1. По предписание размера на гумите е 185/60/14. Достатъчно ли е висока гумата (м/у джантата и подметката), като се има пред вид дупките по нашите пътища? Ако сложа гуми с размер 185/65/14 ще опират ли някъде при пълно навиване на волана?
2. Какви са вариантите на джантите 14" (шарка, ширина , ЕТ и т.н.)?
Ако може някои снимки на препоръчани модели.
Имам 2 въпроса за гуми и джанти 14"
- overthetop
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 04 ное 2006 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Аз карам с такива и стои добре на пътя .Гумите са Yokohama май така се пишеше ,много съм доволен ,спира супер леко ,един път съм изправял джанта през дупка с 60-70 км минах ама една педя дълбока беше ,но трябваше да избирам да влезна в насрещното платно преди завой или в дупката
Избрах дупката и само джантата по ръба беше крива имах чук в багажника и външния ръб го изправих на пътя а вътрешния като свалих гумата на другия ден....Забравих да кажа че още съм със стоманени джанти ...ако бяха алуминиеви май-май
щеше да се обърка работата с толкова ниска гума !


- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Здравей, ila!
1. Можеш да караш със 185/65/14 /а също и със 175/70/14; 195/55/15 / - ще те "лъже" с 2-3 км на 100 км в скоростта/пробега и ще имаш едва, едва доловима загуба в динамиката. При нормално окачване може съвсеем лееко да докосват подкалника при навит до край волан, но не е проблем, дори и да го има - едва, едва ще докосват, а и колко караш с навит до упор волан? Стабилността в завои може лееко да намалее, особено при спиране в завой.
2. Ако една дупка "реже" 185/60/14 при дадена скорост, в 95% / "изчислени" приблизително
/ от случаите ще съсипеш и 185/65/14 в същата дупка при същата скорост, но много зависи и от марката и модела на гумите. В такава ситуация "желязна" джанта се изкривява, за алум. джанта може последствията да са необратими - особено за някои италиянски, за турските и далекоизточните... По-важното е пътуващите да са живи и здрави - другото се оправя с пари...
3. Джанти - 14-ки за такъв размер гуми, за Голф - препоръчително J=6; ET=38. Минимални отклонения /J=6.5; ET=35 или 40/ са допустими, може и още, стига да не опират гумите в подкалниците...
Централния отвор и PCD вече сме ги коментирали в твоята тема за корейските джанти...
П.П. Дано съм ти бил полезен...
1. Можеш да караш със 185/65/14 /а също и със 175/70/14; 195/55/15 / - ще те "лъже" с 2-3 км на 100 км в скоростта/пробега и ще имаш едва, едва доловима загуба в динамиката. При нормално окачване може съвсеем лееко да докосват подкалника при навит до край волан, но не е проблем, дори и да го има - едва, едва ще докосват, а и колко караш с навит до упор волан? Стабилността в завои може лееко да намалее, особено при спиране в завой.
2. Ако една дупка "реже" 185/60/14 при дадена скорост, в 95% / "изчислени" приблизително

3. Джанти - 14-ки за такъв размер гуми, за Голф - препоръчително J=6; ET=38. Минимални отклонения /J=6.5; ET=35 или 40/ са допустими, може и още, стига да не опират гумите в подкалниците...


П.П. Дано съм ти бил полезен...

kokovanev написа:Здравей, ila!
1. Можеш да караш със 185/65/14 /а също и със 175/70/14; 195/55/15 / - ще те "лъже" с 2-3 км на 100 км в скоростта/пробега и ще имаш едва, едва доловима загуба в динамиката. При нормално окачване може съвсеем лееко да докосват подкалника при навит до край волан, но не е проблем, дори и да го има - едва, едва ще докосват, а и колко караш с навит до упор волан? Стабилността в завои може лееко да намалее, особено при спиране в завой.
2. Ако една дупка "реже" 185/60/14 при дадена скорост, в 95% / "изчислени" приблизително/ от случаите ще съсипеш и 185/65/14 в същата дупка при същата скорост, но много зависи и от марката и модела на гумите. В такава ситуация "желязна" джанта се изкривява, за алум. джанта може последствията да са необратими - особено за някои италиянски, за турските и далекоизточните... По-важното е пътуващите да са живи и здрави - другото се оправя с пари...
3. Джанти - 14-ки за такъв размер гуми, за Голф - препоръчително J=6; ET=38. Минимални отклонения /J=6.5; ET=35 или 40/ са допустими, може и още, стига да не опират гумите в подкалниците...Централния отвор и PCD вече сме ги коментирали в твоята тема за корейските джанти...
![]()
П.П. Дано съм ти бил полезен...
Мерси за изчерпателния отговор! Отказах се от корейските джанти, въпреки, че доста ме мамеха. Вече се сдобих с 14" 6J ЕТ45. Мисля, че са от Пасат. Взех ги защото видях няколко гофа с такива по улиците. А сега се чудя за височината на гумите. Скоро ще взема решение и за тях.
- BORISLAV_BINEV
- Мнения: 140
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 0:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
http://www.avtogumi.com/ Тук има калкулатор с който може да сметнеш дали е допустима такава замяна.Не виждам обаче в случая какво те притеснява да караш с друг размер гуми вместо с предписания от производителя,с който е сметнато ,че колата има оптимално поведение.Доста колеги гледам питат ама не може ли с такива с онакива,а то си пише ясно какви са допустимите размери ,които са сметнати за автомобила и не мисля,че някой тук разбира повече от инженерите на ФВ дето са я смятали тази работа.Освен това по-високите гуми стоят и доста грозно на Голфа.
vw16v написа: Доста колеги гледам питат ама не може ли с такива с онакива,а то си пише ясно какви са допустимите размери ,които са сметнати за автомобила и не мисля,че някой тук разбира повече от инженерите на ФВ дето са я смятали тази работа.Освен това по-високите гуми стоят и доста грозно на Голфа.
Абсолютно съм съгласен с теб. За това питам.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Аз съм Голф3.Гумите с които я бях купил бяха 185/60/14.Карах известно време с тях - сиромашия
бяха зимни.Смених с нови 185/65/14 вчера..Ами не мога да си позная колата.Това юнашко тръскане и тропане изчезна почити малко се наруши динамиката.Според мен лично мнение изказвам гумата за нашите пътища е най малко 65 висока.И въобще не ми дреме какво е посочил инж. във завода на Фолксваген.Той все пак работи в Германия и финансовия му резултат в края на месеца, а и пътищата там нямат нищо общо с бомбардираните ни взривени на места пътни артерии и месечния Български финансов резултат на трудещ се - за заплатата думам.

За който се интересува какви са заводските предписания за препоръчителните размери гуми/данните са от ръководството за експлоатация на ФВ Голф ІІІ/:
За автомобили с бензинови мотори с мощност 44 ,55, 66 Kw или съответно 60,75,90 к.с,както и за такива с дизелови мотори с мощност 47 и 55 Kw:
летни гуми
175/70 R13 82 T с джанта 5 1/2 Jx13 ,PI :38;
185/60 R14 82 H с джанта 6J x 14 ,PI:45 ;
195/50 R15 82 V с джанта 6Jx15,PI :45
зимни гуми:
175/70 R13 82 Q M+S
185/60 R14 82 Q M+S
За двигател 85Kw:
летни гуми
195/50 R15 82 V с джанта 6Jx15,PI:38 или 6 1/2J x 15 , PI:43
205/50 R15 86V с джанта 6 1/2J x 15 , PI:43
зимни гуми
185/55 R15 81 T M+S с джанта 6Jx15,PI:38
За двигател 110 Kw:
летни гуми
195/50 R15 82 V с джанта 6Jx15,PI:38 или 6 1/2J x 15 , PI:43
205/50 R15 86V с джанта 6 1/2J x 15 , PI:43
зимни гуми
185/55 R15 81 T M+S с джанта 6Jx15,PI:38
За двигател 128 Kw:
летни гуми
205/50 R15 86V с джанта 6 1/2J x 15 , PI:43
зимни гуми
185/55 R15 81 T M+S reinforced/подсилени/с джанта 6Jx15,PI:38
Това са размерите гуми и джанти дадени от производителя и се отнасят "за Германия"както смятат явно някои колеги,а за България всеки да кара с каквото си иска и за каквото има пари.
За автомобили с бензинови мотори с мощност 44 ,55, 66 Kw или съответно 60,75,90 к.с,както и за такива с дизелови мотори с мощност 47 и 55 Kw:
летни гуми
175/70 R13 82 T с джанта 5 1/2 Jx13 ,PI :38;
185/60 R14 82 H с джанта 6J x 14 ,PI:45 ;
195/50 R15 82 V с джанта 6Jx15,PI :45
зимни гуми:
175/70 R13 82 Q M+S
185/60 R14 82 Q M+S
За двигател 85Kw:
летни гуми
195/50 R15 82 V с джанта 6Jx15,PI:38 или 6 1/2J x 15 , PI:43
205/50 R15 86V с джанта 6 1/2J x 15 , PI:43
зимни гуми
185/55 R15 81 T M+S с джанта 6Jx15,PI:38
За двигател 110 Kw:
летни гуми
195/50 R15 82 V с джанта 6Jx15,PI:38 или 6 1/2J x 15 , PI:43
205/50 R15 86V с джанта 6 1/2J x 15 , PI:43
зимни гуми
185/55 R15 81 T M+S с джанта 6Jx15,PI:38
За двигател 128 Kw:
летни гуми
205/50 R15 86V с джанта 6 1/2J x 15 , PI:43
зимни гуми
185/55 R15 81 T M+S reinforced/подсилени/с джанта 6Jx15,PI:38
Това са размерите гуми и джанти дадени от производителя и се отнасят "за Германия"както смятат явно някои колеги,а за България всеки да кара с каквото си иска и за каквото има пари.

Последна промяна от vw16v на Пет 20 апр 2007 19:20, променено общо 1 път.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
ila написа:kokovanev написа:.....
Мерси за изчерпателния отговор! Отказах се от корейските джанти, въпреки, че доста ме мамеха. Вече се сдобих с 14" 6J ЕТ45. Мисля, че са от Пасат. Взех ги защото видях няколко гофа с такива по улиците. А сега се чудя за височината на гумите. Скоро ще взема решение и за тях.
Колега, не знам каква кола караш, но това ЕТ е като за опел.Дано нямаш ядове

- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 12:35, променено общо 1 път.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 60 госта