Тампон на амортисьора /макферсона/ - кога се сменя?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Тампон на амортисьора /макферсона/ - кога се сменя?

Мнениеот dmitko » Пет 16 мар 2007 9:06


От известно време ме гложди една мисъл - какви са признаците на износен /смачкан/ тампон на предните амортисьори или иначе казано
колко трябва да е разстоянието между чашката с гайката дето е отгоре и шасито дето е отдолу? Нямам никаква нестабилност, не тропа през дупки но това разстояние нещо ми се вижда доста голямо?
Ако някой пък със сменени тампони вземе да го премери ще съм много благодарен!




Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 16 мар 2007 9:22


На Б4 това е хубавото- тампоните са вечни : само VW


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Пет 16 мар 2007 9:29


Вдигаш колата на крик ( по-удобно на подемник ). Укрепваш я.
1. Ако си на подемник. Заставаш с рамото си под гумата. Хващаш здраво с ръце колелото отдулу и силно на тласъци се опитваш да го надигнеш вертикално нагоре. Ако усещаш, че цялото окачване поддава и има свободен ход нагоре - тампонът е за смяна.
Така е според инструкцията в ELSAта.
2. Ако колата е на крик. Вземаш щанга/лост, поставяш я под гумата и се опитваш да повдигнеш окачаването вертикално нагоре. Ако има свободен ход - за смяна е.

С измерване на разстоянието от чашката до купето не става, защото е нормално тампонът да се смачка след време, но да изпълнява нормално функциите си.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 16 мар 2007 10:03


dmitko щом не тропа по леки неравности и не скърца при завой не ги пипай. А че разстоянието ти се вижда голямо то си е така както е писал колегата значи тампона не се е посмачкал тъй да се каже още. :wink:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 16 мар 2007 10:07


dmitko има конструктивна разлика в тампоните на Б3 и Б4.
Щом си с Пасат Б4, си намери друго нещо за човъркане по колата :wink:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 16 мар 2007 10:21


k22 написа:dmitko има конструктивна разлика в тампоните на Б3 и Б4.
Щом си с Пасат Б4, си намери друго нещо за човъркане по колата :wink:

    К би ли ми обяснил каква е, не те бъзикам а наистина не се сещам да има разлика.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Пет 16 мар 2007 10:41


k22 написа:Щом си с Пасат Б4, си намери друго нещо за човъркане по колата :wink:

Да май си доста прав просто напоследък имам повече свободно време и нещо взех много да се заглеждам по колата и да и намирам кусури или да си измислям проблеми, ама какво да се прави нали ни е мания...
Благодаря на zdr_spasov ще го пробвам така.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 16 мар 2007 11:33


teodor6769 написа:
k22 написа:dmitko има конструктивна разлика в тампоните на Б3 и Б4.
Щом си с Пасат Б4, си намери друго нещо за човъркане по колата :wink:
    К би ли ми обяснил каква е, не те бъзикам а наистина не се сещам да има разлика.

Не знам :oops: През лятото колега на Съни ме засили че тампоните ми са смяна.Отидох при магазинера на ФВ в града и му ги показах.Та той ми рече- твоите тампони са вечни -не са като тези на Б3 да се сменят всяка година.Някой по-учен да обясни :wink:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 16 мар 2007 11:55


Е значи и на Б3 може да се каже че са вечни щом и аз ги смених на 15тата год. от как е кола. Вече е друг въпроса колко ще изкарат тези дето ги сложих. Така че недей да вярваш много и на някой майстори. :wink:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 16 мар 2007 12:31


Ей го моя тампон!В момента е супер!
Изображение
Като твоя ли е?Някой да снима и на Пасат Б3 да видим разликата.


Потребителски аватар
oSViRePql
Мнения: 1735
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот oSViRePql » Пет 16 мар 2007 12:46


teodor6769 написа:Вече е друг въпроса колко ще изкарат тези дето ги сложих.


Да мойте ги смених преди една година (уж с "оригинални") и сега единия пак се е размъркал :lol:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 16 мар 2007 12:46


Да в момента е така с новите, старите като ги свалих се бяха сплескали както е писал колегата по горе с около 1-1.5см и от лагерчето направо изпаднаха сачмите. Сори ама нямам с какво да снимам.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 16 мар 2007 13:34


k22 написа:има конструктивна разлика в тампоните на Б3 и Б4

k22 написа:...Та той ми рече - твоите тампони са вечни -не са като тези на Б3 да се сменят всяка година....

... и 1 мармот завива шоколада в станиол. mhihi
Ако слушаш чуждо мнение, ще се окаже че имаш сестра к...а (без майка ти да е раждала женско). Или пък че аз например карам Пасат "четворка" (в интерес на истината само съм се возил на Пасат Б4). Приказките ми приличат като "марка Х е желязна, не се чупи, ..." или "марка Z е голям боклук" - хайде без такива.
k22, ако обичаш не разпространявай с такава увереност неща, дето не са ти много ясни - може някой да вземе да се хване. Разбрахме, че има хора във форума дето си сменят маслото на 3000-4000 км - да не вземе някой сега да си сменя тампоните на Б3 всяка година.
:handshake :beer


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 16 мар 2007 13:41


Искаш да кажеш че магазинера който също има Пасат Б3, не знае какво продава! И че няма конструктивни разлики около тампоните на Б3 и Б4!
Чакам някой който познава нещата на практика да се произнесе!
Ако съм прав ще ти взема доктората :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 16 мар 2007 13:54


k22, интересно как ще ми вземеш нещо дето нямам. Но може - щом си виждал тъста ми (ама що не ми кажеш и на мен кой е).
Според ETOS въпросните тампони са различни като номера на изделието - 357 412 329 за Б3, цена 42,80 евро (за всичко друго му вярвам на ETOS, aмa за цените - не), за Б4 - 357 412 331, цена 13,20 евро. Малко са кофти картинките в ETOS, и е възможно да имат някаква разлика тампоните, ама чак конструктивна ...



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта