маншони задни амортесьори?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

маншони задни амортесьори?

Мнениеот K22 » Пон 19 мар 2007 14:03


Като си сменях гумите, видях че единят маншон в долна та част е разкъсан, а другият не е захванат.Като ги гледам са само за декорация.Да си карам ли така все едно че не съм ги видял, или да ходя на мастор?




Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пон 19 мар 2007 14:16


Здрасти! Не са скъпи /мисля и за Пасата, че не са цифра/, вземи си по един тампон и една чашка и иди да ти ги сменят - пазят амортисьорите. За труд не би трябвало да вземат повече от 5 лв на колело - спъват пружината със скоба, отвиват гайката, сменят, завиват.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 19 мар 2007 14:30


Да Калояне това са прахоуловителите които предпазват стъблото на аморт. от разни боклуци, прах и кал да не се лепят по него. Не че е нещо страшно но удължават живота на аморт. поне малко. Виж колко ще ти искат за смяна и решавай. Ако е повече от 20лв според мен не си заслужава.
Това за единия де.


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Пон 19 мар 2007 16:24


Много добре става с маншон от кормилна рейка на Опел Кадет Д и по една свинска опашка от двете страни.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 20 мар 2007 12:47


tyo написа:Много добре става с маншон от кормилна рейка на Опел Кадет Д и по една свинска опашка от двете страни.

:да:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 20 мар 2007 13:45


tyo написа:Много добре става с маншон от кормилна рейка на Опел Кадет Д и по една свинска опашка от двете страни.

Ама този маншон май само ще пази, а като я натовариш?
Аз съм слушал че прахоуловителите са от ве части нещо като тампон и чашка.
Поправете ме ако не съм прав!!!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Вто 20 мар 2007 13:52


При всяко положение е добре да си сложиш нови прахосъбиратели. teodor6769 е описал подробно защо. Предложението на tyo и vasstop гарантира, че към стеблото на амортисьора няма да влезе никаква мръсотия. Ако си вземеш оригинални, те имат и тампон отгоре, който обира част от шумовете/вибрации по амортесьора, макар и малко - ANNIHILATOR.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Вто 20 мар 2007 13:58


Ако не е от Кадет,да знаете че има и за Голф гофрети,които заместват пластмасовата чашка на прахоуловителя.Заедно с шоковите тампони комплекта е около 30 лв.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 20 мар 2007 14:01


ANNIHILATOR написа:
tyo написа:Много добре става с маншон от кормилна рейка на Опел Кадет Д и по една свинска опашка от двете страни.

Ама този маншон май само ще пази, а като я натовариш?
Аз съм слушал че прахоуловителите са от ве части нещо като тампон и чашка.
Поправете ме ако не съм прав!!!

Не бъркай двете части, едното е прахоуловител, а другото е шок тампон. Шок тампона си е същия, вместо пластмасов прахоуловител слагаш гумен маншон, който е по-траен и върши по-добра работа.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 20 мар 2007 15:21


Това дето ми е скъсано отдолу си е маркуч-хармоника, не се ли продава отделно? И на италианските коли май няма такива хармоники-на Жикулката задните амортисьори май си бяха голи...


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Вто 20 мар 2007 16:02


Да Кaloyane, продават се отделно.
Няма разлика м/у автомобил внесен от Италия, Германия или др. страна по отношение на тези прахоловители. :)Трябва да си ги има. Освен, ако някой е решил да спести при смяна на амортесьорите. В магазина, от който си купувам аз ми дават гаранция за амортисьорите само, ако съм взел и прахоловители.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 20 мар 2007 16:25


dpp написа: В магазина, от който си купувам аз ми дават гаранция за амортисьорите само, ако съм взел и прахоловители.

    :да:


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Вто 20 мар 2007 18:48


Ето прясно прясно инфо.. взех шок тампони и маншон от кадетска рейка. Ще ги използвам за прахоуловители на предните амортесьори.
Двата комплекта ми излезоха 15 лева.
Бтв.. понеже взех първите шок тампони които видях и после чак забелязах че са от прословутата със своето качество марка Топран.. та да питам.. има ли смисъл да търся нещо по-качествено или тези ще свършат работа.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 18 апр 2007 8:05


Вчера ходих на сервиз и смених левия маншон на задния амортесьор.
Отказах се да сменям десния щото не е никака малко работата.
Първо маншона от рейката на Кадет пасва идеално-5лева струва само.
За да се смени трябва да се махнат всички пластмаси от багажника, механизма на колана, използва се специална скоба за пружината.Цялата процедура отне на едно 20годишно майсторче 3часа.При монтажа обратно на амортесьора трябва и втори човек да стъпи на пружината.
От долу не се стяга , а си виси свободно-така че не е никакаъв прахоуловител, а предпазва от едри мръсотии, освен това видях на едно Поло че няма такъв маншон-също като на Ладите...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 18 апр 2007 8:17


На Г3 ги сменям за 25 мин на колело mhihi.
Без скоби и т.н.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта