маншони задни амортесьори?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Сря 18 апр 2007 8:24


andro_v написа:На Г3 ги сменям за 25 мин на колело mhihi.
Без скоби и т.н.

Няма начин ,ти си фокусник или имаш 10 калфи;)




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 18 апр 2007 8:28


На пасата за задните пружини си требе скоба и то доста здрава.
Не съм виждал други толкова яки пружини, че и добре дълги.
На моя като сменях амортисьорите докато извадя стария от пружината и сложа новия пружината се изметна на една страна и събра двете скоби една до друга.
За другата пружина с масления крик сгъване до откат и връзване с арматурно желязо.Нема мърдане.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Сря 18 апр 2007 9:07


K22 написа:...
използва се специална скоба за пружината.
...
При монтажа обратно на амортесьора трябва и втори човек да стъпи на пружината.

Не разбирам защо след като позлва така или иначе скоби за пружини трябва някой да натиска пружината .. :dontknow:


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот luboveliki » Сря 18 апр 2007 9:26


не е фатално да не се сменят тия маншони!!!мойте са съсипани па си карам така и няма ядове!!!!ако имаш парици сменяй!!!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 18 апр 2007 9:34


Моите са скъсани тотално откакто взех колата (2001) - превърнали са се на куп пръстенчета лежащи долу. :-) И до сега няма ръжда по стеблата или някакви проблеми. Още тогава купих нови, но така и не намерих време да ги сменям, че работата наистина е *много*.
А действително са отворени отдолу и пазят само отчасти. С тях и без тях - кажи речи все тая.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3969
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Сря 18 апр 2007 14:07


psstv18rp написа:А действително са отворени отдолу и пазят само отчасти. С тях и без тях - кажи речи все тая.
отворени са колега, ама само когато колата ти е вдигната. по време на движение не са :wink: скоро сменях задни амортисьори комплект точно заради повредени прахоуловители (от предния собственик). един амортисьор за моята кола струва 102 лв., та втоя ред на мисли все ми се струва, че си струва да се сменят прахоуловителите.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 18 апр 2007 14:38


vladtod® написа:
andro_v написа:На Г3 ги сменям за 25 мин на колело mhihi.
Без скоби и т.н.

Няма начин ,ти си фокусник или имаш 10 калфи;)

Мнее,вдигаш колата на два крика отзад или на подемник,сваляш гумата,отвиваш един болт на амортисьора,махаш пластмасите от купето,отвиваш гайката,сваляш аморт+пружината,стягаш в менгеме,разглобяваш,сглобяваш,качваш...около 30 мин на колело.

Обаче предните :? ...трябва да си сменям тампоните на макферсона и не ми се мисли,скоби,натягане...глупости, после стенд,ужас.Ама не давам по 20 лв на колело :wink: .


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 18 апр 2007 14:44


andro_v написа:
vladtod® написа:
andro_v написа:На Г3 ги сменям за 25 мин на колело mhihi.
Без скоби и т.н.

Няма начин ,ти си фокусник или имаш 10 калфи;)

Мнее,вдигаш колата на два крика отзад или на подемник,сваляш гумата,отвиваш един болт на амортисьора,махаш пластмасите от купето,отвиваш гайката,сваляш аморт+пружината,стягаш в менгеме,разглобяваш,сглобяваш,качваш...около 30 мин на колело.

Обаче предните :? ...трябва да си сменям тампоните на макферсона и не ми се мисли,скоби,натягане...глупости, после стенд,ужас.Ама не давам по 20 лв на колело :wink: .

Твоя норматив е за мастори състезатели :D
За любителите, или начинаещи майстори са им нужни поне 2-3часа!


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 18 апр 2007 14:58


Първия път направих процедурата за час и 40 минути.После като му хванеш цаката е лесно.


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Сря 18 апр 2007 15:09


andro_v написа:купето,отвиваш гайката,сваляш аморт+пружината,стягаш в менгеме,.

Де го това менгеме дето се отваря толкова?


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Сря 18 апр 2007 17:53


Амортисьорите са различни.При Лада и други автомобили амортисьора когато е в работно положение тоест натоварен с купето стержена стъблото което се движи не се вижда има отвън концентрично влизаща тръба която пази от кал и едри прашоляци.При Голфа това упражнение извършва така наречения маншон който отново трябва да се гледа в работно положение тоест колата е на земята и с четирите си колелета.Не коментирам случаите когато този маншон е на парчета.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 18 апр 2007 21:55


gogul написа:
andro_v написа:купето,отвиваш гайката,сваляш аморт+пружината,стягаш в менгеме,.

Де го това менгеме дето се отваря толкова?

Не,колега,не го ползвам за стягане на пружината.При Г3 не са необходими скоби за разглобяване/сглобяване на задните "макферсони".За предните няма начин - трябват си.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 19 апр 2007 10:40


"отворени са колега, ама само когато колата ти е вдигната. по време на движение не са"

Зависи. Отдолу така или иначе не са хереметично затворени (на предните даже въпросните маншони са от пластмаса и изобщо не затварят плътно). А и при движение амортисьора не стои постоянно събран. На всяка по-голяма неравност ще се отвори, а гумата няма да спре да хвърля вода/кал и да го чака да се затвори.

Вода, прах и кал спокойно могат да си влизат, само ще е по-малко ако са здрави маншоните.

Моите напрактика липсват от години (а сигурно и отпреди да взема колата), кара се всеки ден, и засега няма проблем - амортисьорите са си здрави. Което за мен е явно доказателство че не са чак толкова жизнено важни. :-)

Не че е лошо да се сменят, просто май не си заслужава хамалогията, или може би е добре да се комбинира с разглобяване по друга причина (примерно за смяна на тампоните отгоре).



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта