Брей тея пущини и мойте не могат да ги нагласят и тва е...
По скоро задно ляво колело.
Първия път си го прецаках сам, че имаше луф и съм го натегнал много май и след 1000км взе да вие.
Отидох този път ма майстор... Оня ми смени и оста че се беше прецакала и тя нещо (имаше някви ръбове по нея и новия лагер не щеше да влиза нормално в нея).Та след майстора всичко уж беше наред. Нямаше луфт или поне не се усещаше.
След около 1000км пак се появи луфт.
Отивам пак при същия майстор - оня натегна лагера..... и сега след още 1000км, лагерчето май пак започва да вие......
А задно дясно въобще няма такъв проблем.... 15000км от както я карам и не се е обадило и няма луфт.....
Ама май вече почвам да си мисля че е по добре да си има лек луфт.... че иначе...
Луфт в задните колела
- STAMENOV
- Мнения: 112
- Регистриран на: Съб 17 фев 2007 19:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Златица
Аз мойте ги стягам по следния начин: слагам новите и ги стягам с малко повечко усилие за да се наместят добре и след това разхлабвам.После леко започвам да обирам луфта докато уцеля момента шайбата да спре да се мърда свободно,както колегата спомена по-горе.При проба ако има нужда се донатяга но по малко и пак проба.Разликата между хлабав и пренатегнат лагер, е че при хлабавия можеш да го натегнеш а при пренатегнатия лагер вие,защото му е паднала циментацията а лагер без циментация нее лагер.Това е мое лично мнение.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ето едно чудесно описание за какво точно си говорим:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=39013
joker е напълно прав!
И аз, като колегата STAMENOV първо малко ги пренатягам и после си ги отпускам, но леко, да не вземе да изхрупти вътре!
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=39013
joker е напълно прав!
И аз, като колегата STAMENOV първо малко ги пренатягам и после си ги отпускам, но леко, да не вземе да изхрупти вътре!
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
joro_tt написа:Брей тея пущини и мойте не могат да ги нагласят и тва е...
По скоро задно ляво колело.
Първия път си го прецаках сам, че имаше луф и съм го натегнал много май и след 1000км взе да вие.
Отидох този път ма майстор... Оня ми смени и оста че се беше прецакала и тя нещо (имаше някви ръбове по нея и новия лагер не щеше да влиза нормално в нея).Та след майстора всичко уж беше наред. Нямаше луфт или поне не се усещаше.
След около 1000км пак се появи луфт.
Отивам пак при същия майстор - оня натегна лагера..... и сега след още 1000км, лагерчето май пак започва да вие......
А задно дясно въобще няма такъв проблем.... 15000км от както я карам и не се е обадило и няма луфт.....
Ама май вече почвам да си мисля че е по добре да си има лек луфт.... че иначе...
Като чета това се сетих,че пропуснах за другото наказание за пренатегат лагер при Голфа-разбиване на главината.
Феноменът е такъв-от пренатягане лагерът загрява,изхвърля смазката(важен симптом който се вижда по джантата),разбива сепараторите и от високата температура се охлабва и долната черупка превърта върху главината получават се дълбоки бразди....краен резултат-нови лагери +смяна на главина.
За бога не купувайне нови главини от магазина-като че ли са направени от кашкавалени стружки.Втора ръка са идеални има много и богат избор и струват 20 лв.
Между другото ако някой иска да провери как са лагерите като покара 5-6 км със 100 Км/ч нека спре и да провери дали са му загрели барабаните-ако греят охлабвай докато е време.Имаш ли протекла смазка от главина цапаща джантите.....честито!Нов лагер и вероятно нова главина.
- joro_tt
- Мнения: 256
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Като чета това се сетих,че пропуснах за другото наказание за пренатегат лагер при Голфа-разбиване на главината.
Феноменът е такъв-от пренатягане лагерът загрява,изхвърля смазката(важен симптом който се вижда по джантата),разбива сепараторите и от високата температура се охлабва и долната черупка превърта върху главината получават се дълбоки бразди....краен резултат-нови лагери +смяна на главина.
За бога не купувайне нови главини от магазина-като че ли са направени от кашкавалени стружки.Втора ръка са идеални има много и богат избор и струват 20 лв.
Между другото ако някой иска да провери как са лагерите като покара 5-6 км със 100 Км/ч нека спре и да провери дали са му загрели барабаните-ако греят охлабвай докато е време.Имаш ли протекла смазка от главина цапаща джантите.....честито!Нов лагер и вероятно нова главина.
Аха така ще да се е получило. Вътрешната гривна на лагера се е въртяла направо върху оста и се е получил един хубав канал.
ПС. Главина не се ли вика на външната част демек барабана (при барабанни спирачки).
А на оста май и се казваше шенкел или нещо такова, незнам как точно се пише
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
joro_tt написа:Като чета това се сетих,че пропуснах за другото наказание за пренатегат лагер при Голфа-разбиване на главината.
Феноменът е такъв-от пренатягане лагерът загрява,изхвърля смазката(важен симптом който се вижда по джантата),разбива сепараторите и от високата температура се охлабва и долната черупка превърта върху главината получават се дълбоки бразди....краен резултат-нови лагери +смяна на главина.
За бога не купувайне нови главини от магазина-като че ли са направени от кашкавалени стружки.Втора ръка са идеални има много и богат избор и струват 20 лв.
Между другото ако някой иска да провери как са лагерите като покара 5-6 км със 100 Км/ч нека спре и да провери дали са му загрели барабаните-ако греят охлабвай докато е време.Имаш ли протекла смазка от главина цапаща джантите.....честито!Нов лагер и вероятно нова главина.
Аха така ще да се е получило. Вътрешната гривна на лагера се е въртяла направо върху оста и се е получил един хубав канал.
ПС. Главина не се ли вика на външната част демек барабана (при барабанни спирачки).
А на оста май и се казваше шенкел или нещо такова, незнам как точно се пише
Не бе човек-главината(идва от глава-може и глава на член ???) е това върху което се нанизват лагерите.На моменти тя поема цялата тежест на задницана и затова е много опасно ако е от лош материал-като вземаш втора ръка винаги си носи лагери-нанизваш ги и внимаваш да легнат плътно.Ако легнат плътно и главината няма дълбоки драскотини вземай и си свиркай!И не слушай псевдотехници(90% от случаите) дето ги мързи два реда да прочетат ами все гледат дебелината на портфейла ти!Чети колегите от форума .....те са далеч по-компетентни и най-важното БЕЗКОРИСТНИ!!!!!!!!
БОГ ДА ПАЗИ СЪЗДАТЕЛИТЕ НА ТОЗИ ФОРУМ!!!!!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: loopci и 83 госта