По-високо октановия бензин, води ли до по нисък разход?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Нед 01 апр 2007 15:44


Паспортната мощност на колата се дава за определен бензин. При използване на по-ниско октаново число просто мощността спада.
На съвременните коли ECU-то коригира автоматично аванса за да няма детонации. На един Москвич с дефорсиран двигател може OMV 100 да му сипваш и бензин 76, голяма разлика няма да има. Но я пробвай на един ABF двигател разликата ще е . . .

Колкото до разхода то ефекта е малко като при чип тунинга. Колата като върви повече, те увлича повече да настъпваш, но ако си запазиш стила на каране, разхода трябва да падне.
За мен няма голям смисъл от 98 защото на празен ход в задръстванията в София колата пак си харчи толкова :)




Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Мнениеот rexpitbul » Нед 01 апр 2007 16:09


При мен се усеща разликата ?????
И преди като написах че си карам със 100 октанов тука ме разкасаха и казваха че няма ефект !!! Като сипа 95 или 92 което не съм правил отдавна колата все едно умира :twisted: :twisted: :twisted:

За разхода зависи как караш, ако настъпваш :047:


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 01 апр 2007 19:52


Сега съм сипал ОМВ 100 - разликата се усеща веднага, преди като дам на 3-та да поеме от 1500 оборота и почва да вибрира двигателя докато набере оборити, а сега мазно и безшумно поема.

Долната граница на оборотите от които преди се наемаше колата падна с поне 200 на око, от това мисля че ще дойде икономията :wink:

А за вървенето както много хора казахме - 2 мнения няма.
Ще изгоря всичко, което съм сипал и ще се върна да пиша в темата.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Нед 01 апр 2007 20:02


Масовият бензин - 95 - масово се "лекува"
Затова и впечатлението, че с високооктановите колата върви повече - вярно е, но не заради октана.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пон 02 апр 2007 12:49


Да, това ще да е 1 от причините,

друго, което си мисля е че ако двигателя има компир, той ще се усети че има по гот бензин и мръдне предварението напред, защото няма да има детонации и оттам повече вървеж :roll:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 02 апр 2007 14:40


lyubobg написа:Да, това ще да е 1 от причините,
друго, което си мисля е че ако двигателя има компир, той ще се усети че има по гот бензин и мръдне предварението напред, защото няма да има детонации и оттам повече вървеж :roll:

Зависи колко е умен :lol: ! На Вектрата 1,6моно инжекция имаше една мантракука която трябва да се обръща, на която пишеше 91-95октана...
При газта определено се чувства и вървеж и икономия, но при бензина октана показва антидетонационните свойства и кво става на практика не знам :roll:


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Пон 02 апр 2007 15:45


пичове, октановото число е момента в който бензина ще се самозапали под действие на компресията и темп. т.е. ако няма кой да мести предварението дори е по-кофти да се кара с различен от предписанието. т.е. високооктановия бенз пази от детонации и май нищо повече


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 02 апр 2007 15:53


Лелейииии... престанете бе хора!
Октановото число показва степента на склонност към детонации на дадено гориво спрямо едно еталонно такова!
Преди октановото число се повишаваше с оловен тетраетил. Сега се ползват добавки от други, по-скъпоструващи за екстрахиране съставки на петрола!
Октановото число няма никакво отношение с калоричността на горивото!
Просто при по-ниско октаново число има повече детонации при натоварване на мотора, дори и такива, които ние не усещаме, аванса се 'връща' и колата набира по-мудно! Съответно шофьора натиска още повече, за да компенсира мудността и от там леко повишаване на разхода
Ако не си настъпвате колите, а карате плавно, и разхода и вървежа няма да се повлияе по никакъв начин.... ама къде отива кефа да каже зверчето под капака уууУУуУУАААууУуууу......


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пон 02 апр 2007 18:42


Ако следвам логиката на повечето изказали се - мога да сипя бензин и от там Голфа-печка ша стане бензинов :D .Ще си карам резачка още повече имам и турбо на Голфи направо ще хвърчи.
Не бих искал да обидя никой, а да изкажа своето мнение.
"АВТОМОБИЛА" съвкупност от всичко по него се проектира за едно конкретно гориво като детонационноустойчиво така и калорично.Приеммаме Голф проектиран да гори 95 - кво става като сипем 100 ми просто си даваме парите ей така.Степента на сгъстяване не позволява да се ползват благинките на тва гориво и то въпреки умния комп. си изгаря извън цилиндрите тоест в изпускателния тракт.Кво става ами грее в по голяма степен главата,генерацията и ако има катализатора който ако е изправен си заминава доста скоропотижно.Повишаваме отровите в и без това отровената ни атмосфера - май с азотни окиси NO3 - ако греша някой да ме поправи.На същия голф сипваме - отдавна карам дизел така че ще ме прощавате ако сбъркам октана - та сипваме 92 кво става - АВТОМОБИЛА" проектиран за по високо октаново гориво ще вземе да киха - детонации.Какво представляват и какво е разрушителното им действие върху мотора и съпътстващите системи не пожелавам никой да научава.Отново сме си дали парите на вятъра.И така инсталираме газова уредба - пропан - бутан в най общия случай не е газов инжекцион за евтино - същата картина като 100 октановия бензин но малко в повече щото пропан - бутана е с по високооктаново число.Да не говорим че в газовия случай има набъркани и други неща.И съвета ми е ако мога да съветвам - наливайте си това гориво за което е проектиран и конструиран "АВТОМОБИЛА" - няма да загубите нищо.


Потребителски аватар
Bojo
Мнения: 324
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 9:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково '89 Golf 2 GT 1.8 RP

Мнениеот Bojo » Пон 02 апр 2007 19:01


Октановото число няма никакво отношение с калоричността на горивото!

Абсолютно правилно се е изказал колегата. Имаше си и термин. Дано не се лъжа- "скрита температура на изгаряне."
Освен това има едно нещо като "брой успешни запалвания за еденица време" Тва ще рече не просто запалвания - в тях се включват и детонациите, а управляеми запалвания. т.е. запалването да настъпи само тогава когато компютъра или каквото там управлява запалването, каже. При по-високооктановите бензини този процент на успешно запалване е по-висок.
За'тва колата върви повече. Поне при мен е така.
<Баси, бях написал ГОЛАТА вместо КОЛАТА :) >


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пон 02 апр 2007 20:03


ок, в такав случай последния довод, за който няма 2 мнения и според, който омв супер 100 намалява разхода и мощността, е че нашия 95 няма нищо общо с 95 извън БГ :roll:


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Пон 02 апр 2007 23:24


Май всичко вече го казаха но нека да обобщя.
1. Октановото число показва само анти-детонационните свойства на бензина и нищо друго. Тоест бензин с по-високо октаново число гори по трудно от такъв с по малко. Бензин със 100 октанов рейтинг не е по-добър и този с 95 не е по-некачествен.
2. Всеки двигател с вътрешно горене заводски е изчислен за оптимална експлоатация при определен октанов рейтинг на бензина. По принцип на двигателите с по-голяма компресия им трябва по-голямо октаново число за да предотвратят детонации.

Извод: Карайте си автомобилите с какъвто бензин ви пише в заводските книжки.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 03 апр 2007 9:54


Колеги, някой чел ли е разказите на О'Хенри? :lol:
Там имаше такова определение за един хитрец:
'За 5 долара ще те убеди в каквото си пожелаеш!
А за още 25 веднага ще те разубеди в обратното! "

Та ако ми позволите сега да си попротивореча малко:
Значи всички до сега говорим за случая, когато колата не е човъркана и си е в заводските настройки.
Ако, обаче, вземем и врътнем малко запалването на "изпреварване' значително бихме повишили динамичните характеристики при ускорение.
Само, че :!: :!:
Това води до повишени детонации точно при натоварване на мотора! И до завишен разход, но който натиса, то явно не се интересува от разхода! Поне за момента...
Е в такъв случай вече по-високооктановия бензин би бил просто безценен!
Няма да искам 25 долара! Гратис е! :lol:


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Вто 03 апр 2007 10:08


radotom написа:Ако, обаче, вземем и врътнем малко запалването на "изпреварване' значително бихме повишили динамичните характеристики при


за колите, които имат компютър това не става ли автоматично?
компютъра да се пробва колко може да пусне напред предварението без да има детонации?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 03 апр 2007 10:14


Да, компютъра има възможност да влияе на центровката на запалването, както на изпреварване при по-високи обороти, така и към закъснение, ако почнат детонации при моделите с антидетонационен датчик, но това 'игране' е около средната, зададена чрез центровката на делкото точка.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 90 госта