Пасат 1.8 РП 1989, гасне на газ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Пасат 1.8 РП 1989, гасне на газ

Мнениеот megalodon » Чет 22 мар 2007 21:55


Здравейте
Значи проблема ми е следния. Паля колата на бензин, след 5-6 минути прехвърлям на газ и оборотите са си добре. Мога да си карам така спокойно, но понякога става много лошо, защото като изключа от скорост и колата гасне. После ако успея да запаля пак - аха да загасне. Като я спра някъде и след известно време я запаля пак си хваща оборотите нормално.
Сменил съм : Мембрани на изпарителя, тампон на моното (беше скъсан), правих профилактика на изпарителя, защото изпускаше малко газ. И центровка правих.
Подобен проблем имах преди 2-3 месеца и тогава тук ме посъветвахте да изключа стъпковото моторче и да видя дали ще се оправи. За моя изненада точно така и стана - оправи се. Само че не можех да карам на бензин. Както и да е реших, че ще събирам пари за моторче или ще търся някое 2-ра ръка.
Купих си едно моторче 2-ра ръка (вече 2 месеца бях карал само на газ) 2 дена преди да реша да го сложа, изчистих филтърчето на изпарителя и за моя изненада колата си работеше перфектно и на газ и на бензин. Викам си няма да сменям моторчето, явно не е от него.
Да, обаче, сега пак ми гасне колата когато си реши. Днеска ми угасна на един баир и с много въртене едвам запалих на бензин, та да се прибера.
Всички майстори, при които ходих за газовата споменаха че изпарителя ми е за смяна.
Според вас какво да правя - да сменям изпарителя или първо да опитам с моторчето.
Благодаря

Поправете ме ако греша, но са ми казвали че това стъпково моторче не оказва влияние, когато колата е на ГАЗ. Т.е. май няма смисъл да го сменям, а направо да събирам пари за изпарител.
Странно, но сега като карах малко, в началото колата си се държеше супер - оборотите си бяха идеални.(става въпрос на ГАЗ) След известно каране за малко да ми угасне на един светофар, но спасих положението. После докато паркирам там на едно място пак се държеше така, че ако не подавам газ ще угасне. Точно като я спрях на паркинга и остана в покой си хвана оборотите. :shock . После като се качих пак и запалих всичко си беше ОК. Започвам да си мисля да не е нещо от компютъра - да е натрупал много грешки ? (рестартирал съм го като махна едната клема, но не се оправя от там)

заглавието mod edit: dobrinb

Последна промяна от megalodon на Съб 24 мар 2007 13:27, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 22 мар 2007 22:22


Ами щом си го купил вече нищо не ти пречи да го смениш и да видиш как ще се държи колата. :wink:


Потребителски аватар
intatto
Мнения: 115
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот intatto » Чет 22 мар 2007 23:33


сменяй щом имаш ново ако не се оправи сменяй изпарителя нали така са ти казали газаджиите.ако и тогава не се оправи рекламация и запитване защо ме накархте да го сменям:)0успех действай че не се знай каде ще те изостави :roll:


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Съб 24 мар 2007 13:26


Поправете ме ако греша, но са ми казвали че това стъпково моторче не оказва влияние, когато колата е на ГАЗ. Т.е. май няма смисъл да го сменям, а направо да събирам пари за изпарител.
Странно, но сега като карах малко, в началото колата си се държеше супер - оборотите си бяха идеални.(става въпрос на ГАЗ) След известно каране за малко да ми угасне на един светофар, но спасих положението. После докато паркирам там на едно място пак се държеше така, че ако не подавам газ ще угасне. Точно като я спрях на паркинга и остана в покой си хвана оборотите. :shock . После като се качих пак и запалих всичко си беше ОК. Започвам да си мисля да не е нещо от компютъра - да е натрупал много грешки ? (рестартирал съм го като махна едната клема, но не се оправя от там)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 24 мар 2007 13:48


Ами аз дори на карбураторна кола съм го имал този проблем с гасненето от изпарител.Проблема му беше че освен мембраните има и едни клапанчета вътре (на моя бяха две) които аз не бях сменял.
Ти сменял ли си ги?
Иначе не съм много запознат с RP (макар че и аз съм с такъв ама само на бензин) ама доколкото си гледах двигателя аванса на запалването се определя от комп-а и може и там да ти е проблема.
Ако смениш изпарителя игнорираш едната причина ама ще ти струва скъпо такъв експеримент.
Успех!


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Съб 24 мар 2007 13:57


тези клапанчета мисля че са сменяни, но не съм сигурен. Наистина е скъп експеримет, но ако не може да се оправи по друг начин ще се наложи да го направя.
А по въпроса за стъпковото моторче как смяташ ?
Влияе ли, когато колата е на ГАЗ ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 24 мар 2007 18:52


Ами доколкото по принцип съм запознат с принципът на работа на инжекционните системи то ти определя там по някакъв си начин (незнам как точно става а и незнам как изглежда за да видя какво точно върти) празния ход на двигателя.
При газифицирането единственото,което определя оборотите на празен ход е самия изпарител защото той си има една врътка именно за това какво количество газ да подава при работа на място и една друга мембрана,която определя кога да пуска повече и кога по-малко.
Та според мен проблема 100% не ти е в стъпковото моторче ама както каза по-горе колегата така и така го имаш - опитай да го смениш.
Преди време съм имал подобен проблем (ама при мен празния ход се менеше то висои обороти,ту гасне,ту държи постоянни) и то на обикновен карбураторен двигател и се оказа че е от изпарителя.Целия вътре беше пълен с едно като пясък ама не точно и беше и по мембраните и навсякъде и колкото и да го чистех все се отделяше още такава мизерия (предполагам от самия изпарител защото газовия клапан вътре беше чист и със здраво филтърче) и накрая го изхвърлих,купих си един чисто нов и сега колата си пее (става дума за Фиат да поясня).
Забелязал ли си да ти харчи повече на бензин,или да не иска да дърпа толкова добре колкото преди да го имаш проблема на бензин? (питам за да се ориентирам дали иде реч за проблем по електрото - центровка или за нещо по газовата).
Успех!


Потребителски аватар
Stefanoz
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 04 яну 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Stefanoz » Съб 24 мар 2007 21:03


Когато започне да става така и при мен,да гасне когато си поиска сменям мембраните на изпарителя! Провери кога последно са сменяни..


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 24 мар 2007 21:25


А при каква скорост гасне?
Стъпковото моторче си влияе и на газ.
На карбураторните коли дросела седи малко открехнат и чрез система от жигльори се "крепи" празния ход, докато при инжекционите стъпковия мотор отваря дросела колкото е необходимо...
Ако желаеш в сервиза имаме кодочетец и може да прегледаме компютъра.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта