
датчик за температурата
датчик за температурата
уреда за температурата на охлаждащата течност не отчита (пасат В3 1992, 1.
, какви са възможните причини за това ????

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ами много са!
Както правилно си написал в заглавието: датчика може да е дал фира!
Възможно е случайно да се е измъкнал куплунга му, може и ти да си го дръпнал. Възможно е проводник да се е скъсал, може и самия уред да му е дошло времето или просто да не контактува в таблото...
Я намери едно съпротивление около 150-200 Ома и го бучни на куплунга на датчика. Черния. Синия датчик ти е за контролера.
Трябва на таблото да ти покаже температура от порядъка на 95-100*С.
Ако не покаже нищо, има вероятност датчика да е здрав. Продължаваш нататък по жицата, по жицата...
Късмет!
Както правилно си написал в заглавието: датчика може да е дал фира!
Възможно е случайно да се е измъкнал куплунга му, може и ти да си го дръпнал. Възможно е проводник да се е скъсал, може и самия уред да му е дошло времето или просто да не контактува в таблото...
Я намери едно съпротивление около 150-200 Ома и го бучни на куплунга на датчика. Черния. Синия датчик ти е за контролера.
Трябва на таблото да ти покаже температура от порядъка на 95-100*С.
Ако не покаже нищо, има вероятност датчика да е здрав. Продължаваш нататък по жицата, по жицата...
Късмет!
- ABSOLUT
- Мнения: 4434
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
radotom Колега, аз съм с В4 1.9ТДИ. и на мене не ми отчита, понякога в жега и задръстване може да мръдне 2-3мм стрелката, но като цяло не отчита. Мисля да сменя датчика, който се намира горе на изхода от блока, на тръбата която отива в горната част на радиатора. този с жълтия пръстен и четирите извода. Какво ще кажеш, дали е това проблема?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
ABSOLUT написа:... този с жълтия пръстен и четирите извода. Какво ще кажеш, дали е това проблема?
Ами пробвай го по същия метод, с резистор.
Тъй като изводи 1 и 3 са ти за управлението на мотора, остава 2 и 4 да са за стрелката (аз съм с 2 отделни датчика) Слагаш един резистор, гледаш, ако мръдне стрелката, значи датчика е заминал.
Можеш предварително да пръснеш с някакъв спрей за почистване на контакти, да не се окаже, че са се окислили просто перата. Но увери се, че не е киселинен, първо, че после ще се изчисти, но след време ще кородират още повече.
Такива спрейчета се продават в магазините за електронни компоненти, а проверката става най-лесно с лакмусува хартия или индикаторна лента (тях пък ги има в магазините за химически материали) ( би трябвало да ги има и в санитарните аптеки)
Това за спрея се отнася и за двама ви.
Погледнете също така да не са твърде разширени перата на куплунга и едвам-едвам да контактуват.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Сега ще отида до Симеон да търся
Хеле сега ще се разбере късметлия ли си , или не...... ама ако не се получи вярната стойност от първия път не се притеснявай - и утре е ден

Отивам с датчика и направо нахлувам по магазините, че там са верно пишман продавачи.
Ела да ти дам 2 броя с перфектния номер по каквото щеш , само ги накарай да не ми показват 110 градуса вместо 90 ...... все са с жълт пръстен, все са от Люксембург... все нови...все гаранция от Франция ......

Последна промяна от juve на Сря 11 апр 2007 12:01, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Офффф... да, че е датчика, датчика е!
Ама колегата juve има предвид, че толкова много ментета, и то все с оригиналния номер има вече по магазините, чеееее....
Щото то вътре е едно (ако е сдвоен- 2) термосъпротивление, малко ламаринка за капачката и леко пластмаса за куплунга и.... дай 30 кинта!
А после като го сложиш-> изненадка!
Не забравяй да си купиш и гуменото 0-пръстенче. Струва не повече от левче!
Ама колегата juve има предвид, че толкова много ментета, и то все с оригиналния номер има вече по магазините, чеееее....
Щото то вътре е едно (ако е сдвоен- 2) термосъпротивление, малко ламаринка за капачката и леко пластмаса за куплунга и.... дай 30 кинта!
А после като го сложиш-> изненадка!
Не забравяй да си купиш и гуменото 0-пръстенче. Струва не повече от левче!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта