Здравейте! Нов съм във форума и се извинявам ако търсенето ми не е формулирано коректно. От известно време търся семейна кола и към момента изборът ми е сведен до двата модела - Passat B8 или Superb III, предпочитам комби. Колата ще се кара около 60-70 % градско и затова съм се ориентирал към бензиновите варианти, автоматик. Не държа на 4х4, по-скоро предпочитам без.
Бюджетът ми е около 35к, като ми е важно колата да е на малко километри (130-150к, доказуеми), да не е опоскана откъм екстри и най-важното да мога да разчитам на нея за дълъг път.
Надеждни ли са двигателят и кутията, има ли сериозни разлики между двата модела, къде са слабите места на всеки от тях и голяма ли е разликата при фейслифта са въпросите в търсенето.
Нямам пристрастия към нито един от тях, бих желал съвет към кой да се насоча или просто да търся читав екземпляр и от двата.
Благодаря!
Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
- tonkogtd
- Мнения: 354
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
- Автомобил: Golf GTD Polo GTI
- Двигател: JR-1991 BJX-2006
- Местоположение: Ямбол
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
1.8TSI при Passat B8 и Skoda Superb 3,са само на предно задвижване.Скоростните кутии са 6 степенна ръчна,и 7 степенна автоматична DSG.
DSG кутията е DQ200,демек,със сухите съединители.От конкретните кутии,по-добре механичната.Става дума за коли на навъртян пробег вече.
Двигателя е от моторната серия EA888 Gen.3.От тези години е с два реда дюзи.
Ако е на малко километри,ще ти служи.Мотора е с верига,има още няколко.Но главната на ангренажа,която е,може да се провери в какво състояние се намира.
Както си се насочил,да е ниски километри.
DSG кутията е DQ200,демек,със сухите съединители.От конкретните кутии,по-добре механичната.Става дума за коли на навъртян пробег вече.
Двигателя е от моторната серия EA888 Gen.3.От тези години е с два реда дюзи.
Ако е на малко километри,ще ти служи.Мотора е с верига,има още няколко.Но главната на ангренажа,която е,може да се провери в какво състояние се намира.
Както си се насочил,да е ниски километри.
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
По зададените от теб критерии има само 18 коли в Германия изобщо Пасат и Суперб. 1.8 бензин, от 2017 до 2020, до 150 хил км до 17500 евро бюджет.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 3b1&vc=Car
Това е може би максимума, като имай предвид, че този търговец не е с много хубави отзиви.
Ако ще се търси кола от България, аз лично бих се отказал при толкова много изисквания.
Ако си склонен да паднеш на малкия бензин 1.4/1.5 TSI избора е значително по-голям в Германия. 1.8 спрямо малките върви еднакво до около 3500-4000 оборота, което за градска кола е повече от достатъчно. 1.8 му е силата да го напъваш повече и да си по-агресивен. Ако ще караш спокойно няма да усетиш чак такава промяна спрямо 1.4/1.5 TSI.
Предимството на Суперб пред Пасат е, че е по-просторен. Ако не ти харесват комбита, лифтбека на суперб е с почти същия багажник както комби (над 600литра) и няма да прави проблем при пътувания, докато пасата седан си е ограничен значително от към товарене. Един недостатък е, че му трябва височина на багажника на лифтбека и в някой подземни паркинги може да имаш проблем и да не оставяш вратата на багажника да се вдига до край - същото важи ако е електронна.
Пасата е една идея по-обезшумен, но това се хваща само ако караш две коли една след друга. Мотори и кутии са еднакви. Суперб-а е също конфигуриран за комфорт пред спорт по окачването. Интериора е въпрос на вкус - и двата са достатъчно качествени. Суперб има "Simply Clever" нещицата в колата. (кошчета за боклук в шофьорската врата, чадъри в предните врати, в багажника осветлението е и фенерче, при капачката за резервоар имаш стъргалка за лед, на челното стъкло имаш пластмаса за билети за паркиране и др такива дреболии)
Поддръжката е почти еднаква също.
При оглед не би следвало да ти влияе дали е суперб или пасат. Гледаш по-запазената кола с повече екстри - пък дали е едното или другото е все тая.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 3b1&vc=Car
Това е може би максимума, като имай предвид, че този търговец не е с много хубави отзиви.
Ако ще се търси кола от България, аз лично бих се отказал при толкова много изисквания.
Ако си склонен да паднеш на малкия бензин 1.4/1.5 TSI избора е значително по-голям в Германия. 1.8 спрямо малките върви еднакво до около 3500-4000 оборота, което за градска кола е повече от достатъчно. 1.8 му е силата да го напъваш повече и да си по-агресивен. Ако ще караш спокойно няма да усетиш чак такава промяна спрямо 1.4/1.5 TSI.
Предимството на Суперб пред Пасат е, че е по-просторен. Ако не ти харесват комбита, лифтбека на суперб е с почти същия багажник както комби (над 600литра) и няма да прави проблем при пътувания, докато пасата седан си е ограничен значително от към товарене. Един недостатък е, че му трябва височина на багажника на лифтбека и в някой подземни паркинги може да имаш проблем и да не оставяш вратата на багажника да се вдига до край - същото важи ако е електронна.
Пасата е една идея по-обезшумен, но това се хваща само ако караш две коли една след друга. Мотори и кутии са еднакви. Суперб-а е също конфигуриран за комфорт пред спорт по окачването. Интериора е въпрос на вкус - и двата са достатъчно качествени. Суперб има "Simply Clever" нещицата в колата. (кошчета за боклук в шофьорската врата, чадъри в предните врати, в багажника осветлението е и фенерче, при капачката за резервоар имаш стъргалка за лед, на челното стъкло имаш пластмаса за билети за паркиране и др такива дреболии)
Поддръжката е почти еднаква също.
При оглед не би следвало да ти влияе дали е суперб или пасат. Гледаш по-запазената кола с повече екстри - пък дали е едното или другото е все тая.
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 09 дек 2008 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
За търговеца аз взех от него , имат декра сертификат поне външно отговарят на описаното. Търговеца има 3000 коли сигурно та е нормално да има и лоши отзиви. При мен беше ок но сигурно има и недоволни.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20333
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
За аутохус сме коментирали тук: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4880503#p4880503
Относно оборудването - всеки сам си знае кое му е важно и кое не, но аз ще напиша за мен:
- DSG - сухите кутии карат безпроблемно поне до 200 к. После се сменят съединители и касети, които не са чак кой знае какво - 1-2к лв. Съответно ако колата е до 150к км, тя има едни 50-100к км преди да се наложи смяна;
- LED фаровете - конкретната обява е с халогенни фарове. Бих заложил на LED. В случая има R-Line, който вдига цената, но бих се отказал от него, за сметка на LED2 фарове;
- Колата да е 2018 г. и по-нова - медията се сменя през тази година и изглежда по-съвременно (както на тази в Аутохус). Дори актуалните модели са с подобна медия. Това в обявата e Discover медия, бих търсил Discover PRO, която е по-голяма и с по-голяма резолюция (познава се по това, че няма "врътки", а само тъч бутони в ляво), но не е толкова важно - и на двете върви Waze ако има отключен App Connect, който също може да се отключи ако не е;
- Задължително камера в предното стъкло (на тази има - вижда се над огледалото) - тя осигурява автоматичните дълги, Lane Assist, както и още някои функции по безопасност;
Ето я и темата (която има нужда от актуализация с новостите за фейслифта) за оборудването на B8
Относно оборудването - всеки сам си знае кое му е важно и кое не, но аз ще напиша за мен:
- DSG - сухите кутии карат безпроблемно поне до 200 к. После се сменят съединители и касети, които не са чак кой знае какво - 1-2к лв. Съответно ако колата е до 150к км, тя има едни 50-100к км преди да се наложи смяна;
- LED фаровете - конкретната обява е с халогенни фарове. Бих заложил на LED. В случая има R-Line, който вдига цената, но бих се отказал от него, за сметка на LED2 фарове;
- Колата да е 2018 г. и по-нова - медията се сменя през тази година и изглежда по-съвременно (както на тази в Аутохус). Дори актуалните модели са с подобна медия. Това в обявата e Discover медия, бих търсил Discover PRO, която е по-голяма и с по-голяма резолюция (познава се по това, че няма "врътки", а само тъч бутони в ляво), но не е толкова важно - и на двете върви Waze ако има отключен App Connect, който също може да се отключи ако не е;
- Задължително камера в предното стъкло (на тази има - вижда се над огледалото) - тя осигурява автоматичните дълги, Lane Assist, както и още някои функции по безопасност;
Ето я и темата (която има нужда от актуализация с новостите за фейслифта) за оборудването на B8
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
Благодаря за отговорите! Насочих се към 1.8 TSI тъй като останах с впечатлението че е най-доброто съотношение между вървеж и разход, все пак става въпрос за доста голямо купе и ме притеснява дали 1.5 не идва слаб при изпреварване. Като цяло не съм агресивен шофьор, мощност ми е необходима на двулентовите пътища.
Какво ви е мнението за панорамен таван - прочетох доста притеснителни неща?
Попаднах на следната оферта, която няма безкрайно много екстри, но е с търсения мотор и пробег - https://m.mobile.de/auto-inserat/skoda- ... 11&type=ad
Също така срещнах мнения, че е по-добре колата да бъде без теглич - може ли теглича да има сериозни последици?
Благодаря!
Какво ви е мнението за панорамен таван - прочетох доста притеснителни неща?
Попаднах на следната оферта, която няма безкрайно много екстри, но е с търсения мотор и пробег - https://m.mobile.de/auto-inserat/skoda- ... 11&type=ad
Също така срещнах мнения, че е по-добре колата да бъде без теглич - може ли теглича да има сериозни последици?
Благодаря!
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
В Западна Европа, наличието на теглич не е предпоставка колата да е теглила тонове каравана. Някой хора предпочитат багажник за колело за теглич, а не на покрива. Аз лично не бих се отказал от кола, просто защото има теглич. Също така малките ремаркета, които са без E категория - хората си ги ползват да си мъкнат боклуците по вилите, а не да си цапат колите.
Панорамния таван общо взето си е готина екстра понякога и не толкова през цялото време и/или ако колата е постоянно навън на улицата.
Потенциални проблеми могат да бъдат течове, скърцане, и грозната гледка - ако е наакана от птички Също така си яде от височината на колата и високи пътници може да имат проблем отзад покрай краищата. Много отваря салона на колата и не се усещаш, като в консерва.
Относно екстрите - ти си единствения човек, който може да определи кое е наложително и кое не. Например дигиталния кокпит готина екстра ли е - Да, достатъчна причина ли е да подминеш кола - по-скоро не.
Без значение бензин/дизел от Германия - когато това МПС дойде на наша територия пак трябва да се прегледа обстойно и да се обслужи, за да ти е мирна главата. Ако е възможно е хубаво да мине колата в сервиз в Германия, защото е малка предпоставка за корекция на цената, пък и ще си наясно какво купуваш. Не е като да струва 3000-5000евро. Тези допълнителни 200тина евро, може да си ги свалиш от цената при проблем и ще си доста наясно какво да очакваш и да си планираш. Ако разбираш от коли, повечето неща може и на място да ги видиш, но пак трябва да се вдигне колата - за да си проличи истината. "Немеца" няма да тръгне непременно да те лъже по балкански, но си имай едно наум. Особено търговци без изрядна репутация, какъвто е от обявата която посочи.
Панорамния таван общо взето си е готина екстра понякога и не толкова през цялото време и/или ако колата е постоянно навън на улицата.
Потенциални проблеми могат да бъдат течове, скърцане, и грозната гледка - ако е наакана от птички Също така си яде от височината на колата и високи пътници може да имат проблем отзад покрай краищата. Много отваря салона на колата и не се усещаш, като в консерва.
Относно екстрите - ти си единствения човек, който може да определи кое е наложително и кое не. Например дигиталния кокпит готина екстра ли е - Да, достатъчна причина ли е да подминеш кола - по-скоро не.
Без значение бензин/дизел от Германия - когато това МПС дойде на наша територия пак трябва да се прегледа обстойно и да се обслужи, за да ти е мирна главата. Ако е възможно е хубаво да мине колата в сервиз в Германия, защото е малка предпоставка за корекция на цената, пък и ще си наясно какво купуваш. Не е като да струва 3000-5000евро. Тези допълнителни 200тина евро, може да си ги свалиш от цената при проблем и ще си доста наясно какво да очакваш и да си планираш. Ако разбираш от коли, повечето неща може и на място да ги видиш, но пак трябва да се вдигне колата - за да си проличи истината. "Немеца" няма да тръгне непременно да те лъже по балкански, но си имай едно наум. Особено търговци без изрядна репутация, какъвто е от обявата която посочи.
- zdravkop64
- Мнения: 309
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Mercedes W213
- Двигател: E 400 V6
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
Цената на тази Шкода е малко висока дори и ако километрите са реални, а това може да се установи само с диагностика. Този разход, дето го е написал- 5.8, е просто фантазия. Ако успяваш да я свалиш под 7 ще е добре, но трудно постижимо /е, ако не караш хептен пенсионерската/. Опитвал съм няколко пъти и само един път съм успявал да падна под 7 с моя бивш Б8 със същия двигател. Обърни внимание на кутията със сухите съединители- често правят проблеми както ти написаха и други колеги като се започва с приплъзване и буксуване. Както ти написа и колегата thanis- задължително в сервиз преди покупка, по възможност оторизиран.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7858
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
Колега, учудвам се че още не са ти казали очевидното тук: 1.8 TSI е екзотика за MQB платформата. Рядко вграждан, в малко конфигурации и години, има особености като сухото DSG. Няма никакъв смисъл да ограничаваш търсенето си по този критерии, гледай 1,4/1,5 и 2.0 TSI. 

Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
hooligan_sk написа:Колега, учудвам се че още не са ти казали очевидното тук: 1.8 TSI е екзотика за MQB платформата. Рядко вграждан, в малко конфигурации и години, има особености като сухото DSG. Няма никакъв смисъл да ограничаваш търсенето си по този критерии, гледай 1,4/1,5 и 2.0 TSI.
Стигнах до този извод, оказва се много трудна задача.
След многото прегледани обяви и сериозната разлика в цената бензин/дизел за сходна конфигурация и пробег започвам да си задавам въпроса - толкова лош вариант ли е дизела в моето търсене? Говоря за 2.0 150, за 2.0 190/200 срещам разнопосочни мнения.
Поне веднъж месечно имам пътуване около 150км, в годината 6-7 пъти по 1000км, останалите километри основно ежедневно градско пътуване (София) на разстояние 5-7км.
Благодаря на всички за споделените мнения!
- Traytor
- Мнения: 2011
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
Търси бензин. И дизела ще се справи, но ще го мислиш повече, ще ти прави активни регенерации, нафта в маслото… Всеки месец го играя тоя мач с А3ката.
- tonkogtd
- Мнения: 354
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
- Автомобил: Golf GTD Polo GTI
- Двигател: JR-1991 BJX-2006
- Местоположение: Ямбол
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
За големият процент градско каране,търси бензин.Дизеловите мотори 2.0TDI са с ръчни или с DSG кутии,с мокри съединители.
Но ще ти правят правят проблем честите регенерации на DPF,има също и адблу система,за азотните окиси.
Другото,бюджета за добър двигател,екстри,малък пробег,според мен е нисък.
Ето една примерна обява в немско:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 130&vc=Car
Но ще ти правят правят проблем честите регенерации на DPF,има също и адблу система,за азотните окиси.
Другото,бюджета за добър двигател,екстри,малък пробег,според мен е нисък.
Ето една примерна обява в немско:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 130&vc=Car
- fur1ous
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
Аз DQ200 не препоръчвам за градско каране, особено за тежки задръствания.
Сухите съединители се палят лесно и свършват бързо.
Тоест бих махнал всичко бензиново под 2.0 TSI.
Може и 1.8 TSI, но само 4х4 защото там е с DQ381
Ако ти харесва и намериш Audi A3 седан 1.8, 180 коня, Quattro, става.
Иначе се насочи към 2.0 TSI, но ще трябва да вдигнеш бюджета най вероятно.
Иначе на тия 1.8 в А3 е готино, че още са с ремък
Ето една:
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... ium=social
В най, ама най-лошия случай 3000 лв за ремонт и получаваш гаранция.
Сухите съединители се палят лесно и свършват бързо.
Тоест бих махнал всичко бензиново под 2.0 TSI.
Може и 1.8 TSI, но само 4х4 защото там е с DQ381
Ако ти харесва и намериш Audi A3 седан 1.8, 180 коня, Quattro, става.
Иначе се насочи към 2.0 TSI, но ще трябва да вдигнеш бюджета най вероятно.
Иначе на тия 1.8 в А3 е готино, че още са с ремък

Ето една:
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... ium=social
tstonchev написа:Какво ви е мнението за панорамен таван - прочетох доста притеснителни неща?
В най, ама най-лошия случай 3000 лв за ремонт и получаваш гаранция.
Последна промяна от fur1ous на Сря 03 сеп 2025 9:40, променено общо 1 път.
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
А3 седан и семейна кола са антиподи. Особено, когато се сравнява със Superb и Passat.
A3 хеч и седан са основно за младежи коли, не за семейни хора. Изключително непрактични са.
A3 хеч и седан са основно за младежи коли, не за семейни хора. Изключително непрактични са.
- fur1ous
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 или Superb III - 1.8 TSI DSG
Е това всеки сам си преценя, но конфигурацията е рядко и добра.
2.0 TSI вече са с вериги, смяната е скъпа и наложителна, При А3 е евтино.
Но реално има 4х4 което иска обслужване и то, та да горе долу същото е като да вземеш 2.0 TSI 190 коня, само на предно, ако го има в Passat B8 или Superb III.
Въпреки че за тия пари сигурно аз ще взема Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290 коня, турбото е IHI IS38
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... ium=social
Зависи какво се търси и иска от колата, казвам го защото мен лично B8 и Superb са ми безлични на пътя.
От друга страна пък тази купра ще вози идея по твърдо, но мотора е ок стига да са след 2015 и кутията си е с мокри съединители. 290 коня версията си е само на предно.
Следващите версии 300 и 310 коня вече имат и 4Drive (те вече са към марката Cupra), ама цените са съвсем други вече, а и колите по нови де.
2.0 TSI вече са с вериги, смяната е скъпа и наложителна, При А3 е евтино.
Но реално има 4х4 което иска обслужване и то, та да горе долу същото е като да вземеш 2.0 TSI 190 коня, само на предно, ако го има в Passat B8 или Superb III.
Въпреки че за тия пари сигурно аз ще взема Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290 коня, турбото е IHI IS38
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... ium=social
Зависи какво се търси и иска от колата, казвам го защото мен лично B8 и Superb са ми безлични на пътя.
От друга страна пък тази купра ще вози идея по твърдо, но мотора е ок стига да са след 2015 и кутията си е с мокри съединители. 290 коня версията си е само на предно.
Следващите версии 300 и 310 коня вече имат и 4Drive (те вече са към марката Cupra), ама цените са съвсем други вече, а и колите по нови де.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта