Не знам как стоят процентно нещата, но моята логика е, че идеята на пасат е да бъде надеждно семейно комби, и това е един от основните фактори, по който и аз карам пасат. По същия този фактор се купуват пасати и тук, особено втора ръка.
Не бих се съгласил, че толкова голям процент пасати са почнали като служебни, просто защото когато се избират служебни коли фактора винаги е бил ниската цена и съответно масово се подбират малките мотори, с ръчни кутии и почти никакви екстри над климатик. И в тая връзка не мога да си представя, че кола с екстри, висок клас салон и голям мотор може да е била служебна.
Е, освен ако не е била за генералния директор, ама той със сигурност ще предпочете някоя S - класа.
Проблема с конете спрямо АФН е, че даден водач трудно ще се качи на същите или по-малко коне, чисто заради субективното усещане за вървеж и ще усеща, че не му върви някак.
АФН-а е топ мотор даже и след 30 години и дърпа по-добре отколкото 1.6 тди 105-110 или 120 коня и разликата в полза на новите мотори ще се усети минимум на 140 коня.
Passat B8 1.6 TDI мнения
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
Колега, май не си наясно как се поръчват служебни коли. Ти си малка фирмичка и искаш 5 пасата и VW ти дават 10% отстъпка. Аз съм голяма фирма и поръчвам 50 коли и ми дават отстъпка от 15-20%. Също така има фирми, където просто ти казват имаш бюджет 60к вземай каквото искаш. Има фирми, който вземат на оперативен лизинг всичко и там също може да се лавира много. Опции много има и логиката ти не е много правилна. Иначе има 2 и 200. Щом има колеги с Шкода Октавия семейни с багажи и неща с 1.0TSI мотора си движат и нормално пътуват, не виждам какво значение има когато автомобила го използваш по предназначение. Преди 10тина дена фирмата ни взе служебен голф 1.5eTSI DSG 150к.с. на стойност 52 хил лева, такъв в конфигуратора е 58 хил лева. Ние не ползвахме VW. Представи си ако си фирма и им кажеш, че искаш 30-40-50 коли. При Пасатите е най-голяма разликата от B7 насам.
Повечето почват живота си като оперативен лизинг или директно купена за фирма.
От последните 15 тина години винаги за VW е бил приоритет корпоративния клиент, а частния си плаща като поп - поне в гамата голф/пасат. Нито една фирма в общия случай не плаща стойността която виждаш по каталог/конфигуратор.
Не приемай коментара ми, като нападка. Просто VW за корпо и VW за физическо лице са на различни вселени.
Повечето почват живота си като оперативен лизинг или директно купена за фирма.
От последните 15 тина години винаги за VW е бил приоритет корпоративния клиент, а частния си плаща като поп - поне в гамата голф/пасат. Нито една фирма в общия случай не плаща стойността която виждаш по каталог/конфигуратор.
Не приемай коментара ми, като нападка. Просто VW за корпо и VW за физическо лице са на различни вселени.
- Traytor
- Мнения: 1869
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
Това може да е твое субективно мнение, но нито една метрика не го подкрепя. 1.6TDI 120к.с има малко повече нютон метри и само 10к.с отгоре, до тук съм съгласен. Обаче е ефективен в доста по-голям диапазон от обороти, за разлика от АФН има супер малко турбо лаг, защото… 15 години иновации, 1.5 секунди по-бърз до 100км/ч. Носталгичните очила трябва да се свалят понякога.
Аз взех 150к.с еа288 evo и пак бях питан от всички, що взе слабия? За последните 20 години мощността на автомобилите се е вдигнала супер много, ама с изключение на това че на магистрала вече е 140км/ч, останалите ограничения не са мръднали, пътищата ни също не са по-добри, защо тогава съвета винаги е, не вземай малкия мотор?
Моя пасат е 2.0ТДИ и е бил служебен, както бяха и 90% от екземплярите, които гледах в mobile.de.
Аз взех 150к.с еа288 evo и пак бях питан от всички, що взе слабия? За последните 20 години мощността на автомобилите се е вдигнала супер много, ама с изключение на това че на магистрала вече е 140км/ч, останалите ограничения не са мръднали, пътищата ни също не са по-добри, защо тогава съвета винаги е, не вземай малкия мотор?
Моя пасат е 2.0ТДИ и е бил служебен, както бяха и 90% от екземплярите, които гледах в mobile.de.
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Вто 09 дек 2008 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
То 90% от пасатите в бг (автокъщи/търговци) са от фирми в чужбина , иначе зор да врътнат по 200 к км за 3 години, а отделно и с фирмените въртят ддс схемите.
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
Traytor написа: защо тогава съвета винаги е, не вземай малкия мотор?
Защото като го продаваш след няколко години цената му ще е по-ниска.
- Traytor
- Мнения: 1869
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
Да, съгласен съм. Някои хора обаче имат други изисквания към автомобила си(и като цяло нещата които си купуват). Да по-евтино ще го продадеш, ама и си го купуваш по-евтино, разхода е по-нисък. Не знам, тая логика ми се губи малко, на същия принцип, всички трябва да сме с айфони, защото си държат стойността по-добре.
- alpinab
- Мнения: 645
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
Не си купувай Пасат 1.6 защото е слаб купето. Ненужен компромис, който всеки ден ще те човърка защо избра малкия мотор. Мои приятели/колеги с бивши Голф 7 (служебни) са на мнение, че не е достатъчен дори клас надолу. Преди години съм имал Пасат с “малкия” мотор и от личен опит ти го казвам - вземи логичната моторизация за семейната кола.
Златното сечение - 2ка /150так. Няма да сгрешиш. Имал съм такъв. Отлична кола и невероятно икономична.
Златното сечение - 2ка /150так. Няма да сгрешиш. Имал съм такъв. Отлична кола и невероятно икономична.
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
Аргумента тук е да не изключва тотално 1.6, а не че 1.6 е панацея някаква. 2.0 "златно сечение" за 35 хиляди лв с незнайна история и на 200+ хиляди километра, не е "автоматично" по-добър от същия 1.6 на 120-150 хиляди за 26-27 с пълна история.
Всеки си преценя, за някой на купето на пасат всичко под 3.0 300+ коня е моторизация за пенсионери, ама нейсе - пу пазят ги само за ауди.
Според нуждите се взема колата, ако основно ще се кара магистрално и градско - файдата от 2.0 дизел клони към 0 спрямо 1.6.
2.0-ката си има своята сила и е по-добра при доизпреварване при максимален товар, но човек трябва да е реалист и да си прецени колко често ще се поставя в такива ситуации. Ако водача е превъплащение на Ален Прост - да 1.6 е слаб, ама и 2.0 190 е слаб за такива хора.
Всеки си преценя, за някой на купето на пасат всичко под 3.0 300+ коня е моторизация за пенсионери, ама нейсе - пу пазят ги само за ауди.
Според нуждите се взема колата, ако основно ще се кара магистрално и градско - файдата от 2.0 дизел клони към 0 спрямо 1.6.
2.0-ката си има своята сила и е по-добра при доизпреварване при максимален товар, но човек трябва да е реалист и да си прецени колко често ще се поставя в такива ситуации. Ако водача е превъплащение на Ален Прост - да 1.6 е слаб, ама и 2.0 190 е слаб за такива хора.
- dalgia-73
- Мнения: 449
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
Колко тежи тоя паасат. Октавия 3 със 1,6 105 ps върви много прилично и е икономична.Като кг мисля е 1050 по памет.Карам и 1,9 150 ps автомат.Абе гори си, не е като шкодата.
- jordan17772
- Мнения: 723
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
dalgia-73 написа:Колко тежи тоя паасат. Октавия 3 със 1,6 105 ps върви много прилично и е икономична.Като кг мисля е 1050 по памет.Карам и 1,9 150 ps автомат.Абе гори си, не е като шкодата.
Собственото тегло на Volkswagen Passat B8 Variant 1.6 TDI е 1512 кг. Това е теглото на автомобила със стандартно оборудване, пълен резервоар гориво и без пътници или товар.
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
Метриките са ясни, то няма как 20 години по-нов мотор да не е по-развит. Говоря за субективното усещане. Разликата между старите мотори - ГНП и ПД спрямо който и да е КР мотор по отношение на вървежа е, че онези като ги бутнеш веднага отлепяха, докато при КР има замисляне от порядъка на секунда до две докато помпата направи налягането. Недостатъка им беше, че трябваше да се карат в обороти, винаги между 1600 и 2500, за да получиш добра тяга при нужда, докато КР пълни оборотомера еднакво добре във всеки диапазон. Това го вмятам, не го казвам като носталгия.
Малките коне върху купето на Б8 логично означават леко по-висок разход от 2ката особено на дълго с натоварена кола, защото големият мотор ще работи по-разтоварено на дадените кг товар.
Когато за себе си гледах бях пробвал няколко Б7ци с 1.6 тди 105 коня мотор и разликата е осезаема спрямо 2.0 140, особено по отношение на бързо ускорение, но пак - колата се избира според нуждите, на всеки му трябва нещо различно и затова хората предлагат различни моторизации.
Малките коне върху купето на Б8 логично означават леко по-висок разход от 2ката особено на дълго с натоварена кола, защото големият мотор ще работи по-разтоварено на дадените кг товар.
Когато за себе си гледах бях пробвал няколко Б7ци с 1.6 тди 105 коня мотор и разликата е осезаема спрямо 2.0 140, особено по отношение на бързо ускорение, но пак - колата се избира според нуждите, на всеки му трябва нещо различно и затова хората предлагат различни моторизации.
- vanesto
- Мнения: 6343
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
dalgia-73 написа:Колко тежи тоя паасат. Октавия 3 със 1,6 105 ps върви много прилично и е икономична.Като кг мисля е 1050 по памет.Карам и 1,9 150 ps автомат.Абе гори си, не е като шкодата.
О3 1.6 ръчка е 1230кг, а Пасат В8 1.6 комби ръчка е 1480, т.е. 250кг разлика. От опит мога да кажа, че в О3 върви прилично, но моя е 115 кс, не 105. В Пасат обаче не бих си го причинил.
- dalgia-73
- Мнения: 449
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
vanesto написа:dalgia-73 написа:Колко тежи тоя паасат. Октавия 3 със 1,6 105 ps върви много прилично и е икономична.Като кг мисля е 1050 по памет.Карам и 1,9 150 ps автомат.Абе гори си, не е като шкодата.
О3 1.6 ръчка е 1230кг, а Пасат В8 1.6 комби ръчка е 1480, т.е. 250кг разлика. От опит мога да кажа, че в О3 върви прилично, но моя е 115 кс, не 105. В Пасат обаче не бих си го причинил.
1305кг. я дават Шкодата.Максимално допустима маса 1855кг.Явно килограмите варират спрямо оборудването и моторизацията.Най добре е колегата да пробва автомобил със тоя мотор и да си прецени.Моята е 2015 г. Със 5 степенна ръчна кутия и върви много прилично.Доста тиха работа на мотора в сравнение със Кромата. И двата ми автомобила са комънреил , ама дотам.
- vanesto
- Мнения: 6343
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
Зависи и къде четеш също, сега не ми се ходи да гледам сервизната книжка на ЕТ, там би трябвало да е достоверно. Из сайтовете лъжат. Иначе разход извънградско, ако караш със 100 е около 4.4, със 130 е 4.7 - 4.8, зависи. Но над 5 не мога да го докарам.
- dalgia-73
- Мнения: 449
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Passat B8 1.6 TDI мнения
vanesto написа:Зависи и къде четеш също, сега не ми се ходи да гледам сервизната книжка на ЕТ, там би трябвало да е достоверно. Из сайтовете лъжат. Иначе разход извънградско, ако караш със 100 е около 4.4, със 130 е 4.7 - 4.8, зависи. Но над 5 не мога да го докарам.
За разхода е абсолютно вярно. Умишлено не го споменах колко е,за да не предизвикам подигравателни коментари.