
Съединител-Б3-Поправен.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Съединител-Б3-Поправен.
Здравейте имам следния въпрос: Могат ли помпите на съединителя да се рециклират понеже днеска сутрин педала на съединителя го намерих в най-долно положение т.е. проблема е помпата. Мерси предварително 

Последна промяна от Stenly на Чет 19 апр 2007 16:22, променено общо 1 път.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
някъде скоро четох за подобен проблем на твоя ,да рециклират се ама разбрах че не било много надеждно иначе казано въпрос на късмет още колко малко ще издържи.Хората съветват за нова такава па дори и по-евтина.Ама хидравликата е шибания да знаеш дето не го чукаш там пука.Нека и други колеги да дадат акъл де.Има и такива дето са рециклирали нека и те да споделят за кво става въпрос
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Свали помпата и я разглоби (лесно е). Виж след като я изчистиш дали отвътре е ръждясала. Ако след хубаво чистене с кореселин и т.н. (може някой мизерии и с клечка да се наложи да отлепяш) отвътре е гладка и лъскава, значи смело си купувай само гумички (около 10лв е комплекта) и сменяй.
Обаче ако е ръждясала отвътре, само със смяна на гумички нищо няма да стане - грапавата ръжда ще ги затрие за нула време.
В такъв случай или нова, или т.нар. хонинговане (ако не се лъжа за термина), т.е. един вид престъргване.
Иначе мисля че и малко по-евтино може да се намери, но е над 100лв при всички положения. Приблизително 2 пъти по-скъпа е от спирачната, колкото и странно да е.
Долната е малко по-евтина, но и тя е около 100.
Също, ако се окаже ръждясала, имай психическа готовност да почнат да сдават и други неща по хидравликата, това е признак че някой не е сменял спирачната течност редовно (на 2 години).
Обаче ако е ръждясала отвътре, само със смяна на гумички нищо няма да стане - грапавата ръжда ще ги затрие за нула време.
В такъв случай или нова, или т.нар. хонинговане (ако не се лъжа за термина), т.е. един вид престъргване.
Иначе мисля че и малко по-евтино може да се намери, но е над 100лв при всички положения. Приблизително 2 пъти по-скъпа е от спирачната, колкото и странно да е.

Също, ако се окаже ръждясала, имай психическа готовност да почнат да сдават и други неща по хидравликата, това е признак че някой не е сменял спирачната течност редовно (на 2 години).
- Huizel
- Мнения: 800
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 10:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Нови гумички почти отвсякъде може да вземеш.Няма никаква ама абсолютно никаква гаранция
Има много писано по темата за съединител на Б3,не ми се търси,направо ми е мъка,скоро и аз трябва да ги сменям тея помпи за пореден път.Имам чувство,че на тая кола слабото и място е баш съединителя,ужас направо.Направо вече гледам да не го натискам ше го е*а в скапаняка. 


-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Първо я разглоби - после купувай гумички (ако има смисъл).
Иначе се сваля лесно - разкачаш педала от помпата, разкачаш маркучите от помпата, развиваш 2-те гайки дето я държат за купето и си готов.
После се разглабя като махнеш пружинния пръстен дето държи буталото да не излезе (внимавай - отвътре напира пружина). Ще ти трябват клещи за свиване на пружинни пръстени за него. Преди сглобяване намажи обилно с нова спирачна течност всичко и най-вече гумичките.
Гледай да не заливаш боядисаните части на купето със спирачна течност (подложи парцали), ако все пак залееш - измий с вода. Накрая - обезвъздушаване разбира се - първо от горната помпа, после от долната.

Иначе се сваля лесно - разкачаш педала от помпата, разкачаш маркучите от помпата, развиваш 2-те гайки дето я държат за купето и си готов.
После се разглабя като махнеш пружинния пръстен дето държи буталото да не излезе (внимавай - отвътре напира пружина). Ще ти трябват клещи за свиване на пружинни пръстени за него. Преди сглобяване намажи обилно с нова спирачна течност всичко и най-вече гумичките.
Гледай да не заливаш боядисаните части на купето със спирачна течност (подложи парцали), ако все пак залееш - измий с вода. Накрая - обезвъздушаване разбира се - първо от горната помпа, после от долната.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Колеги готов е съединителя. Оказа се долна помпа. Разглобих горната почистих я и после я сглобих тя беше наред после дойде ред на долната.Още при свалянето и от скоростите потече течност - ще сменям гумички Да ама не Цилиндъра беше корозирал и не подлежеше на ремонт. Отидох при един приятел на Симеон и взех помпа за 20 лева същата на FAG,Обезвъздуших и вече имам съединител
Мерси за Отговорите колеги .

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Добре е да попрочетеш как става обезвъздушаването все пак. Литература има много, която и книга да си купиш/свалиш - описано е.
При всички случаи ще ти трябва спирачна течност. Само за съединител една малка разфасовка примерно 250мл би трябвало да стигне и да остане.
Желателно е да е същата като тази която е в системата, или поне да е от същия клас (DOT3 или DOT4 примерно) . На капачката пише каква трябва да е (но това не значи че някой не е сипал нещо друго). Тази течност се сменя на около 2години, така че ако не знаеш каква е и откога е - може би е разумно да смениш всичко (и на спирачките).
Добре е първия път да викнеш някой който вече е обезвъзушавал (на каквато ще кола) - и без това е доста по-лесно да сте двама.
Ако предпочиташ - ще ти опиша накратко процеса, но в книгите е по-добре описано, че и картинки има.
При всички случаи ще ти трябва спирачна течност. Само за съединител една малка разфасовка примерно 250мл би трябвало да стигне и да остане.
Желателно е да е същата като тази която е в системата, или поне да е от същия клас (DOT3 или DOT4 примерно) . На капачката пише каква трябва да е (но това не значи че някой не е сипал нещо друго). Тази течност се сменя на около 2години, така че ако не знаеш каква е и откога е - може би е разумно да смениш всичко (и на спирачките).
Добре е първия път да викнеш някой който вече е обезвъзушавал (на каквато ще кола) - и без това е доста по-лесно да сте двама.
Ако предпочиташ - ще ти опиша накратко процеса, но в книгите е по-добре описано, че и картинки има.

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами допускам че само за съединителя е работата:
1. Пълниш казанчето догоре с течност, предполага се и двете помпи са монтирани и свързани една с друга.
2. Помощника помпа с педала (няколко пъти рязко натиска и отпуска) - в началото ще трябва да помпа на ръка, че педала ще си остава натиснат, после като понамалее въздуха в системата може и с крак. Задържа го в натиснато положение накрая!
3. Ти разхлабваш щуцера на изхода на горната помпа, при което ще излезе въздух и/или течност. Отдолу е добре някакъв парцал да има. Затягаш и помощника вече може да пусне педала и пак да напомпа.
4. Повтаряте този цикъл (помпане/разхлабване/затягане/помпане) докато почне да излиза преимуществено течност, което значи че горната помпа е горе-долу обезвъздушена.
5. Затягаш окончателно щуцера на горната помпа, слагаш на обезвъздушителния щуцер на долната помпа прозрачен маркуч, на който края да е пуснат в чисто бурканче.
6. Пак помпа помощника на педала, задържа натиснат, ти разхлабваш щуцера - в маркуча ще излезе течност примесена с въздух (в началото само въздух). Затягаш щуцера, помощника помпа пак, пак разхлабваш и т.н. докато почне да излиза само чиста течност без мехурчета. Готово.
През цялото време следиш течността в казанчето и доливаш, защото иначе ще засмуче въздух отгоре и тогава - всичко отначало.
Може и само от щуцера на долната помпа да действаш (без да обезвъздушаваш горната, но ще стане малко по-бавно.
Ако нямаш помощник, трябва да задържаш педала натиснат след всяко помпане с подходяща летва запъната в шофьорската седалка. С помощник е поне 3 пъти по-бързо.
Това е.
1. Пълниш казанчето догоре с течност, предполага се и двете помпи са монтирани и свързани една с друга.
2. Помощника помпа с педала (няколко пъти рязко натиска и отпуска) - в началото ще трябва да помпа на ръка, че педала ще си остава натиснат, после като понамалее въздуха в системата може и с крак. Задържа го в натиснато положение накрая!
3. Ти разхлабваш щуцера на изхода на горната помпа, при което ще излезе въздух и/или течност. Отдолу е добре някакъв парцал да има. Затягаш и помощника вече може да пусне педала и пак да напомпа.
4. Повтаряте този цикъл (помпане/разхлабване/затягане/помпане) докато почне да излиза преимуществено течност, което значи че горната помпа е горе-долу обезвъздушена.
5. Затягаш окончателно щуцера на горната помпа, слагаш на обезвъздушителния щуцер на долната помпа прозрачен маркуч, на който края да е пуснат в чисто бурканче.
6. Пак помпа помощника на педала, задържа натиснат, ти разхлабваш щуцера - в маркуча ще излезе течност примесена с въздух (в началото само въздух). Затягаш щуцера, помощника помпа пак, пак разхлабваш и т.н. докато почне да излиза само чиста течност без мехурчета. Готово.
През цялото време следиш течността в казанчето и доливаш, защото иначе ще засмуче въздух отгоре и тогава - всичко отначало.

Може и само от щуцера на долната помпа да действаш (без да обезвъздушаваш горната, но ще стане малко по-бавно.
Ако нямаш помощник, трябва да задържаш педала натиснат след всяко помпане с подходяща летва запъната в шофьорската седалка. С помощник е поне 3 пъти по-бързо.

Това е.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта