След раздвижване на спирачни апарати незнайно как в спирачната система се появи въздух. Всеки път обезвъздушавам по следния ред : задно дясно, предно ляво, задно ляво, предно дясно. Четох, че редът бил от най-отдалеченото към най-близкото до помпата. Т.е. задно дясно, задно ляво, предно дясно, предно ляво. Реших да го направя по втория начин, но остана малко въздух в системата.
Обърках ли го или не? Междувпрочем това ми е джетата с разменените задни апарати. Преди да започна работа по спирачките педалът си беше твърд с 24мм помпа съм.
Ред за обезвъздушаване при Голф/Джета Мк2 без АБС
- samo_pechka
- Мнения: 9001
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ред за обезвъздушаване при Голф/Джета Мк2 без АБС
И аз го правя по втория метод. За мен е верният.
Въздух прониква предимно от помпата, влиза откъм буталото отзад, покрай стеблото.
Рядкост е да влезе откъм апарати.
Въздух прониква предимно от помпата, влиза откъм буталото отзад, покрай стеблото.
Рядкост е да влезе откъм апарати.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ред за обезвъздушаване при Голф/Джета Мк2 без АБС
Значи ще повтарям процедурата докато стане.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Ред за обезвъздушаване при Голф/Джета Мк2 без АБС
Nameri si nqkakwo kompresорче и помпи в казанчето до около 0,5 атмосфери, на мястото на капачката се слага някакво колелце вързано за компресора и някой го придържа да не издиша твърде много. А ти обикаляш колелата едно по едно и изпускаш течност докато не потече плътна струя. Разбира се трябва да се внимава да не се изпразни казанчето.
Само с помпене на педала и на мен не ми хареса резултата последните няколко пъти на различни коли.
Едит: Ако си сменял накладки, педалът ще се втвърди след няколко дни, когато се сработят накладките с дисковете.
Само с помпене на педала и на мен не ми хареса резултата последните няколко пъти на различни коли.
Едит: Ако си сменял накладки, педалът ще се втвърди след няколко дни, когато се сработят накладките с дисковете.
-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Ред за обезвъздушаване при Голф/Джета Мк2 без АБС
Винаги по втория начин. И от първия път рядко се получава. Карам няколко дни внимателно и повтарям процеса.
Re: Ред за обезвъздушаване при Голф/Джета Мк2 без АБС
Аз като ходих за машинна смяна на спирачната течност ми закачиха двете задни наведнъж, после двете предни. С прозрачни тръбички се събираха в прозрачна бутилка. Навсякъде се избистри течността още преди да свърши новата опаковка от 1 литър.
- caro
- Мнения: 575
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Ред за обезвъздушаване при Голф/Джета Мк2 без АБС
Единият кръг е задно дясно и предно ляво - другия задно ляво и предно дясно.Първо се обезвъздушава помпата от тръбичките като спирачните апарати после почваш долу по "колелетата". Ще ти е нужен още един другар за помпене или налягане 0.5 bar както написа колегата .За коя Джета иде реч за КР или другата - имам в предвид с дискове или барабани е?
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ред за обезвъздушаване при Голф/Джета Мк2 без АБС
За тази с KR-двигателя. Оказа се май, че е обезвъздушена - минах през валяците на ГТП и спирачките бяха перфектни. Само задно дясно колело не лови много ръчната (бях натегнал жилото на лявото вчера). Като обтегнах малко жилото на дясното колело (проблемното) излязох да пробвам, не зная дали си въобразявам, ама май педалът вече не потъва
Прегледах задните апарати вчера, работят перфектно с много минимално усилие навивах буталата им, механизмите за ръчната също работят нормално.
И двете ми джети са с дискови спирачки отзад.
п.п. зная, че кръговете са по диагонал.
Някакви жокери за ръчната? Досега не съм имал такъв проблем
Изобщо цялата работа много странна. Купих колата без никакви спирачки, просто едвам спираше (като я прибирах едва не спрях в един на светофара). Реших да ги ъпгрейдна, така или иначе си искаха ремонт. Взех пасатови шенкели със супорти, апарати, нови вентилирани 256 дискове. Задните апарати бяха тотално блокирали, реших да ползвам по-новите Лукас 38. За да паснат на тръбите и жилата - се наложи да разменя ляв и десен, купих нови жила за ръчната. Оправих спирачките с рециклирани апарати, обезвъздушихме с Илиян (golfmk1), като сваляхме задните апарати, защото щуцерите им не са в най-високата точка, когато са на съпортите. Всичко по спирачките смених с ново - маркучи, нова помпа, накладки, дискове. Минах ГТП 2022г. - оттам ми казаха "перфектни спирачки", след това 2023г. - пак на същото ГТП - пак перфектни спирачки, миналата 2024г. - едвам минах - предните колела дадоха малко под 30 процента разлика (30 е границата). Принципно колата си ми седи, много рядко я изваждам, но реших за това ГТП да оправя нещата. Баси одисеята
Тези дни ще й платя данъка, ще мина ГТП, нова ГО и май ще отива в карс-а. Колата си иска каране, а не само да седи в гаража.

И двете ми джети са с дискови спирачки отзад.
п.п. зная, че кръговете са по диагонал.
Някакви жокери за ръчната? Досега не съм имал такъв проблем

Изобщо цялата работа много странна. Купих колата без никакви спирачки, просто едвам спираше (като я прибирах едва не спрях в един на светофара). Реших да ги ъпгрейдна, така или иначе си искаха ремонт. Взех пасатови шенкели със супорти, апарати, нови вентилирани 256 дискове. Задните апарати бяха тотално блокирали, реших да ползвам по-новите Лукас 38. За да паснат на тръбите и жилата - се наложи да разменя ляв и десен, купих нови жила за ръчната. Оправих спирачките с рециклирани апарати, обезвъздушихме с Илиян (golfmk1), като сваляхме задните апарати, защото щуцерите им не са в най-високата точка, когато са на съпортите. Всичко по спирачките смених с ново - маркучи, нова помпа, накладки, дискове. Минах ГТП 2022г. - оттам ми казаха "перфектни спирачки", след това 2023г. - пак на същото ГТП - пак перфектни спирачки, миналата 2024г. - едвам минах - предните колела дадоха малко под 30 процента разлика (30 е границата). Принципно колата си ми седи, много рядко я изваждам, но реших за това ГТП да оправя нещата. Баси одисеята

Тези дни ще й платя данъка, ще мина ГТП, нова ГО и май ще отива в карс-а. Колата си иска каране, а не само да седи в гаража.
-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Ред за обезвъздушаване при Голф/Джета Мк2 без АБС
Те тука е заровено кучето. Стоенето на едно място е голям бич.
- samo_pechka
- Мнения: 9001
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ред за обезвъздушаване при Голф/Джета Мк2 без АБС
Има нещо вярно в това.
Но примерно една от нашите коли стоя над 5 години некарана.
Така се случи, че я вкарах в едно кьоше в гаража и се затрупа + не ни и трябваше, нямаше кой да я кара. а не ми се продаваше . Става въпрос за а4 б5 с афн двигател , куатро . За тези пет години беше палена два пъти на място ( учудващо запалваше от раз , без излишно въртене, все едно оня ден е гасена, голям кеф бе м/у другото) . Май месец най-сетне я измъкнах оттам . Една профилактика , всички филтри , течности ( вкл. и спир. течност + един апарат заден, щот' леко беше заяла ръчната ) .
Никакви течове, никакви проблеми .
Нищо.
Кара се в момента .
С изключение на козметичен проблем - провисна тавана наскоро и ще се подлепя наново.
Сега преди зимата ще ѝ подменя гуметата и следва процедура по подмяна на ремъци/ролки, че са на около 70-75к.км и на доста години, нищо, че не е карана вероятно над 5.
Но примерно една от нашите коли стоя над 5 години некарана.
Така се случи, че я вкарах в едно кьоше в гаража и се затрупа + не ни и трябваше, нямаше кой да я кара. а не ми се продаваше . Става въпрос за а4 б5 с афн двигател , куатро . За тези пет години беше палена два пъти на място ( учудващо запалваше от раз , без излишно въртене, все едно оня ден е гасена, голям кеф бе м/у другото) . Май месец най-сетне я измъкнах оттам . Една профилактика , всички филтри , течности ( вкл. и спир. течност + един апарат заден, щот' леко беше заяла ръчната ) .
Никакви течове, никакви проблеми .
Нищо.
Кара се в момента .
С изключение на козметичен проблем - провисна тавана наскоро и ще се подлепя наново.
Сега преди зимата ще ѝ подменя гуметата и следва процедура по подмяна на ремъци/ролки, че са на около 70-75к.км и на доста години, нищо, че не е карана вероятно над 5.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, tupac и 77 госта