Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19701
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот radotom » Съб 14 юни 2025 16:23


Мотора е СВВВ (170к.с. CR), качен на Пассат В6
От известно време ми избива грешка Throttle Position Sensor - Signal too High

Код: Избери всички

000291 - Throttle Position Sensor (G69)
               P0123 - 000 - Signal too High - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 270556 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2063.14.31
                    Time: 12:15:58

             Freeze Frame:
                    RPM: 1380 /min
                    Speed: 43.0 km/h
                    Voltage: 13.53 V
                    Lambda: 100.2 %
                    Lambda: -4.7 %
                    Bin. Bits: 00000000
                    Voltage: 5.016 V

Естествено, наясно съм, че в трактора няма дросел в стандартния смисъл на думата, това е клапата за меко гасене.
По тази причина и се чудя за чий въобще я следи компютъра в движение.
Това е от около 2-3 седмици.
Трия грешката, след малко пак цъфва!
В последно време зачестява стабилно - понякога минута, след като изтрия грешката и отново се размигват реотанчетата
Като пусна тест на дросела я чувам как си щрака - отваря и затваря.
Ако пробвам при запален мотор, в момента, в който покаже ''затворено'' мотора загасва (логично! )
Свалих я - беше доста мръсна, защото е точно преди ЕГР-а и всякаква гняс се набива там.
Почистена, монтирана и адаптирана - уж всичко точно!
И вчера, след около 20-30 км извънградско пак светна!
Отбих на пътя, без да гася изтрих грешката и в момента на тръгване светна наново.
Така си изминах останалите около 80км, без никакви драми (освен, че към края светна и двигателчето)
Пак забърсване на грешка и днес пак светване след няма и 4км пробег
Прави ми впечатление, обаче, че май след изчистване светва в момента, в който настъпя малко по-сериозно газта - не да се правя на състезател, а по-скоро за да тръгна от спряло състояние или да изкача някой баир.

Та почвам да се чудя дали пък не е свързано с износване на потенциометрите на педала на газта.
Проследявах ги и тях - и двете стойности се променят съвсем нормално, без пропадания или някакви отскоци... :gruebel

Иначе самата клапа явно е сменяна от предния собственик - не е оригинална. Но не знам каква е била причинта

Та на някой да му се е случвало подобно чудо и да знае адекватен лек за таз болежка?




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7909
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот goppa » Съб 14 юни 2025 17:57


https://wiki.ross-tech.com/wiki/index.p ... 123/000291

Та,проверка на бушони и кабели, чистене и адаптация. И ако не се оправи се сменят скъпи части


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19701
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот radotom » Съб 14 юни 2025 18:45


Ами отива към последното
Другото е направено, с изклчение на проверката на кабелите.
То е с 2 вериги - едната е на моторче, с 2 кабелчета, което върти клапата към затваряне (отваря се от пружина)
Другата верига е за хол-датчика (не е потенциометър, както очаквах). На оста на клапата, при зъбното колелце има магнит. Той явно подава управление на едно чипче - хол-датчик с усилвател.
Към него вървят 3 проводника - предполагам плюс, минус и сигнален.
Ако има някъде прекъсване по този минус - нищо чудно да прави горните мизерии.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19701
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот radotom » Съб 21 юни 2025 17:58


Доклад:
В понеделник привечер смених дросела с някакъв много измислен, хептен куча марка.
Последва леко трипче от 3-4км, нищо не светна, но това не беше меродавно - километрите бяха малко
Вчера вечерта в 11 по нощите запалих и днес по някое време следобеда благополучно акостирах на южната част на южната ни съседка :icon_lol
едно нищо и никакви 1200км.
Ами... без проблем!
Пишем дефекта за отстранен.
Като се върна вероятно ще се разтърся как да огранича работата на ЕГР-а, защото такива мизерии нахвърля в смукателния колектор... не ви е работа да ви разправям! :insane


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот Vasseto » Нед 22 юни 2025 22:03


Една залъгалка и една тапа и си готов.


IsmokeU
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 06 юли 2025 9:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот IsmokeU » Сря 09 юли 2025 8:04


radotom написа:Доклад:
В понеделник привечер смених дросела с някакъв много измислен, хептен куча марка.
Последва леко трипче от 3-4км, нищо не светна, но това не беше меродавно - километрите бяха малко
Вчера вечерта в 11 по нощите запалих и днес по някое време следобеда благополучно акостирах на южната част на южната ни съседка :icon_lol
едно нищо и никакви 1200км.
Ами... без проблем!
Пишем дефекта за отстранен.
Като се върна вероятно ще се разтърся как да огранича работата на ЕГР-а, защото такива мизерии нахвърля в смукателния колектор... не ви е работа да ви разправям! :insane


Точно това щях да коментирам, преди седмица имах подобен проблем.
При мен бе дроселова клапа.... Или по точно не самата тя а датчика който е закрепен за нея. От топлината се беше стопил (пластмасова букса) , закупих нов дросел и нещата се оправиха.

Поздрави


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19701
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот radotom » Сря 09 юли 2025 19:39


radotom написа:Като се върна вероятно ще се разтърся как да огранича работата на ЕГР-а,...

Vasseto написа:Една залъгалка и една тапа и си готов.

Тъййй...
Оказа се, че за моя двигател тия не предлагат залъгалка :icon_sad
Явно алгоритъма на ЕГР-а е прекалено смотан.
Преди си бях ограничил софтуерно ЕГР-а на AFN-а с Adaptation, Block 3, само дето между роторка и Комън Рейл има 3 планини разлика :icon_lol
Според вас дали ще мога да резна малко работата на ЕГР-а чрез софтуерно намаляване с VCDS или ще ревне на умряло?
Според мен - не би трябвало. Все пак (ако го разреши въобще) това ограничение, дето се каня да вкарам си се записва в картите на мотора и нататък трябва да си ги смята коректно?
... Или прекалено съм се размечтал? :rolleyes


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 237
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот PzKpfW » Сря 09 юли 2025 21:27


Според Уикипедия този двигател е от поколение ЕА189. Което означава, че ако не е минал кампания по смяна на софтуер неговия EGR не би трябвало да работи като EGR. При мен е точно така, аз съм с 1.6 ЕА189. Въпреки, че страдах от счупен механизъм на EGR клапата колекторите и дросела ми са чисти. Последно свалях колектора на над 300 000 заради смяна на маслен модул и вътре беше напълно чисто.

Най-безболезнено би било ако си намериш от някъде оригинален софтуер от преди дизелгейт, в случай, че колата е ъпдейтвана. Ако DPF-а е отстранен може направо да запушиш EGR-а. Въпреки, че дебитомера ще вижда отклонения грешка и авариен режим неяма да се появява. При мен колата влезе в авариен режим едва когато механизма за задвижване на EGR клапата блокира и моторчето не можеше да си прави пълния ход. Некоректния обем отработени газове не водеше до нищо


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19701
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот radotom » Чет 10 юли 2025 22:21


До колкото знам от предния собственик - колата не е минавала дизелгейт ъпдейт.
Въпреки това, вътре в ЕГР-а си е мазало!
Почистих, доколкото е възможно, без демонтаж.
На 16-ти съм на ГТП След това ще видя дали има достъп до този параметър при моя мотор и дали ще има някакъв ефект.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1156
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот railfan » Чет 10 юли 2025 22:33


Има една съществена разлика в ЕГР-ите на 2.0 тди от първите КР (CBAA/CBAB/CBAC/CBDC/CBBB) и който и да е 1.6 тди (дори първия CAYC) и тя е в това, че при 2ката ЕГР-а е отделен детайл пред мотора, куплиран с клапата за меко гасене и има тръба между тях и ЕГР охладителя. При 1.6 тди това всичкото е един общ детайл и това допринася за по-бързо и повече зацапване.
Според мен относно адаптацията, колата няма да ти позволи да й ръчкаш параметрите с обикновена диагностика, контролера ще ти откаже. Може да греша, но мисля че няма да стане, евентуално с одис може да стане нещо.
Дали колата е минавала дизелгейт - ако регенерациите са на ок 200-250 градско - минавала е. Моята беше минала през 2017та. Връщането преди дизелгейт е силно желателно, защото щади значително дпф и му удължава живота, регенерациите се разреждат двойно, че и тройно понякога като километри и време. Че клапана ще е изцапан без значение софта е ясно, но чистенето е нещо елементарно и става за 1 час.
Ако се запуши егр-а механично, грешката ще доведе и до намаляване на мощността, гарантирам. Тези двигатели ползват горивни карти, в които има значение позицията на егр и обема газове през него.
По-добре е ако ще се спира егр, да се направи от мапер и да не хвърля грешки, но тогава ще се съкрати живота и на дпф, регенерациите ще станат по-трудни , защото без егр двг ще загрява по-бавно и ще поддържа температурата по-трудно. Което води до проблеми с дпф в дългосрочен план и затова не се препоръчва да се спира само едното, или и двете или нищо.
Борих подобен на твоя проблем, само че със самия ЕГР и въпреки, че разсъждавах по този начин и няма логика да набива грешка, стигнах до извода, че явно все пак в електрониката на клапана има някакъв проблем, защото с нов нещата се оправиха. Преди това и чистене, и адаптиране - нищо не помогна. Вероятно има сензори, които се прецакват и не подават точната информация на ЕКУ за положението на клапата в определени моменти.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот Vasseto » Пет 11 юли 2025 17:09


Явно караме много различни софтуери. Нещо от сорта от Земята до Луната.

railfan написа:Дали колата е минавала дизелгейт - ако регенерациите са на ок 200-250 градско - минавала е.

Моята е минала през дизелгеит. EGR е разкаран. Регенерациите са от 200 до 350. От какво зависи незнам. Знам само че като слеза от магистралата и преди да загася пред нас почва регенерацията. Минал съм 300-400км и тя не се е сетила да регенерира. Тегля и една майна (по пловдивски) и я загасям. Завършва няколко дни по късно само в града и то защото съм я припсувал и няма кой да се занимава с нея. Ама масло в нафтата...не ми дреме. Защо така няма кой да ти каже. Гледаш някакви изчислени стоности в разни програми, но точно какво се случва не е ясно.
Пускала е регенерации на -10гр чисто студена и под 6км в града и преди и след като съм махнал EGR. Това ако ми го обясниш как става...

railfan написа: Че клапана ще е изцапан без значение софта е ясно, но чистенето е нещо елементарно и става за 1 час.

Ти виждаш само клапана, а какво има по навътре...майка плаче. Като се отлепят част от саждите и като се залепят на клапаните и неще да пали. Виждал съм собственик как му се подкосяват краката и му се насълзяват очите в таз ситуация. Вътре в мотора е по зле от това което е на клапана. Ама щом казваш 1 час. В други мотори отиваме на смяна на вихрови клапи. Там наясно ли си с цената и качеството.

railfan написа:Ако се запуши егр-а механично, грешката ще доведе и до намаляване на мощността, гарантирам.

Моите извинения ама това не вярно. След премахването на EGR мотора става малко по рязък при потегляне от ниски обороти. Това е така защото при потегляне комп чака да затвори моторчето на EGR и чак тогава се изтрелва. Когато липсва EGR липсва и времето за затваряне на му. Изтрелва се веднага.

railfan написа:Тези двигатели ползват горивни карти, в които има значение позицията на егр и обема газове през него.

В повечето случаи на отваряне на EGR е когато пуснеш газта и мотора влезе в ППХ.

railfan написа:По-добре е ако ще се спира егр, да се направи от мапер и да не хвърля грешки, но тогава ще се съкрати живота и на дпф, регенерациите ще станат по-трудни , защото без егр двг ще загрява по-бавно и ще поддържа температурата по-трудно.

И това не е вярно. Виж по горе. Двигателя загрява по бавно когат не даваш газ и е с отрязан EGR. Даваш ли газ EGR не работи двигателя загравя по бързо. Регенерациите протичат нормално.

railfan написа:По-добре е ако ще се спира егр, да се направи от мапер и да не хвърля грешки, но тогава ще се съкрати живота и на дпф, регенерациите ще станат по-трудни , защото без егр двг ще загрява по-бавно и ще поддържа температурата по-трудно. Което води до проблеми с дпф в дългосрочен план и затова не се препоръчва да се спира само едното, или и двете или нищо.

При мен DPF не е премахнат. Спрян е EGR от 60-70 ККм и за сега нямам никакви негативи. Само това че мотора отвърте ми е по чист. Маслото ми е в граници (къде масло- къде нафта). По адекватен е при подаване на газ.

railfan написа:Борих подобен на твоя проблем, само че със самия ЕГР и въпреки, че разсъждавах по този начин и няма логика да набива грешка, стигнах до извода, че явно все пак в електрониката на клапана има някакъв проблем, защото с нов нещата се оправиха. Преди това и чистене, и адаптиране - нищо не помогна. Вероятно има сензори, които се прецакват и не подават точната информация на ЕКУ за положението на клапата в определени моменти.

В много от проблемите се срещат механични износвания и чат пат забавят времето за реакция на даден процес. И след като не се случи някакво действие в определено време избива грешка. Пример: трябва да дам гас но моторчето на EGR не се е завъртяло за някакво време за да затрори EGR. Тогава избива грешка и комп престава да го активира и следи.


P.S. Това са моите наблюдения, които се малко по различни от твоите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта