Температура ...
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Температура ...
Днес колеги се загледах случайно в уреда за отчитане на температурата на водата и ха.. изненада при напълно загрят двигател ми показваше около 85 градуса а преди си ковеше на 90.Като работи на едно място температурата си се вдига някъде около 105 гр се включва вентилатора и си я сваля.Така а после като тръгна в движение и пак пада до 85 и хабер няма да се дигне повече,само ако спра на място.Та аз основно бръмча на газ,ножа/въздухозаборника е леко увиснал ама едва ли това е причина.Та засега не съм притеснен много ама ми се стори странно и реших да споделя пък вие кажете дали сте имали такива аномалии.Нищо не е пипано по колата датчици и тем подобни не са сменяни.Четох че термостата почвал да отваря на 85 гр ама мамка му преди месец си показваше 90на таблото.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Не знам дали има някаква логика но ще ви споделя моите наблюдения за темп. на В3 по специално през лятото и през зимата.
Нали знаете че термостата е долу ниско до водната помпа и при движение въздушната струя обдухва постоянно тази част на двиг. Та забелязах че лятото при топло време на темп. датчик ми отчита по ниска с няколко градуса темп. отколкото зимата когато е под нулата. Обяснявам си го че при по топла въздушна струя термостата отваря по-рано или по-бързо отколкото като е студено. При работа на место няма разлика. Това са ми наблюденията от 7г ми каране на Пасати с RP и ABS двигатели.
Нали знаете че термостата е долу ниско до водната помпа и при движение въздушната струя обдухва постоянно тази част на двиг. Та забелязах че лятото при топло време на темп. датчик ми отчита по ниска с няколко градуса темп. отколкото зимата когато е под нулата. Обяснявам си го че при по топла въздушна струя термостата отваря по-рано или по-бързо отколкото като е студено. При работа на место няма разлика. Това са ми наблюденията от 7г ми каране на Пасати с RP и ABS двигатели.
- severnakorona
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пет 02 мар 2007 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
моята я взех средата на февруари. тогава не се вдигаше на повече от 60-65 *. Като се постопли времето започна да вдига до около 90 градуса и след това падаше до 70. това ставаше и на по дълги разстояния(Добрич-Варна) и на по къси (20 мин каране градско). Вчера ходих на село(40 км отиване и 40 км връщане) и стрелката се беше заковала малко преди 70 градуса. И когато я вкарах в гаража и я подържах 5 мин. да бръмчи на място, стрелката отиде на 85 градуса.
Та въпроса ми е : при изправна система трябва ли стрелката да е закована на едно място или да ходи в определен диапазон(70-90 градуса )?
Та въпроса ми е : при изправна система трябва ли стрелката да е закована на едно място или да ходи в определен диапазон(70-90 градуса )?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Същия проблем като твоя имах и аз.При мен беше така :
-паля си и си карам - стреклата се катери катери до около 80 и там остава.Спра ли в града някъде да вися вдига до около 105-110 даже е вдигала на място и перката си върти.След това тръгвам и пада пак до 80 и си седи там докато пак не спра.
Аз сменях наред :
-термостат (оказа се че отваря донякъде и то при по-ниска темп. от нужната)
-датчика за перката на радиатора (оказа се че е ръждясал много здраво отпред или по-точно има отлагания и пали перката при 101-2 градуса а трябва при 95 1-ва степен и при 105 2-ра).
-датчика за стрелката на температурата (оказа се че и той има куп отлагания и мери глупости).
-калибрирах си и стрелката в таблото (от времето си е изменила показанието и при 100 градуса на двигателя показваше 130).
Резултатът :
паля и след 10-тина минути колата е на 90 градуса.При показание на стрелката на таблото 95 перката се вкл. вдига до към 98 и почва да пада.Точно на 90 перката спира и колата си работи на 90.После пак отначало.На дълъг път при напускане на града от около 90 пада на 80 и после започва да катери до около 88-90 и там заспива ако не види голям зор колата.
-паля си и си карам - стреклата се катери катери до около 80 и там остава.Спра ли в града някъде да вися вдига до около 105-110 даже е вдигала на място и перката си върти.След това тръгвам и пада пак до 80 и си седи там докато пак не спра.
Аз сменях наред :
-термостат (оказа се че отваря донякъде и то при по-ниска темп. от нужната)
-датчика за перката на радиатора (оказа се че е ръждясал много здраво отпред или по-точно има отлагания и пали перката при 101-2 градуса а трябва при 95 1-ва степен и при 105 2-ра).
-датчика за стрелката на температурата (оказа се че и той има куп отлагания и мери глупости).
-калибрирах си и стрелката в таблото (от времето си е изменила показанието и при 100 градуса на двигателя показваше 130).
Резултатът :
паля и след 10-тина минути колата е на 90 градуса.При показание на стрелката на таблото 95 перката се вкл. вдига до към 98 и почва да пада.Точно на 90 перката спира и колата си работи на 90.После пак отначало.На дълъг път при напускане на града от около 90 пада на 80 и после започва да катери до около 88-90 и там заспива ако не види голям зор колата.
- severnakorona
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пет 02 мар 2007 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами всъщност повече отколкото си мислиш -
като за начало непрекъснато изкуствено обогатяване на горивната смес за да работи нормално - т.е. по-голям харч и не добро изгаряне което се отразява като сажди по клапани,свещи,гърнета.При теб надали в голяма степен понеже говорим за дребно отклонение от порядъка на 10-тина градуса ама по принцип такива са ефектите.
Отделно тя за да не загрява явно термостата не бачка коректно и почи 100% съм убеден че е блокирал леко отворен което е препдоставка за прегряване в определени условия на натоварване и околна среда.Отделно да вкл. перката при 105 е крайно нередно - 1-ва степен на датчика е на 95 а 2-ра е на 105 и на повеч1ето коеги 2-ра никога не се е включвала.
АКо питаш мен си смени всичко за да ти е мирна главата :
-термостат 21лв.
-датчик за стрелката - 12.4лв.
-датчик за перката - 21лв.
всичко около 60-тина лв ама знаеш че няма проблем
А ако остане то това е грешка в измерването на стрелката в таблото (често срещан проблем за Пасат-ите)
По повод стрелката - аз си смених всичко и си регулирах с термометър да ми показва съвсем вярно.Сега шари между 80 (долна граница при движение много бързо на много студено време) и 100 (при зверско задръстване и тракане минути на едно място).ова според мен и е нормалното поведение.
Успех!
като за начало непрекъснато изкуствено обогатяване на горивната смес за да работи нормално - т.е. по-голям харч и не добро изгаряне което се отразява като сажди по клапани,свещи,гърнета.При теб надали в голяма степен понеже говорим за дребно отклонение от порядъка на 10-тина градуса ама по принцип такива са ефектите.
Отделно тя за да не загрява явно термостата не бачка коректно и почи 100% съм убеден че е блокирал леко отворен което е препдоставка за прегряване в определени условия на натоварване и околна среда.Отделно да вкл. перката при 105 е крайно нередно - 1-ва степен на датчика е на 95 а 2-ра е на 105 и на повеч1ето коеги 2-ра никога не се е включвала.
АКо питаш мен си смени всичко за да ти е мирна главата :
-термостат 21лв.
-датчик за стрелката - 12.4лв.
-датчик за перката - 21лв.
всичко около 60-тина лв ама знаеш че няма проблем
А ако остане то това е грешка в измерването на стрелката в таблото (често срещан проблем за Пасат-ите)
По повод стрелката - аз си смених всичко и си регулирах с термометър да ми показва съвсем вярно.Сега шари между 80 (долна граница при движение много бързо на много студено време) и 100 (при зверско задръстване и тракане минути на едно място).ова според мен и е нормалното поведение.
Успех!
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
zfa159 написа:......................
По повод стрелката - аз си смених всичко и си регулирах с термометър да ми показва съвсем вярно.Сега шари между 80 (долна граница при движение много бързо на много студено време) и 100 (при зверско задръстване и тракане минути на едно място).ова според мен и е нормалното поведение.
Успех!
Мммммм и при мен така!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Перката пали на 95 и понеже термостата е долу това значи че темп на датчика за стрелката и темп. на датчика на перката е горе-долу една и съща (ралзична с около градус-два при работа на място на колата понеже иначе долния датчик се охалажда от възд. поток).Та общо взето можеш да си убеден че темп ти мери с около +4-5 градуса понеже при показание 95 на таблото при мен пали перката а на датчика дават 94-95 пускова температура и спира на 88 което при стрелката показва като мънинко под 90 т.е. пак горе-долу в нормата на точност (поради това че винаги има дребна разлика между темп горе веднага след главата и долу при радиатора дори с градус-два)
Успех!
Успех!
- proxy
- Мнения: 259
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Изгорих уреда, или поне така предполагам. Та как стана: съмнявах се в коректността на показанието, затова реших да направя теста с резистори, за да видя къде е проблема (таблото или датчика). Нямах подходяш резистор затова намерих един потенциометър 100 ома и реших с него да пробвам. Закачих го където трябваше, дадох контакт и хоп показа 100-тина градуса, размърдах го в посока покачване на температура (намаляване на съпротивлението) с цел да проверя работи ли индикацията за прегряване. Стигна 115 градуса нищо... намалих още малко съпротивлението и хоп... уреда умря:(((
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Първата степен на вентилатора би следвало да се пуска на 95, втората - на 105.
Иначе ако температурата пада при каране с по-висока скорост това е сигурна индикация за заминал/заминаващ си термостат. При движение с по-височка скорост перката няма никакво значение, единствения регулиращ елемент в този случай е термостата.
Иначе ако температурата пада при каране с по-висока скорост това е сигурна индикация за заминал/заминаващ си термостат. При движение с по-височка скорост перката няма никакво значение, единствения регулиращ елемент в този случай е термостата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Има значение при висока скорост перката само ако е много топло времето и движението е с висока скорост ама на по-ниска предавка и/или двигателя се мъчи с баирче.
Иначе да - поведението на температурата (не казвам стрелката,защото тя не винаги е вярна) при извънградско нормално каране (т.е. без здраво натоварване) се движи между 85 и 90 градуса (термостата отваря на 87 поне моя иначе има и такива за 82).Незаивисмо от времето навън при работещ термостат темп. на двигаеля трябва да е в такива норми.Ако е под 80 или вдига в движение над 91-2 (не визирам случая каране на 3-та с 120 заради височини и натоварена кола) градуса това е сигурен белег за заминал термостат.
Иначе да - поведението на температурата (не казвам стрелката,защото тя не винаги е вярна) при извънградско нормално каране (т.е. без здраво натоварване) се движи между 85 и 90 градуса (термостата отваря на 87 поне моя иначе има и такива за 82).Незаивисмо от времето навън при работещ термостат темп. на двигаеля трябва да е в такива норми.Ако е под 80 или вдига в движение над 91-2 (не визирам случая каране на 3-та с 120 заради височини и натоварена кола) градуса това е сигурен белег за заминал термостат.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
severnakorona написа:Та въпроса ми е : при изправна система трябва ли стрелката да е закована на едно място или да ходи в определен диапазон(70-90 градуса )?
При всякакъв режим на работа при изправен термостат стрелката на уреда при мен се колебае в рамките на 5-6градуса!
Стария ми играеше като твоя -20градуса. При ФВ ниската температура чувствително влияе и на разхода на гориво!
- Ico74
- Мнения: 179
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 21:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
колеги гледам че разисквате температурата на колите та в тая връзка искам съвет.днеска карах по магистралата с около 140-150 четири човека на газ и темп.на колата ми даржи 100гр. а като намаля на 100 си става 87-90гр.което е и нормалната темпер.за тоя двигател та според вас от какво може да е това загряване и някои имал ли е подобен проблем ако е проблем естествено .благодаря ви предварително и очаквам съвети.двигателя е 1.6abu с климатик но карането беше без клима
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта