Загуби на мощност от водна помпа и генератор.
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Загуби на мощност от водна помпа и генератор.
Бях чел някъде колко е загубата на мощност на двигателя когато върти водната помпа и генератора. С търсачката нищо не намерих в форума. Някой има ли си представа колко скача мощноста в % когато се откачат помпата и генератора ?
myrshavija написа:Май няма много предимства - иначе повечето коли щяха да са с въздушно охлаждане, а не с водно
Предимствата (не са малко) на въздушното охлаждане са в по-голямата част теоретични постановки ама като съм забравил формулите.

- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
trunner написа:А я кажете моля (то не е за тук ама ...) какво освен липсата на помпа е предимството на въздушното охлаждане пред водното, че имаме доста машини с такова?
Главното предимство в на двигателите с въздушно охлаждане е упростеното устройство и лекотата. Конските сили сами по себеси нищо не значат ...

Сори за спама много се отклонихме от темата на човека.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
myrshavija написа:иначе повечето коли щяха да са с въздушно охлаждане
reinhard написа: На практика обаче малко производители могат да си го позволят
И знаеш ли защо?
Я си представи едно пилешко бутче в тенджерата и почваш да го вариш.
Сварява се едновременно от всички страни, нали?
А сега си представи, че другото бутче от пилето си го мушнал в парти-грила. Дали няма да се наложи да го позавъртиш, че да се зачерви от всякъде?
При водното охлаждане имаш затворени съдове и затворена система, колега. Това ти осигурява еднородност. Докато при въздушното охлаждане системата ти е отворена и е адски трудно да осигуриш равномерно охлаждане навсякъде. Те за това и аеродинамиката във Ф1 е толкова трудна за нацелване. И там ти е същата отворена система.
VR5 написа:друг вариант е водната помпа да е на ток а въздухарките вече са минало
А разхода за генератора за тоя ток?
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта