Фарове за мъгла
- Traytor
- Мнения: 2039
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Фарове за мъгла
Да не навлизаме много на дълбоко, защото чепкате тема която до голяма степен е субективна прекалено дълго време, крушка която по принцип свети с топла светлина излъчва в червен/жълт спектър, тоест източника на светлина е такъв, когато шибнеш крушка която е в неотрално бяла светлина, тя излъчва по-голямо количество синя. Жълтото фолио филтрира синята светлина, с други думи, част от силата на излъчената светлина се губи, защото е генерирана като синя светлина която вече липсва. Добре че не съм учител, че много деца ще си тръгнат неуки.
- fur1ous
- Мнения: 1711
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Фарове за мъгла
То на гъста мъгла г/д нищо не върши работа.
Реално в града ако има лампи улични най се вижда на габарит като караш. т.е без какъвто и да е вид фарове.
Реално в града ако има лампи улични най се вижда на габарит като караш. т.е без какъвто и да е вид фарове.

-
- Мнения: 252
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Фарове за мъгла
beuchat написа:Можеш ли да се обосновеш защо е тъпа идея?Масово едно време фаровете за мъгла бяха жълти,даже помня на повечето френски коли заводско си излизаха жълти.
Обосновал съм се по-горе, необходимо е само да прочетеш. Едно време имаше само лампи с нажежаеми жички.
Re: Фарове за мъгла
telefunken написа:joro_kem написа:Незаменими са, защото помагат! В жълто - още по-добре. Но без тях (дори и в различен от жълто цвят) е много, ама много по-трудно да се шофира. Настилката не виждам какво общо има с темата
Когато има гъста мъгла, светлината преминава под нея. Това са някакви 20-тина сантиметра над настилката. Ако фаровете са монтирани по-високо, при гъста мъгла са безсмислени, особено ако не са жълти или поне халогенни.
Част от смисъла на фаровете за мъгла е да виждаш поне маркировката за да не излезеш от пътя при много гъста мъгла. Затова ги правят да светят ниско или така си мисля. Относно настилката - доста пъти съм ги включвал като карам извън града за да виждам по-добре края на платното. С къси/дълги идва сянка там, а фаровете за мъгла осветяват по-настрани.
Като стана въпрос за жълти крушки, има ли стандартни такива или са екзотика?
- Traytor
- Мнения: 2039
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Фарове за мъгла
Осрам ретро мисля че предлагат. Има причини да са жълти, главните две са, човешкото око вижда повече в този спектър и по-важната според мен, водата “поглъща” повече синя светлина, затова при мокра настилка се вижда по-добре с неутрално бяла и топла светлина отколкото със синееща(над 5300К)
- beuchat
- Мнения: 1949
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Фарове за мъгла
telefunken написа:beuchat написа:Можеш ли да се обосновеш защо е тъпа идея?Масово едно време фаровете за мъгла бяха жълти,даже помня на повечето френски коли заводско си излизаха жълти.
Обосновал съм се по-горе, необходимо е само да прочетеш. Едно време имаше само лампи с нажежаеми жички.
Смея да твърдя,че четенето с разбиране ми е доста добро,ама в случая не виждам къде аз съм написал,че карам с бели лед крушки на халогените?Съвсем обикновени крушки с нажежаема жичка са.То едно време имаше само Лади и Москвичи,ама технологиите се развиха доста от тогава.Отделно,че лед и ксенон системите също имат различни келвини.Пробвал съм 3000К лед.Е,ами свети си доста добре.Нищо не ми се губи като интензитет на светене,даже напротив.Но няма да седна да ги меря с луксметър и да пиша дисертации във форумите.
Re: Фарове за мъгла
фолиото филтрира синия спектър
Точно затова е по-добре да са жълти.
Ето как го обяснява "изкуственият":
Фаровете за мъгла са създадени с цел да подобрят видимостта в условия на силна мъгла, снеговалеж или дъжд. Жълтият цвят на предните фарове за мъгла е предпочитан по няколко основни причини, свързани с физическите свойства на светлината и човешкото зрение:
По-малко отблясъци: Водните капчици в мъглата (или снежинките и дъждовните капки) пречупват и разпръскват светлината. Бялата светлина, която съдържа по-къси сини и виолетови вълни, се разсейва много повече от водните капки, което създава силни отблясъци. Тези отблясъци се връщат обратно към водача и буквално създават "светлинна стена", която намалява видимостта още повече. Жълтата светлина има по-дълга вълна и се разсейва значително по-малко. Това означава, че тя прониква по-ефективно през мъглата, без да създава дразнещи отблясъци. По-добра видимост на пътя: Тъй като жълтата светлина не се отразява обратно към водача, тя осветява по-добре пътя и маркировката на него. Това позволява на водача да вижда ясно непосредствено пред автомобила, което е от решаващо значение за безопасното шофиране в условия на лоша видимост. По-малко напрежение за очите: Ярката бяла или синкава светлина може да бъде изморителна за очите, особено при шофиране в тъмнина и мъгла. Жълтата светлина е по-мека и по-удобна за човешкото око. Това намалява умората и помага на водача да остане фокусиран върху пътя за по-дълго време.
Въпреки че съвременното законодателство в много държави, включително България, допуска както жълт, така и бял цвят за предните фарове за мъгла, жълтият цвят се смята за по-ефективен от гледна точка на физиката и осигуряването на максимална видимост при мъгла. Поради тези причини много производители и шофьори продължават да предпочитат жълтите фарове за мъгла.
- Traytor
- Мнения: 2039
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Фарове за мъгла
Идеята е да се ползва топла светлина от източника, а не да отслабваш светлопотока със фолие което филтрира част от излъчена светлина. Аз подкрепих че колкото по-близо до жълто толкова по-добре, та мен не трябва да ме убеждаваш.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта