Лелееее... тази тема ми е направо любима. Ето какво бях писал на общината ама точно преди 2 години (
http://www.sofia.bg/forum.asp?show=27&nxt=185):
Rumen във форума на Столична община написа:Публикувано: 17/03/2005 12:08:19
На всички е ясно че по Цариградско шосе в района на хотел Плиска ежедневно стават тежки инциденти. Повече от 6 години всеки ден минавам от там в пиковите чсаове от 8.00-9.30 и 17.00-19.00 По това време (особенно сутрин) на автобусната спирка се образува огромно струпване на маршрутни таксита, автобуси от градския транспорт и такива пристигащи от провинцията. Според мен те са основната причина за "стесняване" на мястото за автомобилния поток чрез резките си спирания или опити за включване в трафика. Предложението ми е следното: ПРЕМАХНЕТЕ СПИРКИТЕ НА ХОТЕЛ ПЛИСКА (и от двете страни) ОТ ЦАРИГРАДСКО ШОСЕ И ГИ "ВКАРАЙТЕ" В Т.НАР. ЛОКАЛНО ПЛАТНО.
Това може да се постигне като:
1. Пренахнат се всички паркирали автомобили в локалното платно, забрани се паркирането и СЕ ПОСТАВЯТ КОНТРОЛИРАЩИ И САНЦКИОНИРАЩИ ОРГАНИ ЗА ТОВА.
2. Чрез подходящи отбивки ЦЕЛИЯ транспортен трафик от автобуси (влк. и тези от провинцията)и маршрутни тасксита се ВКАРА в локалното платно. Забележете то е достатъчно широко (след като се премахне паркирането), че в него да се обособят две ленти така че спряло превозно средство от което слизат и се качват пътници да не пречи на потеглящо зад него такова. На подходящо място след спирката, която вече ще бъде само в локалното платно могат да се направят "възлите" с които превозните средства отново да се "влеят" в скоростното платно.
Считам, че по този начин и хората, кото чакат на спирката ще бъдат защитени от вероятността някоя луда глава да "излети" от платното и да ги помете (което напоследък доста често се случва, макар и не точно на това място, но ... мисля че е само въпрос на време)
А вижте какво ми е отговорила общината:
Дирекция транспорт написа:Публикувано: 14/04/2005 08:46:29
Въпросът е разгледан от ПКТОБДСО, която взе следното Решение ХVІІІ от Протокол № 14/05.04.2005 год. "Предложението е нецелесъобразно, тъй като: - предназначението на локалните платна е да обслужва прилежащите части на кварталите, находящи се от двете страни на бул. “Цариградско шосе”, - същите не могат да поемат изключително силния трафик на превозните средства на масовия градски транспорт и ще създадат реални възможности за блокиране на движението."