Проблем с охлаждането
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Термостата го смених преид малко (на лампа разбира се ама мерака си е голяма работа и тумното няма да ме спре).Позимъчих се с хидравличната помпа ама все пак....лесно нема
След монтажа на новия термостат налях течност и понеже нямах идея как точно се обезвъздушава извадих единия от датчиците горе на маркуча при главата и започна да изкарва въздух оттам и да се обезвъздушава.След като събрах няколко литра течност и не искаше повече да събере я запалих за да се развърти малко.Парното почти веднага започна да вади топло а колата да вдига температура (доста бявно и полека).Течността съответно започна да намалява и аз си доливах.Към 80-тина градуса затворих разширителния съд и я оставих да работи.Към 92-3 отвори термостата явно и долния маркуч,както и самия радиатор се загряха съвсем мигновенно и нивото спадна още и аз долях още течност.Като цяло събра по-малко течност отколкото имаше (събрах си я ама все пак малко изтече а след ремонта сипах всичко и дойде на mах) ама това го отдавам че все пак все още може да има малко въздух и утре сутрин ще погледна как е нивото.
Поведението на перката - при около 97-8 градуса включва и върти около половин минута.след това спира и температурата по показание на датчика все още е около 98 градуса ама когато перката спре температурата започва да спада до към 91-2 и остава там около 5 минути и пак започва малко по малко да се движи към предната стойност и пак при 97-8 се пуска перката и когато загасне сваля на 91-2.
Утре ще я опъна на път до работа (15км градско) и ще се види как се държи на път.
Така или иначе утре ще си сменя датчика за перката (дадоха ми за едноскоростна перка) и ще го сменя и него (тъкмо ако има въздух в радиатора ще го измъкна като го развия).И ще съм спокоен че там всичко е в ред.
Разрових се из руското техн. ръководство и там дават за съпротивлението на датчика следното инфо :
За RP двигател системата била Моно Жетроник до 93-та година.Обаче нея я дават с един датчик с 4 извода а при мен са 3 датчика с по 2 извода (син,червен и черен) и черния ми е за стрелката (опитно го доказах).Иначе са даден следните данни за датчика при Жетроник :
при 0 - 5.5Ком
при 50 - 0.8Ком
при 100 - 0.2Ком
Ама дали важат и при мен като датчика ми е друг ? (и как да разбера каква всъщност ми е системата за горивото за да видя за нея какво дават като данни?) Не съм много в час с руския ама погледнах данните за Моно монотроник (ABS двигателя и RP след 93-та) и там дават същите съпротивления така че би трябвало да се еднотипни и при мен за моя датчик независимо с каква система е.Сега остава въпроса дали това дето съм гледал е за сигнал към комп-а или е за стрелката......
Благодаря!

След монтажа на новия термостат налях течност и понеже нямах идея как точно се обезвъздушава извадих единия от датчиците горе на маркуча при главата и започна да изкарва въздух оттам и да се обезвъздушава.След като събрах няколко литра течност и не искаше повече да събере я запалих за да се развърти малко.Парното почти веднага започна да вади топло а колата да вдига температура (доста бявно и полека).Течността съответно започна да намалява и аз си доливах.Към 80-тина градуса затворих разширителния съд и я оставих да работи.Към 92-3 отвори термостата явно и долния маркуч,както и самия радиатор се загряха съвсем мигновенно и нивото спадна още и аз долях още течност.Като цяло събра по-малко течност отколкото имаше (събрах си я ама все пак малко изтече а след ремонта сипах всичко и дойде на mах) ама това го отдавам че все пак все още може да има малко въздух и утре сутрин ще погледна как е нивото.
Поведението на перката - при около 97-8 градуса включва и върти около половин минута.след това спира и температурата по показание на датчика все още е около 98 градуса ама когато перката спре температурата започва да спада до към 91-2 и остава там около 5 минути и пак започва малко по малко да се движи към предната стойност и пак при 97-8 се пуска перката и когато загасне сваля на 91-2.
Утре ще я опъна на път до работа (15км градско) и ще се види как се държи на път.
Така или иначе утре ще си сменя датчика за перката (дадоха ми за едноскоростна перка) и ще го сменя и него (тъкмо ако има въздух в радиатора ще го измъкна като го развия).И ще съм спокоен че там всичко е в ред.
Разрових се из руското техн. ръководство и там дават за съпротивлението на датчика следното инфо :
За RP двигател системата била Моно Жетроник до 93-та година.Обаче нея я дават с един датчик с 4 извода а при мен са 3 датчика с по 2 извода (син,червен и черен) и черния ми е за стрелката (опитно го доказах).Иначе са даден следните данни за датчика при Жетроник :
при 0 - 5.5Ком
при 50 - 0.8Ком
при 100 - 0.2Ком
Ама дали важат и при мен като датчика ми е друг ? (и как да разбера каква всъщност ми е системата за горивото за да видя за нея какво дават като данни?) Не съм много в час с руския ама погледнах данните за Моно монотроник (ABS двигателя и RP след 93-та) и там дават същите съпротивления така че би трябвало да се еднотипни и при мен за моя датчик независимо с каква система е.Сега остава въпроса дали това дето съм гледал е за сигнал към комп-а или е за стрелката......
Благодаря!
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен ( RP- 1992 ) датчика на компа и таблото имат различни характеристики . Тва дето си го чел при руснаците се отнася за синия датчик, черния датчик при същата температура би трябвало да показва приблизително два пъти по малко съпротивление ( много грубо казано ). Ей тази провека в ФАКА се отнася за черния датчик
3.3.2 Как проверить указатель температуры охлаждающей жидкости?
Перед снятием приборной панели следует проделать следующее: Снять разъем с датчика указателя (G2). Подсоединить к клеммам на снятом кабеле сопротивление 80-100 ом. Включить зажигание. Прибор должен показать ~100-110 С. Если это так - неисправен датчик, если указатель молчит - тогда идет проверка проводки от датчика до щитка, и только далее - снимать и проверять комбинацию приборов. На некоторых моделях может стоять и сдвоенный датчик температуры охлаждающей жидкости, в этом случае для Пассата '88-96г на 4-х контактном кабеле при проверке резистор подключается к ламелям (контактам разъема), соединенным с красно/желтым и коричневым проводами. В Passat '88-'96 снятие комбинации занимает около 3-минут.
AlexVAG
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А възможно ли е да го преведе някой,разбиращ този език (аз съм повече по немския) поенеже не успях да разбера как точно става номера?
Иначе резултатът след смяна на термостата :
-при палене на колата в начлото разбира се няма парно минута-две-три а след това започва да си затопля въздуха постепенно.
-за около 10-тина минути работа вдига 90 градуса.
-ако седи на едно място в задръстване вдига до към 100 и перката се включва и я сваля на малко под 90 (около 88-89).
-ако я опъна на дълъг участъка температурата в началото постепенно пада до към 81-2 градуса след което вдига до към 88 и остава там.
-не е загрявала повече от 101-2 градуса днес въпреки турбо задръстванията по центъра.
-долях и още около литър течност понеже дообезвъздуши (сутринта нямаше парно докато на отвори термостата а след като отвори изяде още около литър вода и завя топло и оттогава няма проблем с топлото)
Май реших проблема
иначе съм си купил и датчик за перката и ще си го сменя и него тези дни за да ми е сигурна работата.
все пак искам да видя до колко точно мери датчика на таблото така че темата с резистора остава отворена.
Благодаря!
Иначе резултатът след смяна на термостата :
-при палене на колата в начлото разбира се няма парно минута-две-три а след това започва да си затопля въздуха постепенно.
-за около 10-тина минути работа вдига 90 градуса.
-ако седи на едно място в задръстване вдига до към 100 и перката се включва и я сваля на малко под 90 (около 88-89).
-ако я опъна на дълъг участъка температурата в началото постепенно пада до към 81-2 градуса след което вдига до към 88 и остава там.
-не е загрявала повече от 101-2 градуса днес въпреки турбо задръстванията по центъра.
-долях и още около литър течност понеже дообезвъздуши (сутринта нямаше парно докато на отвори термостата а след като отвори изяде още около литър вода и завя топло и оттогава няма проблем с топлото)
Май реших проблема

иначе съм си купил и датчик за перката и ще си го сменя и него тези дни за да ми е сигурна работата.
все пак искам да видя до колко точно мери датчика на таблото така че темата с резистора остава отворена.
Благодаря!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
3.3.2 Как проверить указатель температуры охлаждающей жидкости?
Перед снятием приборной панели следует проделать следующее: Снять разъем с датчика указателя (G2). Подсоединить к клеммам на снятом кабеле сопротивление 80-100 ом. Включить зажигание. Прибор должен показать ~100-110 С. Если это так - неисправен датчик, если указатель молчит - тогда идет проверка проводки от датчика до щитка, и только далее - снимать и проверять комбинацию приборов. На некоторых моделях может стоять и сдвоенный датчик температуры охлаждающей жидкости, в этом случае для Пассата '88-96г на 4-х контактном кабеле при проверке резистор подключается к ламелям (контактам разъема), соединенным с красно/желтым и коричневым проводами. В Passat '88-'96 снятие комбинации занимает около 3-минут.
AlexVAG
А с българския как си ?
"Как да се провери указателя за температура на охлаждащата течност ?
Преди свалянето на таблото следва да се направи следното:
Да се разкачи кабела от датчика G2. Към клемите на кабела да се свърже съпротивление 80-100 Ома. Дава се контакт. На таблото (ако всичко е изправно - моя добавка) трябва да се вижда температура 100-110* Целзий. Ако е така - вероятната причина за неправилното показание е датчика. Ако уреда на таблото "мълчи" (т.е. не показва 100-110) следва да се търси причината в проводника от датчика до таблото, и само след това - сваляне и проверяване на таблото. На някои модели датчика е сдвоен - в такива случаи за Пасат 88-96 година на 4-контактно съединение следва да се свържат с резистор изводите които са към кабели с червено/жълто и кафяво оцветяване. На Пасат 88-96 г. (Б3 и Б4) свалянето на комбинцията отнема около 3 минути." (е това последното не го разбрах. Имам сънение че има предвид таблото, ама ще да е голям факир тоя).
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами.българския още го изучавам и се натъквам на думи като "такова" които могат да заместят каквато и да е част от изречението и с двойно значение като "църцори" което е нещо между тече и капе
Иначе много благодаря за превода и мисля да си поиграя утре с едно резисторче да видим какво ще излезе (датчика ми не е сдвоен а са цели 3 единични ама мен ме вълнува черния както вече се ориентирах)
Благодаря още веднъж!

Иначе много благодаря за превода и мисля да си поиграя утре с едно резисторче да видим какво ще излезе (датчика ми не е сдвоен а са цели 3 единични ама мен ме вълнува черния както вече се ориентирах)
Благодаря още веднъж!
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
gr_kanev написа: На Пасат 88-96 г. (Б3 и Б4) свалянето на комбинцията отнема около 3 минути." (е това последното не го разбрах. Имам сънение че има предвид таблото, ама ще да е голям факир тоя).
Аз го разбирам така, че проверката отнема 3 минути. Иначе таблото е мъка

Мерси за превода , т.е. не съм си мислил че затруднявам някой с руския....
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз таблото за пръв път го извадих за 10 минути в следната последователност :
-двете болтчета на пластмасата отпред ги развих и я издърпах нагоре с леко поусукване и излезе зад волана право нагоре.
-после другите две болтчета,които държат самото табло за арматурата и след това усуках таблото настрани (не питайте как зашото и аз не разбрах как го направих) и му откачих куплунга с жиците.После таблото го измъкнах през волана и готово.
Сглобяването :
-по обратния ред с малката подробност че за жилото на километража свалих кората отдолу за да бръкна да го наместя и тогава да завинтя таблото (отне ми допълнително 10-тина минути демонтаж-монтаж на кората).
Сами датчик вече изисква по-финно и по-бавно разчастване и отмена повечко време.
По пвод същността на темата :
-сега наблюдавам че колата в града повече от 90-95 не е вдигала.Чак пред нас след 5-тия 6-тия тегел за търсене на място (на 1-ва бавно бавно) качи до 100 и перката като загасих бучеше здраво още доста време.
Все пак съм си харесал датчика за перката и ще си го сменя (те тея термото имат един специфичен проблем дето го учих преди време по Промишлена електроника) пък и така и така си имам нов.Доколкото мерих по новия е ключ 28 (с линия е малко пирблизително) и малко се узорих ама намерих един стар ръждясал ключ от Мадара 26-28 и утре мисля да го сборя и датчика да видя какво ще се случи с температурата.
По повод датчика не ми остана време да пробвам с резистора ама мерилката си мери и слятам че е доста точна (след презапояването на спойките и запояването на стабилизатора за самата платка без да е през куплунга).
Една странично въпросче - един колега има Голф 3-ка с 2.0 мотор и се оплака че колата загравя до мах.70 градуса и нито перки пали някога нито има парно - за мен това е термостат
особено че по руското ръководство за тоя мотор дават температура на термостата 87 градуса а на 70 долния маркуч вече е топъл колкото горния.
Благодаря!
-двете болтчета на пластмасата отпред ги развих и я издърпах нагоре с леко поусукване и излезе зад волана право нагоре.
-после другите две болтчета,които държат самото табло за арматурата и след това усуках таблото настрани (не питайте как зашото и аз не разбрах как го направих) и му откачих куплунга с жиците.После таблото го измъкнах през волана и готово.
Сглобяването :
-по обратния ред с малката подробност че за жилото на километража свалих кората отдолу за да бръкна да го наместя и тогава да завинтя таблото (отне ми допълнително 10-тина минути демонтаж-монтаж на кората).
Сами датчик вече изисква по-финно и по-бавно разчастване и отмена повечко време.
По пвод същността на темата :
-сега наблюдавам че колата в града повече от 90-95 не е вдигала.Чак пред нас след 5-тия 6-тия тегел за търсене на място (на 1-ва бавно бавно) качи до 100 и перката като загасих бучеше здраво още доста време.
Все пак съм си харесал датчика за перката и ще си го сменя (те тея термото имат един специфичен проблем дето го учих преди време по Промишлена електроника) пък и така и така си имам нов.Доколкото мерих по новия е ключ 28 (с линия е малко пирблизително) и малко се узорих ама намерих един стар ръждясал ключ от Мадара 26-28 и утре мисля да го сборя и датчика да видя какво ще се случи с температурата.
По повод датчика не ми остана време да пробвам с резистора ама мерилката си мери и слятам че е доста точна (след презапояването на спойките и запояването на стабилизатора за самата платка без да е през куплунга).
Една странично въпросче - един колега има Голф 3-ка с 2.0 мотор и се оплака че колата загравя до мах.70 градуса и нито перки пали някога нито има парно - за мен това е термостат

Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ето и резултатите след смяната и на датчика за перката на радиатора :
-при точно 95 градуса показание на стрелката перката се включва.
-стрелката продължава нагоре до 101 градуса.
-стрелката тръгва надолу и при движението и накъде около 93 градуса перката спира а стрелката спира да се движи на 91 градуса.
Отдавам нарастването на температурата след вкл. на перката на две неща - първото което е тя духа топъл въздух право в датчиците и второто което е самата стрелка е доста мудна и при промяна в температурата бавно отчита новата и стойност (както при пускането на перката така и при спирането и).
Мудността я експериментирах по следния начин - както колата беше на висока температура я изгасих (на около 100 беше стрелката) и веднага я запалих пак докато стрелката още падаше.Отне около 30 секунди че и повече на стрелката да спре да пада и да тръгне пак нагоре и да застане на стабилна температура (показа 92-3 и там спря да качва).
Все пак мисля да прежаля някой и друг лев (13лв) и да сменя и последното нещо - датчика за температурата.
-при точно 95 градуса показание на стрелката перката се включва.
-стрелката продължава нагоре до 101 градуса.
-стрелката тръгва надолу и при движението и накъде около 93 градуса перката спира а стрелката спира да се движи на 91 градуса.
Отдавам нарастването на температурата след вкл. на перката на две неща - първото което е тя духа топъл въздух право в датчиците и второто което е самата стрелка е доста мудна и при промяна в температурата бавно отчита новата и стойност (както при пускането на перката така и при спирането и).
Мудността я експериментирах по следния начин - както колата беше на висока температура я изгасих (на около 100 беше стрелката) и веднага я запалих пак докато стрелката още падаше.Отне около 30 секунди че и повече на стрелката да спре да пада и да тръгне пак нагоре и да застане на стабилна температура (показа 92-3 и там спря да качва).
Все пак мисля да прежаля някой и друг лев (13лв) и да сменя и последното нещо - датчика за температурата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта