Проблем при студен старт Голф 3 бензин
Проблем при студен старт Голф 3 бензин
Голф 3 , 1,8 ААМ, 75 к.с. Откакто захладня времето, точно след продължителните дъждове и голямата влага започнаха проблемите със сутрешното палене на Фолксвагените пред блока. Проблема е наличен не само при мен а и при съседа с Джетата, симптомите са почти идентични. Сутрин колата се взривява от четвърт оборот, паля на бензин както винаги ( с газова уредба съм). Работи равномерно около минута и не подавам ли газ започва да глъхне и в крайна сметка угасва след около двеста триста метра. Лошото е че после паленето е много трудно, бая въртене пада, съпроводено с детонации в изпускателната система, имам чувството че колата се дави.. След като загрее колата, и я покарам малко градско, след това няма никакъв проблем, работи равномерно, без втрисане, припукване и придърпване. През целия ден си пали и работи нормално. Само първия половин час сутрин е нараво кошмарен. Капачката на делкото е здрава, палеца почистен, смених два вида свещи ( триполюсни и еднополюсни), макар и не чисто нови, но здрави, и не е от тях. Смених датчика за охладителната течност - не е от него. Кабелите са уж добри, не прехвърлят искра, този дългия към първи цилиндър навремето го изскубах, но после си го възстанових коректно към медения куплунг, ще взема комплект нови няма проблем, вече съм решил, както и нови свещи, но мисълтта ми е дали е бобина, свещи или кабели ? Бобината съм я сменявал преди няколко години, има ли начин да се провери дали е изправна или не, преди да купя нова ?
-
- VW експерт
- Мнения: 13490
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Проблем при студен старт Голф 3 бензин
Има конденз някъде, и може би точно в капачката. Отвори и подсуши с въздух, но внимателно. Продухай и конектори на бобина и свещи.
Re: Проблем при студен старт Голф 3 бензин
Тая сутрин съвсем отказа, запали, поработи малко, и угасна. След това няма палене, детонации в изпускателната система..
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19723
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем при студен старт Голф 3 бензин
Почти със сигурност пробив (спукване) някъде по бобината.
Останалия шанс е пропукването да е по капачка или нацепена изолация на кабели
Не е задължително спукването да е видимо. И съвсем фина цепнатина прави тия мизерии.
В последствие почва и да се вижда, де! Точно при нея се получава нагар и почва да се вижда черна чертичка, обикновено доста по-тънка от косъм.
Останалия шанс е пропукването да е по капачка или нацепена изолация на кабели
Не е задължително спукването да е видимо. И съвсем фина цепнатина прави тия мизерии.
В последствие почва и да се вижда, де! Точно при нея се получава нагар и почва да се вижда черна чертичка, обикновено доста по-тънка от косъм.
Re: Проблем при студен старт Голф 3 бензин
Странното е, че след час-два, след като е угаснала, след като престои известно време пали, и вече до края на деня работи тихо и равномерно, много добра динамика, двигателя в спокоен, няма придръпвания, държи се отлично при ниските обороти. До следващата сутрин, или де факто след като престои 10 - 12 часа навън. Влияе се явно от градусите . Днес сложих друга бобина и колата работешепо абсолютно същия начин както и със старата. Но вече беше излязла от "климактериума"
, беше вече към обед ... В петък ще тествам с нови свещи да видя, това ми остана, нямам идея какво друго може да е. Ако и това не сработи - оставям си я за "лятна" кола 


- boichopavlov
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем при студен старт Голф 3 бензин
Първо разкачи ламда сондата и ако има разлика след тази половин една минута я сменяй!
Re: Проблем при студен старт Голф 3 бензин
И с ламбда и без нея положението е едно и също. Работи една две минути, гасне, после няма палене поне два часа, чуват се детонации ако въртя на акумулатор, все едно е задавена. Към обяд вече като се запали и изчисти все едно е нова. И на газ и на бензин когато е студена все си прави тая магария. Явно си е изпяла песента и е на финалната права към моргата, проблем от тоя тип е масов, и решение няма. По метода на замяна - проба ако се кара се харчат пари колкото струва колата ако се сменят всички потенциално виновни детайли. Жалко, понеже двигателя е бетон и може да изкара още стотици хиляди, но една система е толкова силна колкото е силна най слабата и част. Та в случая може да е нещо незачително и мъничко, но без него колата е умрял кон.Навремето имах същия проблем с един форд. Стартира нормално, повърви един два километра и точно на светофарите -гасне. След мен - свадба ! Всеки свирка, псува...разкош
! Обиколих всички майстори на света, разглобиха го до последната пружинка - нищо....По едно време един приятел който гледаше сеира ми, ми каза - абе защо не ти излиза дим от ауспуха ? Оказа се че оригиналното гърне се беше затлачило леко с някакви водорасли с които беше пълнено и не пускаше газовете да излизат. Откачих го и колата излетя. Лошото е,че в случая от гърнето ми си излизат газове
. Така е със старите барутняци..Сутрин пред блока гледам всеки припалва, чака, оглежда се като опосум, слухари и чак след като се убеди че бракмата не дава индикации за повреда, тогава потегля.


-
- VW експерт
- Мнения: 13490
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Проблем при студен старт Голф 3 бензин
Добре де, вземи една бобина от морга за проба!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 93 госта