адаптиране на ГТП към електрическите превозни средства и включване на нови изпитвателни елементи за електронни системи за безопасност чрез по-широко използване на електронния интерфейс на превозното средство (включително за изпитване на целостта на софтуера на системите, имащи отношение към безопасността и емисиите).
Нови методи за изпитване на емисиите на ултрафини частици и азотни оксиди за улавяне на превозни средства с високи емисии, включително фалшифицирани такива.
Ежегодно изпитване на емисиите от лекотоварни превозни средства (ванове).
Измерване на NOx частици и шум дистанционно при крайпътна проверка на всички превозни средства.
И така явно и в ЕК са осъзнали, че актуалните проверки на дизелите не са ефективни. И сега ако се приемат тези две неща в червено и се задължат нашите хрантутници да ги прилагат ще бъда много доволен! Пък тарикатите да продължават да си махат ДПФ-ите
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: ГТП 2024 как ще се минава
И аз, и ще съм най-доволен за дистанционната проверка, особено ако си вършат работата!
Ако ситуацията е като днешната, ще звъня всеки ден за жалба като видя пушляк на пътя, да си ги спират да си ги тестват!
Кога се очаква да влезнат в сила, предполагам в България ще е със закъснение..
Ако ситуацията е като днешната, ще звъня всеки ден за жалба като видя пушляк на пътя, да си ги спират да си ги тестват!
Кога се очаква да влезнат в сила, предполагам в България ще е със закъснение..
- pipetko
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 13 май 2011 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: ГТП 2024 как ще се минава
fur1ous написа:И аз, и ще съм най-доволен за дистанционната проверка, особено ако си вършат работата!
Ако ситуацията е като днешната, ще звъня всеки ден за жалба като видя пушляк на пътя, да си ги спират да си ги тестват!
Кога се очаква да влезнат в сила, предполагам в България ще е със закъснение..
И аз ще се радвам, но искам да уточня че напоследък виждам много пушещи бензинови коли успешно преминаващи ГТП в Пловдивски регион ( предполагам навсякъде си ги има ).
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: ГТП 2024 как ще се минава
Аз по София все по рядко виждам пушещи бензинки, преди често имаше опели и тн. които смърдяха отзад яко на масло и пушеха синьо, тези коли напоследък не ги срещам.
Сега само черно пушат дизелите, много рядко да видя някои да пуши синьо и да смърди на масло.
Сега само черно пушат дизелите, много рядко да видя някои да пуши синьо и да смърди на масло.
- stefan4o
- Мнения: 19299
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ГТП 2024 как ще се минава
Малиии, сега вече ще е голямото реване...
- group®
- Темерут
- Мнения: 10070
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: ГТП 2024 как ще се минава
А дано
..........
Нулева толерантност към махачите на дпф и катализатори!

..........
Нулева толерантност към махачите на дпф и катализатори!

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта