Така...моето скромно мнение.Обезвъздушаване правя,там където съм сменял накладки,отвивал спирачни маркучи,изобщо там където съм пипал по системата.Ще се опитам да дам описание на процедурата при предгаражни/предблокови условия на работа
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.Уговорката при описанието на обезвъздушаването от мен е,че важи за коли без АБС и за такива с АБС,ама като моя (сервоапарат+АБС),защото има модификации на спирачките(АБС и без серво),при които помпата на АБС-а сама обезвъздушава системата.Поне в моя случай,когато обезвъздушавах отзад АБС-ът не свърши работата,така че си действах по стария начин.
Да знаете,че по книжките пише,че ако имате АБС,преди да барате по системата трябва да напомпите 10-15 пъти спирачките на изгасен мотор,за да падне налягането в АБС помпата.
За обезвъздушаването са нужни 2-ма човека.Единия с подходящо ключе (номер 11 при дискови спирачки в повечето случаи и мисля номер 8 при барабанни;силно препоръчвам да се работи със звездогаечни случаи,за да не повредим щуцерите за обезвъздушаване).
Така,казваме на юнака вътре да напомпи няколко пъти спирачките,после да натисне и задържи.С ключа отвиваме малко! щуцера.От отвора отпред излиза въздух/течност,по принцип трябва да сложим шлаух/маркуче на отвора и да то топнем в един съд с малко течност,за да следим за балончета...аз не си правя труда,направо отвивам.Отвиваме,излиза каквото излиза
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
педалът на спирачките потъва до долу (този отвътре си държи педалът натиснат),завиваме,човека може да пусне педала.Ако е необходимо процедурата се повтаря,потретва,докато от щуцера започне да излиза само течност,без въздух.Като приключим затягаме,слагаме гуменото уплътнение на щуцера,избърсваме много хубаво навсякъде,където сме изцапали с течност и правим процедурата от другата страна.
Критерий за обезвъздушени спирачки: на спрял двигател напомпваме 3-4 пъти (това за да не се усеща влиянието на евентуално наличния сервоапарат,все пак на спрял двигател в него все още има вакуум за 3-4 усилени натискания).Натискаме педала - трябва да потъне малко и да спре (да стане твърд като "камък") и при продължително натискане да не потъва.
Успех на всички гаражни майстори!