(((((Привет на всички в този форум)))))
Отскоро станах собственик на Пасат произведен '99 година и внос от Австрия.Според сервизната му книжка е на 149000km.Когато го изпробвах никакъв съществен недостатък не можах да установя.
Е, аз не съм специалист и много, много не съм навътре в нещата, така че се доверих на познат "разбирач".Купих колата и я закарах в сервиз да и сменят маслото и всички филтри, а така също и ангренажният и ремък с двете ремъчни шайби.Изминах с нея около 1000 km и започнаха някои неща да ме смущават-най вече ходовата част и спирачките.При спиране се чува едно неприятно стържене и вибриране, а при движение едно постоянно попричукване в зоната на предните колела.При завой независимо ляв или десен чукането се усилва.
Посъветвайте ме и ме насочете на какво да обърна на първо време най-голямо внимание и какво мога да направя по гореспоменатите нередности.Много, ама много се охарчих за покупката на този автомобил и съм много притеснен финансово.
Какви други резервни части ще трябва да му подменят и горе долу какви пари трябва да дам, така че автомобилът да стане за 6?
Пропуснах да напиша, че двигателят е 90hp и се колебая за в бъдеще за един чип-тунинг.Дали ще има добър ефект и най-вече дали си заслужава?
Приемам всякакви съвети и Ви благодаря предварително
Първи и най-важни съвети към притежател нa VW Passat 1.9 TDI
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Първи и най-важни съвети към притежател нa VW Passat 1.9
Тишо написа:(((((Привет на всички в този форум)))))
Изминах с нея около 1000 km и започнаха някои неща да ме смущават-най вече ходовата част и спирачките.При спиране се чува едно неприятно стържене и вибриране, а при движение едно постоянно попричукване в зоната на предните колела.При завой независимо ляв или десен чукането се усилва.
Приемам всякакви съвети и Ви благодаря предварително
Повдигни на крик едно по едно прдните колела и завърти гумите за да провериш дали нямаш разбит лагер, провери и луфтовете като хванеш гумата с ръце горе и долу и я клатиш, а после и в хоризонтална посока също луфта. Може да имаш разбити кормилни щанги,болтове, от разбит лагер пак има луфт.
Прегледай предните спирачки дали нямаш износени накладки или изкривени дисковеили силно надрани. Ако са криви дисковете пак имаш тресене при спиране.
Ако намериш канал прегледай я там.Провери за разбити гумени тампони.
Без да съм видял на място не мога да ти кажа повече.
Това поне можеш да го направиш без да даваш пари.
Иначе в сервиз а там вземат пари
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Първо, добре дошъл и честита придобивка.
Колицата е хубава, стегни си я така че да ти хареса и нататък много безаварийни километри.
Та за колицата - така както обясняваш всичките ти проблеми са в предницата. Вместо да си губиш времето за да гледаш какво е разбито, вземи и отиди на стенд да я проверят. Никой не взима пари само за проверката. Мога да ти препоръчам да идеш при Цани да я погледне. Човека бачка съвестно, ще види какво е разбито и ще ти каже какво трябва да смениш, като за проверката няма да ти вземе пари. След това ако искаш можеш да си смениш частите и при него (не взима скъпо) и да си направиш регулировката на предницата.
Ако не знаеш къде точно се намира сервиза, не е проблем да се обадиш и да те заведа.
Що се отнася за "чип-тунинга" поразрови се из форума - има темички за него.
Колицата е хубава, стегни си я така че да ти хареса и нататък много безаварийни километри.
Та за колицата - така както обясняваш всичките ти проблеми са в предницата. Вместо да си губиш времето за да гледаш какво е разбито, вземи и отиди на стенд да я проверят. Никой не взима пари само за проверката. Мога да ти препоръчам да идеш при Цани да я погледне. Човека бачка съвестно, ще види какво е разбито и ще ти каже какво трябва да смениш, като за проверката няма да ти вземе пари. След това ако искаш можеш да си смениш частите и при него (не взима скъпо) и да си направиш регулировката на предницата.
Ако не знаеш къде точно се намира сервиза, не е проблем да се обадиш и да те заведа.
Що се отнася за "чип-тунинга" поразрови се из форума - има темички за него.
Основно проблем при тези автомобили са биалетките и носачите (по 4бр от едната страна, средна цена на хубави носачи - Лемфьордер около 170лв.) Не мисля че имаш повод да се притесняваш, защото проблема е само когато ползваш родните пътища. Като ходова част тези автомобили са измислени гениално, общо взето едната страна на предния мост се държи от 16 болта и ако колата я пипа човек който разбира я сваля долу за 30-40мин. така че ако не чуваш некви странни шумове, карай и не се притеснявай докато си стъпиш на краката!
Хубаво е да минеш един реглаж на предницата - цената е около 15лв.
Стърженето е от липса на накладки, хубаво е да ги смениш защото дисковете не са евтини! Почукването може да бъде и каре, може да бъде и разбит долен носач.
Относно чипа на 90к.с. не мисля че ти трябва, защото такъв автомобил върви без проблем с 4 човека и пуснат климатик със скорости 140-160-180! Ако не е така значи може да имаш друг проблем, но читава кола от този род трябва да върви добре при тези скорости с 4 човека и климатик! Ако някой ти каже че чип тунинг ще вдигне конете и ще смъкне разхода, кимай и умно му викай да със сигурност ще е така, но не се връзвай, положение при което пада разхода и се вдига вървежа има само в нощните часове докато си спиш сладко
При мен средния разход в града е между 6.5-7, а извън града ми дава около 4 при скорост до 110-115 и около 6 при скорост 160-180!
Хубаво е да минеш един реглаж на предницата - цената е около 15лв.
Стърженето е от липса на накладки, хубаво е да ги смениш защото дисковете не са евтини! Почукването може да бъде и каре, може да бъде и разбит долен носач.
Относно чипа на 90к.с. не мисля че ти трябва, защото такъв автомобил върви без проблем с 4 човека и пуснат климатик със скорости 140-160-180! Ако не е така значи може да имаш друг проблем, но читава кола от този род трябва да върви добре при тези скорости с 4 човека и климатик! Ако някой ти каже че чип тунинг ще вдигне конете и ще смъкне разхода, кимай и умно му викай да със сигурност ще е така, но не се връзвай, положение при което пада разхода и се вдига вървежа има само в нощните часове докато си спиш сладко

При мен средния разход в града е между 6.5-7, а извън града ми дава около 4 при скорост до 110-115 и около 6 при скорост 160-180!
Първи и най-важни съвети към нов собственик на Passat 1.9TDI
((((((Благодаря на всички за отговорите и съветите))))))
Nasti brother,
Твоят отговор разсея многото ми съмнения и "утрепа" желанието ми за чип-тунинг.
Специални благодарности!
.....Но отскоро се появи и друг проблем.Когато дам контакт преди да запаля автомобила и малко след като двигателя вече работи върху дисплея на мястото на показанието за "дневен" пробег се изписва: servise INSP.Въпросният надпис мига някъде около половин минута, след което се заменя от нормалното показание.
Може ли някой да ми каже за каква сервизна инспекция(предполагам) става въпрос и докога ще продължава да се появява това показание?Във всеки ли сервиз ще могат да го елиминират или ще е необходимо посещение на по-специализиран?В моя град (доколкото съм информиран) само в един сервиз, след като си сменил маслото на двигателя могат да нулират предупредителната сигнализация "смени маслото".
Nasti brother,
Твоят отговор разсея многото ми съмнения и "утрепа" желанието ми за чип-тунинг.
Специални благодарности!
.....Но отскоро се появи и друг проблем.Когато дам контакт преди да запаля автомобила и малко след като двигателя вече работи върху дисплея на мястото на показанието за "дневен" пробег се изписва: servise INSP.Въпросният надпис мига някъде около половин минута, след което се заменя от нормалното показание.
Може ли някой да ми каже за каква сервизна инспекция(предполагам) става въпрос и докога ще продължава да се появява това показание?Във всеки ли сервиз ще могат да го елиминират или ще е необходимо посещение на по-специализиран?В моя град (доколкото съм информиран) само в един сервиз, след като си сменил маслото на двигателя могат да нулират предупредителната сигнализация "смени маслото".
Ми може да ти го нулират на всякъде където имат компютър и знаят да работят с него, не е страшна философия, ако имаш път към София може и аз да ти го нулирам, аз съм си сетнал да ми светва за смяна на масло на 100 000км, защото като сменя маслото и забравям да изчистя инспекцията а ме дразни много като почне да ми светка INSP! Мога и на теб да ти го направя така ако искаш. Ако искаш да си ползваш тази екстра просто си сменяш маслото в сервиз където могат да ти нулират инспекцията, по принцип инспекциите са 2 вида In1 и In2 Едната е за смяна на масло, а другата е за цялостна проверка на колата, някъде бяха лансирали идеята че когато светне In след незнам си колко време колата гасне и не иска да работи, няма такова нещо не ги слушай, това го разправят за да им наливаш всеки път по 10лв. за да ти изчистят In-a освен това е хубаво да минаваш през сервиз който се занимава с авто-електроника от време на време за да ти закачат колата на компютър и да ти чистат error-ите които компютъра набива в паметта, защото от време на време при струпване на много такива някой неща в колата почват да се "държат странно". Най-честите грешки се записват от централното и от ел. пакета, защото те са бъкани с датчици и ако случайно вдигаш стъклото и в канала му е влязло боклуче датчика отчита по-голямо съпротивление и веднага смъква стъклото, това е предпазна система да не ти притисне ръката, но в комп-а се запаметява веднага. С централното е същото, когато пуснеш алармата, а жена ти още се мотае и не е затворила вратата и т.н. и т.н.
- The Bear
- Мнения: 79
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- Контакти:
nasti написа:Ми може да ти го нулират на всякъде където имат компютър и знаят да работят с него, не е страшна философия, ако имаш път към София може и аз да ти го нулирам, аз съм си сетнал да ми светва за смяна на масло на 100 000км, защото като сменя маслото и забравям да изчистя инспекцията а ме дразни много като почне да ми светка INSP! Мога и на теб да ти го направя така ако искаш. Ако искаш да си ползваш тази екстра просто си сменяш маслото в сервиз където могат да ти нулират инспекцията, по принцип инспекциите са 2 вида In1 и In2 Едната е за смяна на масло, а другата е за цялостна проверка на колата, някъде бяха лансирали идеята че когато светне In след незнам си колко време колата гасне и не иска да работи, няма такова нещо не ги слушай, това го разправят за да им наливаш всеки път по 10лв. за да ти изчистят In-a освен това е хубаво да минаваш през сервиз който се занимава с авто-електроника от време на време за да ти закачат колата на компютър и да ти чистат error-ите които компютъра набива в паметта, защото от време на време при струпване на много такива някой неща в колата почват да се "държат странно". Най-честите грешки се записват от централното и от ел. пакета, защото те са бъкани с датчици и ако случайно вдигаш стъклото и в канала му е влязло боклуче датчика отчита по-голямо съпротивление и веднага смъква стъклото, това е предпазна система да не ти притисне ръката, но в комп-а се запаметява веднага. С централното е същото, когато пуснеш алармата, а жена ти още се мотае и не е затворила вратата и т.н. и т.н.
Малко късно се обаждам, но Service Inspection се нулира с два пръста от таблото на автомобила. Не е нужно връзване към PC и т.н.
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Аз пък въобще не съм съгласен с горенаписаното мнение за чип-тунинга.
Вече 10 месеца откакто сменихме двата чипа на едно Audi A4 1.9 TDI 1Z закупени от Brezel и само добри отзиви.Да,разхода не пада,но не се и вдига и то по простата причина че колата стана чуствително по-пъргава и сега се кара с малко по-голяма скорост,защото удоволствието е по-голямо.А иначе в града с новите чипове е около 7л/100км,а извън около 5-5.5 при 120 закрепено.Максималната скорост се вдигна от 185км/ч на около 212км/ч /говоря за показания по таблото,сега да не тръгнат спорове ама това ама онова--пиша каквото виждам/.
Затова че моето лично мнение за чипосването е само положително.
Ето и снимка за невярващите:

Вече 10 месеца откакто сменихме двата чипа на едно Audi A4 1.9 TDI 1Z закупени от Brezel и само добри отзиви.Да,разхода не пада,но не се и вдига и то по простата причина че колата стана чуствително по-пъргава и сега се кара с малко по-голяма скорост,защото удоволствието е по-голямо.А иначе в града с новите чипове е около 7л/100км,а извън около 5-5.5 при 120 закрепено.Максималната скорост се вдигна от 185км/ч на около 212км/ч /говоря за показания по таблото,сега да не тръгнат спорове ама това ама онова--пиша каквото виждам/.
Затова че моето лично мнение за чипосването е само положително.
Ето и снимка за невярващите:

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 164 госта