пътищата в боливия

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
Dasti
Мнения: 388
Регистриран на: Съб 08 юли 2006 11:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

GTI

Мнениеот Dasti » Нед 25 мар 2007 18:45


Искам да карам там.




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 25 мар 2007 18:51


Този път е само за Г5 TDI 150 к.с. 4 motion. Може и Карера 4 :evil:


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Re: GTI

Мнениеот blue_shadow » Нед 25 мар 2007 18:55


Dasti написа:Искам да карам там.

най-добре си вземи един ТИР.... :lol:


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Re: GTI

Мнениеот rexpitbul » Нед 25 мар 2007 19:00


Dasti написа:Искам да карам там.



И аз :да: :да: :да: :да: :да: :да: :да: :да:


Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Мнениеот doko » Нед 25 мар 2007 19:05


Егати лудницата, мн е яко, но не бих се осмелил да карам там.
И много ми е чудно, как са направени тея пътища, защо няма обезопасителни мерки, въобще яко шантава работа ми се струва.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 25 мар 2007 19:29


Ето още малко снимки от там - http://steer.ru/archives/2006/07/06/001522.php


Потребителски аватар
mx3333
Мнения: 303
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот mx3333 » Нед 25 мар 2007 19:33


Сигурно за тоя път важи специален правилник за движение - при превишена скорост или употреба на алкохол направо те застрелват катаджиите


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Нед 25 мар 2007 19:39


красота :!:


Потребителски аватар
Hertz
Мнения: 2016
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 23:02
Автомобил: vw
Двигател:

Мнениеот Hertz » Нед 25 мар 2007 19:51


Изображение :shock :horror: :screwy


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 25 мар 2007 19:52


Още един линк

Ето и текстовото описание (мисля, че е взето от Auto Motor Und Sport) :

Една от най-впечатляващите гледки в Боливия е отсечката със зловещото название Пътя на смъртта, пресичаща Андите от столицата Ла Пас до Короика. От едната страна на врязаното в стръмните скали 60-километрово шосе зее дълбока почти километър пропаст, в която всяка година политат средно около 26 автомобила...
Ако някога сте карали по път, който изглежда опасен, то непременно сте се питали как ли изглежда най-опасният път в света и дали някой знае къде се намира. Е, такъв път наистина съществува и може да бъде открит на територията на Боливия.
Веднага щом пристигнахме в столицата на южноамериканската държава Ла Пас, потърсихме начин да си уредим екскурзия надолу по пътя. Половината от територията на Боливия е разположена върху най-високия дял от планинската верига на Андите, а другата половина се простира по протежението на Амазонската долина.
Издълбаният в скалния масив Път на смъртта, за който говорим, свързва тези две части, спускайки се в продължение на шейсет километра от 4500 до 200 метра надморска височина. В самия застлан с чакъл път няма нищо опасно - страшна е ужасяващо дълбоката пропаст, която зее почти през цялото време отстрани...
Повечето хора са склонни да считат името "най-опасния път в света" за поредната примамка на туристическите агенции. Според застрахователния отдел на Inter American Bank обаче пътят, свързващ Ла Пас и Короика, е най-опасният в света от гледна точка на броя на катастрофите. Средно по 26 превозни средства годишно политат в километровата на места пропаст и тъй като това обикновено са претъпкани с бедни боливийци автобуси, броят на жертвите понякога достига трицифрени стойности...
Голяма част от туристическите агенции в Ла Пас предлагат пътуване с велосипеди надолу по пътя. Освен че покачва неимоверно адреналина, спускането с около 60 км/ч по най-стръмните склонове на Андите ви позволява да се концентрирате върху великолепния пейзаж и да забравите не само за дебнещите ви отвсякъде опасности, но и за всичко останало на света. Тези, които считат спускането с велосипед за недостатъчно опасно, могат да извършат същия преход с камион...
Натовареният с нас и велосипедите минибус напуска Ла Пас - най-високата столица в света, извисяваща се на 3700 метра надморска височина, и продължава нагоре до 4500 метра, откъдето започва вкопаният в стръмните склонове тесен Път на смъртта. Въпреки че страшното все още не е започнало предстоящата заплаха вече се усеща в малките детайли наоколо. На всеки стотина метра край пътя клечат диви кучета в очакване на лесна плячка. Не, не си мислете това - не е толкова страшно... Просто поелите към долината шофьори на камиони им подхвърлят храна. По този начин те се опитват да умилостивят "ачачилас" - духовете на предците, които живеят на върха на Андите и ги наблюдават, докато карат надолу по пътя. Достигайки началото на Пътя на смъртта, ставаме свидетели на друго своеобразно жертвоприношение за умилостивяване на великите горски духове "апус", при което шофьорите заливат с алкохол гумите, преди да поемат по дългия и опасен наклон.
Свидетелствата за катастрофи с фатален завършек по тези места просто не могат да се пропуснат - кръстовете около пътя се срещат толкова често, колкото и мантинелите в Европа. При това те не са поставени само в памет на загиналите, а и за да предупредят живите за опасността, която ги дебне в отделни участъци от пътя. Изумителното в случая е това, че много често инцидентите се дължат на пияни водачи и грубо незачитане на елементарни правила от рода на движение в определеното платно. По принцип автомобилите в Боливия са с ляв волан и се движат по обичайното за по-голямата част от света дясно платно, но за този път се прави специално изключение от правилата. За да виждат добре идващите насреща, преминаващите по Пътя на смъртта водачи трябва да карат близо до ръба който винаги е от лявата страна, тоест от страната на волана. По-голяма част от инцидентите обаче не се случват поради човешки грешки, а заради самия път и нестабилната настилка, с която е покрит. Потоците и водопадите са едва ли не на всяка крачка, а прокараното с огромен труд трасе през планината е подложено на жестока ерозия - нерядко се случва цели участъци от него буквално да изчезват в бездънната пропаст...
В началото на ХХ век започва реализацията на огромен инвестиционен проект за изграждането на нов път, финансиран със 120 милиона долара чуждестранeн капитал. Построени са два нови участъка от пътя, но когато на дневен ред идва изграждането на тунела, който трябва да ги свързва, инвеститорите се оттеглят и проектът приключва. Трудно би могло да се прецени какво ще се случи и със сегашния път, ако в скоро време не бъде ремонтиран основно. Сигурно е едно - ако Пътят на смъртта бъде оставен на милостта на "апус", "ачачилас" и пияните камионджии, наименованието му ще става все по-буквално...
Засега местните се справят някак. Почти на всеки остър завой може да видите човек, който играе доброволно ролята на светофар. Това са хора от околностите, които добре знаят колко опасен е пътят и познават поне един загинал на него човек. Ролята им в регулирането на движението е неоценима, тъй като на много места видимостта към насрещно движещите се автомобили е нула а животът на стотици пътници зависи от "човешките светофари", които информират водачите със зелени и червени флагчета. Въпреки че дължината на отсечката е едва 60 км, пътуването по нея може да продължи с часове. Често се случват задръствания, при които дълги редици от скупчени коли и камиони не могат да мръднат наникъде поради свличане на скална маса, пропадане на пътя или катастрофа, вследствие на която пътят бива препречен. Връщане назад в такива случаи просто няма и понякога автомобилите и пътниците стоят притиснати със седмици до зеещата бездна, докато някой се погрижи проблемът да бъде разрешен. Иначе пътят е отворен през цялата година - дори и през дъждовния сезон, когато движението спира по естествен начин поради затъналите в дълбоката кал камиони...
Постепенно слизаме надолу и наближаваме края на нашата авантюра, преодолявайки последните няколко километра, които вече не са толкова стръмни. Тръпката на невероятната смяна на атмосферните условия по 60-километровата отсечка е изумителна - от снежни преспи на 4500 метра климатът постепенно прелива от умерен през субтропически и тропически до почти екваториален. Преобличането по пътя е постоянно занимание, а в Короика температурата е 35 градуса, при които удоволствието от душа и басейна се разделя поравно между прохладата и облекчението да бъде отмит дебелият слой прах от лицата и телата.
"Подобно пътуване те кара да осмислиш мимолетността на човешкото съществуване и да оцениш по-високо правото си на живот", казват туристите, преминали по Пътя на смъртта.

Когато пътуваш по него, оценяваш високо правото си на живот


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Нед 25 мар 2007 20:03


Към Триград имаше едни такива места с тунели?!


Потребителски аватар
SiEtE818
Мнения: 214
Регистриран на: Съб 25 ное 2006 20:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SiEtE818 » Нед 25 мар 2007 20:08


Много интересно !!! Евала за тая тема :да: Пари да ми дават от там НЕ минавам !!! (направо ше напълна гащите :oops: ) Евала и на тия ,които имат желанието и смелостта да минат от там !!! :bowdown :yeaha:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 25 мар 2007 20:10


В един друг форум правят сравнение освен с Триград, с пътя Кричим-Девин, а също и с ждрелото на р. Ерма (там не съм ходил, и да видим кога ще поправя тази грешка).


Потребителски аватар
cheren_golf
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 04 юни 2006 15:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот cheren_golf » Нед 25 мар 2007 20:18


Б*х м**а му :horror: Представяте ли си с "тази маркировка" да минавш този път нощно време в гъста мъгла! :bishop


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 25 мар 2007 20:23


Някой ми беше разказал за подобни пътища в Албания - никакви мантинели, пропасти - и това е единствения път до Тирана :horror:



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта