Преди време имаше един въпрос в форума с "Какво налягане на гумите карате?". Та там прочетох доста менения по въпроса, и всеки се изреди да каже с какво с колко атмосфери кара (както е чул от някой приятел сигурно), но никои не каза - "защо?"
Та сега намирам малко време да кажа "защо?" и "колко?" и се надявам да бъда полезен с това на някого.

Та значи, налягането в гумите се определя от няколко фактора:
- тегло на колата
- размер на гумата
- разположение на гумата (предно/задно)
- натовареност на колата
Нека разгледаме например модификациите на VW Golf 3.
При не толковa мощните двигатели (съответно и по леки) налягането в гумата е почти константен независимо от размерът и, но за разлика от това - при по тежките модификации (85kw i 110kw) това има занчение. Разположението на гумата (предно/задно) e важно, поради това че при натоварена кола, по-голяма част от теглото се поема от задните гуми.
Нека вземем за сравнение мойта каручка ( 85kw - напълно оборудван базов модел - 1565kg ) и 44kw Golf3 (базов модел - 1465kg) с еднакви гуми (195/50 R 15).
Наляганията са (предни/задни):
85kw
2,2/2,0
2,4/2,6 (натоварен)
44kw
1,8/1,8
2,0/2,2(натоварен)
Обаче, ако погледнем моята модификация при различна големина на гумата то
става така:
85kw
195/50 R 15
2,2/2,0
2,4/2,6 (натоварен)
205/50 R 15
1,9/1,9
2,1/2,3(натоварен)
Трябва да се знае също така че то са налягания при работна температура на колата, тоест, при температурата при която ще експлоатирате колата. Не става да я изкарате от някои хладен подземен гараж през лятото с тези налягания в гумите и да я засилите
по горещия асфалт на магистралата.
Всичко това го изписах поради една причина.
Трябва да се знае че всеки автомобил е различен, и да не взимате
мението на Бай Пешо с ладето, че "той карал с 2,5 на четирите гуми"

Приемам всякакви критики за неточност

P.S. Всички данни са взети от спецификацията на VAG