Едно потропване във волана при скорост 130-140 и намаляване.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Пон 23 апр 2007 13:54


имах същото биене (не потрепване) във волана при спиране от скорост над 120...
смених преди една седмица дисковете и некладките, но още не съм вдигал такава скорост, за да спирам от нея :roll:
кат изляза извън града, ще пиша дали го има още или не




Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Сря 25 апр 2007 9:21


днес пробвах, биенето при спиране от висока скорост е изчезнало със смяната на дисковете и накладките.....
явно има такова нещо, като малко криви дискове....
или пък е бил крив само единия, щото при него накладките бяха "изядени"" малко по не-симетрично


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 25 апр 2007 21:21


Хах и на моя от ляво ми бяха по-изядени и то само външната...ясно къде е проблема.
Каква цена ги взе дисковете колега?
Благодаря ти!


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Чет 26 апр 2007 14:16


zfa159 написа:Хах и на моя от ляво ми бяха по-изядени и то само външната...ясно къде е проблема.
Каква цена ги взе дисковете колега?
Благодаря ти!

ми не знам, един приятел ми ги подари, че имаше и не му трябваха...
но съм 99%, че това ти е проблема, така, че сменяй


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 26 апр 2007 23:03


Проведох тест :
-карам с точно 130 и тресене няма....пипам ама съвсем леко спирачката и започв веднага.Същич ефект има и при 65 км/ч макар и доста по-неуловим (явно тогава изпада в някакъв вид резонанс).
Случая май е ясен.....следва смяна на дискове като заделя малко бюджет.
Благодаря!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 03 май 2007 23:16


Днес проведох по-обстойни тестове (на дълъг път) и се оказах в грешка :
-независимо дали пипам спирачка или не при скорост 110-120 волана трепери доста осезаемо и след тази скорост утихва.....същото се случва при около 50-60км/час.
Май работата отива на крива гума или небалансирана джанта и отива на гумаджия тези дни...


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Пет 04 май 2007 8:52


виж си първо задните гуми :wink:
при крива задна гума тресе волана при скорости над 90-100

не изключвай възможността и за няколко проблема :idea:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 04 май 2007 8:54


Ами аз и 4-те ще ги мина на баланс.В предницата грижи нямам - смених всичко преди месец-два.Подозирах дисковете ама не се проявява при спиране (което все пак не ги изключва).
Благодаря!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 04 май 2007 18:17


Резултати :
-разбалансирана задня дясна гума (40грама тежест)
-крива предна лява гума
-изпилени предни гуми с около 2мм от грайфера на едно място и оттам биене и подскачане на самата гума (това си го знам от какво е - една сърна реши да пресича при 130км/час и аз....спрях някак)

Засега двете предни гуми ги балансираха колкото успяха и са задни а двете задни са балансирани идеално и сложени отпред.
Вибрациите чуствително намаляха ама човека си каза че задните трябва да се сменят заради изпилването и кривината на едната и тогава ще ми се реши проблема съвсем.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 09 май 2007 22:02


Сега пък се оказа и друго - не винаги при тази скорост има вибрации и не винаги когато спирам се получават.
Дали може да е нещо по биалетките? (от предницата само тях не съм сменявал).Така или иначеи дисковете ще ги сменя с накладките ама да знам дали да търся и проблеми по биалетките (видими такива няма).
Благодаря!


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 10 май 2007 14:59


Батенце ;) 4 нови гуми и нови предни дискове + реглаж на предницата и баланс след това и ще ти изчезнят всякакви трептения и биене във волана... аз така бях дълго време - при 100-110 при пипане на спирачката целия волан се тресеше, а от 120-130 нагоре всичко утихва. При 90 се тресеше всичко, независимо от това дали съм натиснал спирачката. => 4 нови гуми, два диска предни нови, баланс, реглаж на предницата и всичко заспа ;) Карам друга кола. Доста пъти съм се оплаквал от това тресене преди да ги сменя тези работи ;)


Бота

Мнениеот Бота » Чет 10 май 2007 16:17


е тва дето е казал фена е сигурно.... ма целта понякога е да откриеш точния проблем, за да ти излезе по-еФтинко.... щото ако можехме е така "4 нови гуми и дискове и тва и онова".... нищо немаше да ни тропа.... даже и по мозъците :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 10 май 2007 17:19


Ама явно има и нещо друго - днес си забравих панела за радиото и докато карах се заслушах че по павета отпред се чува някакво тропане (не можах да определя дали не е някъде по таблото или корите ама се чува само при неравности или павета).Направих следния експеримент,останал ми от италианските коли - ритане на предна гума.
Та ефекта беше че като ритам лявата гума няма проблем и не издава никакви странни несвойствени звуци.Ама сритам ли дясната се чува едно като тропане и то ако я ритна първо в задния край и после в предния се чува по-отчетливо.
Макар че съм сменял всичко по предницата (без шарнирите и биалетките) ме съмнява че нещо е дало фира.
Отделно сега се замислям че на нчколко пъти ми се е случвало да ми тропне при максимално завъртян волан от същата страна.
Явно там се случва нещо и говорих с niksi събота като ходя да сменям тампоните на двигателя да хвърли едно око с щангата да видим за какво иде реч.
Иначе не че е проблем 4 гуми и нови дискове ама се съмнявам да е само от това заради тези странни звуци напоследък.
Забелязах че при по-ниска скорост и нагазване с дясна гума по неравности (груб асфалт примерно) въпросното тропане което го има на павета се проявява много по-силно и даже е в нещо като резонанс.
Рейката е рециклирана и не мисля да е тя или накрайник ама може да е стабилизиращата щанга (биалетките) или шарнира макар че уж го гледа майстор като правих предницата ама то в Събота ще се разбере...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 10 май 2007 20:22


Също така установих че при минаване през дупка ефекта го няма независимо колко е голяма дупката (по околовръстното човек може да си избира подходящи).Иначе при грапава настилка се усещат леки вибрации във волана.
В събота се надявам да го открием какво е понеже честно казано нямам нещо конкретно,което да съм си набелязал...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта