Загуби на мощност от водна помпа и генератор.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Загуби на мощност от водна помпа и генератор.

Мнениеот Stoi » Вто 24 апр 2007 10:32


Бях чел някъде колко е загубата на мощност на двигателя когато върти водната помпа и генератора. С търсачката нищо не намерих в форума. Някой има ли си представа колко скача мощноста в % когато се откачат помпата и генератора ?




pipi_to
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 04 сеп 2004 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pipi_to » Вто 24 апр 2007 10:58


Съмнява ме лесно да се изчисли. Тези показатели постоянно се изменят, в зависимост от температурата на водата, включените консуматори, съпротивление на лагери/ремъци и т.н.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 24 апр 2007 11:49


Интересно, за какво на практика, би ти послужило това познание? :roll:


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Вто 24 апр 2007 12:12


има състезателни коли без генератори! само на акумулатори карат!


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Вто 24 апр 2007 12:50


vladtod® написа:има състезателни коли без генератори! само на акумулатори карат!


:idea: правилно :D


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Вто 24 апр 2007 15:37


А Stoi е решил да конструира кола без водна помпа :)


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Вто 24 апр 2007 16:45


myrshavija написа:А Stoi е решил да конструира кола без водна помпа :)


То такива има много отдавна ... казват се "автомобили с въздушно охлаждане" и някои от най сполучливите модели са на VW.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Вто 24 апр 2007 18:33


И се оправят някак с естествения поток на въздуха или има принудителен? А, ако има такъв, той откъде ли идва?


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Вто 24 апр 2007 19:19


А я кажете моля (то не е за тук ама ...) какво освен липсата на помпа е предимството на въздушното охлаждане пред водното, че имаме доста машини с такова?


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Вто 24 апр 2007 19:49


Май няма много предимства - иначе повечето коли щяха да са с въздушно охлаждане, а не с водно :D


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Вто 24 апр 2007 20:02


myrshavija написа:Май няма много предимства - иначе повечето коли щяха да са с въздушно охлаждане, а не с водно :D

Предимствата (не са малко) на въздушното охлаждане са в по-голямата част теоретични постановки ама като съм забравил формулите. :D На практика обаче малко производители могат да си го позволят (знаем кои са)


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Вто 24 апр 2007 20:20


trunner написа:А я кажете моля (то не е за тук ама ...) какво освен липсата на помпа е предимството на въздушното охлаждане пред водното, че имаме доста машини с такова?


Главното предимство в на двигателите с въздушно охлаждане е упростеното устройство и лекотата. Конските сили сами по себеси нищо не значат ... :wink: Главното е колко конски сили се падат на килограм тегло от автомобила ... Не случайно Порше използваха такива двигатели много дълго време.

Сори за спама много се отклонихме от темата на човека.


Потребителски аватар
VR5
Мнения: 155
Регистриран на: Чет 26 окт 2006 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VR5 » Вто 24 апр 2007 23:11


друг вариант е водната помпа да е на ток а въздухарките вече са минало :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 24 апр 2007 23:19


myrshavija написа:иначе повечето коли щяха да са с въздушно охлаждане

reinhard написа: На практика обаче малко производители могат да си го позволят

И знаеш ли защо?
Я си представи едно пилешко бутче в тенджерата и почваш да го вариш.
Сварява се едновременно от всички страни, нали?
А сега си представи, че другото бутче от пилето си го мушнал в парти-грила. Дали няма да се наложи да го позавъртиш, че да се зачерви от всякъде?
При водното охлаждане имаш затворени съдове и затворена система, колега. Това ти осигурява еднородност. Докато при въздушното охлаждане системата ти е отворена и е адски трудно да осигуриш равномерно охлаждане навсякъде. Те за това и аеродинамиката във Ф1 е толкова трудна за нацелване. И там ти е същата отворена система.
VR5 написа:друг вариант е водната помпа да е на ток а въздухарките вече са минало :wink:

А разхода за генератора за тоя ток?


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот luboveliki » Вто 24 апр 2007 23:40


да въздушното е по скъпо за проектиране и по сложно!!!!!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта