Тайм адванс процесор при ГОЛФ2-РФ карбуратор има ли смисъл.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 09 мар 2007 22:22


IVD написа:Малко може да е тъп въпроса но има ли разлика между ланда контрол и ТАП, и каква е тя?

Пьрвото е за качеството на сместа а второто е за аванса на самия двигател. Прилика едното с другото никаква.




Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Съб 10 мар 2007 9:39


Някой има ли монтиран на автомобила си този аванс контролер...?
Има възможност за задаване на нови карти обороти/предварение през COM порт....

Advance Timing Controller

Приложение:
Променя предварението на запалителната искра, на база заводските параметри. Разработен е специално за модифицирани двигатели. Кривата на предварението се настройва в обхвата 1000-8000rpm, за всички обороти с реална резолюция 100rpm.

Условия, изискващи повече предварение на запалването:
- Остарял двигател с по-ниска ефективна компресия;
- Разреден двигател (с ниска степен на сгъстяване);
- Влошено впръскване при дадени обороти (спортни валове);
- Бензин с високо октаново число.

Условия, налагащи намаляне ъгъла на изпреварване на запалването:
- Подобрено пълнене с горивовъздушна смес;
- Увеличена степен на сгъстяване;
- Увеличено налягане на турбо;
- Употреба на нитро системи (в момент, когато работи);
- Преработени горивни камери.
- Възможен вход за бутон за тракшън контрол. Програмиране на втора крива на предварение на запалването, която да се активира само при натиснат бутон.
Бутонът може да се постави така, че да сработва на ниски предавки на скоростната кутия. При програмирано намаляне на аванса от оптималните му стойности, това ще доведе до намалена мощност и по-добър старт без превъртане на гумите.
- Ключ, активиращ втората 'забавена' крива на аванса - за дъждовни условия с по-ниска мощност.

Пример за употреба:
Спортният разпределителен вал изисква повече изпреварване на запалването в ниски до средни обороти и по-малко във високи, което е продиктувано от променения режим на работа. Използването на спортни разпределителни валове води до по-непълноценно пълнене в ниски обороти и подобрено във високи. При по-лошо пълнене има по-малка реална степен на сгъстяване, което изисква по-голямо предварение на запалването. При високите обороти е обратно.
Употребата на нитро системи изисква намален аванс в сравнение със заводските криви, поради изключително бързото горене на сместа N2O-бензин.


Цени без ДДС:

Пластмасов корпус:
- Едноканален (за дистрибуторни системи) - 98 лв.
- Двуканален (DIS* запалителна система) - 125 лв.

* DIS запалителна система - Две или четири бобини, директно свързани към свещите и управлявани от компютъра на автомобила, без дистрибутор


Изображение

Алуминиев корпус:
- Едноканален (за дистрибуторни системи) - 125 лв.
- Двуканален ( DIS* запалителна система) - 145 лв.
Изображение

Програматори:
- За COM порт - 35 лв.
- За USB порт - 48 лв.


DOWNLOAD SOFTWARE
Изображение


*За повече инфо: http://dek.bg/


spahi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1989
Местоположение: Троян / Плевен
Контакти:

Мнениеот spahi » Сря 14 мар 2007 8:45


sashobas написа:И аз мисля да слагам ТАП от Runel-tech.Цената е много добра а съм чувал и добри отзиви за него.


Аз лично карам с такъв вече 20 000км. Нямам оплаквания. Колата си върви добре, ааааа и от разхода съм доволен.
Все пак избора си е твой


spahi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1989
Местоположение: Троян / Плевен
Контакти:

Мнениеот spahi » Сря 14 мар 2007 8:48


qnis3 написа:
spahi написа:Не е задължително непременно да е нещо супер марково. Има и добри ТАП правени в България. Незнам защо обаче всеки на който кажеш ТАП ииии веднага го свързва с jetspark. Според мен това устойсто е предимно реклама. Има други които работят доста прилично. Все пак алгоритъма не е безкрайно сложен. Примерно съм тествал тези: http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=4 иииии смея да твърдя че се държат доста прилично. Говорим за тест с диагностична апаратура а не на ухо, око или квото и да е

Колега по принцип си прав но тези в БГ сега се учат и има извесни проблеми *което е нормално*. Това са малки фирми и неможе да става дума за сравнение на тях и една голяма фирма, немогат да се мерят нито с иследователски екип от инжинери, лабораторий, и възможности от тествания на изделието с доказаните имена в бранша. Това е все едно да сравняваш болит от Ф1 с ВАРБУРГ извинявам се за сравнението но е така едните го правят от 20г. а другите им е пьрво изделие за какво говорим тогава. Кой са с по голям опит и традиций?


Честно да си кажа прав си. Едното си е известна фирма. Ноооо все пак да не забравяме, че това не пречи и нашенските да са добри. Пък и явно колега не си карал ВАРБУРГ щото нямаше да правиш такова сравнение. Просто той върви повече :D


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Сря 14 мар 2007 18:15


spahi написа:
qnis3 написа:
spahi написа:Не е задължително непременно да е нещо супер марково. Има и добри ТАП правени в България. Незнам защо обаче всеки на който кажеш ТАП ииии веднага го свързва с jetspark. Според мен това устойсто е предимно реклама. Има други които работят доста прилично. Все пак алгоритъма не е безкрайно сложен. Примерно съм тествал тези: http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=4 иииии смея да твърдя че се държат доста прилично. Говорим за тест с диагностична апаратура а не на ухо, око или квото и да е

Колега по принцип си прав но тези в БГ сега се учат и има извесни проблеми *което е нормално*. Това са малки фирми и неможе да става дума за сравнение на тях и една голяма фирма, немогат да се мерят нито с иследователски екип от инжинери, лабораторий, и възможности от тествания на изделието с доказаните имена в бранша. Това е все едно да сравняваш болит от Ф1 с ВАРБУРГ извинявам се за сравнението но е така едните го правят от 20г. а другите им е пьрво изделие за какво говорим тогава. Кой са с по голям опит и традиций?


Честно да си кажа прав си. Едното си е известна фирма. Ноооо все пак да не забравяме, че това не пречи и нашенските да са добри. Пък и явно колега не си карал ВАРБУРГ щото нямаше да правиш такова сравнение. Просто той върви повече :D

От този сезон ще има още един тим по пистите на F1 този на ВАРБУРГ. :shock


Потребителски аватар
teko
Мнения: 140
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот teko » Пет 16 мар 2007 15:44


А трябва ли да оправя предварението(понеже сега е за газ)преди да се монтира?

ПС. Някой знае ли къде в Бургас слагат такива,не знам дали ще се справя сам :oops:


spahi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1989
Местоположение: Троян / Плевен
Контакти:

Мнениеот spahi » Пет 16 мар 2007 17:06


teko написа:А трябва ли да оправя предварението(понеже сега е за газ)преди да се монтира?

ПС. Някой знае ли къде в Бургас слагат такива,не знам дали ще се справя сам :oops:


Мммммм да. Предварението трябва да е както е заводски за бензин, а аванс процесора добавя необходимото при работа на газ.
Връзването изобщо не е трудно. Обикновено има около 5 кабела при това шарени. Така чеееее е въпрос на малко сръчност.


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Пон 19 мар 2007 14:20


А този TAP изключва ли се когато колата е на бенз. и оказва ли някакво влияние върху компютъра?


spahi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1989
Местоположение: Троян / Плевен
Контакти:

Мнениеот spahi » Пон 19 мар 2007 16:36


Амииииии да изключва се. Нали това е смисъла му. Да внася предварение само когато колата е на газ. Какво влияние да оказва на компа? Зависи от модела на колата, при някои компа се грижи за даванеро на аванс при работата на бензин, ноооо няма разлика. Просто това се слага да добавя предварение.


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот 4i4o-dido » Вто 20 мар 2007 8:58


А как се определя оптималното предварение?


spahi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1989
Местоположение: Троян / Плевен
Контакти:

Мнениеот spahi » Вто 20 мар 2007 11:05


4i4o-dido написа:А как се определя оптималното предварение?


Това вече е опитно. Обикновено на читавите ТАП-ове предварението можеш да го променяш в реално време, т.е. както работи двигателя. Всеки има разни предпочитания. Обикнновено нормално е да се добавят до 6-7 градуса. Тези които съм слагал до момента обикновено са оставени на 5-6 градуса ииии всичко е прилично.


dove1
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 15 сеп 2004 11:38
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот dove1 » Съб 24 мар 2007 22:17


здравей те , този ТАП ме заинтригува и мен. и въпроса ми е от къде мога да си го закупя ? аз съм от пловдив . разпространен ли е в търг. мрежа или е само по поръчка?


Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Мнениеот sashobas » Съб 24 мар 2007 22:45




Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Мнениеот sashobas » Съб 24 мар 2007 22:47




Потребителски аватар
zwjar_na_putq
Мнения: 211
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zwjar_na_putq » Пет 25 юли 2008 17:00


Здр,
с обикновена газова съм. 1.3 карбуратор. Ако сложа тап дали ще намалее това спъване при ниските обороти. Имам предвид например като съм на 2ра предавка с ниска скорост?

Тенкс



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта