Тампон на амортисьора /макферсона/ - кога се сменя?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 16 мар 2007 14:08


gr_kanev написа:[Според ETOS въпросните тампони са различни като номера на изделието - 357 412 329 за Б3, цена 42,80 евро (за всичко друго му вярвам на ETOS, aмa за цените - не), за Б4 - 357 412 331, цена 13,20 евро. Малко са кофти картинките в ETOS, и е възможно да имат някаква разлика тампоните, ама чак конструктивна ...

А бе докторе, гумата си е гума, възела сигурно е различен-няма да ме лъже човеко, пък и такава разлика в цените, а?
Аайде някой дето ги е виждал и пипал, или има чертеж да каже, да не помислят че се караме и заключат:wink:




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 16 мар 2007 15:11


Със сигурност тампоните на макферсъна, под бомбето не са вечни. Аз лично съм ги сменял два пъти откак колата е моя собственост, последно в края на миналата година заедно с амортесьорите, че се бяха поомаслили. Съжалявам, че изхвърлих старите, за да ги покажа тук. За продължителността на експлоатацията им няма да пиша обстоятелствено от какво се влияе, мисля че е ясно, при мен издържаха ок 4 г. Тези тампони обикновенно се посплескват, все пак носят доста тежък товар, а и хубавите ни пътища също допринасят за това или част от гумата може да се протрие, ако лагерчето блокира(лично се убедих).
Вечна може да е "шапката", която е отгоре на "бомбето" и се вижда от снимката, пусната от k22.

zdr_spasov е описал добре начина за проверка.

Разликата между Б3 и Б4 е основно, в това че на Б4 лагерчето е отделно от тампона, а на Б3 е пресовано в него. Не е възможно да се сложи тампон от Б3 на Б4 и обратно.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 16 мар 2007 15:59


Браво на dpp и аз мислех че може да има разлика само в лагерчето но не бях сигурен и за това не писах. Благодарение на колегата мисля че всичко по темата е приключено.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Съб 17 мар 2007 12:02


k22 написа:На Б4 това е хубавото- тампоните са вечни : само VW


:gruebel :gruebel :no-no :no-no :no-no :no-no :no-no

Абе колега не съм много съгласен ама щом казваш.аз мойте ги сменях в събота щото колата като навиеш волан на место и скърцаше на гума та знаели се.Оказа се че единия беше почнал да се закъсва,а другия имаше малък луфт,смених ги и двата и сега колицата е ток :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 17 мар 2007 12:44


А м/у впрочем, к22, снимката, дето си я дал, изглежда по същия начин като на моя В3. Разликата е невидима за окото! Вътре е като душата :lol: (в лагерчето, както писаха колегите)
И вече има какъв докторат да му се взема на gr_kanev :lol: Вижте му титлата!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Съб 17 мар 2007 14:32


Аз на моя Голф му сложих тампони от Пасат В3 заспаха. :D


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 19 мар 2007 0:53


dpp написа: . . . Разликата между Б3 и Б4 е основно, в това че на Б4 лагерчето е отделно от тампона, а на Б3 е пресовано в него . . .


Опс . . . не си съвсем прав, при старите ми тампони, 'Лемфьордер' (на около 30-35к нищо им няма, но сменях амортесьорите и сложих и нови тампони) и новите ми тампони, марката не я помня (някави читави), тампона и лагера са две съвсем отделни неща, монтирах ги лично, така че силно вярвам на очите си. Същото беше положението и при тези, с които автомобила пристигна. Доколкото си спомням могат да бъдат и купени отделно, и гумата, и лагера, щото като ги купувах ме попитаха изрично дали искам лагерите.

Вероятно има такива, при които едната гривна на лагера е 'зялята' в тампона, но аз от три пъти нито един не съм попадал на такива.

Според мен, гледайки бумбето на Калоян (дето той казва, че е супер) няма никаква 'конструктивна' разлика между тампоните за В3 и В4, така мисля аз. Разликата е единствено в номера на частта и цента. Също така мисля, че тези тампони няма как да бъдат вечни, те са опора на купето отпред, седят между автомобила и 'земното притегляне'. Като се скапят/деформират предните колелета губят сходимост, 'отварят' се така / \.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 19 мар 2007 8:44


dpp написа:Разликата между Б3 и Б4 е основно, в това че на Б4 лагерчето е отделно от тампона, а на Б3 е пресовано в него. Не е възможно да се сложи тампон от Б3 на Б4 и обратно.

Е, ама като се хванете за думата...Разбира се че няма нищо вечно, но конструктивните подобрения на възела му дават много по-дълъг живот!В този смисъл има автомобили с желязно окачване като Опелите например.И легендите са основани на някаква истина :wink:
Доктора да поздрави мармоните от мен :lol:


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 19 мар 2007 11:03


За да не се объркваме ето к'во са написали продавачите в Русия:

това дет' излиза за В4 (357 412 331):
Производитель: LEMFOERDER
Кросс-код: 357 412 331 A
Код производителя: 2664201
Группа: VAG
Производитель: LEMFOERDER
Дополнительно: Рем. комплект-Pas(B3,4),G3,Ven,Sharan(7M0 412 331) - т'ва е с лагера в комплекта, изрично е записано.

Калояне, сори бате, ама в тоя възел ВАГ не са вкарали никакви конструктивни подобрения, които даже да миришат на по-дълъг живот. Аз още пазя старите си тампони 'Лемфьордер', ще ги снимам и ще ги постна да ги сравним.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 19 мар 2007 11:44


Мързи ме да ходя до магазина да снимам и двата възела.
Човекът ми обясни че лагера на Б4 бил различен, лягал на по-голяма площ,обикновенно като се сменя лагера се сменя и гумата...и т.н.
Аз съм до тук :wink:


Потребителски аватар
severnakorona
Мнения: 69
Регистриран на: Пет 02 мар 2007 20:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Мнениеот severnakorona » Сря 04 апр 2007 20:45


днес смених тампоните на амортисьорите. като ги извади майстора, съчмите и на двата се разпиляха по пода...всичко беше разбито. единия тампон се беше разцепил около 1 см. сега трябва да ходя на реглаж...



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта