за PG с турбина

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
NightBoy
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: навсякъде

за PG с турбина

Мнениеот NightBoy » Нед 25 мар 2007 22:55


Мотора е PG с турбина К24 и се ползва сток електроника с чип до 7000 оборота. Получава се едно забавяне на впръскване на горивото при ниски на турбото. Значи турбината се развърта на 2800 об. и от 3500 нагоре прави постоянен бууст 0.8. От мапрането се вижда, че впръскването на горивото се забавя и дава 14-ки кам 15-ки АФР дори, а след 4600-4700 сместа се обогатява и държи 12-ки. Та въпросът ми е: Дали ако се смени чипа това забавяне ще се оправи или трябва нова електроника?




prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пон 26 мар 2007 2:37


Друг чип би трябвало да ти свърши работа, ма ще трябва някой да го мапне според изискванията на мотора... малко по дълъг импулс на дюзите в ниските обороти....

А дюзите сменяни ли са? Сещо така, ламбдата каква е, защото има настройки на широколентови ламбди за настройване на АФР-а


Потребителски аватар
NightBoy
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: навсякъде

Мнениеот NightBoy » Пон 26 мар 2007 17:26


Дюзите не са сменяни, но немисля, че ако се сменят нещо ще се подобри, защото смогват във високите (но може да греша). Ламбдата също си е сток (и на мен ми мина тази идея да си поиграя и с нея), но ми казаха, 4е когато турбото се развърти компа не я слушал. Иначе с СО датчика се опитвах да го лъжа, но малко подобрение (ако може да се каже :( ) има в атмосферните обороти от 14.7 на 14.3 АФР, а като развърти турбината същата история се повтаря. Някаква идея каде може да ми мапнат чипа? И изобщо, които може да помогне с някаква информация, ще сам много благодарен.


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Пон 26 мар 2007 23:01


а докато сместа ти е над 14:1 , какъв е буста в този момент?


Потребителски аватар
NightBoy
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: навсякъде

Мнениеот NightBoy » Вто 27 мар 2007 17:51


а докато сместа ти е над 14:1 , какъв е буста в този момент?


Ми бууста е 0.8 и е постоянен.

тук на снимката може да се види (с бяло сам отбелязъл забавянето на впръскването) http://snimka.bg/album.php?album_id=111832


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 27 мар 2007 18:39


Аз си мисля че ако смениш ламбдата с широколентова + подобаващия за нея софт. ще ти помогне!!! Ти дефакто не получаваш забавяне, а не достатъчно бензин => АФР ти е голям.

С какъв бензин го караш, детонаций да си усетил или тропане ??


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 27 мар 2007 18:45


prj57 написа:Аз си мисля че ако смениш ламбдата с широколентова + подобаващия за нея софт. ще ти помогне!!! Ти дефакто не получаваш забавяне, а не достатъчно бензин => АФР ти е голям.

С какъв бензин го караш, детонаций да си усетил или тропане ??


Детонации ако се усещаха толкова лесно нямаше да има датчик за детонации :) а вече много богатата смес ти е ясно какво става.. а иначе за проблема му според мен си прав..

А и аз да питам нещо .. бързо ли ти загрява колата ?


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 27 мар 2007 19:02


Той нок сензора, пази, ма до един момент....

Не казвам да прави много богата смес, ма 14/15 при 0.8 бара си е много


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 27 мар 2007 19:24


prj57 написа:Той нок сензора, пази, ма до един момент....

Не казвам да прави много богата смес, ма 14/15 при 0.8 бара си е много


Да но при правенето на един двигател.. пацо и другите ще кажат.. а и ти добре знаеш че трябва да се стреми към идеална смес.. ламбда сондата тази роля играе все пак нали така? така че всичко различно е вредно..
богата смес.. детонационно горене и основните и биелните лагери ще запеят оперна музика
бедна смес... здравейте дупки по двигателя ми

За това според мен трябва едно добро програмиране на еку-то му..поне според мен


Потребителски аватар
NightBoy
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: навсякъде

Мнениеот NightBoy » Вто 27 мар 2007 20:27


Ти дефакто не получаваш забавяне, а не достатъчно бензин => АФР ти е голям.


Да АФР-а е голям, но при високите се оправя, а и това повторение го има при всички превключвания. Значи требе да има забавяне и от там не достига бенза. С Супет 100 или 98-щото някаде няма 100 октана. Никакви детонаци не се усещат - кнока си върши добре работата. Разполагам с широколентова ламбда и мислиш ли, че ако я сложа на мястото на оригиналната и излажа компа със сигнала ще стане? Защото ми казаха, че след бууста ламбдата не играе роля. А и се опасявам ще ако има резутат пак във високите няма ли да се обогати много сместа? :?
А някаква идея каде могат да ми мапнат чипа според мотора?



А и аз да питам нещо .. бързо ли ти загрява колата ?


Ми изобщо не загрява, колкото и да е учудващо. Маслото също даржи 95 градуса, а ве всичко е тип то ама тоз АФР :?


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 27 мар 2007 21:24


Що да не играе роля ламбдата след бууста???? Нали тя казва на ЕКУ-то колко е АФР-а....

Аз предлагам да си сложиш широколентовата и да пробваш с нея.... в крайна сметка търсиш АФР около 11/12 може би 13.

некви клапани имаш ли за испускане на входящия въздух при затваряне на дросела? Щото ако ако пускаш въздуха навън, а не обратно в всукателната система, понякога се получава объркване на ламбдата и почва да дава гадни данни


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Сря 28 мар 2007 11:53


Ай стига глупости ве.
Hормалната сонда работи само при смеси от 14-15AFR....то тя друго и неможе. Тя е общо взето само за празния ход и режимите без буст.
В буст режим около 0,8бара се гони смес от рода на 11,5AFR.

PACO


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 28 мар 2007 13:51


Сори, в грешка съм :wink:


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Сря 28 мар 2007 15:03


paco написа:Ай стига глупости ве.
Hормалната сонда работи само при смеси от 14-15AFR....то тя друго и неможе. Тя е общо взето само за празния ход и режимите без буст.
В буст режим около 0,8бара се гони смес от рода на 11,5AFR.

PACO

дам по4ти наи правилно казано ама тжа диги не праи такижа смеси дори в буст режим!!
по скоро 12,хх афр,
и земете разберете наи накрая 4е ламбда сондата е единствено за икономия и ни6то повече!!!
а принципно на тва зябавяне на сместа му се вика ламбда контрол , ама при колегата е в повече, иначе носрмалното е да дуржи примерно 14:1 до кум 0.4 бара !
тука си трябва или ремап на ЕСU-то или един МС дори и само инжектор драивер



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта