Интерфейс за диагностика

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
niki123
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 21 апр 2005 12:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Интерфейс за диагностика

Мнениеот niki123 » Пон 02 май 2005 21:36


Интересно ми е как стои въпросът с тези животни. Има ли такива които да се вързват на USB порт и с лаптопа да си прави човек диагностика на автомобила. Има ли някакъв универсален софтуер, или се търси специално за конкретен модел.

Дайте някаква информация. Вероятно е безкрайно безмислено такова чудо - предполагам струва толкова, че е по-евтино до края на живота си да ходиш да си тестваш колата в някой сервиз отколкото да се снабдиш с такова чудо, но все пак ме гложди любопитството :)

Наскоро слушах някакви пичове да обсъждат такива интерфейси и доколкото успях да разбера са необходими някакви кодове, които се пращат заедно с командите от тестовия софтуер, иначе ЕЦУ-то не отговаряло. Доколкото разбрах тези кодове били различни за всяка конкретна марка и модел (говореше се за BMW и VW).

За съжаление въобще не познавам тези хора, станах случаен свидетел на разговора, а ми стана много интересно.




Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Пон 02 май 2005 22:32


http://www.edilock-bg.com/
В списание автооказион им видях реклама, предлагат и софтуера.
Нищо повече не знам - цени, и т.н...


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Вто 03 май 2005 12:17


Някъде към 9000лв беше този софт но има и безплатни в нета особено за фолксваген само ти трябва ОБД кабел и лаптоп

Последна промяна от Vladko на Чет 12 май 2005 12:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niki123
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 21 апр 2005 12:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niki123 » Вто 03 май 2005 12:37


Сега и ако някой има идея от къде и за колко мога да се снабдя с такова кабелче :) Има и един малък проблем - лаптопа ми няма COM портове, така че е препоръчително да е на USB.


Потребителски аватар
Nova
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Nova » Сря 04 май 2005 8:22


Аз съм направил кабел на ком порт, но няма на кого и с какво да го тествам. Имам и софтуера. Търси се лаптоп и опитен заек... опа Голф.

Кабела е с К и Л линии, но съм почти сигурен, че може да се закачи и за ОБД2 интерфис, трябва да проверя пинаутите...


Потребителски аватар
niki123
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 21 апр 2005 12:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niki123 » Сря 04 май 2005 9:54


OBD ето къде бил ключа за палатката :) Като поразгледах има доста готови тестерчета за по 80 - 120 USD, като ми се струва удобно една такава кутийка с LCD дисплей вместо да си мъкна лаптопа. Кабелчетата май вървят към 50 - 60 USD.

Имам само един проблем - не мога да разбера моето Голф-че 95'та дали е с OBD2. Навсякъде пишат, че OBD2 било за автомобили след 96'та, но предполагам имат в предвид някакво изискване след 96'та да има такъв интерфейс.

@Nova интересна идеята и съм фен, макар че доста зловещо звучи "опитно зайче/голфче" :) , но моя лаптоп няма COM портове и ще трябва да си купя преходник за USB, май по-добре да си взема направо един тестер.


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

:-)

Мнениеот zaio_baio » Сря 11 май 2005 15:52


Малко ограмотяване за публиката :-)
1. За кабелчетата - не са кабелчета по своята същност а интерфейсни конвертори имат интерфейсни схеми в тях - и струват известни парички.
2. Софтуера - естествено не е безплатен - основно чете fault codes и може да ги изчиства от модулите до които има достъп - т.е. до тези които успее да се закачи, live data readings - пак аналогично на кодовете. За тези които си мислят че въпросния софтуер може да каже колко е компресията на мотора и на колко км е - жестоко се лъжат - това трябжа да ви го каже човек които разбира от мотори.
3. OBD (onboard diagnostics) интефейса - не всички коли го имат и не всички които имат интерфейсни конектори имат OBD2 - въпросното OBD2 е стандартизирано по ISO.
4. За USB ...... по своята същност е комуникационен интерфейс - съответно работата опира отново конверторна схема - дали ще се ползва RS или USB за софтуера няма никакво значение.

И накрая офертата - за тези които се интересуват - "кабелчето" струва 110лв. за RS232 и 150лв. за USB, в комплекта му има Софтуера и драйвер за USB.

за контакти zaio_baio@yahoo.com
Kind Regards
ZB


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 11 май 2005 16:04


Какъв е софтуера ????


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Сря 11 май 2005 16:40


VAG-COM :lol:


Потребителски аватар
niki123
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 21 апр 2005 12:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niki123 » Сря 11 май 2005 22:03


Интересна информация :)

Ясно, че не са просто кабели и след като повечето ги предлагат за сериен порт, яко ми намирисва на MAX232 или MAX3232. На времето струваха цели 3 лв с поръчка от Конрад - сега май ги има под път и над път за жълти стотинки.

Аз обаче съм станал много мързелив напоследък и не ми се занимава с такива работи, така че съм фен да си купя готово. Зайо, може да те потърся :)

Само пак не ми стана ясно моята кошница какво поддържа :D


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Чет 12 май 2005 8:33


MAX232 и 3 Volt варианта MAX3232 биха могли да свършат работа но това би оскъпило ненужно варианта, да не говорим когато трябва да направиш конверсия към USB. Пълнежа на dongle-to е друг. Цената на MAX-овете за информация в момента е около 0.75EUR :-).

Каква ти е кошницата?

Да направя друга оферта? :-)
VISA ECU Reader - има доста богата база от автомобили (почти всички европейски) произвеждани до към 2001-2002г. цена 380лв.

Kind Regards
ZB


Потребителски аватар
niki123
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 21 апр 2005 12:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niki123 » Чет 12 май 2005 9:03


Ами животното е Голф3 95-та година, 1.6 моноинжекция (двигател АЕА).


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

за животното

Мнениеот zaio_baio » Чет 12 май 2005 10:09


Възможностите модули които можеш да "тестваш"-четеш fault codes и да пускаш internal diagnostic tests - естествено ако ги имаш вградени - ако ги нямаш няма откъде да дойдат :-) за тази кола са:

01 Engine management
02 Auto transmission
03 ABS Brakes
08 Auto HVAC
15 Airbag
25 Immobilizer
56 Radio

Със сигурност може да "тестваш" мотора - други неща са екстри които твоето голфче едва ли ги има всичките накуп.


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Чет 12 май 2005 12:26


коя версия е VAG COMа?И до колкото разбрах в комплекта вкл. и кабела.


Потребителски аватар
niki123
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 21 апр 2005 12:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niki123 » Чет 12 май 2005 13:00


Може би аз не съм се изразил правилно. Интересува ме моята количка кой интерфейс поддържа. ОБД, ОБД2 или просто К и Л линии-те които ползва VW интерфейса.

Продаваш ли само кабелите без софтуера на някаква по-ниска цена?

Иначе от изброените функции за мен има смисъл само двигателя. Имобилайзера ми се струва че не ми трябва като функция.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта