По-високо октановия бензин, води ли до по нисък разход?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Вто 03 апр 2007 10:27


а това играене около средата достатъчно ли е да се съобрази със бензин 100 октана или 98 ... ?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 03 апр 2007 10:49


lyubobg написа:... достатъчно ли е да се съобрази със бензин ... ?
Мммм.... не знам дали ти разбрах правилно въпроса....
Като принцип: Изменението на момента на подаване на искрата не е пряко свързано с използваното гориво.
Т.е. Дали е ползваш бензин А95, А98 или ОМВ100, ако не натовариш рязко двигателя и не се получат детонации, то компа ще влияе в/у центровката по един и същи начин и по един и същи закон. При поява на детонации отново ще влияе по еднакъв закон, разликата ще е само в границата, до която ще му е необходимо да стига. При по-високооктановото гориво детонациите ще изчезнат по-рано.
Нека дам пример с 2Е мотора, защото моя е такъв и повече съм чел за него.
При повишаване на оборотите на двигателя компа, по зададена фабрично характеристика почва да увеличава предварението на искрата. Появи ли се сигнал от антидетонационния датчик, че започват детонации, той връща момента на запалването на съответния цилиндър с 6*. Ако детонациите продължат, връща запалването на всички цилиндри с 6*. И продължава да връща до момента, в който детонациите се прекратят.. От този момент почва пак да увеличава изпреварването, но ако се появят детонации, процеса започва отначало. Предполагам, че при натоварване, особенно, това ще е един непрекъснат процес на връткане на момента насам-натам.
Също така предполагам, че ако детонации се появят само в един от цилиндрите и успее компа да го компенсира още в първата си стъпка,то това остава напълно незабелижимо за водача. За това много хора казват: Нямам детонации, не трака аванса, но с еди кой си върви по-добре!


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Вто 03 апр 2007 10:57


ами казано иначе - примерно за нормална работа с 95 ти трябва изпреварване Х градуса, а за 100 У градуса,
и разликата в градусите, която трябва да подаде компа е У-Х
понеже каза че центровката се върти +/- около средата,
тази амплитуда дали може да компесира разликата У-Х или не?

не знам дали сега стана по ясно :oops:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 03 апр 2007 14:05


Като ъгъл на компенсация да, но няма да можеш да ползваш пълноценно възможностите именно защото отсчета се върти около предварително зададения чрез делкото начален ъгъл.
Приемаме, че колата ти е с фабричната настройка за А95. В такъв случай, ако сложиш 100 октаново гориво компа ще ти мести запалването в необходимите граници за А95. Той няма как да знае, че си с по-високооктанво гориво. Да, по-рядко ще ти детонира, защото колкото и добра да е центровката и точно октановото число, в завода-производител предполагам, че са заложили определен (малък) процент детонации, с които да се справя компютъра.Иначе казано, в случая няма да можеш да ползвашп ълноценно възможностите, които ти дава това гориво.
В случай, че прецентроваш колата да работи на А98/100 октаново гориво а караш с А95 ще се получи така, че и при най-нормално натискане ще започне да 'трака' аванса и да връща момента на запалване.

Ей за това, примерно, Опелите имат едно ключе, което се прещраква за А92/А95 гориво (това на един Кадет 1.4i ). И колегата твърди, че слага А95, щраква ключето и по-зле работи, отколкото с А92 и селектор на 92.Ми щото 95-то е толкова 95! А явно изпреварването, което са задали от Опел е твърде много.
Предполагам, че на по-големите модели селектора ще е А95/А98, но не съм го видял, така, че не мога нищо да кажа.


devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Вто 03 апр 2007 14:19


така сега съвсем ме объркахте
примерно, моя двигател (както и повечето от така наречените спортни, колкото и смешно да ми звучи за тия коне) го дават за работа с високо октанов бензин. отедлно на правения ми чип една от фукнциите е да промени аванса и да го вдигне най общо казано. така когато карам с 95 и "режа" колата на 7000 оборота примерно, то тя в високите обороти "тъпче" получават се детонации :wink: и ситгам положение в което от ауспуха който е напълно стандартен със средни гърнета и прочие свети.

когато сипя 100 октана няма такъв проблем (само,че примерно 100 октана на Еко е по-обър от 100 октана на ОМВ примерно) колата си ускорява добре дори и във високите обороти, отзад не свети при смяна на скоростите и според мен не се получават детонации, не се връща аванса и колата не забива (образно казано, щото не е видимо)

или другия проблем - само си внушавам, че вискооктановия бензин колата върви по добре :roll:
колата е с шлайф на главата :roll: и това имало занчение :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 03 апр 2007 14:28


Бе Василе, ти наред ли си с тая кола с вдигната до небето компресия да слагаш А95!!!
Че ти сигурно я караш само на детонации, не на контролирано запалване (както беше обяснил един колега преди това)
И нещо не схващам защо сме те объркали. Точно за това става върос през цялото време.
А ти вече отдавна забрави какво е пишело на документацията за твоя мотор! Това е било преди столетия!
При повишаване на компресията на мотора се налага използването на по-високооктаново гориво!


devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Вто 03 апр 2007 14:36


radotom написа:Бе Василе, ти наред ли си с тая кола с вдигната до небето компресия да слагаш А95!!!
...
При повишаване на компресията на мотора се налага използването на по-високооктаново гориво!

стига ми се кара бре :D :D :D един път сложих 95, щото се наложи и се скъса от детонации. компресията е 14 на всички цилиндри :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 03 апр 2007 14:52


devil_vas написа:стига ми се кара бре :D :D :D

Сорка! Не съм те разбрал!
Е шъ трябва да черпя, то се видяло! :beer


devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Вто 03 апр 2007 15:23


radotom написа:
devil_vas написа:стига ми се кара бре :D :D :D

Сорка! Не съм те разбрал!
Е шъ трябва да черпя, то се видяло! :beer

шъ ти напомна, хем ша ми обясниш на живо тия раоти :D


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Вто 03 апр 2007 18:47


Нека да не бъркаме бирите а?
Степен на сгъстяване е едно а съвсем друга бира е компресията.Поста ми бе за автомобил който не е претърпял кощунството пилене на глава,чип тунинг или някаква друга интервенция, или менте горивото не е чак толкова менте.
За да може горивото да изгори в цилиндъра където му е мястото трябва да съвпаднат изчисления и качество на горивото.От там следва и оптималната работа на мотора - разход вървеж.
Това че няма детонации не означава, че правим икономии или вървежа ни е по добър.
Това че наливаме гориво с по високооктаново число не означава че компа ще се справи с тази интервенция.Врътването на аванса е много малко коригиращо средство за да задоволи повишените изисквания от към горивния процес!!!Аванса или компа може да коригира леко некачествено гориво но не и целенасочено да наливаме нещо друго.
Или накратко колеги дето не сте пилили глави или нямате някакъв екзотичен мотор наливайте бензин според предписаното от инж. сметнали мотора - ще останете най доволни.За ентусиастите или любознателните следния линк ако изтърпи някой да го изчете докрай. :D
http://ladaclub-bg.com//index.php?optio ... &Itemid=29


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Вто 03 апр 2007 19:55


господа, искам с удоволствие да Ви споделя резултата - разход преди 9.6, 9.7, 9.8


минати километри 106.5 с 9.33л
=> разход сега 8.76 :shock :shock :shock :P :P :P

Относно вървежа - просто е жесток, днес като ходих да гледам ксенона с 1 колега от форума, направихме дръпки от 20 до 100 летящ старт, моя голфи изоставаше максимум с половин кола, а по едно време дръпнах 2 фара :wink:
Неговия е ГТИ 2.0 115к.с, моето е ГЛ 1.6 101 к.с.
без коментар :)

Другото интересно - на бензиностанцията момчето ми вика - ма тва дето го караш не е 100, това е 98,
ти знаеш ли кво направиха? само размениха етикетите ..
92 стана 95
95 стана 100 :lol: :shock

Почти съм склонен да им вярвам.

А иначе разликата от 1литър гориво е прекалено голяма, дори да има грешка, пак се доказва че минимум поне половин литър е по-малък разхода или 100км градско пробег ми излизат под левче по скъпо да карам със 100 :wink:


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Вто 03 апр 2007 22:34


От две години карам със 93, защото няма друго по-добро наоколо,
но ECU е със чип и го изисква.

Не съм технически толкова грамотен, но все пак мога да забележа
че колата дава по-добър разход при това положение.

От по-високия бензин ли е или от чипа, не знам, но правя
повече разстояние на резервоар отколкото преди.

Имайте предвид че дори и да налеете един резервоар 100 бензин,
и не забележите разлика това ВСЕ ОЩЕ не означава нищо.
Компютъра се нуждае от малко време и километри за да
привикне на друго гориво. А не да карате 25 км и да кажете:
"Язък, сипах от дебелия бенз, кел файда!!! :( "


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Вто 03 апр 2007 22:36


Ей досега смятах литри галони мили километри
и излиза че старата кошница 2.8 12 клапана гори
средно на извънградско 8.5 литра на 100 километра.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 03 апр 2007 23:24


Лично аз разлика между "V Power" i "V Power rassing" не намирам във вървенето. За разлика в консумацията също. Специално за извънградско .


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 04 апр 2007 10:36


А пък моята Джета (с двигател RF беше) най-добре вървеше с V-Power; на V-Power-Racing-99+ се мръщеше (не вървеше добре). Също веднъж й заредих евтин бензин - зле беше, и сложих добавка за повишаване на октановото число - също се мръщеше докато не свърши гадния бензин. Но е похапвала и на OMV, и на Петрол 95 - без особени забележки.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта