Здравейте на всички!
Реших да пусна тази тема тук с надеждата, че ще е полезна на всички, които са се сблъскали с този проблем.
Всеки, който ме попита какъв Тигуан съм си купил (и има понятие по темата) веднага възкликва: "Тия харчат бая масло!".
В началото на годината закупих Тигуан 2.0 TSI 200 коня, поддържан и обслужван в България през последните 5 години.
Беше таман със сменено масло (на около 1000км) според продавача. Бях склонен да му вярвам, но все пак вдигнах щеката и видях, че е на минимума. Може пък да са сипали по-малко, си помислих аз.
Реших направо да го сменя.
Налях масло по спецификация и започнах да карам.
Но след 1000км маслото пак беше на минимума... А това е почти 1 литър на 1000км.
Долях и след 1000км пак беше на минимума...
Тук започнах да чета и да търся причините...
Разбрах за проблемите с сегментите(конструктивни). Разбрах, че причината за това е голямото зацапване на сегментите. То пък се дължи на лоши режими на шофиране. Възникна дилемата: Да го продавам ли или да го ремонтирам.
Ремонта го отхвърлих почти веднага, защото това са много пари...
Но и с продажбата не исках да бързам, защото автомобила ми харесва много...
След много четене реших да направя следното:
1. Смених вентилацията на картерните газове.
2. Пране на буталата (през свещите).
3. Пране на двигателя (преди смяна на маслото). След прането - веднага ново масло и филтри.
4. Една добавка в новото масло.
Май това са процедурите. Нарочно не назовавам марки, за да не става реклама, но който иска може да се свърже с мен и ще му съдействам с информация (и не само).
Равносметката накрая:
В началото - близо 2 литра на 2000км.
Сега: изминал съм 4000км и съм налял 1 литър масло.
Т.е. разхода на масло е намалял 4 пъти (от близо 4 литра на 4000км на 1 литър на 4000км).
Което (според мен) е един чудесен резултат.
Решил съм да сменя маслото, когато измина 8000км(след 4000км). Тогава ще направя същите процедури още веднъж.
Пране на бутала и сегменти през свещите, пране на двигателя (с добавка в маслото), смяна на масла и филтри, и отново добавка в новото масло.
И да видим какво ще се получи. Предполагам, че е много оптимистично да мисля, че разхода на масло отново ще намалее 4 пъти, но още 2 пъти да намалее - пак ще е много добре!
Няма нищо сложно в изброените процедури - аз си ги направих сам.
Ако някой има подобни проблеми - може да се свърже с мен и ще съдействам с каквото мога.
Поздрави на всички!



TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- hi4umir4uu
- Мнения: 190
- Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
- Автомобил: Passat b7
- Двигател: EcoFuel
- Местоположение: София
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
бих ти препоръчал да направиш и процедурата за почистване на клапани и смукателен колектор walnut blasting, аз минах през тази процедура и имам усещането, че колата е една идея по пъргава, а и шанса да се намали още разхода на маслото не е малък.
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
hi4umir4uu написа:бих ти препоръчал да направиш и процедурата за почистване на клапани и смукателен колектор walnut blasting, аз минах през тази процедура и имам усещането, че колата е една идея по пъргава, а и шанса да се намали още разхода на маслото не е малък.
Благодаря за съвета. Предполагам, че е нещо полезно, но (като гледам) няма да е много евтина тази процедура.
А аз съм решил, че няма да правя нищо, дето е по-скъпо от 150лв (толкова струваше картерната вентилация), и няма да е нещо, дето да не мога да направя сам.
Е, има неща, за които ще трябва да отида на "майстор", защото нямам необходимите инструменти, но ще гледам повечето нещада си върша сам.
С две думи: затова пиша в секцията "Направи си сам", а не в секцията "Препоръчайте ми майстор".
Ето идруг пример.
Както на всички Тигуани с гюрук имах два проблема:
1. Щората тотално я нямаше.
2. След дъжд се напълни с вода.
За щората питах в "оторизиран" сервиз. Искаха да ми я сменят за около 1000лв (това включва и щората).
Абсурд!
Поръчах си една китайска щора за 30-тина долара. Смених си я сам. Верно, че е много зор, ама стана.
С течовете срещнах много странен проблем. Дренажните маркучи поради някаква причина бяха по-къси.
Е, вече са удължени и се надявам да отвеждат водата както им е по предназначение.
Сега ще трябва да сменям лагер на амортесьор... Вижда ми се трудно, ама не и невъзможно. Тук проблема бил, че се сваля главината...
Стягането после ме птитеснява. Но ще опитам.
Такива работи.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12132
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
Проблемът не ти е главината а пружината. С китайските скоби най много да ти отнесе главата като изхвръкне. Тая работа е тежка доста и има много особености. Подредбата на амортисьор, пружина с подложка, тарелка, прашник, шок тампон и опората с лагера е много важна защото определя страничния наклон на колелото. Откачи и сензор за фаровете ако има от носача, че като дръпнеш надолу ще му откъснеш щангата.
Абе, не е проста работа, колкото и да изглежда такава
Абе, не е проста работа, колкото и да изглежда такава
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
К.Одаджийски написа:Проблемът не ти е главината а пружината. С китайските скоби най много да ти отнесе главата като изхвръкне. Тая работа е тежка доста и има много особености. Подредбата на амортисьор, пружина с подложка, тарелка, прашник, шок тампон и опората с лагера е много важна защото определя страничния наклон на колелото. Откачи и сензор за фаровете ако има от носача, че като дръпнеш надолу ще му откъснеш щангата.
Абе, не е проста работа, колкото и да изглежда такава
Да, така е. Много полезен съвет.
Ще споделя моя опит досега:
Купих си 2 комплекта скоби за стягане на пружини. От по-качествените.
Купих 2 комплекта, защото използвам 3 скоби за да сгъна една пружина (4 не влизат). Safety first, както се казва.
Сменял съм пружини на Kia Sportage, Dodge Caliber. Ама и при двата автомобила е много лесно това.
При Тигуана е по-сложно, заради долното зацепване на амортисьора Нито при Киа-та, нито при Доджа не се сваля главината, а всичко се крепи на 5 болта (+една централна гайка).
А и при Киа-та и при Доджа можеш да си свалиш амортисьора дори с обикновен крик (пред блока) - при Тигуана ще е доста по-сложно това.
А и гайки могат да се скъсат, доколкото видях от клипчетата...
Ама ако дойде някой да ми помага ще е по-лесно...
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
Още малко инфо:
Има клипчета, където амортисьора се сваля без да махаш главината.
Така ще опитам.
Има клипчета, където амортисьора се сваля без да махаш главината.
Така ще опитам.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 17:24
- Автомобил: Passat 7
- Двигател: Cdga 2012
- Местоположение: София
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
Масовия проблем с течове на панорама са късите маркучи.
Ти как и с какво ги удължава?
Ти как и с какво ги удължава?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12132
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
Johnny_V3 написа:Още малко инфо:
Има клипчета, където амортисьора се сваля без да махаш главината.
Така ще опитам.
Просто откачваш спирачния апарат да виси на маркуча, откачваш кабелите на абс датчика и на накладките ако има, биалетката, отвиваш трите болта на шарнира и изваждаш външния кормилен накрайник, отвиваш болта на карето и амортисьора излиза с целия шенкел, супорта на спирачките и диска, просто е по тежко иначе си купуваш е такъв инструмент и с него се вади с игрива лекота
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
Имам гадничкото усещане, че колкото по-малко го караш, съответно и по-малко ще харчи маслото... Просто тия коли са си гадни масларки, всичко е само закърпване!
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
dtony написа:Масовия проблем с течове на панорама са късите маркучи.
Ти как и с какво ги удължава?
Взех малко по-дебели маркучи (прозрачни) от Практис. Тънкия влиза в него, а той в гумата долу. Остана ми доста, че то ми трябваха само 10-тина сантиметра.
Ако искаш - ще ти дам. Пасват точно.
Последна промяна от Johnny_V3 на Пет 08 авг 2025 0:02, променено общо 1 път.
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
jack99 написа:Имам гадничкото усещане, че колкото по-малко го караш, съответно и по-малко ще харчи маслото... Просто тия коли са си гадни масларки, всичко е само закърпване!
Ще видим. Аз 4000 километра направих за 2 месеца.
Не я спирам. Сега, лятото, предимно София - Бургас - София. Малко Гърция и малко Сърбия.
Мисля, че до ноември ще е на 8000км.
Ще споделям подобренията. Засега това са резултатите:
1 литър на 4000 км.
P.S. За обективни резултати - следя нивото на маслото, когато автомобила е паркиран на едно и също място (имам си паркомясто на един паркинг).
Също така маслото го гледам само сутрин, преди палене на автомобила.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12132
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: TSI и харчене на масло. Как се справям с проблема.
Johnny_V3 написа:P.S. За обективни резултати - следя нивото на маслото, когато автомобила е паркиран на едно и също място (имам си паркомясто на един паркинг).
Също така маслото го гледам само сутрин, преди палене на автомобила.
Така е правилно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта