
Ръжда в охладителната система
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Ръжда в охладителната система
Преди зимата промих системата много добре но сега забеляжвам че разширителния съд е станал ръждиво черен отвътре.От 5 месеца си карам с антифриз,колата си загрява нормално,не мога да разбера от къде идва тази ръжда при положение че антифриза би трябвало да съдържа инхибитори ... 

- _KOKI_
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 31 яну 2005 19:28
- Автомобил: vw touran
- Двигател:
- Местоположение: Gorna Ogiahovica
- Контакти:
:)
Най вероятно си налял боядисана вода
или преди това ако си карал с вода се получава ръждица
и като налееш антифриз той я надига и се получава този гаден цвят
или преди това ако си карал с вода се получава ръждица
и като налееш антифриз той я надига и се получава този гаден цвят
АНТИФРИЗА Е СМЕС ОТ ЕТИЛЕНГЛИКОЛ И ВОДА.ЕТИЛЕНГЛИКОЛА Е НА СПИРТНА ОСНОВА.САМ ПО СЕБЕ СИ ТОИ НЕ ПРЕДИЗВИКВА КОРОЗИА,НО ОСТАВЯ ЕДНИ МАЗНИ ЗАПУШАЛКИ В РАДИАТОРИТЕ СЛЕД ГОДИНИ.ЗАТОМА СЕ СЛАГАТ ТАКА НАРЕ4ЕНИТЕ ИНХИБИТОРИ.ТЕ ЕДНОВРЕМЕННО МИЯТ СИСТЕМАТА И Я ПЕДПАЗВАТ ОТ КОРОЗИЯ.ИЗНОСВАТ СЕ ЗА 2-3 ГОД.АНТИФРИЗА И СЛЕД ТОЗИ СРОК СИ ЗАМРАЗВА КАКТО ТРЯБВА,НО Е ЗАГУБИЛ ТЕЗИ СВОИСТВА.ДО ПРЕДИ 7-8ГОДИНИ ГО ПРАВЕХА С ФОСФАТНИ САЕДИНЕНИЯ И БОРАКС ЗА НЕУТРАЛНА КИСЕЛИННОСТ.САМО 4Е НАТРИЕВИЯ ФОСФАТ КОРОДИРАШЕ АЛУМИНИЕВИТЕ ЕЛЕМЕНТИ ПО СИСТЕМАТА КОГАТО НЕ Е СПАЗЕНО САОТНОШЕНИЕТО С БОРАКСА.КА4ЕСТВЕНИТЕ И ПО НОВИТЕ АНТИФРИЗИ СЕ ПРАВЯТ С ИНХИБИТОРИ КОИТО НЕ ПРАВЯТ БЕЛИ.В БАЛГАРИЯ ЛУКОИЛ ПРАВИ И ТАКИВА С БЕЛГИИСКИ ПРИСАДКИ.НА САМИТЕ ЕТИКЕТИ НА ОПАКОВКИТЕ ПИШЕ 4Е НЕ УВРЕЖДАТ.ФИРМИТЕ КОИТО РАЗФАСОВАТ И ПРОДАВАТ АНТИФРИЗ ЗА ПО ЕВТИНО СЛАГАТ НЙАКАКВИ ГЛУПОСТИ ИЛИ СИ СПЕСТЯВАТ КОЛИ4ЕСТВОТО НА ПРИСАДКИТЕ.4ЕРВЕНИЯ ЦВЯТ НА АНТИФРИЗА ТИ Е ОТ ТАКАВА ИЗМИСЛЕНА ПРИСАДКА.ТОИ СЕ ПОЛУ4АВА ПРИ КОРОЗИЯ НА ЖЕЛЯЗО.ПРОМИИ СИСТЕМАТА С ПРЕПАРАТ /ИМА ГИ ПО БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ-5-6ЛВ./,И СИ НАЛЕИ ХУБАВ.СЕГА ИДВА ЛЯТО ,МОЖЕ И С ВОДА.ТЯ НЕ ПРАВИ КОРОЗИЯ КОГАТО СИСТЕМАТА ТИ Е ХЕРМЕТИ4НА.ПРАВИ БЕЛА КОГАТО СИСТЕМНО ГУБИШ ВОДА И ЖЕЛЯЗОТО ОСТАВА НА СУХО.ДАНО ДА САМ ПОМОГНАЛ
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
wwwg написа:...В БАЛГАРИЯ ЛУКОИЛ ПРАВИ И ТАКИВА С БЕЛГИИСКИ ПРИСАДКИ.НА САМИТЕ ЕТИКЕТИ НА ОПАКОВКИТЕ ПИШЕ 4Е НЕ УВРЕЖДАТ....
Информацийката си е полезна!

Но не пиши с главни букви, колега. Това като правило се приема за викане

То от начина ти на изразяване се вижда, че при теб не е такова, де! Просто по принцип!

- golfarata
- "Селски тунинг"
- Мнения: 1196
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 1:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: На село
споделям мненията изказани от колегите но прегряван ли ти е този двигател? освен от "ЕГН"-то става и от "притопляне" този ефект с ръждата. поне при мене стана така на едното голфче. до сега не мога да я махна тази ръжда от охладителната система. / промивки и след време / лятото / пак идва на дневен ред.
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
промивка
Колеги има един български и ефтин метод 2 пакечета лимонтузу слагаш в системата и караш един ден след това няма да има6 помен от ражда това сам го правил на служебната кола на бащами.Правиш промивка и гас има
и страничен ефек има вазможност от протичане на радиатора ако е много стар или преди е текал.Надявам се ако сам помогнал на някого.
и страничен ефек има вазможност от протичане на радиатора ако е много стар или преди е текал.Надявам се ако сам помогнал на някого.
Това с лимонтозуто дава ефект ако е карана много на вода и има отложен котлен камак.За по4истване от ражда и мазни отлагания препора4вам препаратите от бензиностанциите или натриев фосфат/ако има откаде да се вземе/.Само 4е фосфата влиза в реакция с алуминия от блока или радиатора,затова се прави промивка на работещ двигател за 20-25 мин.,след което се промива 1-2 пати с 4иста вода.Фосфата по4иства раждата и предотвратява появата на нова.От верото ште стане пяна която остава в високите места на двигатела и водната система.Нарушава се охлаждането и циркулацията на те4ност в системата.Може да доведе до прегряване.Ако радиатора ти е стар и железен има вероятност фосфата след като по4исти раждата да отвори дупките които тя е запу6вала.Отли4ен ефект дава един препарат на ,,ХОЛТС,, ,кам 8-10 лв. е.Има го в ОМW.И други има 5-6 лв са.И те работят добре.За вси4ко което пи6а сам изпробвал на свои граб и гарантирам ,подкрепено е и с много информация сабрана от мен.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта