Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Техническа и сервизна информация за Passat
Samy
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 23 сеп 2025 10:17
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот Samy » Вто 04 ное 2025 8:44


Росен2 написа:Ако не те устройва, правиш като повечето колеги които познавам и са се изправили пред подобен проблем - я в cars.bg, я в mobile.bg където искаш. Продаваш тоя и скачаш на следващия половинмилионник за да продължи филма.


Е точно това е филма . Както винаги всичко опира до пари и дали си заслужава .
Някъде дочувам , че такъв ремонт излиза 2500-3000лв , отдругаде че сумата е към 6000лв което си е много .
Да взема друга кола по мои сметки ще дам повече от тия 3000лв и това ме накланя да права моята .
И имам едни 100000км гарантирани. Затова събирам информация.
При предните смени на масло не съм доливал .
Сега долях може би към 600-700 гр . За 7000км
Така си мисля . И нивото отиде на 2-3 мм от мах .
Дали има някво връзка махането на дпф и егр .?




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2023
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот cecoa1 » Вто 04 ное 2025 18:28


Тресе те автомобилна хипохондрия, нищо и няма на колата. Този разход е напълно нормален, а вероятно всъщност е и по-нисък отколкото си въоръзяваш сега. Успокой топката, и просто си карай колата, като за успокоение си поглеждай маслото по-често.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6385
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот ktamen » Вто 04 ное 2025 21:46


cecoa1 написа:Тресе те автомобилна хипохондрия, ...просто си карай колата,
:th_up


Samy
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 23 сеп 2025 10:17
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот Samy » Сря 05 ное 2025 9:35


cecoa1 написа:Тресе те автомобилна хипохондрия, нищо и няма на колата. Този разход е напълно нормален, а вероятно всъщност е и по-нисък отколкото си въоръзяваш сега. Успокой топката, и просто си карай колата, като за успокоение си поглеждай маслото по-често.


Може би си прав .
Но съм такъв някой нещо почват да ме човъркат.


deas
Мнения: 119
Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
Автомобил: VAG 5+
Двигател: engine19
Местоположение: XackoBo

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот deas » Сря 05 ное 2025 16:46


Samy написа:Може би си прав .
Но съм такъв някой нещо почват да ме човъркат.


Няма спасение, щом не вярваш, хвърляй пари за ремонти.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1155
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот nikolay_ss » Сря 05 ное 2025 18:09


Колата е почнала да ти гори масло след като си махнал дпф, защото вече не вкарва дизел в маслото и спада нивото. Тоест и преди това си е горяла, но е ставал бъркоч и не си разбирал. Разходът ти е нормален, доливай и си карай. Сипвай задължително хубаво масло, не си казал дали сипваш 5w30 или 5w40. Ако в момента си с 5w30, можеш да преминеш на 5w40 без да се притесняваш.
EDIT: сега видях че караш с кастрол едж 5в40 - там е меката на ментетата, пробвай някоя друга марка, която можеш да я вземеш директно от дистрибутор


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1776
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот MMX » Сря 05 ное 2025 21:08


Samy написа:Турбото е ново .
Това , се появи след махане на дпф и егр .
7000км минах след смяна на маслото и ми светна лампата за доливане .

Някаква специална лампа ли има за доливане или просто светна масленицата?
Zdravko Zankov написа:Титан избягвай. Нещо не е ок в последно време.

Гледам, че масово се бъркат марката и модела. Маслото е марка Fuchs, а Titan е моделът му.


Samy
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 23 сеп 2025 10:17
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот Samy » Сря 05 ное 2025 23:15


nikolay_ss написа:Колата е почнала да ти гори масло след като си махнал дпф, защото вече не вкарва дизел в маслото и спада нивото. Тоест и преди това си е горяла, но е ставал бъркоч и не си разбирал. Разходът ти е нормален, доливай и си карай. Сипвай задължително хубаво масло, не си казал дали сипваш 5w30 или 5w40. Ако в момента си с 5w30, можеш да преминеш на 5w40 без да се притесняваш.
EDIT: сега видях че караш с кастрол едж 5в40 - там е меката на ментетата, пробвай някоя друга марка, която можеш да я вземеш директно от дистрибутор


Какво масло може да ми препоръчаш ?


Samy
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 23 сеп 2025 10:17
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот Samy » Сря 05 ное 2025 23:16


MMX написа:
Samy написа:Турбото е ново .
Това , се появи след махане на дпф и егр .
7000км минах след смяна на маслото и ми светна лампата за доливане .

Някаква специална лампа ли има за доливане или просто светна масленицата?
Zdravko Zankov написа:Титан избягвай. Нещо не е ок в последно време.

Гледам, че масово се бъркат марката и модела. Маслото е марка Fuchs, а Titan е моделът му.


Жълтата лейка нея имам предвид , че е светнала .


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 844
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот Asko VW » Съб 08 ное 2025 10:51


За кола на тези години е нормално да има известна, лека загуба на масло, било леки течове, турбо, горене, картерна вентилация и други. При коли с наличен ДПФ се получава едно вкарване на нафта в маслото, по време на активна регенерация, което може да създаде впечатление, че автомобила не пипа маслото - колкото налееш, толкова точиш. Моята я карам вече 9,5 години, като има моменти когато нивото не мърда и за 10к, но е имало и моменти когато се получават спадове, примерно съм доливал до 0,5 л на 15к (гогато ползвах LL масло и го сменях на толкова). Също така съм забелязал, че спадовете се получават при по-често и по-продължително шафиране извънградско (с магистрала). Предполагам, че това се получава от една страна от това, че ДПФ в тези условия се регенерира пасивно и не попада гориво в маслото, а от друга от температурата нафтата в маслото се изпарява и нивото му спада.
При теб е махнат ДПФ и вече няма регенерации, които да вкарват дизел в маслото и да му вдигат нивото. Отделно не знаеш на какво ниво е било след последната смяна, колко си загубил от течове и при ремонтите, съответно не знаеш каква ти е реалната, текуща загуба.
Моят съвет е да не прибързваш със скъпите ремонти, когато му дойде времето (или ако те гложди по-рано) смени маслото, като излезеш от сервиза раздвижия хубаво да си загрее и да обърне маслото през системата, след това я спри на равно място и на другия ден провери маслото по щека, за да имаш коректна отправна точка. След това, периодично си следи ниво, по щека, за да видиш реалния разход и съответно да прецениш дали да се хвърляш на скъпи ремонти.
Принципно за около 1 л на 10к не мисля, че е нужно и оправдано да отиваш на основен ремонт, но това си е твое решение разбира се.


Samy
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 23 сеп 2025 10:17
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот Samy » Съб 08 ное 2025 21:16


Asko VW написа:За кола на тези години е нормално да има известна, лека загуба на масло, било леки течове, турбо, горене, картерна вентилация и други. При коли с наличен ДПФ се получава едно вкарване на нафта в маслото, по време на активна регенерация, което може да създаде впечатление, че автомобила не пипа маслото - колкото налееш, толкова точиш. Моята я карам вече 9,5 години, като има моменти когато нивото не мърда и за 10к, но е имало и моменти когато се получават спадове, примерно съм доливал до 0,5 л на 15к (гогато ползвах LL масло и го сменях на толкова). Също така съм забелязал, че спадовете се получават при по-често и по-продължително шафиране извънградско (с магистрала). Предполагам, че това се получава от една страна от това, че ДПФ в тези условия се регенерира пасивно и не попада гориво в маслото, а от друга от температурата нафтата в маслото се изпарява и нивото му спада.
При теб е махнат ДПФ и вече няма регенерации, които да вкарват дизел в маслото и да му вдигат нивото. Отделно не знаеш на какво ниво е било след последната смяна, колко си загубил от течове и при ремонтите, съответно не знаеш каква ти е реалната, текуща загуба.
Моят съвет е да не прибързваш със скъпите ремонти, когато му дойде времето (или ако те гложди по-рано) смени маслото, като излезеш от сервиза раздвижия хубаво да си загрее и да обърне маслото през системата, след това я спри на равно място и на другия ден провери маслото по щека, за да имаш коректна отправна точка. След това, периодично си следи ниво, по щека, за да видиш реалния разход и съответно да прецениш дали да се хвърляш на скъпи ремонти.
Принципно за около 1 л на 10к не мисля, че е нужно и оправдано да отиваш на основен ремонт, но това си е твое решение разбира се.


Добър съвет , благодаря .
Ако излезе , трябва ремонт там е работата дали ли заслужава .
Защото получавам различна информация за такъв ремонт.
Някъде от 2500до 3000 лв части + труд .
Също и по- висока сума + - 7000лв .
Ако е първия вариант съм по склонен да правя ремонт.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7991
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B6 2.0 TDI CBAB - гори масло, ремонт, цена?

Мнениеот goppa » Съб 08 ное 2025 21:33


И аз съм на мнение, че разход от 1л на 10000км не е причина за основен ремонт. Ако ти се харчат пари по колата има куп неща които могат да се подобрят в един 15 годишен автомобил. Комфорт, окачване, спирачки и т. н.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта