Молибденов бисулфид, високи обороти,налягане на маслото

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Молибденов бисулфид, високи обороти,налягане на маслото

Мнениеот joker » Чет 03 май 2007 11:06


Рискувам пак да ми щракнат ключа,ама като се разхождах из минали постинги ми направи впечатление ,че компетнтните колеги наричат молибдена бавнообортна смазка.Добавката му към маслото има вероятно предназначение да избегне т.н. сухо триене при въртенето от стратера,което става на много бавни обороти и ниски налягания ня маслото....
Но вече на работещ двигатели при загрято масло и високи обороти????
Молибдена пречи ли ???И ако пречи защо???
извинете за въпроса ама професионален навик-за всичко съм свикнал да си задавам въпроса защо,да търся обяснение и да бягам от стандартните клишета.......




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: Молибденов бисулфид, високи обороти,налягане на маслото

Мнениеот vasstop » Чет 03 май 2007 11:08


joker написа:... съм свикнал да ...
да търся обяснение и да бягам от стандартните клишета.......

Може да е голямо клише ама пробва ли с търсачката?
Предполагам знаеш защо питам, по-скоро е риторичен въпрос ;)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 03 май 2007 11:14


Точно там прочетох от компетентни колеги за молибдена като бавнооборотна смазка.....Абе искам просто да споделим опит дали е поредния мит това пусто Лике-Моли с молибдена,че аз две смени само с него правя.,а както си видял от темите за първи път макар и за малко и само еднократно ми светна лампата за маслото(верно вече 300 км мълчи),ама.....Понеже изчетох всичко за мазилната система и сигналните датчици....та затова питам за маслото....
Съжалявам за досадата......


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 03 май 2007 11:22


Наливал съм такава добавка на Лики Моли към маслото на бившия ми Форд.Честно казано,разлика никаква не усетих с/без добавката.
Едва ли влияе силно...Може да подобрява мазането по принцип.Ако не си доволен,смени марката масло.Личното ми мнение е,че няма толкова голямо значение марката (за 15W 40 и 10W 40) ,стига да е що-годе оригинално.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 03 май 2007 11:24


точно това масло е обсъждано
2-3 пъти..
прочети пак. и си направи изводи...
нии бе можем да ги правим вместо теб.

и си измери туй пусто налягане на маслото..


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 03 май 2007 11:55


wili98 написа:точно това масло е обсъждано
2-3 пъти..
прочети пак. и си направи изводи...
нии бе можем да ги правим вместо теб.

и си измери туй пусто налягане на маслото..

абе да съм го измерил отдавна ама като не мога да намеря във Варна място където да го направят....пусто да остане дано...Ей на преди 2 часа уж уговорих на едно място ама пак се провали...да му се не види...та затуй питам и за други възможни причини....като го измеря и това ще пиша....


Потребителски аватар
sarafa
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

лики моли

Мнениеот sarafa » Чет 03 май 2007 18:21


Приятел немога да ти кажа точно как предпазва и защо в лики молито има молибден но мога да ти кажа че имам опел астра G 1.4 16V която е на 320 000 км и от 190 000 и слагам полу синтетика на лики моли с молибден и няма никакъв проблем като се има предвит че съм я взел от булвария нова и от началото до сега маслото се сменя на 15 000км е харчи около литър но още гумички не са сменяни 8) и мога да ти кажа че щом е произведено в германия кво му мислиш толкова :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 04 май 2007 16:09


wili98 написа:точно това масло е обсъждано
2-3 пъти..
прочети пак. и си направи изводи...
нии бе можем да ги правим вместо теб.

и си измери туй пусто налягане на маслото..

Обещах да пиша като установя проблема...
Измерих наляганията на маслото при напълно загрял двигател(92 градуса)-най-накрая и установих следните стойности..
при 800 об/мин-1.5 бар
при 1000 об/мин-1.7 бар
при 2000 об/мин -2.8 бар
3000 обІмин 5.5 бар и сработи клапата на маслената помпа
успях при форсиране до 5000 об да го вдиган до 6 бар без проблем
Проверка на датчиците с индикаторна лампа при постепенно повишаване и понижаване на на оборотите:
п ърви датчик-кафяв(0.3 бар)-още със завътането на стартера се задейства(сиреч подаду сигнал че всичко е о.к.)
Втори датчик-включи в зоната на 1400 об-т.е на 1400 об налягането мина 1.8 бар
Ерго-едва ли има проблем в мазилната система или във датчиците
маслото също го наблюдавах как променя вискозитета си по налягането при различни температури-О.К.
Остава едно единствено лоши връзки....дано да е била клемата на датчика за високо наялгане която като зачистих системата за ранно предупреждение не се е включвала вече 600 км.
Хич не ми се ще да е интеграла в таблото......
Това за натрупване на количествена информация и за фактология....може на някого да са от полза...понякога на пнръв поглед банални факти при добър статистически анализ дават полезна и неочаквана информация....казвам го от опит...


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Пет 04 май 2007 17:23


Незнам как действа моливбена , но сложих такава добавка (от БИЛА) на полусинтентика и в момента около 7000 км маслото се избистри , при положение, че в началото беше станало с цвета на добавката.Незнам дали се е наслоило по двигателя , но определено вече не е съставна част на маслото.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пет 04 май 2007 19:51


Никой не е казал че тази добавка се разтваря в маслото, напротив, това са миниатюрни частици и сигурно са се утайли. Така става и с тубата ако я оставиш 2 месеца без да я бараш - най-горния слой е бистър. Преди наливане си пише да се разклати. Освен това ако съдиш че се е избистрило по щеката на маслото нищо не правиш да ти кажа.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 04 май 2007 19:59


i.e.i написа:Незнам как действа моливбена , но сложих такава добавка (от БИЛА) на полусинтентика и в момента около 7000 км маслото се избистри , при положение, че в началото беше станало с цвета на добавката.Незнам дали се е наслоило по двигателя , но определено вече не е съставна част на маслото.

Твърде странно защото при наличие на такава присадка на маслото Лике -Моли винаги ,когато проверявам нивото на маслото по щеката маслото си е с типичния сив цвят на молибдена и дори се забелязват микрочастиците...Аз мисля,че имаш несъвместимост на маслото с присадката!!!В темата за присадките бяха писали за такъв феномен като уж изключвали молибдена...ама кой може да се закълне!Аз на твое място веднага бих сменил маслото.....за всеки случай макар и да е презастраховане.....


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Пет 04 май 2007 20:10


Един приятел (незнам дали е прав) ми разправяше че това масло с молибдена е подходящо за поизносени двигатели, че се попълвали с него там разни микро пукнатини и драскотини по двигателя.
Ако се сложело такова масло на нов (запазен) двигател и тъй като на него нямало какво да му се уплътнява ставало обратен ефект и се износвал двигателя по бързо. И после винаго трявало да използваш масло с молибден...
Много не ми се връзва тая работа ма пак.... бали му ма'ата


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 04 май 2007 21:32


joro_tt написа:Един приятел (незнам дали е прав) ми разправяше че това масло с молибдена е подходящо за поизносени двигатели, че се попълвали с него там разни микро пукнатини и драскотини по двигателя.
Ако се сложело такова масло на нов (запазен) двигател и тъй като на него нямало какво да му се уплътнява ставало обратен ефект и се износвал двигателя по бързо. И после винаго трявало да използваш масло с молибден...
Много не ми се връзва тая работа ма пак.... бали му ма'ата

Това пълни глупости -няма такова нещо.Молибденовият бисулфид е бавнооборотна смазка и служи като присадка да предотврати сухото триене при стартирането на двигателя(което никак не е малко по отношениие предпазването му)без да се сварзва трайно с метала и нищо повече....Проблемът е как действа при високите обороти...
Ето една моя хипотеза..
Молибденовите частици са твърди и неразтворими в маслото.При обороти над 4000 количеството на тези частици в масления филтър рязко нараства като количество поради ускореното циркулиране на маслото през филтъра.....Дотук добре защото оборотите и повишеното от тях налягане пък позволяват маслото да се филтрира и преминава свободно през порите на филтъра независимо от молибденовите частици...
Но при рязко спадане на налягането при критичните 2000 об преминаването на маслото вече не така улеснено пак поради временно натрупване на молибденови частици във филтъра и движението на маслото се забавя (също временно)...съответно налягането още пада -става порочен кръг и зумера и лампата за маслото сработват.Спирате за кратко двигателя,частици бързо падат от порите маслото отново се движи безпрепятствено....
Ето това е моето обяснение за сработването на зумера ми еднократно при подобна ситуация след като не открих никакви(ама абсолютно никакви )други причини за това.
Но това е само моя хипотеза...теоретизирам...Затова и пуснах тази тема колкото и скучна да е...........Ако някой се сеща друга хипотеза да пише!


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Съб 05 май 2007 23:19


Че тези молибденови частици веднъж влезнали във филтъра не си ли остават там?На филтъра не му ли е тва функцията - да обира разни замърсявания по маслото?
Или тези частици са доста по ситни от мрежата на филтъра?
И при по голяма циркулация може да се натрупат и да позапушат филтъра?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Нед 06 май 2007 5:05


joro_tt написа:Че тези молибденови частици веднъж влезнали във филтъра не си ли остават там?На филтъра не му ли е тва функцията - да обира разни замърсявания по маслото?
Или тези частици са доста по ситни от мрежата на филтъра?
И при по голяма циркулация може да се натрупат и да позапушат филтъра?

И двете,но последното според мен е вероятна причина за временно нарушаване на циркулацията на маслото през филтъра.Колкото и малки да са частиците при голям дебит те образуват конгломерати по физичен механизъм и временно запушват филтъра.....Това са си мои разсъждения,но не виждам противоречия във тях...ако друг мисли нещо друго...да ме опровергае....



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 91 госта