смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7972
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот goppa » Пон 15 фев 2021 20:37


Freak_in_VW написа:.Единственото ми обяснение е ,че съм уцелил гоМно радиатор отпред и 20+ години пълнен със смад отзад,но съм отворен за предложения

Ако новия радиатор прави байпас и горещия антифриз директно се връща към мотора, то това ше краде дебита на задния (вързани са паралелно) и е нормално да не топли и той . В такъв случай ще имаш доста голяма температурна разлика на маркучите към задния радиатор.




Потребителски аватар
Freak_in_VW
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 18:31
Автомобил: Sharan
Двигател: Ady
Местоположение: Костинброд

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот Freak_in_VW » Пон 15 фев 2021 21:05


Прав си.Не си спомням за назад каква темтература държаха,но при всички положения пак ще свалям таблото...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13557
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот kris11 » Нед 21 фев 2021 22:24


Freak_in_VW написа:Шарана е ADY 96-та,проблема е че няма парно.И отпред и отзад духа еднакво ялово(на температута не на дебит).


Аз от парно не се оплаквам и със старото радиаторче отпред и с новото. При топло време и натоварване стрелката подминава с 2-3 мм делението за 90 гр/
Помпата е метална перка , така,че се елиминира шанса за превъртане в остта Като сменя помпата огледа ли леглото където се куплира ? Да има язви ? А и термостата като е сменен не означава,че е ОК.
Зависи , какво радиаторче си сложил . Може да е менте - прав поток на антифриза с малко ребра. Другото е да няма дебит помпата и остава заседнал термостат .
Сигурен ли си ,че клапата топло /студено работи? Отзад също има клапа.

Последна промяна от kris11 на Нед 28 фев 2021 10:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Freak_in_VW
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 18:31
Автомобил: Sharan
Двигател: Ady
Местоположение: Костинброд

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот Freak_in_VW » Нед 28 фев 2021 9:04


Менте радиаторче е.Уцелил с куция кон просто.
Спирам вентилатора,тем. на макс.Изчаквам 2-3 мин и пускам да духа-тръгва супер горещо за 10-15сек. и почва да е ялово.Диагноза (според мен)-греят едно-две ребра,на спрян вентилатор толината се предава на целия радиатор.При пускане охлажда радиатора и остават едно-двете ребра дето са си ялова работа...


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 362
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот ZEDYCUS » Чет 09 окт 2025 6:19


След 9 години при мен, дойде и моя ред за смяна на радиатора на парното. Засега теча е много лек , замъглява леко джамовете и доливам антифриз, по това го хванах. Препоръчайте марка на радиатора, гледам има марки Нрф, Нисенс ..Коя от всичките да избера.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1086
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот MamaMy » Чет 09 окт 2025 8:00


Нисенс са полски, но са добри. Преди години правеха дори медни радиатори, но поскъпването на бакъра им секна ентусиазма. Алуминиевите им също не са лоши при съвсем прилична цена.

ПП Датска била фирмата. Заблудил съм се от няколко етикета произведено в Полша.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13557
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот kris11 » Чет 09 окт 2025 18:24


NRF . Малко по-тънки са от оргиналния, но влизат в кутията без да се развиват 3 те скрити болта държащи кутията. Скрити зад алуминиевия щит зад двигателя с "прозорчета" изрязани в щита. Голяма занимавка са.
Приготви си и дълга отвертка или Т25 / не се знае какъв е крепежа на двуцевката / има и от 2 та варианта/.2 ма -единия легнал над двигателя бърка, а другия при свалено "табълценце" т.е. корище направлява от купето къде да отива края на инструмента.
Имаш ли картинките за разглобяване ??
Сигурно и при тебе ще се сваля цялото нещо като механизъм на чистачките. Ако да си го профилактирай - чистене и смазване на цамовите отливки през които са осите за размената на чистачките . И също от дясната страна ябълката , която е обратно монтирана - залива се с помия и се износва и дясна чистачка сектори.
Ако е зле пиши имам механизъм и ще избия ябълката от леглото и пратя . На осите за рамената на чистачките набий 2-3 шайби плътно от PTFE 1мм
И си отпуши 2 та канала под пр. стъкло в двата края -събират се листа и тиня

А и "не мой се коси" въобще смяната на радиаторче е лесна . Приготви си пликчета със защипване и маркер за крепежа и надписвай ,че после ще се чудиш кое откъде е - смесен крепеж и за кръстата и торкс, с метрична резба и тип дърводелски. ПО таблото около радио, климат има метални проходни щипки със зъбче а задържане , но понякога изпадат.

П.П. Виж и тройника зад механизма на чистачките .На него има термодатчик . През тройника охлаж. течност влиза в двуцевката. Тройника е леко Г образен и е спрян от п-во. Преди 3 г докато го пипна и се разпадна /добре,че не беше на път./ Слага се тройник долу ниско преди металния щит на купето. Има заиграфка с маркучите и скобите.
И от NRF а не се оплаквам - много е горещо отпред въпреки леко сплескания маркуч към 2 цевката.


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 362
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот ZEDYCUS » Чет 09 окт 2025 21:35


Поръчах Нисенс, в описанието пишеше че са запоени ламелите, той даже е по тънък пише 26мм , а НРФ 32мм. Мерси на Мамаму за насоката. 92 лв излезе.
Механизма на чистачките го смених миналата година набързо, че нямах време да оправя стария клеясал механизъм, но го пазя за части в гаража. Понеделник сменях филтър купе, та се бях заврял там и огледах датчика за температурата към парното, проверявах тогава за течове по тръбите. Навряна работа са там скобите, но имам едни гъвкави клещи за скобите, дано стане да бръкна с тях да ги сваля. Схема на болтовете нямам, но клипчета в тубата има достатъчно https://www.youtube.com/watch?v=On7dVPDda-I&list=LL
Не е като за първи път да ровя там, но толкоз надълбоко не съм бъркал. Дълги торксове имам само да стигна до там понеделника, че тогава ще я захващам. Дава ми грешка и на клапата за топло студено на климатика, та ще имам възможност и мотора и да огледам, какъв е проблема. Ако има зор нещо ще питам. :drunk

Не че ще ходя на мастор, но питах ей тъй информативно, в Пловдив ми казаха над 350 лв само за труд. Значи толкоз може да заделя да харча на воля.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13557
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот kris11 » Съб 11 окт 2025 7:59


Качвал съм преди ,потърси назад.
Ако не ги намираш е-майл мога да ти изпратя ,че тука не става.
Започни с корите около колената, радио, табло климат, жабка, десен ербег, около километража. Корите около триъгълните стъкла отпре, предни говорители. Голямо развиване на крепеж е. Километража е лесен.
За голямото корище ще трябва 2 ри човек - огъва се и е тежичко.Добре е да се свали волана за да не се счупи някое лостче.
След сваляне на кората може да си сложиш волана и километража и ключовете и да я караш , докато извадиш радиаторчето.


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 362
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот ZEDYCUS » Пон 13 окт 2025 17:35


Половината работа я свърших. Остава утре да събера всичко наобратно ако не протече вечерта. Не си играх да развивам старата двуцевка, а просто я прерязах след болтовете и извадих на парчета радиатора и тръбите. Успях сам да завия долния болт торкс 25 на двуцевката,с дълга отвертка откъм двигателя през гуменото уплътнение, болта го бях лепнал със силикон за двуцевката за да не падне. Но се наложи да сваля тръбата с датчика за температурата, иначе пречеше да насоча отвертката. Отвън гумените маркучи сравнително лесно ги разкрачих с клещи за оригиналните скоби, пак тях си оставих.
https://youtube.com/shorts/R95Y6N5zYmU? ... L4kM9IQY9p


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13557
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот kris11 » Пон 13 окт 2025 18:01


ZEDYCUS написа:Половината работа я свърших. Остава утре да събера всичко наобратно ако не протече вечерта. Не си играх да развивам старата двуцевка, а просто я прерязах след болтовете и извадих на парчета радиатора и тръбите. Успях сам да завия долния болт торкс 25 на двуцевката,с дълга отвертка откъм двигателя през гуменото уплътнение, болта го бях лепнал със силикон за двуцевката за да не падне.


Болтовете на 2 цевката първия път - оргинални -гайките бяха лепени с нещо безцветно и гайките превъртяха в пластмасата. И аз срязох двуцевката и извадих радиаторчето. Втория път нямаше такъв проблем - не бях лепил .
Оргиналното уплътнение към към ламарината на купето е гума . На кита за смяна е тип дунапренов боклук, надявам се да си си оставил оргиналната.
Аз на О пръстена китаец нямам вяра и си бях купил истински.
Това с 2 та болта за двуцевката си е мазохизъм :mrgreen


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 362
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: смяна на радиатор на парно шаран , галакси

Мнениеот ZEDYCUS » Пон 13 окт 2025 22:13


Пробвах първия болт отгоре да го развия и превъртя. Затова се отказах и срязах двуцевката. Новите гайки не ми харесаха и извадих и сложих оригиналните болтове и гайки не са лепени а фабрично са натиснати като елипса против саморазвиване, просто ги лепнах в корпуса със секундно лепило да не превъртят отново. Оставих си оригиналната гума и аз.
Сложих О пръстените с които дойде, нямах такива тънки в комплектите дето имам в гаража. Смених и тоя на фланеца с термодатчика с нов, така или иначе се наложи да го сваля. За мазохизма си прав убедих се. :drunk



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта