
1.6 tdi 105ps впечатления ?
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Жоро, на мен ми е първи дизел. Всеки ме съветва (дори официалният сервиз) да го сменявам на 10 000км. Човек с много добър сервиз в града ни (не за ФВ) ми казва същото. Направих първата смяна съвсем скоро, защото беше минала година, въпреки, че маслото нямаше пробег (беше сменено преди 4000км). В общи линии големите интервали ги спазват само ако колата е служебна 

Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Около 350 моточаса държи маслото, умножава се по вашата средна скорост като дългосрочен запис и получавате километрите, на които трябва да се сменя. Пример 350х30=10500км
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Моточасовете са наистина най-добрият ориентир. При мен на борда има такова показание.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Моточасовете може да сметне само производителят за конкретния мотор..
Варира средно от 250 до 500м.ч а понякога и повече...зависи от много фактори...средно натоварване на двигателя..температурен режим...количество масло в двигателя...и т.н.
Автомобилния производител е решил че при нормално неекстремно натоварване двигателят има разумен остатъчен ресурс при сроковете които е дал в предписанията за смяна на масло...
Всичко останало са приказки на пазара..някой някъде казал..някой някъде изследвал..някой някъде решил....
Повечето хора пушат пият ....не мислят толкова за себе си колкото за бангията като че ли ще я завещават на правнуците си...
Варира средно от 250 до 500м.ч а понякога и повече...зависи от много фактори...средно натоварване на двигателя..температурен режим...количество масло в двигателя...и т.н.
Автомобилния производител е решил че при нормално неекстремно натоварване двигателят има разумен остатъчен ресурс при сроковете които е дал в предписанията за смяна на масло...
Всичко останало са приказки на пазара..някой някъде казал..някой някъде изследвал..някой някъде решил....
Повечето хора пушат пият ....не мислят толкова за себе си колкото за бангията като че ли ще я завещават на правнуците си...
- PzKpfW
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Повече от осем години карах с едно масло по над 22000км. В книжката го дават до 30000, но мен ме е страх да карам толкова много. Винаги го сменях в началото на ноември, карах точно една година с едно масло. Слагах Castrol edge professional. Разхода на масло не се е променял много през пробега, а като свалях стария филтър той изглеждаше кафеникав, а не черен. При нормална експлоатация няма никакъв проблем да се минават тези километри. Минавам 2/3 от пробега си на извънградско. Това, което забелязах е, че като мина повече от 20000 сутрин повдигачите стават по-шумни. В момента колата гори по-малко масло, отколкото гореше когато беше чисто нова, въпреки изминатите над 262000 км. Сега сменям два пъти годишно, някъде между 10 и 15 хил. км. Разлики не откривам никакви, но се подсигурявам, защото усещам, че още веднъж чисто нов Голф няма да мога да си купя 

Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Здравейте
Искам да попитам какво ви е мнението за VW golf 6 1.6 TDI? По точно ме интересуват проблемите и плюсовете на колата,дали е добър двигателя и какво най-често му се чупи
Искам да попитам какво ви е мнението за VW golf 6 1.6 TDI? По точно ме интересуват проблемите и плюсовете на колата,дали е добър двигателя и какво най-често му се чупи
- tdi fen
- Мнения: 4727
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Като цяло не много чуплив но дюзите са скъпи и проблемни пиезо Сименс предварителните числа на скоростната кутия са кофти
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Сря 26 дек 2012 9:02
- Автомобил: MB w202 VW Passat b5
- Двигател: C180 122hp Vw Passat B5 101 tdi
- Местоположение: тук-там
Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Аз също съм чувал ,че е здрав мотор ,но със скъпи дюзи,и проблемни.За мен този мотор е прекалено слаб за каквото ,и купе да е..Карал съм голф 6 с този мотор много по-тромав от моят пасат,които е 1.9 тди 101 коня..
Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Нереалистично е да се сравнява DPF двигател с такъв без. Нормално е да се чувства "по-вървежен" когато фабрично няма DPF.
1.6 CAYC се слага на Passat B7, който пък е около 1400-1500кг.
Вървежа е субективен фактор. За един 1.6 върви много, за друг всичко под 3.0 БиТДИ са двигатели на косачки.
1.6 си е тромав мотор, който не се усеща бавен, просто трябва да имаш реалистични очаквания. Това е двигател за икономия основно, а не да си джигит.
Има опции за засилване, но те в повечето случаи не си заслужават и ако ще се гони повече динамика, да се прескочи и гледа направо 2.0TDI.
1.6 CAYC се слага на Passat B7, който пък е около 1400-1500кг.
Вървежа е субективен фактор. За един 1.6 върви много, за друг всичко под 3.0 БиТДИ са двигатели на косачки.
1.6 си е тромав мотор, който не се усеща бавен, просто трябва да имаш реалистични очаквания. Това е двигател за икономия основно, а не да си джигит.
Има опции за засилване, но те в повечето случаи не си заслужават и ако ще се гони повече динамика, да се прескочи и гледа направо 2.0TDI.
Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Същият CAYC го има и в последните Б6 от 2010.
Повечето го чипват да отиде на 130-135 коня и тогава става значително по-приятен за каране и е почти като 2ката. В голф със сигурност ще се усеща по-пъргав отколкото в пасат, но сравнението с 101 коня е нерелевантно заради технологията в моторите. КР не е ПД. КР реагира със закъснение като бутнеш газта, но за сметка на това пълни оборотомера с равномерна тяга, докато ПД са по-резки ама са пъргави в диапазон 1600-2500 оборота, в другите са мудни.
Повечето го чипват да отиде на 130-135 коня и тогава става значително по-приятен за каране и е почти като 2ката. В голф със сигурност ще се усеща по-пъргав отколкото в пасат, но сравнението с 101 коня е нерелевантно заради технологията в моторите. КР не е ПД. КР реагира със закъснение като бутнеш газта, но за сметка на това пълни оборотомера с равномерна тяга, докато ПД са по-резки ама са пъргави в диапазон 1600-2500 оборота, в другите са мудни.
- samo_pechka
- Мнения: 9034
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.6 tdi 105ps впечатления ?
Проблема с динамиката на коли с тези мотори е основно в избраните предавателни числа на скоростната . Просто мотора принудително работи на ниски обороти, не може да покаже потенциала си ( за последната предавка) . И така се усеща като атмосферка бензин с малка кубатура.
Електронни сензори/сонди и др. потни майки. също го "спъват" и мотора не му се позволява да се "натъпче" с нафта и въздух, да дръпне.
И в комбинация с по-тежко купе от рода на голф комби, пасат , октавия и други картинката става.. пълноразмерна.
Поне да бяха преоразмерили скоростната , да олекне и да се развърта мотора, ама не.. Ще премине в по-ниска еко категория и затова е така.
Електронни сензори/сонди и др. потни майки. също го "спъват" и мотора не му се позволява да се "натъпче" с нафта и въздух, да дръпне.
И в комбинация с по-тежко купе от рода на голф комби, пасат , октавия и други картинката става.. пълноразмерна.
Поне да бяха преоразмерили скоростната , да олекне и да се развърта мотора, ама не.. Ще премине в по-ниска еко категория и затова е така.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта