Двигател 1Z губи компресия над 3500 об.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
spols
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 3:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Двигател 1Z губи компресия над 3500 об.

Мнениеот spols » Нед 18 мар 2007 3:10


Двигател 1Z при форсиране до 3500 об. започва да прекъсва и гасне.При опит за палене върти без компресия и не пали.След 2 минути пали и работи нормално до следващо форсиране.
ПОМАГАЙТЕ

Последна промяна от spols на Пон 15 окт 2007 23:00, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 18 мар 2007 6:53


Погледни в тази тема. Това за което ти говориш според мен не е загуба на компресия, а на мощност, която се дължи най-вероятно на недостиг на нафта. Помпата, или дърпа въздух от някъде, са най-вероятните причини. Огледай маркучетата дали при подаване на газ няма въздух вътре, също и кабелчетата по помпата. Най - добре диагностика при майстор. Успех :да:
П.П: Следващия път преди да пуснеш тема, ползвай търсачката за дискутиране вече сходни проблеми.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 18 мар 2007 16:12


1З има възможност за компютърна диагностика-мисля че това е първото нещо което трябва да се направи при такъв проблем.Ама трябва да идеш при човек дето найстина праи диагностика ,а не просто да трие грешки.


spols
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 3:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот spols » Нед 18 мар 2007 23:03


Загубата е на компресия,а не на мощност.Проблема е чисто механичен.Сменени са повдигачите и маслената помпа.Налягането на маслото е O'K.Остават съмнения единствено в пружините.Грешки няма,а действителните стойности са наред.Очаквам мнения за причините,а не за диагнозата.Благодаря


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 19 мар 2007 11:20


Е такова нещо досега не бях чувал-внезапна загуба на компресия и възстановяването и след 2мин. :shock Според мен загубиш ли наистина компресия и след 2000002 мин. няма да си дойде :lol: Проблема определено е друг, но ако искаш да си сигурен иди го паркирай на някой голям наклон без ръчна и ако тръгне надолу тогава значи или клапаните не затварят или си за смяна на сигменти!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 19 мар 2007 20:20


Бе по сигурно е да му мернат компресията и то при студен мотор ,а не при 3500 об. :lol:Давам само една вероятност:мотора прегрява и сработва защита на паленето-така ми се беше случвало на старата 2ка като я ръчках на една картинг писта.


spols
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 3:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот spols » Вто 20 мар 2007 0:07


Колеги,четете това което е написано.На празен ход налягането на маслото е около 4 bar.При форсиране се увеличава до 6,5 bar до сработването на байпасния клапан на помпата.Вследстие на което клапаните наистина остават отворени докато не намалее налягането в повдигачите.1Z до 2000 г. има ограничител на налягане на маслото към главата и е монтиран в стойката на масления филтър.Сменен е с втора употреба.Единственото обяснение за момента е само в пружините на клапаните.Наистина очаквам мнение за проблема,а не за това кой какво е чувал.Благодаря отново.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 20 мар 2007 1:41


колега spols,ако тоя проблем беше на следващото поколение двигатели знам къде е проблема,за подобен слу4аи при 1 Z само съм 4увал но направете един експеримент:за мен не е от пружините на клапаните но не го изклю4вам-извадете марку4а на EGR клапана и го запушете и после даваи пак газ според мен това проблемният елемент :idea: и ако има развитие пиши ми :wink:


spols
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 3:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот spols » Сря 21 мар 2007 18:33


Проблема се оказа следния:Спукан маркуч на разтоварващия клапан на турбото.Над 3500 об. става свръхпълнене ,което в комбинация с налягане на маслената помпа 8 бара и демонтиран ограничител на налягането на маслото към главата води до препълване на повдигачите и всмукателните клапани остават отворени.Двигателя губи компресия и гасне.Съответно докато не спадне налягането в повдигачите не иска и да пали.Вследствие на спукан маркуч и на датчика за налягане на турбото компютъра не хваща грешка в налягането и отчита нормални стойности.След монтиране на нова маслена помпа,ограничител на налягането на маслото и оправяне на всички маркучи и клапани по турбото двигателя няма проблеми.Благодаря за съдействието и ако някой желае нека да направи по-добро описание и да остане като важна тема за да се спестят мъките, ако друг се сблъска с подобен проблем.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Сря 21 мар 2007 19:41


niks76 написа:колега spols,ако тоя проблем беше на следващото поколение двигатели знам къде е проблема,за подобен слу4аи при 1 Z само съм 4увал но направете един експеримент:за мен не е от пружините на клапаните но не го изклю4вам-извадете марку4а на EGR клапана и го запушете и после даваи пак газ според мен това проблемният елемент :idea: и ако има развитие пиши ми :wink:
точно за това ти говори колегата-добре че е само мъркуча а не клапана-а и колегата по горе ти каза че има писано по този проблем-клапани пружини-алла-бала,нали ако останат отворени ще срещнат буталата като върти мотора по твои думи.Такава измислица няма,затова чети малко.


spols
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 3:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот spols » Сря 21 мар 2007 23:05


Ти въобще знаеш ли разликата между EGR(рециркулация на изгорелите газове) и разтоварващ клапан на турбото?Ако щеш вярвай клапаните наистина остават отворени ,но само в диапазона на пренапълване на повдигачите.И го споделям за да спестя главоболия и на други.А тези които не вярват си е техен проблем.Благодаря


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 21 мар 2007 23:08


При измъкнат маркуч на ограничителя на турбото/N75/ не дава ли грешка висока налягане още преди това?Как се случи че ти е махнат ограничителя на налягането на маслото-нарочно ли?


spols
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 3:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот spols » Чет 22 мар 2007 0:01


Оказа се че двигателя е отварян почти отвсякъде и не се знае кой какво е правил.Маркуча към компютъра също беше спукан и показваше нормални стойности на налягането и на празен ход и в движение.Нямаше и грешка "разлика в регулиране налягането на свръхпълнене",но засега нещата се оправиха.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 22 мар 2007 0:06


това е наи лошото-като не знаеш какво и къде е бутан,си е....ло маиката



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 155 госта